Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 115 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Co tvoří obraz mateřské školy v očích rodičů
Šebestová, Jana ; Opravilová, Eva (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Výběr mateřské školy je prvním životním krokem do světa. Vybírání mateřské školy dle programu, věkového složení pedagogického sboru, velikosti mateřské školy nebo dostupnosti od bydliště, jsou některé z mnoho kritérií, podle kterých rodiče vybírají mateřskou školu pro své dítě. Diplomová práce na téma " Co tvoří obraz mateřské školy v očích rodičů" je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část popisuje a charakterizuje jednotlivé prvky image, předškolní instituci a jejich obraz v určitém období a přibližuje první momenty před vstupem do mateřské školy. Praktická část popisuje realizaci výzkumného šetření, které je zaměřeno na kritéria výběru mateřské školy, očekávanost rodičů od mateřských škol, pohled rodičů na předškolní vzdělávaní, ale také představy pedagogických pracovnic na image. Jednotlivé kapitoly v praktické části se zaměřují i na charakteristiku jednotlivých mateřských škol, podrobnou analýzou dat, celkovou analýzou dat a vyhodnocením třech dotazníků. Závěrem práce je celkové shrnutí všech výsledků šetření a různých poznatků a návrh pro tvorbu obrazu mateřských škol.
Mateřské centrum jako příprava dítěte na vstup do mateřské školy
Průchová, Jaroslava ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Hlavním tématem bakalářské práce je činnost mateřského centra a jeho nabídka aktivit, která napomáhá rodinám s dětmi k postupné adaptaci dítěte a socializaci při začleňování dítěte do kolektivu vrstevníků. Na základě svých činností řeší potřeby dnešních rodin a napomáhá tak rodinám při slaďování pracovního a rodinného života a tím napomáhá dítěti při vstupu do mateřské školy. První kapitola se zaměřuje na téma rodiny, její význam a charakteristiku, zachycuje problematiku rodinné politiky konkrétně možnosti slaďování rodinného a pracovního života na základě zájmu a potřeb dnešních rodin a podpora rodiny v rámci nabídky služeb v péči o dítě. Druhá kapitola se věnuje dítěti, analyzuje jeho vývoj v období dvou let, se zaměřením na jeho potřeby. S ohledem na praktickou část se zabývá problematikou adaptace a socializace v kolektivu vrstevníků a hrou, jako spontánní přirozenou dětskou činností. Poslední kapitola se zaměřuje na činnost mateřského centra, jeho význam a cíle. Praktická část je realizována jako případová studie v konkrétním mateřském centru. Výzkumné šetření je zaměřeno na analýzu aktuální nabídky služeb mateřského centra v oblasti péče o dítě a prostřednictvím kazuistik a sleduje, jak mateřské centrum připravuje dítě na vstup do mateřské školy. KLÍČOVÁ SLOVA mateřské centrum, matka, dítě...
Pojetí rodičovství u studentů vysokých škol
Pešinová, Martina ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Bakalářská práce se pokouší zmapovat názory, postoje a hodnoty současných vysokoškoláků. Hlavním cílem práce je zjistit, jak vysokoškolští studenti nazírají na rodičovství. Teoretická část bakalářské práce se věnuje poznatkům o současné rodině a jejích proměnách po roce 1989. Snaží se postihnout, jak dalece je rodina dnešní společností uznávána a podporována. Dále zkoumá, jak se na rodině odrazily změny v ekonomice státu, jak se vyvinuly mezilidské vztahy mezi členy rodiny a jakou hodnotu má v současné rodině dítě. V další části teorie je rozebíráno téma rodičovství. A to jak z pohledu rodičů, tak z pohledu dítěte. Rodičovství je nahlíženo i z historického hlediska, zmíněn je nástup antikoncepce, která umožnila oddělení sexuálního života od života reprodukčního. Možnost rodičovství plánovat změnila podstatně vztah k němu. Poslední kapitola teoretické části se zaměřuje na údaje o vysokoškolských studentech. Jaké obory studují a jak dlouho, jaké jsou jejich životní cíle a jaké postavení pro ně mezi ostatními životními aspiracemi zaujímá rodičovství. Praktická část se pokouší zjistit, jaké postoje současní vysokoškoláci zastávají ve vztahu k rodičovství. Výzkum byl prováděn technikou dotazníkového šetření a srovnáván se zjištěními v teoretické části. Výsledky praktické části nepotvrdily zjištění v...
