Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 92 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Transformace odpadů pivovarského průmyslu karotenogenními kvasinkami
Šnejdrlová, Kateřina ; Šimanský, Samuel (oponent) ; Holub, Jiří (vedoucí práce)
Karotenoidy jsou jedny z metabolitů, které produkují karotenogenní kvasinky. Jedná se o hodnotné látky, které se využívají v potravinářském i farmaceutickém průmyslu. Využití odpadů a vedlejších produktu jako substrátu pro kultivaci karotenogenních kvasinek může snížit celkové náklady na produkci karotenoidů. Vedlejší produkty pivovarského průmyslu se díky svému nutričnímu složení jeví jako materiály vhodné pro použití při kultivaci mikroorganismů. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zaměřuje na popis kvasinek, jejich metabolitů a jednotlivých substrátů. Praktická část je pak zaměřena na kultivaci karotenogenních kvasinek na hydrolyzátu pivovarského mláta a na kvasničných extraktech připravených ze sedimentovaných pivovarských kvasnic. V experimentální části byly použity tyto kmeny: Cystofilobasidium infirmominiatum CCY 17-18-4, Sporidiobolus salmonicolor CCY 19-4-25, Sporobolomyces shibatanus CCY 19-9-6, Rhodotorula kratochvilovae CCY 20-2-26, Rhodotorula mucilaginosa CCY 20-7-31, Rhodotorula toruloides CCY 62-2-4. Výsledky získané v rámci této práce pomocí pokročilých chromatografických metod naznačují, že upravené pivovarské mláto a kvasničný extrakt připravený z pivovarských kvasnic jsou vhodné substráty pro kultivaci karotenogenních kvasinek. Připravený kvasničný extrakt může také sloužit jako zdroj veškerého dusíku při kultivací, bez negativního vlivu na sledované parametry.
The Company's Entry Into Foreign Markets
Kovačech, Ján ; Chlebovský, Vít (oponent) ; Koráb, Vojtěch (vedoucí práce)
The diploma thesis focuses on the selected company and its intention to enter a foreign market. The primary objective was to evaluate the company's preparedness and subsequently propose a strategy for the foreign market entry. The theoretical background covers topics such as internationalization, strategic analysis, and risk assessment. The second part analyses the company and the foreign country’s profile, supported by primary and secondary market research, to assess the company’s readiness for expansion. The third section presents the proposal for entering the foreign market, along with a risk assessment.
Biogenní aminy v produktech minipivovarů
SYMONOVÁ, Michaela
Bakalářská práce se zabývá obsahem biogenních aminů (BA) v pivech vybraných minipivovarů z jižních Čech, kde jsou pro porovnání použita i piva z komerčních pivovarů. Tato práce je rozdělena na dvě části. První, teoretická část, je zaměřena na představení pivovarnictví, postup výroby piva, rozdílu v postupu výroby v minipivovarech a jejich charakteristice. Dále je v ní vysvětleno, co jsou BA a jejich jednotlivé představení. Druhá polovina této práce je zaměřená na experimentální část, kde je představena metodika práce, stanovení a vyhodnocení obsahu BA v jednotlivých vzorcích piv. Dále je také představena metoda vysokoúčinné kapalinové chromatografie (UPLC), kterou byl stanovován obsah jednotlivých BA ve vzorcích piv. Následně jsou uvedeny výsledky experimentu a diskuse s porovnáním výsledků této práce s výsledky jiných studií stejně zaměřených.
Komunikační strategie pro firmu Ježek
Urban, Jan ; Zatloukal, David (oponent) ; Šimberová, Iveta (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce „Komunikační mix konkrétního podniku“ je analýza současného stavu komunikačního mixu vybraného podniku a návrh nového. Diplomová práce je členěna na teoretickou a praktickou část. Teoretická část pojednává o metodách analýzy vnitřního a vnější prostředí podniku, popisuje a porovnává jednotlivé komunikační nástroje a princip fungování marketingové komunikace. Úvod praktické části popisuje vybraný podnik. Hlavní části analyzují prostředí podniku a jednotlivé nástroje propagace. Závěrečná část obsahuje návrhy nového komunikačního mixu.
Marketingová komunikace pro produkt v pivovarnickém odvětví
Štadlerová, Kristýna ; Vylíčil, Ondřej (oponent) ; Chlebovský, Vít (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá změnou marketingové komunikace produktu Royal Dog cider v pivovarnickém odvětví, která je analyzovaná na základě provedených analýz. Smyslem této bakalářské práce je zhodnocení současného stavu marketingové komunikace produktu Royal Dog cider, který spadá pod společnost Pivovar ZUBR a.s. Dle výstupu provedených analýz jsou následně navržena opatření, která mají za cíl přilákat potencionální zákazníky a dostat produkt a také firmu do většího povědomí.
Řídicí systém technologického úseku varna
Šulc, Martin ; Kaczmarczyk, Václav (oponent) ; Zezulka, František (vedoucí práce)
Prostudování potřebné teorie z oblasti pivovarnictví. Na základě zjištěných informací navrhnutí optimálních akčních a měřicích prvků, jako jsou snímače teploty, tlaku, pneumatické ventily, frekvenční měniče a jiné. Následná charakterizace všech prvků z pohledu řídicího systému a rozšíření technologického schématu o měřicí a regulační značky. Pro úsek pivovaru varna sepsání technologického postupu se specifikováním jednotlivých kroků. Na základě tohoto popisu vytvoření řídicího programu pro automat SIMATIC S7-300 od firmy Siemens. Program je napsaný v jazyce STL, který má podobu strukturovaného textu. Vizualizace a řízení procesu je zajištěno SCADA systémem TomPack od firmy ProjectSoft. Systém komunikuje s PLC pomocí DDE serveru.
Pivovarské muzeum v Plzni, jeho historie, expozice a edukační programy
Repiská, Terezie ; Havlůjová, Hana (vedoucí práce) ; Charvátová, Kateřina (oponent)
Diplomová práce Pivovarské muzeum v Plzni, jeho historie, expozice a edukační programy, je rozdělená do pěti kapitol. V první kapitole se věnuje stručné historii Pivovarského muzea v Plzni, jeho aktuální i plánované expozici a spolupráci muzea s plzeňskými pivovary. Následující kapitola se věnuje muzejní pedagogice, kromě legislativy a důležitých pojmů, se v ní čtenář dočte i užitečné rady pro tvorbu edukačních programů. Další tři kapitoly se věnují tvorbě edukačních programů na zakázku Pivovarského muzea. Třetí a čtvrtá kapitola obsahuje popis prohlídek s edukačními prvky. Jedna nese název "Po stopách dávné Plzně se čtyřnohým přítelem" a kromě nástinu plzeňské historie se během této prohlídky dozví žáci i spoustu informací o životě prostých lidí ve středověkých městech. Druhá nese název "Jak se v Plzni vařil tekutý chléb", a obsahuje aktivity vedoucí k pochopení zákonitostí vaření piva a důležitosti pivovarnictví pro rozvoj města Plzeň. Pátá kapitola popisuje edukační program s názvem "Na den bečvářem" a seznamuje žáky s tradičním řemeslem bednářstvím a jeho odnoží bečvářství.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 92 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.