Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  předchozí11 - 20  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Miskoncepce žáků základních škol při práci s tematickou mapou
Šmídová, Michala ; Havelková, Lenka (vedoucí práce) ; Kocová, Tereza (oponent)
Práce se zabývá identifikací a analýzou miskoncepcí vznikajících při práci s tematickou mapou u žáků devátých tříd základních škol. Je rozdělena na dvě základní části. První část je teoretická, seznamuje čtenáře s cíli práce a na základě odborné literatury definuje základní užívané pojmy. Podrobněji jsou zde představeny miskoncepce vyskytující se u žáků v tematické kartografii a je popsána metodika výzkumu. Na rešerši odborné literatury navazuje druhá část práce, která je zaměřena na kvalitativní výzkumnou činnost. K naplnění stanoveného cíle bylo metodou pro sběr dat zvoleno fenomenografické interview. Výzkumné šetření se uskutečnilo na pěti vybraných základních školách v Ústeckém kraji, v okrese Děčín, celkem na 20 žácích. Cílem výzkumu bylo konkrétně zjistit, zda a případně jaký má vliv na představy žáků jejich úroveň orientace v základních zeměpisných znalostech, užitá kartografická metoda a správnost tematické mapy. Klíčová slova: miskoncepce, mapová dovednost, tematická mapa, základní vzdělávání
Strategie valorizace životního minima v ČR
Kočová, Tereza ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Jeřábek, Hynek (oponent)
Valorizace životního minima je důležitým krokem pro správné nastavení celé soustavy sociálního systému. V českém prostředí se tomuto tématu nepřikládá dostatečná důležitost. Dokladem tomu může být absence výzkumů zaměřených na systém valorizace. Cílem této práce je navrhnout a otestovat alternativní strategie valorizace životního minima v ČR, což by mohlo pomoci nastínit další postup pro práci s tímto institutem s cílem zlepšení životní úrovně občanů. Práce se zaměřuje na testování tří alternativních strategií. První z nich navrhuje životní minimum valorizovat dle progresu meziroční inflace, druhá varianta upravuje životní minimum dle procentuální změny výdajů 20 % nejchudších domácností a třetí scénář přepočítává aktuální hodnoty tak, že odečítá dospělým 10 % a přičítá dětem 15 %. Tyto scénáře jsem následně testovala v programu SPSS na datech z šetření EU- SILC. Z výsledků vyplívá, že strategie valorizace založená na míře inflace hodnoty životního minima příliš neovlivňuje a rovněž téměř nemění posun osob nad hranici chudoby. Naproti tomu je scénář valorizace dle výdajů nejchudších 20 % velmi efektivní ve zvyšování příjmu nejchudších osob. Poslední alternativa, která přidává 15 % dětem a odebírá 10 % dospělým z aktuálního životního minima, pozitivně působí pouze na problematické skupiny, kterými...
Vybrané socioekonomické bariéry vzdělávání v Subsaharské Africe
Tillová, Petra ; Frajer, Václav (vedoucí práce) ; Kocová, Tereza (oponent)
Vybrané socioekonomické bariéry vzdělávání v Subsaharské Africe Abstrakt Cílem bakalářské práce je popsat a porozumět procesu vzdělávání v Subsaharské Africe a rozebrat faktory, které omezený přístup ke vzdělání zapříčiňují. První část práce je věnována popisu vzdělávání v Subsaharské Africe za použití vybraných ukazatelů. Druhá a stěžejní část práce se zaměřuje na popis a nalezení souvislostí mezi vybranými socioekonomickými bariérami vzdělávání a gramotností. Vybrané bariéry vzdělávání zahrnují chudobu, dětskou práci a postavení žen ve společnosti. Z analýzy vyplynulo, že ačkoliv ve většině případů vztah mezi vybranými socioekonomickými bariérami a vzděláním existuje, jedná se pouze o nižší míru závislosti, a je proto nutné zjištěný vztah považovat spíše za trend. Klíčová slova: Vzdělání, gramotnost, chudoba, dětská práce, postavení žen, nerovnost, Subsaharská Afrika
Předběžné projednání obžaloby v judikatuře soudů
Kočová, Tereza ; Bohuslav, Lukáš (vedoucí práce) ; Gřivna, Tomáš (oponent)
Obsahem této diplomové práce je rozbor institutu předběžného projednání obžaloby jakožto fakultativního stadia trestního řízení, které následuje poté, co je k soudu státním zástupcem podána obžaloba. Práce se zaměřuje na shrnutí dosavadních teoretických poznatků, které čerpá zejména z komentářové literatury, avšak stěžejním zaměřením práce je rozbor relevantních soudních rozhodnutí, které se zkoumaného institutu týkají. Pracováno je zejména s rozhodnutími Nejvyššího soudu České republiky a vrchních soudů, v menší míře jsou užita i rozhodnutí Ústavního soudu České republiky a několika krajských soudů. Práce je (mimo úvod a závěr) členěna na osm částí. V první části je podáno obecné základní vysvětlení pojmu předběžného projednání obžaloby. Následuje pojednání o historickém vývoji zkoumaného institutu, a to od roku 1850 do současnosti. Tato část práce rovněž shrnuje nejdůležitější novely aktuálně účinného trestního řádu, týkající se předběžného projednání obžaloby. Navazující části jsou věnovány účelu předběžného projednání a vysvětlení rozdílu mezi ním a obligatorním přezkumem obžaloby v režimu § 181 odst. 1 a 185 odst. 1 trestního řádu. Stěžejní část práce pak tvoří rozbor jednotlivých důvodů, pro které může být předběžné projednání obžaloby nařízeno. Zde je největší pozornost věnována důvodům,...
