Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 130 záznamů.  začátekpředchozí121 - 130  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti rozvoje zdravého sebevědomí žáka
Sedláčková, Daniela ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Pelikán, Jiří (oponent)
Cílem této práce je ukázat, že kritériem úspěšného psychosociálního začlenění žáka do vzdělávacího procesu je osobní spokojenost vztahující se k sebepojetí dítěte. Jak se žák vidí v konkrétních denních situacích? Jaký je jeho pohled na dané skutečnosti? Ústí v osobní spokojenost či nespokojenost? Jedná se o vytyčení základních souvislostí mezi vlivy působícími na utváření sebevědomí dítěte v rodině, ve škole, mezi vrstevníky a hledání cest, jak tyto vlivy, pokud jsou negativní, ovlivnit přiměřenými rozvojovými aktivitami. Cílem je pomoci učitelům v oblasti teoretické, diagnostické i praktické. Práce je koncipována jako teoreticko - empirická, z níž větší část bude pojata teoreticky.
Možnosti rozvoje zdravého sebevědomí žáka
Sedláčková, Daniela ; Pelikán, Jiří (oponent) ; Krykorková, Hana (vedoucí práce)
Cílem této práce je ukázat, že kritériem úspěšného psychosociálního začlenění žáka do vzdělávacího procesu je osobní spokojenost vztahující se k sebepojetí dítěte. Jak se žák vidí v konkrétních denních situacích? Jaký je jeho pohled na dané skutečnosti? Ústí v osobní spokojenost či nespokojenost? Jedná se o vytyčení základních souvislostí mezi vlivy působícími na utváření sebevědomí dítěte v rodině, ve škole, mezi vrstevníky a hledání cest, jak tyto vlivy, pokud jsou negativní, ovlivnit přiměřenými rozvojovými aktivitami. Cílem je pomoci učitelům v oblasti teoretické, diagnostické i praktické. Práce je koncipována jako teoreticko - empirická, z níž větší část bude pojata teoreticky.
Impulzy humanistické psychologie pro posílení osobnostního přístupu učitele k žákům
Smetanová, Zuzana ; Sedláčková, Daniela (oponent) ; Krykorková, Hana (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou významu osobnostní stránky učitele z hlediska jeho přístupu k žákům a k celému výchovně vzdělávacímu procesu. Pojednává o vlivech, které osobnostní přístup učitele zakládají a programech vedoucích k podpoře jeho rozvoje. Při zpracování tématu bylo využito studia psychologických směrů a teorií osobnosti se zaměřením na využití prvků humanistické psychologie v celostním přístupu kognitivněosobnostně- sociálních aktivit učitele. Práce má charakter přehledové studie, vypracované na základě teoretických poznatků oboru pedagogika, doplněných osobními praktickými zkušenostmi. Úvodní část je věnována teoretickému rozboru osobnosti a vlivům, působících na její utváření, tedy i na utváření osobnosti pedagoga. Cílem je zdůraznit individualitu a jedinečnost člověka, s kterou je nutno v edukačním procesu počítat. V dalších částech se práce zabývá potřebnými vlastnostmi učitele k zvládnutí pedagogické činnosti, popisem soudobých teorií vzdělávání se zaměřením zejména na humanistickou psychologii a dále rozborem využitelnosti prvků humanistické psychologie C. R. Rogerse v procesu pedagogické činnosti učitele. V poslední části jsou popsány příklady nových programů, vedoucích k podpoře a posílení osobnostního přístupu učitele a využívajících principy humanistické psychologie....
Výchova ke zdravé sexualitě u žáků 8. a 9. tříd ZŠ
Vácha, Vladimír ; Sedláčková, Daniela (oponent) ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce)
Práce se opírá o terénní dotazníkový výzkum mezi mládeží a přináší doporučení pro výchovu ke zdravé sexualitě především na Základní škole.
Utváření sebepojetí jedince
Borecká, Jana ; Sedláčková, Daniela (oponent) ; Krykorková, Hana (vedoucí práce)
Smyslem předložené práce je seznámit čtenáře s termínem sebepojetí a jeho vývojem. Sebepojetí má mnoho definic, některé z nich ve své práci uvádím a představuji svou vlastní, k níž se hlásím. Snažila jsem se obsáhnout a pojmenovat všechny významné vlivy, které na sebepojetí působí, a upozornit na úskalí, jež mohou vytvářet negativní obraz člověka o sobě. Významnou částí práce je kapitola o významu pozitivního sebepojetí ve škole. Rozvíjím zde úvahu, zda jsou to skutečně učitelé, kdo hrají roli při snižování sebevědomí žáků a mají tak vliv na žákovu školní neúspěšnost, nebo zda jsou kořeny problémů ve výchově, v přístupu rodičů, v okolním světě či ve vnějším prostředí. Teorie osobnosti patří do středu mého zájmu. Ve své práci jsme se zaměřila na tři představitele a výklad jejich teorií. Doplnila a rozšířila jsem tak zpracovávané téma sebepojetí o teorie Alfreda Adlera, Viktora Emanuela Frankla a českého psychologa Pavla Říčana. Vznikl tak celistvější pohled na nejniternější část nás samých, jenž fascinuje filozofy odedávna, na koncept Já. Výsledkem je teoretický základ, na který bych ráda v budoucnu navázala.
