Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Informačni bezpečnost podniku
Král, David ; Koch, Miloš (vedoucí práce)
Kvalitní zabezpečení citlivých dat a klíčových aktiv se dnes stává pro firmu jakéhokoliv zaměření a velikosti naprostou nutností. Historie vývoje informační bezpečnosti začala především v prostředí velkých organizací, které zpracovávaly značné množství dat. Je logické, že právě větší a často bohatší firmy měly dostatek prostředků na investice do zabezpečení svých aktiv. Kromě toho, poměrně velké procento malých a středních firem má o svém informačním zabezpečení poněkud mylné informace. Stále více útočníků se zaměřuje na organizace střední velikosti, které jsou nedostatečně chráněny a je daleko snazší se dostat k jejich citlivým datům. Malé a střední firmy se často brání zavádění certifikovaných norem. Důvodem je obava z přílišné formální administrativy, která je u certifikací často vyžadována a která je především u malých firem zbytečná a zatěžující. U organizací střední velikosti (50-250 zaměstnanců) je už jistá administrativa spojená s informační bezpečností nutností. Zaměstnanci se podobně jako u malých firem většinou osobně znají, ale již zde existuje určitá míra anonymity, která může být impulsem k tomu, že někteří zaměstnanci se budou snažit bezpečnostní procedury obcházet, zejména, když nebudou přesně definovány a jejich dodržování nebude pravidelně kontrolováno. Závisí na více okolnostech, zda je pro danou organizaci vhodnější certifikace nebo zavedení vlastní interní metodiky pro bezpečnost informací. Metodika vyvážené informační bezpečnosti, kterou se zabývá tato dizertace, je navrhována především pro malé a střední firmy. Jejím cílem je definovat nejdůležitější a naprosto nutná kritéria informační bezpečnosti tak, aby celý systém splňoval podmínku určitého komplexního řešení dané problematiky. Na druhou stranu se snaží minimalizovat administrativní zátěž pro tyto organizace, což je, jak bylo výše zmíněno, jedním z hlavních důvodů, proč firmy zastávají odmítavý postoj k nejvíce rozšířeným certifikacím. Metodika definuje čtyři hlavní oblasti systému řízení informační bezpečnosti podniku. Její součástí je audit, který stanoví, na jaké kvalitativní úrovni se nachází řešení informační bezpečnosti jednotlivých oblastí v podniku. Pokud je některá ze studovaných oblastí shledána nedostatečně chráněnou, jsou nabízena efektivní opatření, jak tuto situaci vylepšit. Konečným řešením je stav systému, kdy všechny klíčové oblasti informační bezpečnosti organizace jsou na odpovídající úrovni a celý systém se dá považovat za vyvážený.
Podpora malých a středních firem v ČR na příkladu referenčního networkingu- dopad na daň z příjmu a nově vytvořená pracovní místa v roce 2014
Pelikánová, Šárka ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Bartůsková, Lucia (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou podpory malého a středního podnikání v České republice se zaměřením na jednu z tržních forem této podpory v podobě networkingu. Konkrétně je práce zacílena na referenční networking, a lépe ho popisuje na příkladu jeho zástupce na českém trhu. Práce v rámci své teoretické části definuje pojem malé a střední podnikání. Dále vysvětluje pojem podpora podnikání a rozděluje ji na veřejnou a tržní. V rámci tohoto rozlišení jsou uvedeny příklady některých forem těchto podpor. Na příkladu Švýcarska jsou představeny tamní vybrané formy veřejné podpory podnikání a dochází k porovnání s ČR. Dále je představen pojem networking a jsou definovány některé jeho principy fungování. Jsou popsány jednotlivé druhy networkingu. V praktické části je blíže analyzováno fungování referenční networkingu na příkladu společnosti a konceptu Business for Breakfast Česká republika s.r.o. Pomocí dotazníkového šetření mezi členy konceptu je zjišťován přínos jeho fungování jak pro samotné členy, tak pro státní rozpočet. Analyzované přínosy jsou zkoumány jak z hlediska příjmů rozpočtu, tak také z hlediska ušetřených nákladů. Jsou uvedeny obory podnikání, pro které se zdá být referenční networking nejpřínosnější. Jako poslední jsou komparovány přínosy vybraných veřejných forem podpory podnikání s referenčním networkingem. Práce potvrdila, že referenční networking je efektivní formou tržní formy podpory malého a středního podnikání, a má pozitivní dopady jak na státní rozpočet, tak také na vytváření kvalitního podnikatelského prostředí v České republice. Oproti veřejným formám podnikání jsou tyto přínosy prokazatelné a měřitelné.
