Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vyhodnocení měření statické tuhosti podložek pod patu kolejnice
Toman, Radim ; Dubský, Vladimír (oponent) ; Hruzíková, Miroslava (vedoucí práce)
Podložky pod patu kolejnice jsou součástí uzlu upevnění a hrají důležitou roli v oblasti namáhání koleje. Hlavní sledovanou charakteristikou je statická a dynamická tuhost podložky. Pro stanovení statické tuhosti platí v současné době dva standardy – národní Obecné technické podmínky (OTP) a norma ČSN EN 13 146-9. Metodika stanovení statické tuhosti je však odlišná, což způsobuje rozdílné hodnoty výsledné tuhosti. V OTP jsou předepsány požadované hodnoty statických tuhostí pro použití podložek do podkladnicového nebo bezpodkladnicového systému upevnění. Tyto požadavky však nelze s ohledem na jinou metodiku měření aplikovat na tuhosti stanovené dle ČSN EN. Úkolem práce, která vychází z požadavku Správy železniční dopravní cesty, státní organizace, je změření statických tuhostí podložek podle obou metodik a prověření možností nalezení převodního vztahu mezi uvedenými metodikami.
Experimentální analýza vybraných systémů kolejnicových upevnění
Tomandl, Vladimír ; Dubský, Vladimír (oponent) ; Janoštík, Dušan (oponent) ; Hřebačka,, Milan (oponent) ; Smutný, Jaroslav (vedoucí práce)
Důležitým aspektem při rozhodování o výběru a použití nového konstrukčního prvku je teoretická analýza (modelování) podpořená laboratorními zkouškami na hotovém výrobku. U vybraných konstrukcí železničního svršku však ani laboratorní analýza nemusí přinést průkazné výsledky. Tehdy je nezbytné doplnit validační proces výrobku o měření in-situ (v případě kolejového roštu tedy přímo na trati). Evropská legislativa v takovém případě vyžaduje dlouhodobé sledování testované konstrukce. Během této doby doporučuje průběžné sledování vybraných parametrů a následné porovnání s referenční sestavou, která byla vložena do stejné koleje a ve stejném časovém období jako sestava testovaná. Mezi dlouhodobě sledované parametry lze zařadit rozchod koleje, podélné posunutí kolejnic vůči pražcům, svěrnou sílu upevnění, stav hlavy kolejnice, pražců a komponentů upevnění a jiné. Všechny tyto parametry jsou tzv. statické. Jsou kontrolovány v době, kdy sledovaným úsekem neprojíždí žádné vozidlo. Nejvěrněji lze však parametry konstrukce definovat pomocí analýzy přímo pod dynamickým zatížením od vlakových souprav. Disertační práce je věnována měření a analýze dynamických účinků v běžné koleji. Cílem práce je doplnění současného systému ověřování nových konstrukcí železničního svršku (zejména upevnění kolejnic) o sledování dynamických parametrů. Je navržena metodika měření a vybrán vhodný matematický aparát k hodnocení dynamických účinků kolejové dopravy.
Experimentální analýza vybraných systémů kolejnicových upevnění
Tomandl, Vladimír ; Dubský, Vladimír (oponent) ; Janoštík, Dušan (oponent) ; Hřebačka,, Milan (oponent) ; Smutný, Jaroslav (vedoucí práce)
Důležitým aspektem při rozhodování o výběru a použití nového konstrukčního prvku je teoretická analýza (modelování) podpořená laboratorními zkouškami na hotovém výrobku. U vybraných konstrukcí železničního svršku však ani laboratorní analýza nemusí přinést průkazné výsledky. Tehdy je nezbytné doplnit validační proces výrobku o měření in-situ (v případě kolejového roštu tedy přímo na trati). Evropská legislativa v takovém případě vyžaduje dlouhodobé sledování testované konstrukce. Během této doby doporučuje průběžné sledování vybraných parametrů a následné porovnání s referenční sestavou, která byla vložena do stejné koleje a ve stejném časovém období jako sestava testovaná. Mezi dlouhodobě sledované parametry lze zařadit rozchod koleje, podélné posunutí kolejnic vůči pražcům, svěrnou sílu upevnění, stav hlavy kolejnice, pražců a komponentů upevnění a jiné. Všechny tyto parametry jsou tzv. statické. Jsou kontrolovány v době, kdy sledovaným úsekem neprojíždí žádné vozidlo. Nejvěrněji lze však parametry konstrukce definovat pomocí analýzy přímo pod dynamickým zatížením od vlakových souprav. Disertační práce je věnována měření a analýze dynamických účinků v běžné koleji. Cílem práce je doplnění současného systému ověřování nových konstrukcí železničního svršku (zejména upevnění kolejnic) o sledování dynamických parametrů. Je navržena metodika měření a vybrán vhodný matematický aparát k hodnocení dynamických účinků kolejové dopravy.
