Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 84 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Případová studie podoby audio streamovací platformy Spotify
Kubíčková, Barbora ; Ježková, Tereza (vedoucí práce) ; Vodičková, Karolína (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o audio streamovací společnosti Spotify. Práce si klade za cíl představit a zmapovat aktuální podobu on-demand streamovací platformy Spotify. Teoretická část s využitím odborné literatury představuje základní pojmy související s tématem práce, jako je koncept on-demand, platební model freemium a další platební typy poskytování služeb na vyžádání. Zároveň popisuje způsob, jakým funguje hudební distribuce, autorská práva v hudebním streamovacím průmyslu, výhody i nevýhody on-demand služeb a analyzuje konkurenci. Druhou částí práce je případová studie společnosti Spotify. V úvodu je představena jak společnost, tak i její hlavní myšlenky a nástroje, které využívá. Následně je podrobně rozebráno uživatelské prostředí Spotify, což může napomoci k bližšímu představení současné podoby trendů v prostředí on-demand platforem.
Architektura v čase bytové krize
Mičková, Pavla ; Ježková, Tereza (oponent) ; Kratochvíl, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce vychází z předdiplomního projektu, který se zaměřoval na různé přístupy k řešení krize bydlení. Zakládal se na vyhodnocování informací o současných trendech v bydlení, ale i o historii světových a místních řešení problematiky. Následoval výběr lokality vhodné pro návrh obytného souboru. Zaměřila jsem se na brněnské brownfieldy. Řešené území patří k rozvojovým lokalitám Brna, a tak by v jeho blízkém okolí měla v budoucnu vzniknout nová atraktivní čtvrť, na kterou jsem se rozhodla reagovat. Cílem navržené urbanistické části bylo co nejvíce propojit a zpřístupnit vybranou parcelu právě v souvislosti s navrženou zástavbou v okolí. Součástí práce se stalo i řešení dopravní situace v lokalitě a napojení stávajících cest s nově navrhovanými. Samotný návrh se potom nese v duchu respektu k danému území a využití participativního bydlení k řešení krize. Návrh se skládá z několika částí, jejichž cílem je doplnit stávající proluky, nahradit nevyhovující objekty a najít způsob využití komplikovaně tvarovaného brownfieldu. V konečném návrhu se snažím vytvořit příjemné bydlení poblíž centra města, které je obklopeno zelení, reaguje na aktuální potřeby, šetří energie a je reakcí na bytovou krizi.
Volání divočiny
Šmihuľa, Bernard ; Ježková, Tereza (oponent) ; Kratochvíl, Jan (vedoucí práce)
Architektúra je základným prvkom kultúrneho dedičstva a obnova zaniknutých budov môže byť kľúčová pre zachovanie dedičstva minulých generácií. Štúdiom historického kontextu môžeme lepšie pochopiť význam budovy a úlohu, ktorú zohrávala vo svojej dobe. Táto bakalárska práca sa zameriava na znovuobnovenie kúpeľov Sivá Brada, ktoré kedysi boli významným spoločenským centrom okolia Podbraniska v miestnom regióne. Bohužiaľ, kvôli kontroverzným udalostiam, ktoré sa odohrali počas obdobia komunizmu a počiatkoch samostatnej Slovenskej republiky, už dnes kúpele nestoja. Práca sa zaoberá historickým významom kúpeľov a ich vplyvom na miestnu komunitu. V štúdii sa tiež analyzujú potenciálne výhody obnovy kúpeľov ako napríklad využitie potenciálu liečivých vôd v danom území či príliv turizmu. Cieľom tejto bakalárskej práce je prostredníctvom komplexnej analýzy histórie, súčasného stavu a potenciálneho návrhu kúpeľov Sivá Brada poukázať na dôležitosť ich obnovy a dať podnet k verejnej diskusii.
Čtenáři webtoonů v Česku
Víchová, Veronika ; Ježková, Tereza (vedoucí práce) ; Končelík, Jakub (oponent)
Diplomová práce se zabývá webtoony a jejich čtenáři. Webtoony jsou komiksy vhodné k publikování na webu. Často jsou publikované skrze sociální média a specializované platformy, které jsou často přístupné zdarma a dají se zobrazit na telefonu. Přístup k webtoonům je tedy pro uživatele snadný. Díky absenci prostředníka jako nakladatelství, mají autoři velkou tvůrčí svobodu, a tak webtoony mohou být velmi rozmanité. Mohou mít různé výtvarné zpracování, žánr, děj, nebo mohou obsahovat zvuk či animaci. Mohou proto oslovit široké množství konzumentů. Při využití některých platforem může autor na publikovaných webtoonech i vydělat (např. skrze program pro tvůrce na webtoon.com). Případně navázat na úspěšný titul vydáním knihy nebo nějakých produktů. Cílem práce je zjistit, zda respondenti webtoony znají, zda je aktivně konzumují, jaký na ně mají názor nebo jaké jsou jejich preference. V neposlední řadě také zjistit, zda je respondenti sdílí s okolím. V praktické části respondenti uvádějí jejich preference žánru, čtenářské návyky, oblíbené platformy nebo autory. Respondenti uvedli, že mezi na webtoonech oceňují jejich praktičnost a dostupnost, díky které je mohou číst i během cestování nebo čekání.
