Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vnímání hodnocení žáků učiteli v odborném výcviku na vybraných SŠ v JMK
Pulec, Martin
Tématem bakalářské práce je „Vnímání hodnocení žáků učiteli v odborném výcviku na vybraných SŠ v JMK“. Hlavním cílem je poznat, popsat a interpretovat, jak učitelé odborného výcviku vnímají a realizují hodnocení žáků vybraných SŠ v JMK. Teoretická část práce se věnuje hodnocení žáků obecně a je zaměřena na definování smyslu a různých funkcí hodnocení, cílů, typů a nejběžnějších forem hodnocení. Prostor je tu vyčleněn pro vysvětlení hodnocení na střední škole v odborném výcviku, což je podstatné pro praktickou část práce, která je zaměřena na to, jak učitelé odborného výcviku vnímají a realizují hodnocení žáků na vybraných středních školách. Realizovaná je pomocí dotazníkového šetření, kde jsou na závěr výsledky shrnuty a diskutovány.
Přínos formativního hodnocení pohledem učitelů a žáků 1. stupně základní školy
Fišerová, Karolína ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Starý, Karel (oponent)
Cílem diplomové práce je zjistit, jaký přínos využívání formativního hodnocení ve výuce spatřují vybraní učitelé a žáci 1. stupně základní školy. Teoretická část se zaměřuje na školní hodnocení, kde je vymezen tento pojem, vylíčeny jsou hlavní aspekty hodnocení jako jsou funkce a jednotlivé typy. Dostává se také k formativnímu a sumativnímu typu hodnocení a jejich srovnání. Další část je věnována určitým principům formativního přístupu jako je formulace cílů, které jsou úzce spojeny s kritérii a zpětnou vazbou, dále sebehodnocení či vrstevnické hodnocení. Formativní hodnocení by nemohlo fungovat bez respektující komunikace a důvěry mezi žákem a učitelem, čímž se zabývá poslední kapitola teoretické části. Empirická část prostřednictvím rozhovorů s třídními učitelkami žáků (zde konkrétně 4. ročníku) a následnými rozhovory se skupinami žáků již zmíněných učitelek zjišťuje, jaké postupy hodnocení pedagogové používají a proč. Rozhovory s žáky umožňují zaznamenat žákovský pohled na školní hodnocení a metody, s kterými jejich učitelky pracují a také jakým způsobem komunikace ve třídě ovlivňuje přístup k učení žáků. Výsledkykvalitativního designu výzkumu prokazují, že formativní metody se snaží zařazovat všechny zmíněné učitelky, ovšem jen u některých se tyto metodypoužívají správně s ohledem na formativní...
Problematika formativního hodnocení žáků 1. stupně ZŠ napříč jednotlivými výukovými předměty
Vimrová, Gabriela ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Ronková, Jolana (oponent)
V této diplomové práci jsem se rozhodla zaměřit na problematiku hodnocení a především formativního hodnocení na klasických základních školách. Hodnocení je pro budoucí život člověka velmi podstatné a proto by s ním učitelé měli umět správně zacházet. Právě díky hodnocení mohou učitelé už žáka ve školním věku nasměrovat a v základním vzdělávání ovlivnit do jeho budoucího života. Práce obsahuje především pohled na formativní hodnocení, které se zaměřuje na žáka a zlepšuje vztahy mezi učitelem a žákem. Teoretickou část jsem rozdělila do 4 kapitol, které obsahují základní informace o hodnocení a formativním hodnocení. První kapitola se věnuje pojmu hodnocení obecně. V kapitole se objevuje i pohled do minulosti hodnocení a popisuje fáze vyučovacího procesu. Druhá kapitola se věnuje školnímu hodnocení, jeho specifikům a funkcím. Třetí kapitolou je pak samotné formativní hodnocení, které se zaměřuje na jeho metody. Poslední čtvrtá kapitola zahrnuje motivaci žáků k učení. Praktická část se zabývá kvalitativní metodou výzkumu a zkoumá pohled učitelů a rodičů žáků na formativní hodnocení. Vytvořila jsem dva dotazníky, které si kladou za cíl zjistit, jak je formativní hodnocení vnímáno na 1. stupních klasických základních škol u učitelů a rodičů. Na základě výzkumu můžeme říct, že formativní hodnocení se...
Školní neúspěšnost žáků z pohledu učitelů a rodičů
RUTTENBACHEROVÁ, Dita
Tato diplomová práce se zabývá školní úspěšností a neúspěšností žáků z pohledu rodičů a učitelů. Práce je rozčleněna do dvou částí. Teoretická část se zabývá různými pohledy na školní úspěšnost a neúspěšnost žáků, školním hodnocením, příčinami školní neúspěšnosti, jejími důsledky a možnými řešeními. V praktické části se diplomová práce věnuje kvalitativnímu výzkumu vycházejícího z položení konkrétních otázek. Hlavním cílem této diplomové práce je zjistit pohledy učitelů a rodičů na problematiku školní úspěšnosti a neúspěšnosti žáků a vyhodnotit, zda lze známku považovat za ukazatel školní (ne)úspěšnosti.
