Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 338 záznamů.  začátekpředchozí199 - 208dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Náboženská nesnášenlivost - případ Severního Irska
Nedbalová, Dagmar ; Keřkovský, Pavel (vedoucí práce) ; Halama, Jindřich (oponent)
Tato bakalářská práce se týká problematiky nesnášenlivosti v Severním Irsku, jež bývá vykreslována jako konflikt příslušníků odlišných křesťanských denominací. Jejím cílem je dopátrat se příčin konfliktu, poukázat na politické, ekonomické, sociální a náboženské faktory, které stojí za současnou nedůvěrou a násilím v regionu, charakterizovat náboženskou nesnášenlivost jako problém, který nespočívá "pouze" ve věroučných různicích, a navrhnout několik myšlenek, jež by mohly přispět k nalezení cesty ke smíření. Práce popisuje jednotlivé fenomény vzešlé z historického vývoje, které dodnes "vyživují" severoirský spor, nastiňuje soudobé trendy v životě severoirské protestantské a katolické komunity, zamýšlí se nad vlivem nábožensko-politické propagandy v soudobé lidové kultuře, českému čtenáři zkouší situaci přiblížit zamyšlením se nad paralelou v jeho vlastních dějinách a pokouší se zamyslet nad možností budoucí ekumenické spolupráce. Vzhledem ktomu,že svýjimkou "obecných"dějin nejsou českojazyčné zdroje příliš bohaté, tato práce si klade za cíl nastínit komplexnost severoirského konfliktu a také doporučit zahraniční literaturu, jež se touto problematikou podrobněji zabývá. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Principy a cíle německé propagandy v protektorátu Čechy a Morava
Straka, Vojtěch ; Mlejnek, Josef (vedoucí práce) ; Kučera, Jan (oponent)
Cílem mé práce je ve třech jednopřípadových studiích ukázat základní charakteristiky nacistické propagandy v protektorátu Čechy a Morava. Od vytvářeni obrazu nepřítele, ať už vnějšího (válečne zpravodajství, bombardování civilistů) nebo vnitřního (primárně židovská otázka), který byl klíčový pro nacistickou propagandu jako takovu. Pokračují pak studiem ideologických a dlouhodobých snah, které nacisté v protektorátu měli. Zde jde především o práci s mládeží a pokus o reinterpretaci českých dějin. V proslední případové kategorii sleduji krátkodobé cíle nacistické propagandy hnané potřebami války a nutností plně využít potenciálu českého průmyslu.Všechny tyto připady pak shrnuji a pokouším se jejich efektivitu dokladovat na úsecích života, které mělo dané propagandistické cílení zasáhnout (produktivita práce, nasazení v bojových jednotkách, dobrovolné členství v kolaborantských organizacích atd.).
Šíření kultury anglofonních zemí v meziválečném Československu
Rajzlová, Eva ; Hnilica, Jiří (vedoucí práce) ; Pokorný, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá propagací anglofonní, primárně americké, kultury v meziválečném Československu. Zároveň také zkoumá reciprocitu těchto vztahů na straně Ameriky. V centru zájmu stojí Americký institut v Praze, založený v roce 1931, a rozbor všech aspektů jeho činnosti. Téma bylo zpracováno historickou metodou vycházející z archivních pramenů, především z fondu Amerického ústavu uloženého v Národním archivu, a dobových publikací. Doplňující literatura byla použita především k zasazení Amerického ústavu do kontextu své doby a k definici základních pojmů, které autorka ve své práci používá, tedy kultura, kulturní vztahy a propaganda. Analýza činnosti Amerického ústavu ukázala, že vzhledem k ostatním anglo- americkým klubům v Československu pokrývala aktivita ústavu mnohem širší spektrum kulturní výměny. Z hlediska kulturních styků s anglofonními zeměmi byl proto Americký ústav v rámci československého státu jediný svého druhu.