Vývoj české mateřské školy v letech 1980 -2010 v Ostravě
Korbelová, Petra ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Cílem této diplomové práce je zaznamenat vývoj české mateřské školy v letech 1980-2010 v Ostravě. Sledování vývoje je rozděleno do kapitol po desetiletích. Každá kapitola popisuje aktuální školské zákony, které se dotýkaly mateřských škol v daném období. Předmětem zájmu je cíl a pojetí výchovy a vzdělávání v mateřské škole v daném desetiletí. Podrobně se práce věnuje významným dokumentům určeným mateřské škole. Zabývá se změnami v plánování a hodnocení výchovné práce. Praktická část zpracovává historické dokumenty, jako jsou kroniky, školní dokumentace a inspekční zprávy z mateřských škol v Ostravě. Metodou dotazníkového šetření zjišťuje názory učitelek mateřských škol na proměnu české mateřské školy. Dotazníkové šetření mapuje názory rodičů na současnou mateřskou školu. V závěru diplomové práce srovnává českou mateřskou školu v jednotlivých desetiletých obdobích podle sledovaných položek. Výsledkem je popis vývoje české mateřské školy v letech 1980-2010.
Zralost dítěte pro vstup do mateřské školy
Králová, Barbora ; Opravilová, Eva (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Cílem bakalářské práce je zjistit zralost dětí starších dvou let a posoudit možnost jejich zařazení do mateřské školy, popřípadě jiné formy veřejné výchovy, před dosažením třetího roku života. V první kapitole teoretické části je popsán názor Evropské rady na předškolní vzdělávání, která prosazuje institucionální péči v souladu s trendem podpory rovnosti žen a mužů. Dále je zmíněna situace v členských státech EU při plnění "barcelonských cílů" z roku 2002. Druhá kapitola se zabývá současnou situací v České republice, oporou v legislativě, především novelou zákona o rodičovském příspěvku, a následně stávající nabídkou forem péče pro děti předškolního věku. Třetí kapitola je věnována samotným dětem. Jejich rodině, faktorům, které děti ovlivňují a dále zejména potřebám dítěte, věkovým a individuálním zvláštnostem. Poslední kapitola teoretické části je věnována zralosti dítěte mladšího tří let z pohledu vývojové psychologie. Praktická část mapuje zralost dětí z mateřské školy, jeslí a domácího prostředí. Zaznamenává pozorování tří dětí při prvotní adaptaci na mateřskou školu a dále výsledky ověřování zralosti a připravenosti vybraného vzorku dětí z mateřské školy, jeslí a domácího prostředí v oblastech sociálních dovedností, řeči a samostatnosti a sebeobsluhy. Závěr práce je věnován porovnání...
Vztahy mezi dětmi v mateřské škole
Němcová, Radka ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměří na vývoj potřeby sociálních vztahů u předškolního dítěte. Součástí je získání teoretických znalostí o vztazích k rodině a dospělým, sourozencům, vrstevníkům a rozdíly mezi nimi. Dále se zabývá problematikou vztahů a názory na oblíbené dítě, nevhodná přátelství, chování a dítě bez přátel. Jsou uvedeny charakteristické vztahy vznikajících ve volné hře dětí, kde se spontánně projevuje emocionalita a vznik užších vazeb mezi vrstevníky, které vznikají především v kooperativní hře. Věnuje se také dětské skupině jejich pozitivním i negativním znakům heterogenní a homogenní skupiny a vznikem podskupin. Závěr představuje rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání a v oblasti dítě a ten druhý se zaměřením na vzájemné vztahy mezi dětmi. Praktická část se zabývá zjišťováním akčním průzkumem, jaké vztahy mezi dětmi převažují, co se dětem v mateřské škole líbí a nelíbí a jak ji přijímají. Zda převažují vztahy pozitivně laděné a zda se objevují i negativní a jsou dětskou skupinou dlouhodobě negativně přijímány. Dále se zaměřuje na to, jak učitelky mateřské školy vnímají vztahy mez dětmi a realizován pedagogických program podporující vztahy mezi dětmi ve třídě mateřské školy, který je reflektován. Na závěr jsou zodpovězené cíle a zobecněné poznatky o dynamice vztahů v...
