Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
User Interface for ARTable and Microsoft Hololens
Bambušek, Daniel ; Španěl, Michal (oponent) ; Kapinus, Michal (vedoucí práce)
This thesis focuses on usability of mixed reality head-mounted display -   Microsoft HoloLens - in a human-robot collaborative workspace - the ARTable. Use of the headset is demonstrated by created user interface which helps regular workers to better and faster understand the ARTable system. It allows to spatially visualize learned programs, without the necessity to run the robot itself. The user is guided by 3D animation of individual programs and by device voice, which helps him to get a clear idea of what will happen if he runs the program directly on the robot. The solution also provides interactive guidance for the user when programming the robot. Using mixed reality displays also enables to visualize valuable spatial information, such as robot perception.
Interakce robota s virtuálními objekty
Fisla, Jakub ; Španěl, Michal (oponent) ; Materna, Zdeněk (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce bylo vytvoření aplikace pro robotický operační systém ROS, přidávající virtuální objekty do dat poskytovaných senzory robota. V teoretické části analyzuje techniky simulace kombinující reálne naměřená data s daty uměle generovanými a skoumá prostředky na snímaní těchto dat. S ohledem na platformu ROS navrhuje strukturu možné realizace aplikace a následne popisuje implementaci vytvořené aplikace. Závěrem se soustředí na testování vytvořeného řešení a zamýšlí se nad možnostmi dalšího budoucího rozšíření.
Vizualizační nástroj pro pilota dronu v Microsoft HoloLens 2
Václavík, Marek ; Kapinus, Michal (oponent) ; Bambušek, Daniel (vedoucí práce)
Ovládání drona může být nelehký úkol a spolu s rozrůstající se škálou využití a zájmem o tyto bezpilotní letouny, se zvedá zájem i o dokonalejší a vyspělejší nástroje určené k jejich ovládání. V mnoha odvětvích se na repetetivní úkoly drona využívají auto-pilotní programy, které zajistí určitou míru automatizace. Zůstává stále mnoho situací, kdy je zapotřebí ovládat drona manuálně, tedy s přítomností osoby, která letoun ovládá. Takový pilot je právě nejvíce závislý na nástroji, který k ovládaní drona využívá a ve většině případů nepotřebuje pouze drona ovládat, ale mít dostatek údajů jak o letounu, tak o jeho okolí.      Běžně využívané aplikace tyto údaje zobrazují operátorovi na displej zařízení, což způsobuje určitou míru dezorientace pro pilota, který je nucen přepínat mezi těmito kontexty. Cílem této práce je prozkoumat možnost využití rozšířené reality, jakožto prostředí pro nástroj ulehčující pilotovi s dronem operovat a plnit různá zadání. Pro zobrazení rozšířené reality jsou použity brýle Microsoft HoloLens 2, které v rámci vyvinuté aplikace v reálném čase zobrazují informace potřebné k ovládání drona a zvládnutí různých úkonů přímo do prostoru k dronu na obloze, čímž se minimalizuje nutnost přepínání kontextu.
Security Analysis of Immersive Virtual Reality and Its Implications
Vondráček, Martin ; Ryšavý, Ondřej (oponent) ; Pluskal, Jan (vedoucí práce)
Immersive virtual reality is currently used not only for entertainment but also for work and social interaction where user's privacy and confidentiality of the information has a high priority. Unfortunately, security measures applied by software vendors are often not sufficient. This thesis delivers an extensive security analysis of a popular VR application Bigscreen which has more than 500,000 users. Techniques of network traffic analysis, penetration testing, reverse engineering, and even application crippling were utilised. Research led to a discovery of critical vulnerabilities directly exposing the privacy of the users and allowing the attacker to take full control of a victim's computer. Found security flaws allowed distribution of malware and creation of a botnet using a computer worm spreading in virtual environments. A novel VR cyber attack Man-in-the-Room was implemented. Furthermore, a security vulnerability in the Unity engine was discovered. Carried out responsible disclosure has helped to mitigate the risks for more than half a million Bigscreen users and all affected Unity applications worldwide.
Aplikace smíšené reality v průmyslu 4.0 a robotice
Jedovnický, Michal ; Hůlka, Tomáš (oponent) ; Dobrovský, Ladislav (vedoucí práce)
Předmětem této práce je rešerše současného vývoje trendu využívání smíšené reality v průmyslu a robotice a jejich možný vývoj do budoucna. Dále pak praktické seznámení se se systémem Acer Mixed Reality Headset a vytvoření virtuální scény.
Visualization of Detected Objects from Drone in Microsoft HoloLens 2
Osvald, Filip ; Materna, Zdeněk (oponent) ; Bambušek, Daniel (vedoucí práce)
Drones have become increasingly valuable in various fields, such as surveillance, disaster management and search and rescue operations. However, transmitting the data and geographic information captured by drones to ground personnel presents a significant challenge. The task becomes even more complex when multiple drones are used, making the processing of information by a single drone operator highly inefficient. The objective of this thesis is to develop a system capable of displaying objects detected by a drone in Mixed Reality. The thesis assess the usability of such a system for information conveying, and identifies suitable devices and technologies that can be incorporated into the system.
