Název:
Vývoj české mateřské školy v letech 1980 -2010 v Ostravě
Překlad názvu:
Development of the Czech nursery school in 1980 - 2010 in Ostrava
Autoři:
Korbelová, Petra ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této diplomové práce je zaznamenat vývoj české mateřské školy v letech 1980-2010 v Ostravě. Sledování vývoje je rozděleno do kapitol po desetiletích. Každá kapitola popisuje aktuální školské zákony, které se dotýkaly mateřských škol v daném období. Předmětem zájmu je cíl a pojetí výchovy a vzdělávání v mateřské škole v daném desetiletí. Podrobně se práce věnuje významným dokumentům určeným mateřské škole. Zabývá se změnami v plánování a hodnocení výchovné práce. Praktická část zpracovává historické dokumenty, jako jsou kroniky, školní dokumentace a inspekční zprávy z mateřských škol v Ostravě. Metodou dotazníkového šetření zjišťuje názory učitelek mateřských škol na proměnu české mateřské školy. Dotazníkové šetření mapuje názory rodičů na současnou mateřskou školu. V závěru diplomové práce srovnává českou mateřskou školu v jednotlivých desetiletých obdobích podle sledovaných položek. Výsledkem je popis vývoje české mateřské školy v letech 1980-2010.The aim of this theses is to summarize the development of the Czech nursery school in the years 1980-2010 in Ostrava. The development is divided into chapters by decades. Each chapter describes the current educational legislation which has been related to nursery schools in the given period. The focus is on target and the concept of education in the nursery school in the given decade. Detail is devoted to important documents determined to the nursery school. It deals with the changes in the planning and evaluation of the educational work. The practical part is processing historical documents, such as school records, chronicles and inspection reports from nursery schools in Ostrava. The method of the questionnaire survey finds opinions nursery school's teachers on the transformation of the Czech nursery school. The questionnaire survey maps the views of parents to the current nursery school. In conclusion my thesis compares the Czech nursery school in each decade according to the monitored items. Finally, theses summarizes the development of the Czech nursery school in the years from 1980 to 2010.
Klíčová slova:
cíle a pojetí vzdělávání mateřské školy; Mateřská škola; proměna mateřské školy; vývoj mateřské školy; školské zákony; development of a nursery school; Nursery school; school legislation; target and the concept of education in a nursery school; transformations of nursery school