Hodnocení ve výtvarné výchově na středních školách
ŠULC, Štěpán
Bakalářská práce se zabývá hodnocením ve výtvarné výchově na středních školách. Teoretická část se zaměřuje nejprve na vymezení pojmu hodnocení v obecném pojetí. Na tuto část navazuje školní hodnocení se svými typy a formami. Další kapitoly pojednávají o hodnocení kreativních výstupů a o vzdělávacích programech. Ve výzkumné části práce bylo cílem zjistit, jakým způsobem učitelé ve výtvarné výchově hodnotí, a jaký postoj mají k hodnocení žáci. Za tímto účelem byly s náhodně vybranými učiteli vedeny rozhovory. Dotazníkovým šetřením práce zkoumá, jaké jsou postoje žáků dotázaných učitelů, gymnázií a jiných škol s pedagogickým zaměřením k hodnocení ve výtvarné výchově. Analýza rozhovorů ukazuje, jak dotazování učitelé hodnotí a proč je pro ně snaha nejdůležitějším prvkem hodnocení. V grafech, shrnujících výsledky dotazníků, je patrné prolnutí přístupu dotázaných učitelů s jejich žáky, a pak můžeme sledovat rozdílné postoje žáků z různých typů škol.
Význam hodnocení ve výtvarné výchově z pohledu žáků 2. st. ZŠ a jejich učitelů
Vlachová, Michaela ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Tématem práce je význam hodnocení ve výtvarné výchově. Práce navazuje na výstavu Umění oceňovat realizovanou Společností Jindřicha Chalupeckého v roce 2021, konkrétně na projekt Re/de/in/form Venduly Fremlové, Kristýny Říhové a Lucie Jakubcové Hajduškové. Cílem práce je popsat, jak probíhá hodnocení v průběhu a závěru hodiny výtvarné výchovy v praxi a jaký má význam pro žáky a učitele na 2. stupni základní školy. Teoretická část shrnuje obecnější, ale klíčové teoretické pojmy v oblasti školního hodnocení, např. jeho funkce, formy a druhy. Dále představuje specifika hodnocení ve výtvarné výchově, formulovaná vybranými autory, např. Janem Slavíkem, Karlou Brücknerovou či Karlem Starým. Výzkumná část je pojata jako kvalitativní empirická sonda a je řešena metodou případové studie. Sleduje: 1) hodnocení v průběhu vedených hodin výtvarné výchovy, 2) jednotlivé přístupy vyučujících, jejich názory na význam hodnocení ve Vv a 3) názory vyučovaných žáků na hodnocení ve Vv. Ke sběru bylo využito zúčastněné pozorování hodin výtvarné výchovy ve dvou třídách 2. stupně ZŠ, strukturovaný rozhovor s pedagogy, a dotazník s otevřenými a uzavřenými otázkami pro žáky. Ve výtvarné části práce je skrze kresebné deníkové záznamy otevřeno a zpracováno téma: vliv hodnocení ve výtvarné výchově na budoucí život žáků.
Motivační funkce školního hodnocení
Kubíková, Jitka ; Kolář, Zdeněk (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Práce se zabývá školním hodnocením z hlediska jeho specifik a funkcí se zaměřením na motivační působení. Poznatky týkající se hodnocení jsou napřed uvedeny v samostatné kapitole, v níž jsou ukázány pozitivní a negativní stránky forem hodnocení v praxi. Část pojednávající samostatně motivaci zahrnuje výklad potřeb ve vztahu ke školním činnostem a krátké vysvětlení kauzální atribuce. Bližší pozornost je věnovaná výkonové motivaci, zvl. charakteristikám výkonových potřeb v souvislosti s reakcemi žáků na psychickou zátěž v úkolových situacích. Stručně jsou zmíněny některé novější teorie motivace a jejich aplikace ve škole, které poukazují na možnosti modifikování vnější motivace směrem k autonomii. Více jsou rozpracovány způsoby a aspekty hodnocení, které podporují motivaci a poskytují žákům vzory pro sebehodnocení. Kvalitativní výzkum je zaměřen na procesy hodnocení směřující k pozitivní motivaci. Závěrečné teze shrnují několik doporučení pro sebereflexi učitele v roli hodnotitele. Klíčová slova Školní hodnocení, motivace, výkonová motivace, sebehodnocení.
Kooperativní učení a výsledky žáků
Konvičková, Hana ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Cílem této teoreticko-empirické práce bylo zjistit pomocí pedagogického experimentu u žáků střední odborné školy v předmětu obchodně právní korespondence, zda zásady kooperativního učení, použité při vypracování obchodních dopisů, budou mít vliv na výsledky žáků, kteří budou pracovat jak formou kooperace (v páru), tak frontálně (individuálně). Dalším cílem tohoto výzkumu bylo rozebrat výsledky žáků a žáků ve skupinkách (dvojic, trojic) a následně zhodnotit účelnost zařazení zásad kooperativního učení do práce žáků v tomto předmětu. To vše za předpokladu seznámení žáků se stanovenými kritérii pro hodnocení a výsledným rozborem jejich prací. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 41 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.