|
Akcelerované zkoušky kulového kloubu vozidla
Sýkora, Bohumír ; Ludvík, Jan (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh a vypracování akcelerované zkoušky životnosti kulového kloubu ve spolupráci s firmou TRW-DAS a.s. Diplomová práce obsahuje rešerši problematiky akcelerovaných zkoušek životnosti, se zaměřením na zkoušky prováděné firmou. Dále je v práci rozebrána příprava akcelerované zkoušky životnosti, její samotná realizace a verifikace experimentem. Práce dále obsahuje počítačovou simulaci napjatosti zkoušeného kulového kloubu s použitím softwaru MKP.
|
| |
|
Obrobení náboje kola formulového vozu na CNC obráběcím centru
Jelínek, Petr ; Dvořáček, Jan (oponent) ; Sedlák, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem a výrobou pravého zadního náboje kola formulového vozu na CNC obráběcím centru s využitím moderních technologií CAD/CAM. V teoretické části je uveden popis a charakteristika technologie frézování společně s obrobitelností hliníkových slitin. Praktická část se zabývá konstrukcí náboje kola v CAD programu Pro/Engineer, návrhem obráběcích strategií za pomoci CAM programu PowerMILL a samotnou realizací výroby na CNC obráběcím stroji. Práce je ukončena technicko-ekonomickým vyhodnocením vyrobeného dílu.
|
| |
| |
| |
|
Porovnání moderních 3D CAD programů.
Vévoda, Antonín ; Michalíček, Michal (oponent) ; Dosedla, Michal (vedoucí práce)
3D CAD programy patří v současné době mezi nejpoužívanější nástroje pro tvorbu výkresové dokumentace při úpravách stávajících a vývoji nových produktů. Umožňují také mimo jiné podporovat konstrukční proces různými výpočtovými a simulačními moduly. Výběr vhodného 3D CAD programu však není jednoduchý úkol. Proto bylo cílem této práce vypracovat stručnou historii jejich vývoje a podrobný přehled v současné době nejpoužívanějších 3D CAD programů. V závěru byla shrnuta jejich vhodnost při aplikaci v různých odvětvích strojírenského průmyslu.
|
|
Osobní vozidlo s pneumatickým motorem
Hudec, Miroslav ; Ramík, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je navrhnout základní koncepci podvozkové části osobního vozidla s pneumatickým motorem (dále jen pneumobil). Pneumobil jsem se snažil navrhnout z komponentů, které vyrábí přímo firma BoschRexroth, pro kterou jsem tuto práci zpracovával. Uspořádání pneumobilu jsem volil jako klasické dvoustopé vozidlo s pneumatickým motorem umístěným před zadní nápravou. Zvolil jsem tři stejné pneumatické motory s O 80 mm a zdvihem 125 mm. Tyto motory jsou umístěny šikmo shora dolů. Dále jsem provedl pevnostní kontrolu spodní zadní části vozidla, na kterou působí síly od zadních kol a pneumatického motoru. Problematika této diplomové práce spočívá ve výběru vhodných materiálů podvozkového rámu a jeho konstrukce a výběru ideálního pneumatického motoru pro nejefektivnější využití stlačeného vzduchu. Konečným cílem je navrhnout ideální převodový poměr.
|
|
Návrh konzoly přední nápravy Forterra
Lorenc, Petr ; Dundálek, Radim (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem konzoly přední nápravy traktoru Zetor Forterra. Cílem práce je návrh a konstrukce 3D modelu konzoly, u kterého bude provedena pevnostní analýza. Na základě této analýzy bude konzola optimalizována dle pevnostních požadavků. Návrh modelu je realizován v programu Pro/Engineer, následné pevnostní výpočty v programu Pro/Mechanica.
|
|
Návrh a simulace mechanického namáhání propouštěcí branky pomocí CAD nástrojů
SLAVÍK, Roman
Diplomová práce je zaměřena na počítačové modelování mechanického na-máhání propouštěcí branky, používané v zemědělské praxi. V teoretické části práce je popsáno několik počítačových programů, které je možno k tomuto účelu využít. Konkrétně se jedná o programy: SolidWorks, CA-TIA, Solid Edge, Pro/ENGINEER, NX a Autodesk Inventor. U každého programu je uveden jejich základní popis, uživatelské prostředí a základní funkce. V praktické části diplomové práce byla navržena nová konstrukce propouštěcí branky. Za využití programu Autodesk Inventor Professional 2016 byla provedena simulace mechanického namáhání této branky krok po kroku.
|