Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Úroveň motorických kompetencí a genderové rozdíly u dětí v předškolním věku
Novotná, Kateřina ; Vojtíková, Lenka (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent)
Název práce: Úroveň motorických kompetencí a genderové rozdíly u dětí v předškolním věku Cíl: Cílem bakalářské práce bylo zjistit úroveň motorických kompetencí u vybrané skupiny dětí předškolního věku pomocí testové baterie MOBAK-KG a porovnat jejich výsledky v závislosti na pohlaví. Dílčím cílem bylo zjistit postoje učitelů k genderové problematice ve vztahu k pohybovým aktivitám. Zjišťovali jsme, zda pohlaví dětí ovlivňuje pedagogy při výběru a nabídce pohybových aktivit. Výzkumné metody: Pro zjištění úrovně motorických kompetencí u vybrané skupiny dětí byla využita standardizovaná testová baterie MOBAK-KG. Celkem bylo testováno 24 dětí z toho 12 dívek a 12 chlapců. Pro zjištění dílčího cíle byla využita metoda dotazníku, kterého se zúčastnilo celkem 13 respondentů. Obě části výzkumu byly realizovány ve vybrané mateřské škole. Výsledky: Výsledky testové baterie MOBAK-KG ukázaly, že v testech ověřující manipulační dovednost vykazuje skupina chlapců nepatrně lepší výsledky než skupina dívek. V testech zaměřených na lokomoční dovednosti se mezi skupinou dívek a chlapců rozdíly nevyskytovaly. Celkově lze říct, že zjištěné rozdíly mezi skupinou dívek a skupinou chlapců jsou minimální, statisticky i věcně nevýznamné. Tato zjištění jsou v souladu s odpověďmi pedagogů na dotazníkové šetření zaměřeného na...
Vztah mezi obezitou a sportovním výkonem u dětí předškolního věku
Kábrtová, Martina ; Vojtíková, Lenka (vedoucí práce) ; Panská, Šárka (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problémem obezity u předškolních dětí a jeho vlivem na sportovní výkon. Cílem práce bylo zjistit, v jakém vztahu je obezita a sportovní výkon u předškolních dětí. Výzkumu se zúčastnilo 30 probandů. Pro hodnocení obezity jsme zjišťovali množství podkožního tuku metodou měření podkožních řas (kaliperace). Prostřednictvím vybraných motorických testů jsme zkoumali úroveň motoriky u testované skupiny. Sportovní disciplíny byly vybrány, aby otestovaly zdatnost předškolních dětí. Zjišťovali jsme vztah mezi změřeným množstvím podkožního tuku a výkony v motorických testech. Na základě výsledků můžeme konstatovat, že byla zjištěna závislost mezi množstvím podkožního tuku a výkony v testech v běhu na 60 metrů a v člunkovém běhu. U testů v hodu kriketovým míčkem a ve skoku do dálky se vztah mezi sportovním výkonem a množstvím podkožního tuku neprokázal. KLÍČOVÁ SLOVA Obezita, nadváha, korelace, kaliperace, motorické testy, zdravotně orientovaná zdatnost, předškolní dítě
Srovnání úrovně motorických kompetencí v souvislosti se školními vzdělávacími programy
Nejedlová, Michaela ; Vojtíková, Lenka (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent)
Název: Srovnání úrovně motorických kompetencí v souvislosti se školními vzdělávacími programy Cíl: Hlavním cílem práce je zjistit, jaký je rozdíl mezi úrovní motorických kompetencí u dětí ze dvou mateřských škol, jedné veřejné MŠ a druhé soukromé MŠ se sportovním zaměřením, a to na základě testové baterie MOBAK-KG. Dílčím cílem je potom zjistit, jaké jsou rozdíly jejich ŠVP v oblasti pohybových aktivit. Metody: Součástí výzkumu je analýza dokumentů ŠVP obou MŠ, veřejné i soukromé se sportovním zaměřením. Ve výzkumu bakalářské práce je zároveň použita i kvantitativní metoda, konkrétně testování pomocí testové baterie MOBAK-KG, která obsahuje 8 pohybových testů (4 s míčem, 4 s vlastním tělem). Pomocí baterie otestujeme děti v obou MŠ a posuzujeme rozdíly v úrovni motorických kompetencí. Následně výsledky zpracujeme a vyhodnotíme tak pomocí základní deskripce a vypočítáním aritmetických průměrů. Výsledek: Podle analýzy ŠVP obou MŠ jsem došla k závěru, že ŠVP soukromé MŠ se sportovním zaměřením je více zaměřený na sport a zdravý životní styl, ale ani ŠVP veřejné MŠ na důležitost pohybových činností nezapomíná. Hypotéza H1 se potvrdila, jelikož se našly rozdíly mezi ŠVP obou MŠ v oblasti pohybových aktivit. Děti ze soukromé MŠ se sportovním zaměřením dosáhly lepších výsledků v kompetenci pohybu s...
