Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 167 záznamů.  začátekpředchozí156 - 165další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Psychomotorika ve výuce plavání dětí předškolního věku
Kysela, Ondřej ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Chrzanowská, Babeta (oponent)
Diplomová práce "Psychomotorika ve výuce plavání dětí předškolního věku" se zabývá problematikou využití psychomotorických prvků ve výuce plavání dětí předškolního věku. V teoretické části práce jsou podrobně, dle dostupných zdrojů, zpracovány pojmy týkající se psychomotoriky, vývoje dítěte předškolního věku a plavání dětí předškolního věku. V praktické části se práce bude zabývat zjištěním, zdali je přínosné a vhodné aplikovat psychomotorické prvky do výuky plavání. Dále bude práce zjišťovat povědomí o psychomotorice mezi instruktory plavání z plaveckých škol v ČR.
Badminton na ZŠ
Ramba, Miroslav ; Přibyl, Ivan (vedoucí práce) ; Svobodová, Irena (oponent)
NÁZEV: Badminton na ZŠ AUTOR: Miroslav Ramba KATEDRA (ÚSTAV): Katedra tělesné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: PaedDr. Ivan Přibyl ABSTRAKT: V bakalářské práci zkoumám pomocí ankety, jak moc jsou v současné době rozšířené znalosti o badmintonu jako sportovní disciplíně zcela odlišné od tzv. rekreačního badmintonu u vody. Dále se budu zabývat zavedením nových pravidel v roce 2006 a jejich vlivem na zatraktivnění této hry. Uvedu zde stručně historii a základní pojmy vztahující se k badmintonu, včetně tělesné a tréninkové přípravy, se zaměřením na cílovou věkovou skupinu 6 až 15 let. Provádím analýzu sledovaných utkání dětí různého věku a výkonnosti a analýzu růstu obratnosti při zacházení s raketou u dětí věnujících se pravidelnému tréninku sledovaného po dobu 6 měsíců. Získané údaje použiji spolu s údaji o technickém a logistickém zajištění základních podmínek pro hru v badminton a k určení, za jakých podmínek lze realizovat badminton na základní škole. Získaná data z realizovaných anket a z analýzy sledovaných utkání vyhodnotím a data získaná sledováním růstu obratnosti převedu pro názornost do grafické podoby. KLÍČOVÁ SLOVA: badminton, základní škola, změna pravidel, trénink mládeže a dětí, tělesná příprava.
Současný stav plavecké výuky dětí předškolního věku v regiónu Praha
Krischová, Jitka ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Hájková, Jana (oponent)
Předmětem bakalářské práce je současná situace kurzů plavání pro mateřské školy, zjištění úrovně a podmínek výuky základních plaveckých dovedností ve vybraných plaveckých školách, přibližný počet a věk dětí účastnících se této výuky v Praze. V teoretické části se práce zabývá problematikou plavání obecně, jeho významem pro člověka a nahlíží do metodických a organizačních specifik výuky plavání pro předškolní věk. Stručně se dotýká i některých legislativních dokumentů, vymezujících hygienické a bezpečnostní požadavky na plavecké bazény s kurzy plavání pro předškolní děti. Výzkumná část je zaměřena na orientační zjištění procenta dětí z pražských mateřských škol, které docházejí do kurzů plavání pro mateřské školy a jejich věkové rozmezí. Data byla získávána metodou elektronických dotazníků a přímého nezúčastněného pozorování. Ze závěrů vyplývá, že poměrně velké procento pražský mateřských škol plaveckou výuku navštěvuje. Úroveň výuky a zejména materiální podmínky v plaveckých kurzech pro mateřské školy se velmi liší. Klíčovou roli ve výuce sehrává plavecký pedagog.