Informačni bezpečnost podniku
Král, David ; Koch, Miloš (vedoucí práce)
Kvalitní zabezpečení citlivých dat a klíčových aktiv se dnes stává pro firmu jakéhokoliv zaměření a velikosti naprostou nutností. Historie vývoje informační bezpečnosti začala především v prostředí velkých organizací, které zpracovávaly značné množství dat. Je logické, že právě větší a často bohatší firmy měly dostatek prostředků na investice do zabezpečení svých aktiv. Kromě toho, poměrně velké procento malých a středních firem má o svém informačním zabezpečení poněkud mylné informace. Stále více útočníků se zaměřuje na organizace střední velikosti, které jsou nedostatečně chráněny a je daleko snazší se dostat k jejich citlivým datům. Malé a střední firmy se často brání zavádění certifikovaných norem. Důvodem je obava z přílišné formální administrativy, která je u certifikací často vyžadována a která je především u malých firem zbytečná a zatěžující. U organizací střední velikosti (50-250 zaměstnanců) je už jistá administrativa spojená s informační bezpečností nutností. Zaměstnanci se podobně jako u malých firem většinou osobně znají, ale již zde existuje určitá míra anonymity, která může být impulsem k tomu, že někteří zaměstnanci se budou snažit bezpečnostní procedury obcházet, zejména, když nebudou přesně definovány a jejich dodržování nebude pravidelně kontrolováno. Závisí na více okolnostech, zda je pro danou organizaci vhodnější certifikace nebo zavedení vlastní interní metodiky pro bezpečnost informací. Metodika vyvážené informační bezpečnosti, kterou se zabývá tato dizertace, je navrhována především pro malé a střední firmy. Jejím cílem je definovat nejdůležitější a naprosto nutná kritéria informační bezpečnosti tak, aby celý systém splňoval podmínku určitého komplexního řešení dané problematiky. Na druhou stranu se snaží minimalizovat administrativní zátěž pro tyto organizace, což je, jak bylo výše zmíněno, jedním z hlavních důvodů, proč firmy zastávají odmítavý postoj k nejvíce rozšířeným certifikacím. Metodika definuje čtyři hlavní oblasti systému řízení informační bezpečnosti podniku. Její součástí je audit, který stanoví, na jaké kvalitativní úrovni se nachází řešení informační bezpečnosti jednotlivých oblastí v podniku. Pokud je některá ze studovaných oblastí shledána nedostatečně chráněnou, jsou nabízena efektivní opatření, jak tuto situaci vylepšit. Konečným řešením je stav systému, kdy všechny klíčové oblasti informační bezpečnosti organizace jsou na odpovídající úrovni a celý systém se dá považovat za vyvážený.
Marketingový plán uvedení strojírenského produktu na trh B2B
Černohousová, Anežka ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Kusá, Pavla (oponent)
Tato diplomová práce ze zabývá konkrétním marketingovým plánem uvedení strojírenského produktu na trh B2B. Cílem je popsat plán a provést oponenturu z pohledu komplexnosti a hloubky zpracování tohoto plánu. V teoretické části je popsán marketingový plán a jeho části s ohledem na malou firmu pohybující se na trhu business-to-business. V praktické části je pak provedená oponentura konkrétního marketingového plánu a jsou navržené faktory sloužící k hodnocení úspěšného uvedení stroje na trh. Závěr stručně hodnotí tento marketingový plán a uvádí několik konkrétních návrhů ke zlepšení, které vyplývají ze studia odborných publikací.
Význam oborových veletrhů pro malé a střední strojírenské firmy
Černohousová, Anežka ; Říha, David (vedoucí práce)
Práce se zabývá významem veletrhů a výstav pro konkrétní společnost působící ve strojírenství. Hlavním cílem je zjistit, zda pro malou až střední firmu v odvětví flexible packakingu mají veletrhy a výstavy v současné době stále ještě význam. Teoretická část se zabývá poznatky, které s problematikou využití veletrhů a výstav souvisí. V praktické části je proveden stručný popis společnosti a popis realizace veletrhu. Na konci této části jsou na reálném příkladu spočítány měřitelné ukazatele úspěšnosti, které jsou podrobně popsány v teoretické části. Závěr na základě prostudování problematiky a výpočtu ukazatelů hodnotí důležitost veletrhů a výstav pro malou a střední firmu působící na trhu business-to-business ve strojírenství.
Podnikání malých a středních firem v Belgii
Buchtová, Lucie ; Černohlávková, Eva (vedoucí práce) ; Froňková, Martina (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na analýzu podmínek podnikání malých a středních firem v Belgii. První kapitola popisuje, jakým způsobem je možné tyto podnikatelské subjekty definovat, jaké jsou jejich slabé a silné stránky a význam v rámci Evropské unie. Další část obsahuje stručné informace o Belgii a zahrnuje popis zdejšího podnikatelského prostředí. Třetí kapitola je věnována charakteristice malých a středních podniků v Belgii s ohledem na jejich podíl na celkovém počtu aktivních firem, zaměstnanosti a dalších ukazatelích a podrobně analyzuje systém veřejné podpory podnikání na evropské, národní i regionální úrovni. Závěrečná část práce zahrnuje srovnání sektoru malých a středních podniků v Belgii se stejnou kategorií firem v České republice.