Evaluace komplexní geografické exkurze - Vinařická horka s využitím tabletu
Hájková, Kateřina ; Matějček, Tomáš (vedoucí práce) ; Kocová, Tereza (oponent)
Předložená práce prostřednictvím získaných dat z kvalitativního a kvantitativního výzkumu hodnotí pozitiva a negativa terénní výuky s využitím tabletu. Nedílnou součástí této práce je zhodnocení předpokladu, že výuka s tabletem ovlivňuje, ať už pozitivně, či negativně, postoje žáků ke geografii a k přírodním vědám celkově. V práci jsou shrnuty důležité teze názorů žáků základních i středních škol a kantorů, kteří tyto žáky vyučují. Závěrem je zhodnoceno, zda je, v poslední době mediálně velmi proklamovaný, důraz na zapojení tabletů do výuky oprávněný.
Role vzdělání v procesu rozvoje chudých zemí
Kocová, Tereza
Role vzdělání v procesu rozvoje chudých zemí Abstrakt Cílem předkládané diplomové práce je diskutovat úlohu vzdělání v procesu rozvoje chudých zemí. Práce je koncepčně rozdělena do dvou částí. První část se pokouší ilustrovat vztah mezi vzděláním a rozvojem na globální úrovni. Kvantitativně je hodnocen současný stav světového vzdělání včetně vývoje vybraných globálních iniciativ zaměřených na vzdělání. Úvodní část rovněž poukazuje na souvislosti mezi vzděláním a dílčími ukazateli rozvoje. Druhá a stěžejní část práce se pak snaží na základě poznatků získaných rešerší dostupné vědecké literatury diskutovat a utřídit "mikromechanismy", které mohou stát za "makro-souvislostmi" mezi vzděláním a rozvojem doloženými v první částí práce. Hlavní identifikované mechanismy lze rozdělit do následujících oblastí: ekonomické chování, demografické chování, zdravotní stav, genderová nerovnost, implementace technologií v zemědělství, environmentální chování, migrace. Zatímco makro-souvislost mezi vzděláním a rozvojem na úrovni celých společností je zcela evidentní, diskuze v předkládané práci ukazuje, že konkrétní mechanismy, které uvedený makrovztah podmiňují, jsou velmi různorodé a závislé na kontextu, ve kterém se uplatňují. Klíčová slova: vzdělání, rozvoj, ekonomické chování, demografické chování, zdraví, nerovnost,...
Role vzdělání v procesu rozvoje chudých zemí
Kocová, Tereza ; Novotný, Josef (vedoucí práce) ; Skalická, Petra (oponent)
Cílem předkládané diplomové práce je diskutovat úlohu vzdělání v procesu rozvoje chudých zemí. Práce je koncepčně rozdělena do dvou částí. První část se pokouší ilustrovat vztah mezi vzděláním a rozvojem na globální úrovni. Kvantitativně je hodnocen současný stav světového vzdělání včetně vývoje vybraných globálních iniciativ zaměřených na vzdělání. Úvodní část rovněž poukazuje na souvislosti mezi vzděláním a dílčími ukazateli rozvoje. Druhá a stěžejní část práce se pak snaží na základě poznatků získaných rešerší dostupné vědecké literatury diskutovat a utřídit "mikromechanismy", které mohou stát za "makro-souvislostmi" mezi vzděláním a rozvojem doloženými v první částí práce. Hlavní identifikované mechanismy lze rozdělit do následujících oblastí: ekonomické chování, demografické chování, zdravotní stav, genderová nerovnost, implementace technologií v zemědělství, environmentální chování, migrace. Zatímco makro-souvislost mezi vzděláním a rozvojem na úrovni celých společností je zcela evidentní, diskuze v předkládané práci ukazuje, že konkrétní mechanismy, které uvedený makrovztah podmiňují, jsou velmi různorodé a závislé na kontextu, ve kterém se uplatňují. Klíčová slova: vzdělání, rozvoj, ekonomické chování, demografické chování, zdraví, nerovnost, chudoba, migrace
Pojištění výstav a veletrhů ve vybraných pojišťovnách na českém pojistném trhu
Kočová, Tereza ; Gruber, Petr (vedoucí práce) ; Radová, Jarmila (oponent)
Tato práce je zaměřena na pojištění výstav a veletrhů na českém pojistném trhu. V první části je obecně vymezen význam pojištění a jeho výhody. Druhá kapitola popisuje historii pojišťovnictví na českém území. Zahrnuje postupný vývoj a vznik pojišťoven prakticky až po současnost. Obsahem další části je charakteristika pojištění výstav a veletrhů. Za důležitou součást této kapitoly jsou považovány faktory ovlivňující výši pojistného. Poslední část je věnována konkrétnímu pojištění výstavy Home decor. Následně jsou vyhodnoceny a okomentovány nabídky od jednotlivých oslovených pojišťoven.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   předchozí11 - 20  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
10 Kočová, Tereza
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.