Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 339 záznamů.  začátekpředchozí330 - 339  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Fenomén reality show z hlediska pedagogického
Kábelová, Alžběta ; Koťa, Jaroslav (oponent) ; Poláčková, Věra (vedoucí práce)
Diplomová práce se věnuje fenoménu reality show. Teoretická část podrobněji seznamuje s médiem televize, jímž je tento typ pořadu přenášen, probírá reality show obecně i z různých pohledů, zejména pak psychologického a pedagogického. Teoretická část je podpořena částí praktickou. Ta obsahuje expertní šetření, dotazníky pro experty (pedagogy, psychology a sociologa) a uvádí jejich názor na tuto problematiku. Vyhodnocuje dále dotazníky, jež byly distribuovány žákům základní a střední školy a jejich rodičům. Závěr shrnuje všechny výše uvedené přístupy k reality show.
Morální a pedagogické aspekty vztahu individua a společnosti v díle Émila Durkheima
Strouhal, Martin ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Štech, Stanislav (oponent) ; Dubský, Vladimír (oponent)
Zkoumani metodologickfch vYchodisek Durkheimovy sociologie a jeho pojeti vztahu mezi individuem a spolecnosti ukazala dye intence, dva cile jeho mysleni. Jednou intenci bylo vypracovat metodu sociologicke vedy, jejiz pravidla by mohla platit jako epistemologicke a metodologicke premisy pro zkoumani vsech jew, ktere splni definicni narok ustaveneho pojmu socialniho faktu. Druhou a snad jeste dulezitejsi intenci se ukazal pokus obsahnout v teto metode zejmena jevy moralni a vYchovne a uCinit z nich predmet exaktniho vedeckeho zkoumani. Pojmy individua a spolecnosti, jako subjekty moralnich vztahu, prestavaji byt nemennymi konstantami, nybd nabyvaji oproti predchazejici tradici plastictejsi podoby. Pokusil jsem se priblizit ty oblasti Durkheimova mysleni, ktere jsou podle mne pfinosne pro siroce zalozenou pedagogickou reflexi. Koncepce spolecnosti, subjektivity, teorie poznani a veciy, jsou vzdy nezbytnym zakladem pro kaMe pojeti vYchovy. V Durkheimove pfipade se tyto koncepce ukazaly zavisle na moralnich a nabozenskych reprezentativech toho, co Durkheim oznacuje jako spolecenskf ideal. leho pojeti moralky neni podano v ustmule forme, jako mnoho abstraktnich moralnich filosofii. Jeho pojem idealu predstavuje vyvijejici se dynamickou silu, jejiz podoby se promenuji. Zaroven rna byt i tim, co dava smysl...
Vzdělávací dráhy úspěšných romských studentů
Nikolai, Tomáš ; Poláčková, Věra (oponent) ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce Vzdělávací dráhy úspěšných romských studentů analyzuje stav a možnosti vyššího sekundárního a terciárního vzdělávání Romů v České republice a vybrané faktory, které ovlivňují vzdělávací dráhy romských žáků a studentů. Výzkumnou část tvoří empirická sonda mezi úspěšnými romskými studenty. Základem teoretické části je deskripce současného stavu studia romských studentů na středních a vysokých školách v České republice a analýza faktorů, které ovlivňují jejich vzdělávací dráhy. Jedná se o analýzu vlivu společnosti, vlivu vzdělávacích institucí, vlivu rodiny a vlivu osobnostních předpokladů. Základem empirické části je šest kasuistik úspěšných romských studentů, které byly vytvořeny na základě výpovědí respondentů získaných strukturovaným rozhovorem. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Rodina dospívajícího problémového uživatele drog a možnosti jejího ovlivňování
Hazuka, Štěpán ; Koťa, Jaroslav (oponent) ; Votavová, Milada (vedoucí práce)
Práce definuje základní pojmy týkající se tématu závislostí a vymezuje je vzhledem k rodině a vývojové fázi dospívání. V druhé kapitole zkoumá možné faktory vedoucí k drogové závislosti, ve třetí pak odlišuje rodinu funkční a dysfunkční a konkretizuje jednotlivá časová období, rozdělení rolí a možné scénáře počátků, rozvoje a plného propuknutí závislosti vzhledem ke vztahům v rodině a rolím v "rodinném dramatu". Čtvrtá kapitola nastiňuje okolnosti, možnosti a mantinely rodinné terapie a shrnuje hlavní odborné přístupy k léčení drogově závislých.