Manažerské simulátory pro podporu strategického rozhodování v malých a středních firmách
Beer, Daniela ; Mildeová, Stanislava (vedoucí práce) ; Adamec, Stanislav (oponent) ; Lacko, Branislav (oponent)
Malé firmy mohou na jedné straně flexibilněji reagovat na současnou ekonomickou krizi, na straně druhé na ně má velký vliv nepředvídatelnost a neustálá změna externích faktorů. Z tohoto hlediska může současná ekonomická krize přispět k rozvoji nejrůznějších manažerských simulací umožňující lepší podporu v rozhodování firmy. Toto nové přenastavení podmínek a pravidel bezesporu znamená i vytvoření nových příležitostí. Aby se malá firma mohla rychle rozhodovat, mělo by být její rozhodování podpořeno vhodným systémem na podporu rozhodování, například manažerskými simulátory na bázi systémové dynamiky, které jsou analyzovány v disertační práci, jejímž hlavním cílem je právě analýza možnosti využití manažerských simulátorů pro podporu strategického rozhodování v prostředí malých firem. Na úvod je provedena rešerše současného stavu problematiky, vymezení malého a středního podnikání a strategie firmy. V dalších částech se práce věnuje analýze využitelnosti manažerských simulátorů, která je ovlivněna dvěma hlavními faktory neúspěchu malých firem -- podkapitalizace a komplexita dnešního podnikatelského prostředí. Na těchto faktorech neúspěchu je testována využitelnost manažerských simulátorů pomocí konkrétních modelových případů sestavených v programu na podporu rozhodování. Součástí sestavení modelových případů je vymezení celkové struktury firmy z hlediska zdrojů, externích a interních vlivů, včetně faktorů "měkké povahy" a vytvoření modelu firmy, který slouží jako základ manažerského simulátoru. V rámci řešení dané problematiky je provedeno dotazníkové šetření týkající se praktického využití manažerských simulátorů v oblasti malých firem v ČR, jehož cílem bylo zjistit, zda-li jsou simulátory tohoto typu v malých firmách používány. Za hlavní vědecké přínosy a vlastní příspěvek práce lze považovat vytvoření modelových případů odrážející hlavní faktory neúspěchu malých firem a jejich možné řešení na modelových případech, které byly samostatně vytvořeny v programu pro tvorbu simulací a toto řešení bylo prakticky testováno v malé firmě, analýzu využitelnosti manažerských simulátorů v rámci ekonomicky zdatných malých firem pomocí dotazníkového šetření a na závěr formulace doporučení pro větší využitelnost manažerských simulátorů v praxi malých firem.
Řízení změn IS v prostředí internetových obchodů
Brtník, David ; Kunstová, Renáta (vedoucí práce) ; Kapitán, Petr (oponent)
Tato práce je vhodným informačním zdrojem pro malé a střední společnosti, které se potýkají s problémy zastaralého informačního systému. Do bodu, kdy původní informační systém přestane vyhovovat novým požadavkům, se dříve či později dostane každá rostoucí společnost. Na konkrétním příkladu malé firmy, která se snaží expandovat na zahraniční trhy, poukazuje práce na postupný nesystematický rozvoj jednotlivých částí jejího IS. V tomto případě měly rychlé částečné úpravy funkčnosti vždy přednost před systematickým rozvojem. Najednou se však společnost ocitla ve stavu, kdy již není možné část systému dále rozvíjet a řeší problém jak dál. V souladu s primárním cílem, kterým je zvýšení efektivity distribučních procesů, je zde popsán projekt sjednocení dvou rozdílných e-commerce řešení a jejich integrace do dalších aplikací. V druhé části se práce zabývá hledáním vhodné aplikace, která by zastřešila optimalizované distribuční procesy a popisuje způsoby, jak je možné k výběru přistoupit.
Výzkum používání marketingových nástrojů v řízení firem
Dočekalová, Jana ; Hesková, Marie (vedoucí práce) ; Čapek, Michal (oponent)
V této diplomové práci je proveden marketingový výzkum ve vybraném souboru malých a středních firem. Výzkum se zabývá používanými marketingovými nástroji (především základním marketingovým mixem -- 4P) v řízení malých a středních podniků. Výsledky vlastního marketingového výzkumu jsou porovnány s výsledky marketingového výzkumu provedeného v letech 2004 a 2005 Ekonomicko-správní fakultou brněnské Masarykovy univerzity.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.