Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 93 záznamů.  začátekpředchozí39 - 48dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Informační chování žáků 8. a 9. tříd ve vztahu k ochraně vlastního soukromí na sociálních sítích
Filipová, Helena ; Lipková, Helena (vedoucí práce) ; Slussareff, Michaela (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá informačním chování žáků 8. a 9. tříd základních škol ochraně jejich vlastního soukromí na sociálních sítích Facebook a Instagram. - jak se žáci zajímají o problematiku ochrany svého soukromí na těchto sítích odkud čerpají tyto informace (rodiče, škola), - zda jsou si vědomi asociovaných rizik a jak je ve svém chování zohledňují, - jestli znají nástroje, které jsou jim na těchto sítích k dispozici, - jak výše uvedené ovlivňuje jejich vystupování na vybraných sociálních sítích Teoretická část práce se zabývá především charakteristikou vybraných sociálních sítí Instagram z hlediska možností ochrany soukromí vůči možným hrozbám. Praktická část prezent žáky 8. 9. tříd základních škol.
Lekce Informační gramotnosti zaměřené na osoby s mentálním handicapem
Garamszegi, Tereza ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Slussareff, Michaela (oponent)
Diplomová práce "Lekce informační gramotnosti a osoby s mentálním postižením v knihovnách České republiky" přináší kromě vymezení základních pojmů v oblasti mentálního postižení a informační gramotnosti, jejich vzájemný kontext v oblasti informačního vzdělávání. Dále předkládá výsledky dotazníkového šetření, které bylo zaměřeno na zmapování služeb osobám s mentálním postižením v knihovnách v České republice a přináší návrh na komplexní řešení poskytování těchto služeb v České republice.
Technologie v rukou dětí - sonda do práce českých psychologů na SŠ
Klimplová, Kristýna ; Slussareff, Michaela (vedoucí práce) ; Ort Feyglová, Sandra (oponent)
Tato bakalářská práce bude mít formu studie, jejímž cílem je vyzkoušet a v českém prostředí pilotně validovat standardizovaný dotazník Smartphone Addiction Proneness Scale (SAPS). Hlavním cílem mé bakalářské práce bude zmapování závislosti na informačních technologiích se zvláštním zaměřením na tzv. "chytré telefony" (dále jen "smartphones"). Pilotní studii postavím na vytvořeném dotazníku. Cílovou skupinou budou studenti střední školy ve věku 15-18.let. Tato metoda byla vyvinuta v korejském prostředí, byla přeložena a validována v několika evropských zemích, v České republice zatím není používána. Jedná se o velice jednoduchý nástroj pro hodnocení problematického chování ve vztahu k chytrým telefonům u dospívající mladé generace. Tento dotazník by byl velice dobrým nástrojem pro školní psychology, jako další z nástrojů pro celkovou evaluaci nezdravého chování žáků ve vztahu k moderním komunikačním technologiím. Klíčová slova: problematika, děti, smartphone
Algorithm driven graphic design
Kabilka, Richard ; Slussareff, Michaela (vedoucí práce) ; Ferenc, Jakub (oponent)
Diplomová práce se zabývá využitím A.I. - umělé inteligence v prostředí grafického designu. Cílem práce je popsat současný stav využití A.I. a algoritmizace pro grafický design a kriticky, na základě provedeného šetření, zhodnotit potenciál těchto nástrojů a možné dopady pro oblast grafického designu. Teoretická část představí, na základě odborné literatury a dosavadního výzkumu v oboru, základní principy a pojetí grafického designu a jeho vztah s uměním a technologiemi. Dále popíše současné možnosti a zaměření umělé inteligence. Poznatky z těchto kapitol poslouží jako rámec pro kritické vyhodnocení aktuálně dostupných A.I. nástrojů pro grafický design. V praktické části bude realizován kvalitativní dotazníkový průzkum mezi odbornou veřejností, který bude zkoumat názory a zkušenosti českých grafických designerů s nástroji pro automatizaci tvorby designu. Jeho výsledky budou použity k vyhodnocení stanovených hypotéz pomocí vhodných statistických metod.
Senioři v době fake news
Pajgrtová, Anežka ; Šlerka, Josef (vedoucí práce) ; Slussareff, Michaela (oponent)
Stárnutí představuje nejsilnější předpoklad pro podlehnutí zprávám s dezinformačním nebo podvodným charakterem na internetu. Senioři jsou ​skupinou, která tyto zprávy nejčastěji konzumuje a zároveň šíří. S postupným stárnutím populace a zvětšováním skupiny seniorů se stupňuje tento celospolečenský problém. ​Téma diplomové práce je věnováno problematice fake news a šíření dezinformací v online prostředí mezi seniory ve věku 65 a více let. Cílem práce je blíže prozkoumat aspekty, na základě kterých senioři posuzují věrohodnost zpráv, a jaké ze znaků fake news dokážou odhalit. Teoretická část práce je věnována definici základních souvisejících pojmů s fake news a popisu stavu mediální gramotnosti seniorů v České republice v kontextu realizovaných výzkumů. V praktické části je proveden kvalitativní výzkum formou polostrukturovaných rozhovorů se seniory za účelem zodpovězení výzkumných otázek.
