Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 137 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sídliště a jejich autorská reflexe
Cibulková, Kristýna ; Francová, Sylva (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
Sídliště a jejich autorská reflexe ABSTRAKT Samotné sídliště a jeho vývoj představuje fascinující téma, které zahrnuje širokou škálu aspektů od urbanistiky a architektury po sociální a kulturní fenomény. Ústředním tématem diplomové práce je prostředí panelových sídlišť a jejich reflexe do autorské a didaktické části. V teoretické části se práce věnuje myšlence vzniku, realizaci a vývoji sídlišť v oblasti hlavního města Prahy. Zaměřuje se na vztahy sídliště s dalšími prvky města a studuje je v sociologických, politických i geografických kontextech. Zabývá se tématem samotného místa, jeho charakterem a jeho zaznamenáváním. Hledá souvislosti tématu v umění, architektuře a urbanismu a interpretuje je do didaktické a praktické části. Didaktická část vychází z poznatků získaných v teoretické části a navrhuje jejich využití v hodinách výtvarné výchovy. Pomocí mentálních map zkoumá prostředí sídlišť z pohledu žáků základní školy. Motivuje je k aktivnímu zkoumání prostředí, ve kterém žijí, a nabízí různé aktivity, které mají podporovat jejich zájem a porozumění tématu. V praktické části představuji téma sídlišť v mém subjektivním vnímání především s pomocí mentálních map. Výstup tvoří kresba, série grafik a frotáží doplněné fotografickou dokumentací. KLÍČOVÁ SLOVA sídliště, architektura, veřejný prostor, Praha,...
Měření výkonnosti grafického akcelerátoru
Vanek, Juraj ; Drábek, Vladimír (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Námetom mojej práce je meranie výkonnosti grafického akcelerátoru pri zobrazovaní 3D scén. Zameriava sa na otestovanie výkonu akcelerátoru z každého uhla pohľadu pri výkonovo kritických operáciách v 3D grafike. Pojednáva o problematike implementácie jednotlivých meraní, ich vplyve na celkovom výsledku a vyhodnotení meraní. Konečným výstupom aplikácie je skóre, podľa ktorého je možné usúdiť, aký výkon podáva akcelerátor v porovnaní s ostatnými. Na toto porovnanie slúži on-line databáza výsledkov.
Měření výkonnosti grafického akcelerátoru
Vanek, Juraj ; Jošth, Radovan (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o možnostech a funkcích moderních grafických akcelerátorů a měření jejich výkonu pod rozhraním OpenGL. Využívají se při tom rozšířené algoritmy na zobrazování scény v reálném čase. Zaměřuje se na otestování každé části grafického řetězce akcelerátoru podobně, jako na měření rychlosti zobrazení pokročilých efektů a teoretickou rychlost obecných výpočtů pomocí grafického procesoru. Toto testování je realizováno pomocí více sérií testů a jejich následném vyhodnocení. Výsledná aplikace umožňuje nastavovat parametry testů a jejím výstupem je skóre, podle kterého je možné srovnávat výkon akcelerátoru s ostatními.
Analýza příležitosti a proveditelnosti nového internetového portálu včetně realizace
Kuklínek, David ; Ing.Lukáš Mezera (oponent) ; Dydowicz, Petr (vedoucí práce)
Hlavním záměrem práce je vytvořit analýzu proveditelnosti a programové řešení specifického inzerčního portálu. Analýza proveditelnosti pak zejména zkoumá konkurenci, potenciální uživatelé, finanční analýzu projektu a prognózu budoucího vývoje. Realizační část pak obsahuje samotné programové řešení a jeho implementaci. Výstupy diplomové práce slouží jako základ pro rozvíjející se projekt Flatsharing.
Generování informační grafiky pro živé přenosy
Krejčík, Marek ; Starka, Tomáš (oponent) ; Matýšek, Michal (vedoucí práce)
Cílem práce bylo vytvořit program pro generování statické i dynamické grafiky pro použití v živém vysílání elektronických sportů. Program měl být schopen vytvořit statickou grafiku pro jednotlivé zápasy a také generovat dynamickou grafiku na základě odpovědí získávaných ze serverů společnosti Riot Games v průběhu živě hrané hry. Také by měl být schopen odesílat získanou grafiku do střihového zařízení bez použití klíčování.
Vizuální řeč ovladačů a sdělovačů obráběcích strojů v Československu z let 1947-1990
Fridrichová, Eva ; Hulák, Jiří (oponent) ; Jelenčík, Branislav (oponent) ; Rajlich, Jan (vedoucí práce)
Tato dizertační práce se zabývá vývojem provozní grafiky na ovládacích panelech obráběcích strojů Továren obráběcích strojů z let 1947–1990. Cílem je popis geneze grafiky ovladačů a sdělovačů obráběcích strojů a jejich zařazení do kontextu vývoje provozní grafiky, dále také zjištění vlivu designu na oblast provozní grafiky. Tato oblast dosud nebyla podrobena bližšímu zkoumání a z hlediska ucelení historických aspektů české provozní grafiky je přínosem do budoucna.
Nanášení fotonů na hierarchii obrazových vzorků
Kiss, Marcel ; Starka, Tomáš (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá technikami globálneho osvetľovania scény. V teoretickej časti rozoberá rôzne techniky globálnej iluminácie, pričom je sústredená na osvetľovanie v reálnom čase pomocou rôznych optimalizačných metód. Zameraná je na techniku nanášania fotónov s hierarchiou zhlukovaných obrazových vzoriek. Hlavnou časťou je analýza, implementácia a meranie zameranej techniky.
Interaktivní zobrazení datově náročné 3D scény ve webovém prohlížeči
Ludvík, Martin ; Vlnas, Michal (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vykreslováním datově náročných scén ve webovém prohlížeči. Jaké možnosti postupu řešení pro vytvoření funkční aplikace jsou dostupné a popis existujících řešení.  Konečné vytvoření point cloudového webového prohlížeče pomocí JavascriptAPI WebGPU.
Interaktivní webové aplikace pro podporu výuky 3D počítačové grafiky
Morávek, Jan ; Mokrý, Ondřej (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá počítačovou 3D grafikou a implementací výukových aplikací v jazyce JavaScript. Mezi probírané oblasti práce patří transformace objektů, Beziérovy pláty a role kamery ve scéně. V práci je popsán teoretický základ těchto oblastí a následně se práce věnuje vytvořeným výukovým aplikacím. Práce obsahuje detailní popis fungování a implementace vytvořených aplikací. V závěru práce jsou zmíněna možná rozšíření těchto aplikací.
Various approaches to visualization of 2D and 3D objects in computer graphics
Polášek, Radek ; Kotásek, Miroslav (oponent) ; Langerová, Petra (vedoucí práce)
This semestral thesis aims to broaden people’s knowledge of the visualization processes used in modern computer software to construct two and three-dimensional objects. We will go over some of the essential definitions and concepts of functions and their parameters which we will then utilize in following chapters of this thesis to further explain additional processes that allow these functions to be graphically represented in a system of coordinates. The last chapter is focused on direct examples from one specific computer software and what the user should pay attention to in order to graphically interpret functions in a correct manner.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 137 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.