Spolupráce mateřské školy a rodiny
Kovářová, Jana ; Sedláčková, Daniela (oponent) ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce)
Diplomová práce se opírá o dlouholeté osobní zkušenosti práce učitelky a ředitelky mateřské školy. V teoretické části popisuji vznik a postupný vývoj mateřské školy jako instituce. Z hlediska osobnostně orientovaného pojetí výchovy uvádím různá východiska pro spolupráci školy s rodinou, z tohoto pohledu akcentuji i významnost role učitelky mateřské školy. Spolupráci mateřské školy a rodiny specifikuji do třech základních oblastí odpovídajících vývojovému zrání dítěte. Empirická část práce představuje výzkumné šetření, které jsem zaměřila nejen na názory rodičů, na jejich očekávání a ochotu spolupracovat s mateřskou školou, k této oblasti se vyjadřovaly i učitelky. Zjištěné výsledky interpretuji v závěrečné diskusi.
Začleňování dětí se specifickými sociálními a vzdělávacími potřebami do skautských oddílů
Všianská, Anežka ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
(česky) Diplomová práce s názvem Začleňování dětí se specifickými sociálními a vzdělávacími potřebami do skautských oddílů se věnuje tématu integrace do specifického prostředí volnočasové organizace Junáku. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V teoretické části jsou popsány základní teoretický východiska týkající se integrace a inkluze, dále jsou zde shrnuty informace ohledně situace s integrací dětí se specifickými potřebami v organizaci Junák. Byl realizován kvalitativní výzkum, který oproti již vzniklým výzkumům, popisuje průběh začleňování optikou tří důležitých účastníků, kterými byli děti se specifickými potřebami, jejich rodiče nebo pěstouni a vedoucí skautských oddílů. Data byla získána pomocí polostrukturovaného rozhovoru, dotazníku a pozorování. Cílem výzkumu tak bylo popsat, jak probíhá integrace do skautských oddílů a zjistit názory rodičů, vedoucích oddílů a samotných dětí na faktory, které ovlivňují integraci dítěte se specifickou potřebou do skautského oddílu. Výsledky práce prezentují klíčové aspekty, které jsou podle respondentů výzkumu důležité pro úspěšnou integraci. Pro děti se specifickými potřebami je pro začlenění hlavní najít si v oddíle kamarády. Rodiče a vedoucí, spatřují jako důležitý aspekt podporující integraci, otevřenou komunikaci a aktivní spolupráci...
Vnímání české kultury zahraničními studenty na ÚJOP a možnosti propagace jeho studijního střediska
Sedláčková, Daniela ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hudousková, Andrea (oponent)
Diplomová práce je rozdělena do tří kapitol. První z nich popisuje činnost ÚJOP a blíže charakterizuje Studijní středisko v Praze -- Albertově a jeho kurzy. Druhá kapitola se zabývá rozdíly mezi jednotlivými kulturami a podle Fonse Trompenaarse a Charlese Hampden-Turnera charakterizuje českou kulturu a kultury účastníků albertovských kurzů. Součástí této kapitoly je i výzkum vnímání české kultury zahraničními studenty a hloubkové rozhovory se dvěma jejich zástupci. Poslední kapitola se zabývá propagací SJOP Albertov a navrhuje konkrétní způsoby propagace šestitýdenního intenzivního jazykového kurzu češtiny a letního kurzu Čeština a česká kultura.
Strategie a postavení vybrané firmy na domácím trhu a analýza možností vstupu na trhy zahraniční
Hušková, Daniela ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Práce se zabývá analýzou vybrané české knihařsko-grafické firmy. Představuje obsah činnosti firmy, jmenuje a hodnotí českou i zahraniční konkurenci, se kterou se firma na trhu setkává. Hodnotí současnou situaci firmy, sestavuje SWOT analýzu a navrhuje vhodnou marketingovou strategii. Dále řeší možnosti vstupu do zahraničí a volí nejvhodnější zahraniční trhy pro působení firmy.
Posouzení účelnosti státní dotace
Sedláčková, Daniela ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce) ; Petrlík, Oldřich (oponent)
Cílem této diplomové práce je posoudit účelnost poskytnutí dotace firmě, jejímž předmětem podnikání je Ekologická likvidace autovraků a elektroodpadů a dále popsat významnost tohoto oboru pro společnost, zejména v souvislosti s vlivy na životní prostředí. Praktická část je věnovaná hodnocení a analýze firmy, která má zájem o přijetí státní dotace ze Státního fondu životního prostředí (SFŽP) pro rozvoj své podnikatelské činnosti. Na tento rozbor navazuji analýzou dalších aktuálních možných forem státní podpory, které by mohly vést ke zlepšení postavení nejen tohoto konkrétního podniku, ale i dalších firem působících v odvětví v oblasti Ekologické likvidace autovraků a elektroodpadu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 130 záznamů.   začátekpředchozí121 - 130  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 Sedláčková, Dagmar
2 Sedláčková, Dana
1 Sedláčková, Danica
2 Sedláčková, Darina
1 Sedláčková, Denisa
2 Sedláčková, Dominika
1 Sedláčková, Dorota
1 Sedláčková, Drahomíra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.