Císařská propaganda se zaměřením na ženský prvek v portrétním umění
Mrázková, Eliška ; Ondřejová, Iva (vedoucí práce) ; Titz, Pavel (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na císařskou propagandu v sochařství, na gemách a mincích. Soustředí se především na význam ženského prvku v propagandě, a proto popisuje, k jakým bohyním jsou přirovnávány císařovny a jakým způsobem se tak děje. Dále se zabývá portréty císařů, kteří ve svém zobrazení využívají doprovodu ženských bohyň a personifikací, případně jiných ženských elementů. Hodnotí frekvenci sledovaných ženských námětů v jednotlivých obdobích a jejich proměny, odděluje obecnou sadu propagandistických motivů využívaných každým císařem a ženské prvky specifické jen pro určité vládce. Sleduje postupnou emancipaci v portrétu ženských císařoven či dalších žen z okolí císaře. Rovněž jsou pozorovány společenské změny a jejich odraz v politické propagandě. Časové rozmezí pokrývá vládu Augusta, iulsko- claudijskou dynastii, rok čtyř císařů, flavijskou dynastii, adoptivní císaře a severovskou dynastii.
Vliv propagandy v dílech vybraných ruských spisovatelů 1. poloviny XX. století
Lenomarová, Anna ; Hlaváček, Antonín (vedoucí práce) ; Hříbková, Radka (oponent)
Ve své práci se zaměřím na vliv propagandy v dílech vybraných ruských spisovatelů 1. poloviny XX. století. V teoretické části se pokusím nastínit povahu ideologie a uvést ji do širších souvislostí. Dále budu teoreticky analyzovat vybrané autory a jejich tvorbu. V praktické části se zaměřím na vybraná díla, především «Мать »Maxima Gorkého a («Как закалялась сталь») Nikolaje A. Ostrovského, a další, a jakýkoliv vliv (ať už negativní, či pozitivní) politiky na ruskou literaturu. Za cíl své bakalářské práce si kladu pochopit propagandu jako takovou a její vliv na ruskou duši, nastínit politickou i kulturně-literární atmosféru. Dále pak postihnout schematičnost v oficiálních dílech a ukázat míru vlivu v literárních tvorbě neangažované. Došla jsem k závěru, že kvalita oficiálních děl sovětské literatury se může zásadně lišit, na příkladu Maxima Gorkého jsem ukázala složitější stylizaci a zaměřila jsem se na náboženskou rovinu v jeho vzorovém díle Matka. Oproti tomu jsem u Nikolaje A. Ostrovského potvrdila prvoplánovost a jednoduchost jeho prototypického díla Jak se kalila ocel. Neoficiální autoři (Andrej Platonov a Jevgenij I. Zamjatin) v mé práci pomáhají výstižněji postihnout motivy a přístup socialistického realismu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Mediální prostředí Čínské lidové republiky
Svobodová, Petra ; Cebe, Jan (vedoucí práce) ; Hanzal, Jaromír (oponent)
Diplomová práce "Mediální prostředí Čínské lidové republiky" se zabývá fungováním mediálního systému v ČLR. V úvodní části byl nastíněn vývoj mediálního systému od svého počátku až do dnešních dní, přičemž důraz byl kladen na období po vzniku ČLR, ke kterému došlo v roce 1949. V této části došlo k vypíchnutí důležitých událostí, které měly důležitý vliv na současnou podobu mediálního systému. Vývoj mediálního systému byl obohacen jak o historický, tak i politický a kulturní kontext. Byla charakterizována vláda Mao Zedonga i reformátora Denga Xiaopinga, který je známý především díky ekonomickým reformám, které byly v zemi započaty během jeho vlády. Významná část práce je věnována základním charakteristickým rysům čínského mediálního systému. Jedná se zejména o regulaci médií, autocenzuru, cenzuru a propagandu. Jednotlivé charakteristické rysy byly doplněny o události, které jsou pro ně typické. V případě cenzury (autocenzury) se tak jedná například o jakési mediální spojenectví ČLR s Hongkongem či o utužení cenzury v souvislosti s protesty, ke kterým došlo v roce 2009 v muslimské oblasti Xinjiang. V případě propagandy došlo ke zmínce o letních olympijských hrách, které se konaly v roce 2008 v Pekingu. Nedílnou součástí práce je i charakteristika současného mediálního systému s důrazem na vypíchnutí...