Morální a pedagogické aspekty vztahu individua a společnosti v díle Émila Durkheima
Strouhal, Martin ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Štech, Stanislav (oponent) ; Dubský, Vladimír (oponent)
Zkoumani metodologickfch vYchodisek Durkheimovy sociologie a jeho pojeti vztahu mezi individuem a spolecnosti ukazala dye intence, dva cile jeho mysleni. Jednou intenci bylo vypracovat metodu sociologicke vedy, jejiz pravidla by mohla platit jako epistemologicke a metodologicke premisy pro zkoumani vsech jew, ktere splni definicni narok ustaveneho pojmu socialniho faktu. Druhou a snad jeste dulezitejsi intenci se ukazal pokus obsahnout v teto metode zejmena jevy moralni a vYchovne a uCinit z nich predmet exaktniho vedeckeho zkoumani. Pojmy individua a spolecnosti, jako subjekty moralnich vztahu, prestavaji byt nemennymi konstantami, nybd nabyvaji oproti predchazejici tradici plastictejsi podoby. Pokusil jsem se priblizit ty oblasti Durkheimova mysleni, ktere jsou podle mne pfinosne pro siroce zalozenou pedagogickou reflexi. Koncepce spolecnosti, subjektivity, teorie poznani a veciy, jsou vzdy nezbytnym zakladem pro kaMe pojeti vYchovy. V Durkheimove pfipade se tyto koncepce ukazaly zavisle na moralnich a nabozenskych reprezentativech toho, co Durkheim oznacuje jako spolecenskf ideal. leho pojeti moralky neni podano v ustmule forme, jako mnoho abstraktnich moralnich filosofii. Jeho pojem idealu predstavuje vyvijejici se dynamickou silu, jejiz podoby se promenuji. Zaroven rna byt i tim, co dava smysl...
Vyhodnocení měření statické tuhosti podložek pod patu kolejnice
Toman, Radim ; Dubský, Vladimír (oponent) ; Hruzíková, Miroslava (vedoucí práce)
Podložky pod patu kolejnice jsou součástí uzlu upevnění a hrají důležitou roli v oblasti namáhání koleje. Hlavní sledovanou charakteristikou je statická a dynamická tuhost podložky. Pro stanovení statické tuhosti platí v současné době dva standardy – národní Obecné technické podmínky (OTP) a norma ČSN EN 13 146-9. Metodika stanovení statické tuhosti je však odlišná, což způsobuje rozdílné hodnoty výsledné tuhosti. V OTP jsou předepsány požadované hodnoty statických tuhostí pro použití podložek do podkladnicového nebo bezpodkladnicového systému upevnění. Tyto požadavky však nelze s ohledem na jinou metodiku měření aplikovat na tuhosti stanovené dle ČSN EN. Úkolem práce, která vychází z požadavku Správy železniční dopravní cesty, státní organizace, je změření statických tuhostí podložek podle obou metodik a prověření možností nalezení převodního vztahu mezi uvedenými metodikami.

Viz též: podobná jména autorů
4 Dubský, Vlastimil
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.