Hodnocení učitele ošetřovatelských předmětů žáky a studenty
Bednářová, Markéta ; Jedlička, Richard (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce Hodnocení učitele ošetřovatelských předmětů žáky a studenty je zaměřena na zjištění názoru žáků středních zdravotnických škol a studentů vyšších zdravotnických škol a vysokých škol na učitele ošetřovatelství. Předmětem zájmu byly především vlastnosti a dovednosti učitele ošetřovatelství, které žáci a studenti považují za důležité a žádoucí. Teoretická část práce rekapituluje závěry z tématicky podobně zaměřených výzkumů. Na základě kvalitativní analýzy údajů z literatury jsou shrnuty a přehledně vyloženy klíčové pojmy, které se vztahují k tématu výzkumu: učitel, úloha učitele, žádoucí vlastnosti učitele, učitel odborných předmětů, učitel ošetřovatelství, profesní příprava učitele, žák, student. Empirická část práce popisuje aplikovaný kvantitativní výzkum prováděný metodou nepřímého dotazování u 805 respondentů (z toho 74 mužů a 731 žen) - žáků a studentů středních a vyšších zdravotnických škol a vysokých škol oboru ošetřovatelství. Respondenti byli kvůli reprezentativnosti vzorku vybráni ze čtrnácti škol, sedmi rozdílně velkých měst a pěti krajů. Zkoumaný vzorek svým rodovým složením odpovídá obvyklému početnímu zastoupení mužů a žen studujících ošetřovatelství na zdravotnických školách. Originální dotazník, který byl k tomuto účelu sestaven, byl ověřen dvěma předvýzkumy.
Morální a pedagogické aspekty vztahu individua a společnosti v díle Émila Durkheima
Strouhal, Martin ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce)
Zkoumani metodologickfch vYchodisek Durkheimovy sociologie a jeho pojeti vztahu mezi individuem a spolecnosti ukazala dye intence, dva cile jeho mysleni. Jednou intenci bylo vypracovat metodu sociologicke vedy, jejiz pravidla by mohla platit jako epistemologicke a metodologicke premisy pro zkoumani vsech jew, ktere splni definicni narok ustaveneho pojmu socialniho faktu. Druhou a snad jeste dulezitejsi intenci se ukazal pokus obsahnout v teto metode zejmena jevy moralni a vYchovne a uCinit z nich predmet exaktniho vedeckeho zkoumani. Pojmy individua a spolecnosti, jako subjekty moralnich vztahu, prestavaji byt nemennymi konstantami, nybd nabyvaji oproti predchazejici tradici plastictejsi podoby. Pokusil jsem se priblizit ty oblasti Durkheimova mysleni, ktere jsou podle mne pfinosne pro siroce zalozenou pedagogickou reflexi. Koncepce spolecnosti, subjektivity, teorie poznani a veciy, jsou vzdy nezbytnym zakladem pro kaMe pojeti vYchovy. V Durkheimove pfipade se tyto koncepce ukazaly zavisle na moralnich a nabozenskych reprezentativech toho, co Durkheim oznacuje jako spolecenskf ideal. leho pojeti moralky neni podano v ustmule forme, jako mnoho abstraktnich moralnich filosofii. Jeho pojem idealu predstavuje vyvijejici se dynamickou silu, jejiz podoby se promenuji. Zaroven rna byt i tim, co dava smysl...