Svalové dysbalance a jejich vyrovnávání pomocí plavání u dětí mladšího školního věku
Kofránková, Michaela ; Hronzová, Marie (vedoucí práce) ; Svobodová, Irena (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou svalových dysbalancí objevujících se u čím dál většího množství dětí a jejich kompenzací pomocí vyrovnávacího cvičení a plavání ve vodním prostředí. Práce obsahuje dva tematické celky. Teoretická část informuje o historii a významu plavání, vlivu vodního prostředí na lidský organismus, o mladším školním věku, svalových dysbalancích a o vyrovnávacím cvičení. Praktická část je zaměřena na zodpovězení výzkumných otázek a potvrzení, nebo vyvrácení předem určených hypotéz. Výzkumná část je založena na metodách dotazování (za pomoci dotazníku a interview) a pozorování. Šetření probíhalo v plaveckém areálu Pražačka, na ZŠ Dědina a na ZŠ Kavčí hory na vzorku 13 dětí, 66 dotazovaných rodičů a 112 pracovníků základních škol. Bylo zjištěno, že se u velkého počtu dětí objevuje alespoň jedna svalová dysbalance. Při konečném měření po čtyřměsíčním výzkumu bylo potvrzeno, že vodní prostředí má pozitivní vliv na držení těla. Dále se ukázalo, že si za dobu výcviku zlepšila většina dětí úroveň plaveckých dovedností. Mezi důležitá zjištění patří, že skoro všechny základní školy mají zařazeno plavání do učiva na 1. stupni. Dále pak, že rodiče navštěvují plavecké zařízení v průběhu školního roku méně, než jsme očekávali. Závěry práce obsahují celkové shrnutí zjištěných poznatků.
Buněčné signální dráhy zapojené v synchronizaci savčích biologických hodin
Červená, Kateřina ; Bendová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Svobodová, Irena (oponent)
Biologické hodiny savců jsou založeny na endogenních rytmických oscilacích takzvaných hodinových genů, které ovlivňují načasování vnějších projevů, například rytmické střídání spánku a aktivity. Tento vnitřní mechanismus, jehož vrozená perioda se mírně odchyluje od solárního času, je možno seřizovat různými vnějšími synchronizátory na periodu přesně 24 hodin. Tato práce se zabývá vlivem nejvýraznějšího synchronizátoru, jímž je sluneční světlo, na molekulární podstatu změny dynamiky mechanismu vnitřních oscilací v hlavním savčím cirkadiánním pacemakeru, suprachiasmatických jádrech hypotalamu. Existuje nespočet prací, které prokázaly vliv různých buněčných signálních drah na změny cirkadiánních rytmů. Nejčastějšími metodami posuzování fázových změn oscilací je však měření změn ve výstupních rytmech, které ne vždy musí odrážet i změny v mechanismu molekulárním. Cílem je tedy zhodnotit, které komponenty signálních drah prokazatelně ovlivňují dynamiku rytmické exprese hodinových genů.
Sledování aktivit cholinesteráz při experimentálně navozených otravách organofosforovými sloučeninami
Svobodová, Irena ; Herink, Josef (vedoucí práce) ; Kuča, Kamil (oponent)
Předmětem práce bylo srovnání účinnosti vybraných oximů při antidotní terapii modelové intoxikace somanem a ruskou VX látkou. Všechny pokusy byly provedeny na samcích laboratorního potkana kmene Wistar. Oximy byly podávány i.m. a to jak jednotlivě, tak v kombinaci s atropinem. Odběry mozků pro vyšetření aktivity AChE byly prováděny v několika časových intervalech. Testované oximy (pralidoxim, obidoxim, HI-6) prokázaly rozdílnou schopnost reaktivace inhibované acetylcholinesterázy. Nejefektivnějším antidotním prostředkem intoxikace somanem i ruskou VX látkou byl oxim HI-6.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 167 záznamů.   začátekpředchozí156 - 165další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
10 SVOBODOVÁ, Ilona
6 SVOBODOVÁ, Iva
34 SVOBODOVÁ, Ivana
17 SVOBODOVÁ, Iveta
10 Svobodová, Ilona
2 Svobodová, Ingrid
6 Svobodová, Iva
34 Svobodová, Ivana
17 Svobodová, Iveta
1 Svobodová, Ivona
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.