Sledování úrovně držení těla a vztahu mezi držením těla a tělesnou zdatností u mladších školních dětí
Vojtíková, Lenka ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Miklánková, Ludmila (oponent) ; Blahutková, Marie (oponent)
Název: Sledování úrovně držení těla a vztahu mezi držením těla a tělesnou zdatností u mladších školních dětí Cíl: Cílem práce je zjistit úroveň držení těla a vztah držení těla k jednotlivým složkám tělesné zdatnosti a k volnočasovému pohybovému režimu u vybrané skupiny dětí mladšího školního věku Metody: Výzkumný soubor tvořilo 147 dětí, 77 chlapců a 70 dívek z 1. - 3. tříd ve věku od 6,3 do 9,9 let. Hodnocení držení těla bylo provedeno testem dle Matthiase, který byl pro potřeby práce modifikován, takto upravený test byl v pilotní studii ověřen. K testování zdatnosti byly využité testy z testové baterie UNIFITTEST 6-60 včetně zjišťování základních somatických parametrů, testová batertie byla doplněna testem hloubka předklonu v sedu. Ke zjištění objemu pohybových aktivit byl využit dotazník, resp. anketa, kterou, s ohledem na věk dětí, vyplňovali rodiče. K vyhodnocení dat byly vyžity statistické metody k hodnocení významnosti rozdíků (t-test, Mann-Whitney test, Kruskal-Wallis test) a ke zjišťování těsnosti vztahů byla použita korelační analýza (Spearmanův korelační koeficient), posuzována byla i věcná významnost zjištěných vztahů a rozdílů. Výsledky: Výsledky prokázaly značný výskyt vadného držení těla u sledované skupiny dětí mladšího školního věku, celkově bylo ve sledovaném souboru 54,7% dětí...
Výkonnost v atletických disciplínách ve vztahu ke vzdělávacím koncepcím
Šulc, Ondřej ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Vojtíková, Lenka (oponent)
1 Anotace: Diplomová práce se zabývá zhodnocením výkonnosti v atletických disciplínách ve vztahu ke vzdělávacím koncepcím. Soubor dat byl získán z dlouhodobě vedených záznamů o výkonnosti dětí na vybrané škole a byl dále zpracován a vyhodnocen. K interpretaci samotných výsledků práce významně přispěl i rozhovor s učitelem, jenž záznamy vedl. Výzkumný vzorek tvořili probandi mužského pohlaví, navštěvující 2. stupeň na Základní škole Glowackého mezi lety 1987 - 2019. Klíčová slova: výkonnost, atletika, didaktika, historie, vzdělávací koncepce, základní škola, žák
Volnočasové aktivity dětí 1. stupně ZŠ ve škole v přírodě
Čopíková, Barbora ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Vojtíková, Lenka (oponent)
Volnočasové aktivity dětí 1. stupně ZŠ ve škole v přírodě Barbora Čopíková Abstrakt Diplomová práce se věnuje problematice her a činností v přírodě v souvislosti s pořádáním škol v přírodě se žáky prvního stupně základních škol. Teoretická část se zabývá charakteristikou dítěte mladšího školního věku a danými specifiky vývoje, konkrétně vývojem tělesným, psychickým, sociálním a pohybovým. Dále se z velké části věnuje pojmu hra a jejím náležitostem z hlediska dělení, znaků, pravidel její úspěšné realizace, bezpečnosti a významu pro dítě mladšího školního věku. Také se zde věnuji problematice soutěží a volného času, které s pojmem hra velmi úzce souvisí. Teoretická část se také zabývá pořádáním škol v přírodě, jejich významům pro dítě, konkrétně významům zdravotním, výchovným a vzdělávacím. Soustředí se i na význam školy v přírodě pro učitele a roli vychovatele. V mé práci také figuruje vytvořený soubor her a činností do školy v přírodě. Na základě tohoto souboru byl realizován výzkum, jehož cílem bylo zjistit, jak žáci a vychovatelé přistupují ke hrám ve škole v přírodě a jak reflektují mnou vytvořený soubor. Výzkumná část se zaměřuje na výsledky dotazníkového šetření a jejich interpretaci. Výsledky jsou zpracovány pomocí grafů, konkrétně byly použity grafy výsečové a sloupcové. Tato část práce také obsahuje...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.