Volba povolání zdravotní sestry
Hlinovská, Jana ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Pelikán, Jiří (oponent)
Tato rigorózní práce se věnuje problematice volby povolání zdravotní sestry. Cílem práce bylo zmapování sociálních a osobnostních faktorů první fáze profesní orientace. Vnější (sociální) a vnitřní (osobnostní) kategorie jsou velmi těsně provázány, vzájemně se ovlivňují, působí na ně řada situačních faktorů. Část práce si kladla za úkol zaznamenat rozdíly vybraných proměnných u dospívajících v jednotlivých ročnících studia a pokoušela se zmapovat některé rozdíly ve výsledcích a závěrech výzkumu, který byl realizován O. Gabrielovou v roce 1991. V empirickém retrospektivním zkoumání jsme se snažili vysvětlit příčinné vztahy na základě kvantitativního zpracování dat. Statistický výběrový soubor tvořilo 422 respondentů, žáků a žákyň tří zdravotnických škol, kteří ve školním roce 2003/2004 navštěvovali denní studium oboru všeobecná sestra. V rámci výzkumné metody jsme vytvořili nový výzkumný nástroj Dotazník pro žáky a žákyně stl~ední zdravotnické školy. Naše výzkumné šetření potvrdilo hlavní hypotézu, která se týkala obecnějších vazeb a zahrnovala v sobě více dílčích hypotéz. Do volby stl'ední zdravotnické školy a do volby povolání zdravotní sestry intervenují u žáků a u žákyň stl~ední zdravotnické školy vnější faktory a vn itl'n í faktory. Námi oslovené dospívající bylo možné rozdělit na dvě skupiny. První...
Intermediární péče o psychoticky nemocné v České republice
Horáková, Jana ; Votavová, Milada (oponent) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Práce se zabývá vývojem intermediární péče o psychoticky nemocné v ČR po roce 1989, zejména pak organizace, která stála u vzniku této péče - občanského sdružení Fokus. Část práce je věnována specifické problematice psychóz, potřebě multidisciplinárního přístupu k duševní nemoci a porovnáním zahraničních modelů s českým modelem péče. Do práce jsou zařazeny kazuistiky. Závěr práce ukazuje možnosti a omezení současného systému intermediárních služeb a naznačuje jejich možný vývoj.
Osobnost učitele odborných předmětů na SZŠ a jeho profesní kompetence
Volfová, Jana ; Koťa, Jaroslav (oponent) ; Vališová, Alena (vedoucí práce)
Diplomová práce "Osobnost učitele odborných předmětů na SZŠ a jeho profesní kompetence" je zpracována teoreticko-výzkumně. V teoretické části je popsána podložená změna v systému získávání způsobilosti k výkonu zdravotnického povolán, kterou přinesl zákon č. 96/2004 Sb. o nelékařských zdravotnických povoláních. Teoretická část taktéž popisuje specifika, kterými se střední zdravotnická škola liší od ostatních středních škol a následně je zaměřena na osobnost odborné učitelky a její profesní dovednosti, kterými by měla být odborná učitelka vybavena. Cílem empirického šetření je především porovnat názor studentek střední a vyšší zdravotnické školy a večerního studia s názorem pedagogů na objektivně dané osobnostní vlastnosti odborného učitele a jeho profesní kompetence, jejich názory zaznamenat a přispět tak k zamyšlení se nad danou problematikou, která se do jisté míry týká všech občanů Závěr obsahuje shrnutí poznatků jak teoretických ve srovnání s názory expertů, tak i shrnutí poznatků získaných empirickým šetřením.
Efektivní využívání informačních technologií jako jedna z klíčových kompetencí žáků (teoreticko-empirická studie)
Hrazdírová, Eva ; Koťa, Jaroslav (oponent) ; Krykorková, Hana (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá využíváním informačních technologií žáky, které je zde chápáno jako jedna z klíčových kompetencí. V teoretické části je cílem vymezit tento jev rozborem jeho jednotlivých aspektů. V empirické části pomocí podrobně popsaných výzkumných metod budou zjištěny rozsah a dosažená úroveň využívání informačních technologií vybraného vzorku žáků základní školy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 339 záznamů.   začátekpředchozí330 - 339  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.