Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 59 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Fyzikální simulace ve virtuální realitě
Grünseisen, Vojtěch ; Navrátil, Jan (oponent) ; Pečiva, Jan (vedoucí práce)
Tato práce popisuje použití knihoven SDL, OSG a ODE jako nástrojů pro tvorbu her a jejich integraci do herního enginu. Je popsána obecná teorie o detekci kolizí a její role ve fyzikálním enginu. Použité knihovny jsou taktéž popsány. S použitím vyvinutého enginu je vytvořena a řízena demonstrační herní scéna obsahující tělesa pospojovaná ODE Jointy. Obsah scény a ovládání aplikace úmyslně připomíná styl first person shooter her.
Retrospektivní hra pro dva hráče
Vybíral, Jan ; Bartoš, Pavel (oponent) ; Pospíchal, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vývojem 2D vesmírné arkádové počítačové hry. V úvodu je popsána historie i současnost herního průmyslu a počítačové grafiky. Dále se text věnuje použitým knihovnám OpenGL a SDL, návrhu herních principů, realizaci grafiky a zvuku, koliznímu systému, uživatelskému rozhraní, ovládání a objektovému návrhu aplikace. Druhá část popisuje samotnou implementaci navrženého systému v programovacím jazyce C++. Nakonec práce obsahuje informace o testování a zhodnocení výsledného produktu.
Simulace kolizí na základě fyzikálního modelu
Maštera, Petr ; Kadlec, Jaroslav (oponent) ; Pečiva, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá řešením kolizí mezi objekty scény a následným vyhodnocením těchto kolizí na základě fyzikálního modelu. Implementace všech aplikací a algoritmů je provedena v prostředí Win32 ve Visual Studiu v programovacím jazyce C++ s využitím grafické knihovny OpenGL a nadstavby Open Inventor. K práci je přiložena pomocná aplikace zabývající se výpočtem fyzikálních veličin. V demonstračních aplikacích jsou implementovány algoritmy pro detekci a vyhodnocení kolizí výbuchem, jednoduchým a fyzikálním odrazem na základě fyzikálních vzorců a vztahů. V hlavní demonstrační aplikaci "průlet tunelem" je implementován jednoduchý herní engine. Součástí práce je diskuse objevujících se problémů s případným návrhem řešení.
Detekce kolizí v počítačové grafice
Stupka, Filip ; Starka, Tomáš (oponent) ; Pečiva, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá řešením detekcí kolizí triviálních matematických i komplexních objektů složené z trojúhelníkových sítí modelů v trojrozměrném prostoru. Simulace kolizí objektů je z hlediska výkonnostního velmi náročné téma a i přesto, že existují postupy a metody, jak k tomuto problému teoreticky přistoupit, ve většině případů tyto postupy jsou příliš pomalé a tedy je třeba optimalizovat a hledat alternativní řešení. U simulace kolizí je také třeba pracovat s diskrétním i spojitým časem, neboť to souvisí s tím, jak přesné kolize objektů chceme a do jisté míry musíme předpovídat pohyb určitých těles. Tato práce je tedy zaměřena na vývoj herních enginů, optimalizací a implementace kolizních algoritmů.
Fyzikální simulátor pro hry typu SandBox
Kotulič, Patrik ; Peringer, Petr (oponent) ; Hrubý, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou real-time fyzikálního simulátoru mechaniky tuhých těles. Čtenář je seznámen s principy, na kterých jsou založeny současné simulátory mechaniky tuhých těles. Práce se dále zabývá numerickou integrací pohybových rovnic a řešením kolizí včetně jejich detekce. V závěru je simulátor představen na sadě ukázek. Výsledná aplikace může sloužit jako hra, popř. nástroj pro experimentování a získávání znalostí.
Simulace a 3D vizualizace kulečníku
Luner, Radek ; Švub, Miroslav (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Tato práce ze zabývá problematikou tvorby simulátoru kulečníku. Vysvětluje základní pojmy z oblasti fyziky nutné při návrhu fyzikálního systému. Popisuje základní schéma obecného simulátoru a jeho implementace.
Počítačová hra s využitím částicových systémů
Vlková, Lenka ; Zemčík, Pavel (oponent) ; Hradiš, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a implementací 3D hry s využitím částicových systémů. Částicové systémy se využívají k modelování stochastických přírodních jevů jako například oheň       a sníh. V této práci najdete jak popis vývoje této technologie a různá použití, tak i popis konkrétní implementace. Dále jsou v ní diskutována různá témata, která musí řešit tvůrci počítačových her. Mezi tato témata patří výběr herního engine, jež je důležitým a nezbytným nástrojem pro tvorbu hry. Klíčová je detekce kolizí, díky které se mohou objekty pohybovat v prostředí a reagovat na ně. Součástí práce je také návrh implementované hry a popis některých částí její implementace.
3D Autoškola
Pernica, Lukáš ; Žák, Pavel (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá popisem a návrhem simulátoru 3D autoškoly. V práci je shrnut základní popis některých dostupných simulátorů a možnosti jejich využití. Na základě podrobné studie dostupných simulátorů je navržen nový model simulátoru. V práci je popsána problematika simulace dopravního systému, kontroly dodržování pravidel v silničním provozu a také navržen nový model uživatelského rozhranní. Nakonec je popsán celý návrh a postup při implementaci simulátoru.
Knihovna pro detekci kolizí
Chlubna, Tomáš ; Španěl, Michal (oponent) ; Polok, Lukáš (vedoucí práce)
Tato práce řeší problém detekce kolizí netriviálních polygonálních modelů v trojrozměrném prostoru. Obecně existují postupy, jak tyto kolize matematicky vyjádřit a vypočítat. Pro použití v oblasti informačních technologií jsou však takové metody často nepoužitelné z hlediska výkonu a paměťové náročnosti. Také oproti reálnému světu je třeba pracovat s diskrétním časem, což vede k nutnosti implementace algoritmů, schopných nejen kolize detekovat v daném časovém okamžiku, ale také je předvídat podle dostupných informací o pohybu objektů ve scéně. Návrh řešení vychází zejména z technik používaných v odvětví herního vývoje a fyzikálních simulací. V práci jsou tedy zahrnuty i mechanismy pro optimalizaci, reprezentaci scény a její vykreslování s využitím grafické karty.  
Detekce kolizí v počítačové grafice
Stupka, Filip ; Starka, Tomáš (oponent) ; Pečiva, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá řešením detekcí kolizí triviálních matematických i komplexních objektů složené z trojúhelníkových sítí modelů v trojrozměrném prostoru. Simulace kolizí objektů je z hlediska výkonnostního velmi náročné téma a i přesto, že existují postupy a metody, jak k tomuto problému teoreticky přistoupit, ve většině případů tyto postupy jsou příliš pomalé a tedy je třeba optimalizovat a hledat alternativní řešení. U simulace kolizí je také třeba pracovat s diskrétním i spojitým časem, neboť to souvisí s tím, jak přesné kolize objektů chceme a do jisté míry musíme předpovídat pohyb určitých těles. Tato práce je tedy zaměřena na vývoj herních enginů, optimalizací a implementace kolizních algoritmů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 59 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.