Vliv názorových vůdců v prostředí sociálních sítí na čtení zpravodajství
Sliš, Ondřej ; Šlerka, Josef (vedoucí práce) ; Slussareff, Michaela (oponent)
Zpravodajství bývá stále častěji konzumováno skrze sociální sítě. Tato činnost bude uchopena s pomocí konceptů názorového vůdce a rámcování - v prostředí sociálních sítí totiž dochází k situaci, kdy se aktivní a vlivní uživatelé (názoroví vůdci) pokouší předávat ostatním uživatelům konkrétní náhledy (rámce) na zpravodajská témata. Posouzeno zde bude, nakolik může být takové předávání rámců efektivní. Byl proto proveden experiment, který respondenty seznamuje s fiktivní zpravodajskou událostí, která se k nim dostává zprostředkovaně skrze uvození názorového vůdce facebookovým statusem. V experimentu je zároveň kladen důraz na "moderátory": faktory, které ovlivňují efektivitu předávání rámců. Pro realistické nastavení celé práce navíc proběhne praktické určení nejvýznačnějších názorových vůdců a jednoduchá analýza jejich jazykových prostředků. Cílem této práce je tedy lépe pochopit nový způsob, jakým se lidé v prostředí sociálních sítí seznamují s veřejným děním a formují si vůči němu své postoje. Klíčová slova: názorové vůdcovství, rámcování, Facebook, sociální sítě, vodítka zdroje, důvěryhodnost, změna důležitosti přesvědčení
Interaktivní výuková média (IVM)
Červený, Igor ; Drobíková, Barbora (vedoucí práce) ; Slussareff, Michaela (oponent)
Cílem bakalářské práce je deskripce interaktivních výukových médií (IVM) včetně dílčích komponentů, seznámení se třemi softwarovými programy pro tvorbu a distribuci interaktivních výukových médií (FutureBooks, Moodle, eBooks ČVUT FEL) a v rámci výzkumné části provedení i vyhodnocení řízených strukturovaných rozhovorů s běžnými uživateli vybraných softwarových programů (6 respondentů) pro tvorbu a distribuci interaktivních výukových médií.
Rodič a jeho dítě do 10 let ve vztahu k novým technologiím
Myšák, Tomáš ; Slussareff, Michaela (vedoucí práce) ; Ort Feyglová, Sandra (oponent)
Cílem práce je zjistit, jaký vliv má používání nových technologií na děti a jejich rodiče. Na základě analýzy stupně informační gramotnosti rodičů a míry jejich edukace ohledně bezpečnosti směrem k dětem, nabídnout pohled na různé rodičovské strategie a technologickou vybavenost. Teoretická část práce stručně představí problematiku na základě studia dostupných odborných zdrojů a nabídne jejich kritickou reflexi. Praktická kvalitativní výzkumná část práce bude realizována pomocí rozhovorů a dotazníků na míru sociální izolace dětí. Příklady zamýšlených výzkumných otázek: Jak jsou současní rodiče informačně vzdělaní a jak (pokud vůbec) vzdělávají své děti ohledně informačních technologií a bezpečnosti? V jakém věku umožňují svým dětem používat vlastní mobilní zařízení? Kontrolují jejich počínání na internetu? Používají bezpečnostní programy? K jakému účelu jejich děti využívají tablety či chytré telefony? Od jakého věku dovolují svým dětem využívat sociální sítě? Kolik času denně tráví děti s novými technologiemi a používají je nejvíce doma, ve škole či v kruhu kamarádů? Mají nějaké koníčky? Co dělají ve svém volném čase? Mají nějakou pravidelnou mimoškolní aktivitu?
Empirical research on the representation of historical information in the medium of computer games, their user reception, and intrapersonal learning outcomes
Kolek, Lukáš ; Šisler, Vít (vedoucí práce) ; Macek, Jakub (oponent) ; Slussareff, Michaela (oponent)
Tato dizertace zkoumá, zda jsou videohry schopné ovlivnit postoje a informační chování hráčů k vyobrazeným historickým tématům ve videohře v krátkodobém a dlouhodobém časovém horizontu. Sesbírali jsme data od vzorku 148 mladých dospělých. Pokud víme, neexistuje momentálně jiná studie podobného rozsahu zaměřená na historické hry. Jako intervenční nástroj jsme použili upravenou vážnou hru Československo 38-89: Vnitřní pohraničí, která se zaměřuje na téma odsunu sudetských Němců z původně československého pohraničí po Druhé světové válce. Hra je založena na historickém výzkumu, skrze který hráči mohou nahlédnout na zobrazovaná témata z různých perspektiv. Naše kontrolní skupina hrála podobnou hru, avšak s odlišným narativem, který nijak nesouvisel se zobrazovanými historickými událostmi v Československu 38- 89: Vnitřní pohraničí. Změnu explicitních a implicitních postojů a změnu v informačním chování jsme měřili ve vztahu k tématu odsunu sudetských Němců. Naše výsledky prokázaly negativní změnu mezi pretestem a posttestem v explicitních postojích na obecné úrovni (d = -0.34; p = .022) a na konkrétní úrovni (d = -0.53; p = .001) v experimentální skupině ve srovnání s kontrolní skupinou. V dlouhodobém horizontu zůstala signifikantní změna na specifické úrovni explicitních postojů v porovnání mezi oběma...
Mezigenerační přenos digitálních schopností při používání aplikace JW Library
Němcová, Marta ; Lipková, Helena (vedoucí práce) ; Slussareff, Michaela (oponent)
Bakalářská práce pojednává o specifikách mezigeneračního učení mezi generací seniorů a generací mladých dospělých. Zaměřuje se na přenos digitálních schopností v rámci konkrétní náboženské komunity při práci s aplikací JW Library, se kterou tato komunita pravidelně pracuje. Teoretická část práce rozebírá specifika cílové skupiny a mezigeneračního učení. Co se týče praktické části, identifikuje předpoklady, úskalí a přínosy mezigenerační výměny dovedností v rámci společné zájmové skupiny. Výzkum proběhl na základě rozhovorů vedených s vybranými představiteli obou generací - seniory a mladými dospělými. Pro výzkum byla zvolena metoda polostrukturovaných rozhovorů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 93 záznamů.   začátekpředchozí39 - 48dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.