The Construction of the Symbolic Meaning of the Monarchy in Contemporary Thai Society
Nirundon, Chanankan ; Janáč, Jiří (vedoucí práce) ; Geaney, Kathleen Brenda (oponent) ; Verdier, Nicolas (oponent)
SHRNUTÍ Tato práce se zaměřuje na konstruování veřejného obrazu krále Bhumibola - současného thajského krále, ve dvou novodobých dokumentárních filmech "Můj král" z roku 2012 a "Bhumibol - král lidu" z roku 2013. Hlavním cílem této studie je především zkoumat jak je za využití současného dokumentárního filmu vytvářen obraz současného thajského krále. Studie vychází z předpokladu, že Bhumibol si propůjčuje způsob vytváření veřejného obrazu a reprezentace z evropského kontextu, tak jak byla popsána Peterm Burkem na příkladu konstruování veřejné reprezentace u Ludvíka XIV v díle "Výroba Ludvíka XIV" (The Fabrication of Louis XIV"). Základ empirické části studie tak tvoří výše zmíněná Burkeho práce, články o analýze dokumentárních filmů a literatura o významu obrazů v thajské společnosti. Ze zmiňovaných dvou dokumentárních filmů bylo pak vybráno jedenáct specifických atributů veřejného obrazu krále Bhumibola: "Respektovaný", "Otec lidu", "Velkorysý", "Božský", "Slavný", "Hrdina národa", "Neporazitelný", "Pracovitý", "Moderní", "Zbožný", a "Znalý". Na základě výsledků tohoto výzkumu je možné učinit závěr, že vytváření veřejného obrazu krále Bhumibola není radikálně odlišné od obdobného procesu u krále Ludvíka XIV. Thajský král tak převzal podstatu vytváření veřejného obrazu z evropského vzoru, přičemž ji...
Ideologické působení v dětských časopisech v Československu 70. let 20. století
Vondráčková, Kateřina ; Rákosník, Jakub (vedoucí práce) ; Pullmann, Michal (oponent)
(česky) Cílem této práce je charakterizovat ideologické působení na stránkách časopisu Mateřídouška se zaměřením na období 1969-1979. Důraz je kladen na čtenáře a jeho právo na dětství v období tzv. normalizace. K řešení problému jsem přistupovala prostřednictvím analýzy předchozího vývoje časopisu a následným rozborem ročníků zkoumaného období. Výzkum ukázal, že Mateřídouška klade velký důraz na tradici a proto je nutné ji posuzovat jako celek. Přes vytyčený návrat k reálnému socialismu ideologie nabývá specifické formy. Na základě zjištěných údajů je možné tuto formu blíže charakterizovat a seznámit se tak s obrazem, který byl dítěti na stránkách časopisu Mateřídouška předkládán. Klíčová slova (česky) Československo, sociální dějiny, normalizace, propaganda, ideologie, dětské časopisy, Mateřídouška, pohádky, dětství
Antisionistická kampaň v Rudém právu mezi roky 1951-1952
Votápková, Barbora ; Tumis, Stanislav (vedoucí práce) ; Michela, Miroslav (oponent)
Tato práce řeší obraz sionisty, který byl využíván v propagandě, prezentované široké veřejnosti v Rudém právu v době od zatčení Rudolfa Slánského 23. 11. 1951, až po jeho odsouzení a popravy 3. 12. 1952. Tedy se zabývá propagandou, která tento proces obklopovala. Cílem této práce je analyzovat, jak bylo obvinění ze sionismu konstruováno, jaké pojmy, nástroje a argumenty byly využity. Autor se zaměřil na periodikum Rudé právo jako na ústřední tiskový orgán Ústředního výboru Komunistické strany Československa, zaujímající význačnou pozici v propagandistické činnosti KSČ. Jednalo se o ústřední tiskový orgán právě Komunistické strany. Cíl práce byl naplněn zkoumáním článků, které byly ve vymezeném období publikovány, analýzou propagandy, která byla určena pro širokou veřejnost. Komunistická propagandu byla pro potřeby práce rozdělena do několika kategorií, podle jejího obsahu. Provedeným výzkumem bylo zjištěno, že tvůrci procesu nejvíce rozpracovali obvinění v hospodářské a finanční oblasti, čímž se snažili využít ve společnosti již zakořeněných stereotypů o židovské menšině. Přínosem práce je popis způsobu a metod, které byly využity při prezentaci tzv. "sionistického spiknutí" veřejnosti. Byla provedena analýza toho, co bylo "sionistům" kladeno za vinu a jakým způsobem toho měli údajně dosáhnout. Na...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 338 záznamů.   začátekpředchozí199 - 208dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.