Využití smíšené reality ve výuce chemie na základní škole
Pospíšilová, Kristýna ; Bílek, Martin (vedoucí práce) ; Kuhnová, Marta (oponent)
Diplomová práce se zabývá využíváním prvků smíšené reality ve výuce chemie na základní škole. Využití smíšené reality ve výuce jsme zvolili z důvodu neustálého rozvoje digitálních technologií a snahy o jejich větší zapojování do vzdělávání. V teoretické části se zabýváme fenoménem smíšené reality a jejího použití ve vzdělávání. Představujeme několik aplikací smíšené reality využitelné ve výuce chemie, z nichž se blíže zaměřujeme na aplikace VividBooks, s nimiž pracujeme v praktické části. Dále teoretická část prezentuje témata výuky chemie v RVP ZV a v ŠVP Základní školy Velvary, v nichž byly aplikace AR VividBooks použity a zkoumány. Popisujeme i principy případové studie, kterou jsme jako výzkumnou metodu v praktické části použili. V praktické části jsme začali realizovat případovou studii vstupními rozhovory se žáky a asistenty pedagoga osmého ročníku ZŠ Velvary. Následovalo šest vyučovacích hodin s využitím aplikací AR VividBooks ve všech třech třídách, při kterých jsme popisovali aktivitu a reakce žáků. Na závěr jsme provedli výstupní rozhovory se žáky i s asistenty pedagoga. Ve výsledku založeném na hodnocení v průběhu výuky a porovnávání vstupních a výstupních rozhovorů se žáky a s asistenty pedagoga jsme používání prvků smíšené reality v aplikacích VividBooks označili za přínosné. Žáky...
Vizualizační nástroj pro pilota dronu v Microsoft HoloLens 2
Václavík, Marek ; Kapinus, Michal (oponent) ; Bambušek, Daniel (vedoucí práce)
Ovládání drona může být nelehký úkol a spolu s rozrůstající se škálou využití a zájmem o tyto bezpilotní letouny, se zvedá zájem i o dokonalejší a vyspělejší nástroje určené k jejich ovládání. V mnoha odvětvích se na repetetivní úkoly drona využívají auto-pilotní programy, které zajistí určitou míru automatizace. Zůstává stále mnoho situací, kdy je zapotřebí ovládat drona manuálně, tedy s přítomností osoby, která letoun ovládá. Takový pilot je právě nejvíce závislý na nástroji, který k ovládaní drona využívá a ve většině případů nepotřebuje pouze drona ovládat, ale mít dostatek údajů jak o letounu, tak o jeho okolí.      Běžně využívané aplikace tyto údaje zobrazují operátorovi na displej zařízení, což způsobuje určitou míru dezorientace pro pilota, který je nucen přepínat mezi těmito kontexty. Cílem této práce je prozkoumat možnost využití rozšířené reality, jakožto prostředí pro nástroj ulehčující pilotovi s dronem operovat a plnit různá zadání. Pro zobrazení rozšířené reality jsou použity brýle Microsoft HoloLens 2, které v rámci vyvinuté aplikace v reálném čase zobrazují informace potřebné k ovládání drona a zvládnutí různých úkonů přímo do prostoru k dronu na obloze, čímž se minimalizuje nutnost přepínání kontextu.
Aplikace smíšené reality v průmyslu 4.0 a robotice
Jedovnický, Michal ; Hůlka, Tomáš (oponent) ; Dobrovský, Ladislav (vedoucí práce)
Předmětem této práce je rešerše současného vývoje trendu využívání smíšené reality v průmyslu a robotice a jejich možný vývoj do budoucna. Dále pak praktické seznámení se se systémem Acer Mixed Reality Headset a vytvoření virtuální scény.
Security Analysis of Immersive Virtual Reality and Its Implications
Vondráček, Martin ; Ryšavý, Ondřej (oponent) ; Pluskal, Jan (vedoucí práce)
Immersive virtual reality is currently used not only for entertainment but also for work and social interaction where user's privacy and confidentiality of the information has a high priority. Unfortunately, security measures applied by software vendors are often not sufficient. This thesis delivers an extensive security analysis of a popular VR application Bigscreen which has more than 500,000 users. Techniques of network traffic analysis, penetration testing, reverse engineering, and even application crippling were utilised. Research led to a discovery of critical vulnerabilities directly exposing the privacy of the users and allowing the attacker to take full control of a victim's computer. Found security flaws allowed distribution of malware and creation of a botnet using a computer worm spreading in virtual environments. A novel VR cyber attack Man-in-the-Room was implemented. Furthermore, a security vulnerability in the Unity engine was discovered. Carried out responsible disclosure has helped to mitigate the risks for more than half a million Bigscreen users and all affected Unity applications worldwide.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.