Humanismus Přemysla Pittera a jeho přínos výchovy k hodnotám na 1. stupni základní školy
Bartoňková, Dagmar ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
NÁZEV: Humanismus Přemysla Pittera a jeho přínos výchovy k hodnotám na 1. stupni základní školy ABSTRAKT: Cílem této diplomové práce je zprostředkovat žákům 1. stupně ZŠ základní informace o myšlenkách a aktivitách Přemysla Pittera. Teoretická část představuje především historické a biografické údaje, umožňující porozumět životním hodnotám Přemysla Pitera a základnímu kontextu jeho života. Praktická část je postavena na projektu, který žákům 5. ročníku 1. stupně ZŠ umožňuje pronikat do Pitterova života a skrze vlastní zážitky pochopit jeho životní postoje, a tím i jeho životní hodnoty. Z reflexe projektu vyplývá, že žáci porozuměli hodnotám Přemysla Pittera i souvisejícím historickým událostem a jeho výjimečnosti a odvaze. Samostatně pak tyto poznatky formulovali ve vlastní knize, která byla výstupem projektu. Cíl práce i projektu byl splněn. KLÍČOVÁ SLOVA: Přemysl Pitter, humanismus, výchova k hodnotám, projekt
Hry iniciované učitelkou jako podpora Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání
Brabcová, Jelena ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Předmětem bakalářské práce bylo uplatnění hry iniciované učitelem jako vhodné metody pro vzdělávání dětí ve věku tři až šest let, zakotvené v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání (2004). Teoretická část se zaměřuje na vývojové proměny uvedených typů her, definuje pojem hra volná a hra iniciovaná a její podoby, zabývá se postavením učitele při hře volné a iniciované. Dále teoretická část předkládá shrnutí důležitých kapitol Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání (2004) se zaměřením na vzdělávací oblast Dítě a psychika (podoblast Jazyk a řeč) a představuje vzdělávací program školy, ve které proběhl akční výzkum. Praktická část představuje akční výzkum v podobě preventivně rozvíjejícího programu, který, za pomoci motivačně aktivizujícího prvku (plyšová hračka), ověřuje využití iniciovaných her k rozvíjení řeči a jazyka vybrané skupiny dětí, ve věku tři až čtyři roky. KLÍČOVÁ SLOVA Dítě předškolního věku, iniciovaná hra, hra jako metoda, prevence, stimulace, rozvoj řeči a jazyka, komunikace, motivace, zástupný předmět, plyšová hračka.
Komparace současné české a španělské mateřské školy
Ďorďovičová, Mariana ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá komparací současné české a španělské mateřské školy (MŠ), jak z hlediska zakotvení systému, tak z hlediska cílů, kurikula a dalších specifik. Práce má dvě části: teoretickou a praktickou. Teoretická část vysvětluje metodiku práce a popisuje legislativu předškolního vzdělávání v České republice a ve Španělském království. Dále se zaměřuje na stupně vzdělávacích systémů, struktury dne v MŠ, pedagogické pracovníky apod. Praktická část obsahuje přímou komparaci kurikul a specifik české a španělské MŠ, které byly zjištěny na základě vyhodnocení odpovědí respondentů pracujících ve španělských MŠ. Na základě této komparace byl sledován také rozdíl v pojetí dítěte. Práce rovněž obsahuje překlad kurikulárního dokumentu, podle kterého si každé autonomní společenství Španělska vytváří vlastní specifické kurikulum. Klíčová slova: komparace, kurikulum, systém předškolní výchovy ve Španělsku, mateřská škola, pojetí dítěte

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 115 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.