Měření komunikace pomocí Integrovaného hodnotícího rámce A,ec na příkladu neziskové organizace Czechitas
Jeřábková, Kateřina ; Ježková, Tereza (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem měření a hodnocení efektivity public relations a komunikace. Toto téma především v poslední dekádě silně rezonuje mezi akademickou sférou i odborníky z praxe. Přesto stále existuje výrazný nesoulad mezi tím, co doporučuje teorie a mezi akceptací těchto doporučení v praxi. Proto se práce zaměřuje na jeden konkrétní rámec měření komunikace a pomocí případové studie zjišťuje použitelnost tohoto rámce v praxi. Cílem výzkumu, který je proveden metodou případové studie, je ověřit použitelnost Integrovaného hodnotícího rámce (Integrated Evaluation Framework, IEF) při měření a hodnocení komunikace neziskové organizace Czechitas. V teoretické části se práce věnuje definici oboru PR a hlavním oblastem, které pomáhá v organizacích rozvíjet (image, pověst, identita a značka). Dále pak popisuje český neziskový sektor a specifika marketingové komunikace a PR v něm. Uvádí nejznámější teoretické modely měření a evaluace PR a ukazuje vývoj, který v posledních letech zaznamenala debata o měření PR mezi odborníky (vznik a aktualizace Barcelonských principů). Ve výzkumné části se práce věnuje vybranému případu pro studii, kterým se stala organizace Czechitas. Na analýzu současného měření komunikace v organizaci navazuje část, která popisuje praktickou práci s IEF a hodnotí jeho využitelnost....
The influence of social media on the development of children aged 13 to 15
Tsyhannyk, Oleksandra ; Ježková, Tereza (vedoucí práce) ; Koblovský, Petr (oponent)
Sociální média v posledních několika desetiletích exponenciálně rostla, a neustále se vyvíjejí a pronikají do všech aspektů našeho každodenního života. Tato bakalářská práce se ponoří do problému, jak jsou děti ve věku 13-15 let ovlivňovány sociálními sítěmi a jaký dopad mají sociální sítě na jejich vývoj. Nejprve práce vysvětluje historii sociálních médií, poté přechází k prezentaci současného stavu sociálních sítí a nejpopulárnějších platforem. Po představení tématu z obecného pohledu se práce ponoří hlouběji do problematiky mladších teenagerů a sociálních sítí, do zkoumaní relevantních procesů a efektů. Druhá část této práce zahrnuje praktický výzkum na dané téma, analýzu jeho výsledky a následnou diskusi.
Diverzita v kosmetickém průmyslu a její vnímání v českém prostředí
Kuželová, Kateřina ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Ježková, Tereza (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem diverzity v kosmetickém průmyslu a jejím vnímáním v českém prostředí. Nejprve problematiku rozebíráme v teoretické části, kde vymezujeme pojem diversity marketing a věnujeme se tomu, jakým způsobem mohou značky do svých marketingových strategií zahrnout různé opomíjené skupiny. Pro účely této práce rozeznáváme pět takových skupin, a to rasové a etnické menšiny, osoby z věkové kategorie 50+, osoby s různými velikostmi a typy postavy, členy LGBTQ+ komunity a osoby s handicapem. Zaměřujeme se tedy na multikulturní marketing, age-agnostic marketing, body-positive marketing, LGBTQ+ marketing a marketingové strategie zahrnující jedince s handicapem. Následně na příkladu konkrétních kosmetických značek ukazujeme, že začlenění opomíjených skupin může mít pozitivní vliv na spokojenost spotřebitelů a úspěšnost firmy. Poté je představeno závěrečné shrnutí dosavadního výzkumu v oblasti diverzity a jejího vnímání. V praktické části prostřednictvím dotazníkového šetření zkoumáme, jak je na toto téma nahlíženo v českém prostředí. Výzkum realizujeme na generaci Z. Zjišťujeme, jak čeští spotřebitelé z této generace vnímají diverzitu v kosmetickém průmyslu obecně, jak je vnímáno zahrnutí jednotlivých opomíjených skupin a zda a jak se liší pohled na diverzitu mezi ženami a...
Pohled spotřebitelek na menstruační stigma v reklamách na menstruační produkty
Malečová, Tereza ; Ježková, Tereza (vedoucí práce) ; Schneiderová, Soňa (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá pohledem spotřebitelek na menstruační stigma v reklamách na menstruační produkty. Nejprve se věnuje tomu, jak se měnil pohled na menstruaci v průběhu dějin a jak se kolem ní utvářelo stigma. Pozornost je věnována tomu, jak s menstruačním stigmatem pracoval reklamní svět od začátku 20. století po současnost a jakým způsobem se pohled na menstruaci utváří dnes. Věnuje se fenoménu tzv. #periodpositive, který se již několik let promítá do společenského diskurzu i reklamní komunikace, a rozebírá několik reklam, které vznikly se záměrem detabuizace menstruace. V neposlední řadě tvoří část teoretické práce kapitola o tom, jaký vliv má stigmatizace menstruace na samotné spotřebitelky. Předmětem výzkumné části je porozumět tomu, jak české spotřebitelky vnímají menstruační stigma a jak přistupují k současné reklamní komunikaci na menstruační produkty. Práce zkoumá, zda se pohled spotřebitelek na problematiku liší v závislosti na jejich věku. K výzkumu bylo využito kvantitativní metody sběru dat a sice dotazníkového šetření.
Interkulturní analýza marketingové komunikace agentury CzechTourism zaměřené na obnovení cestovního ruchu po koronavirové pandemii
Šoukalová, Lucie ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Ježková, Tereza (oponent)
Tato práce zkoumá různorodost marketingové komunikace agentury CzechTourism na zahraničních trzích, a to v závislosti na dopadech koronavirové pandemie a konkrétních kulturních odlišnostech. V teoretické části práce pojednává o marketingu v cestovním ruchu a o trhu cestovního ruchu obecně, následně je přiblížena práce a struktura agentury CzechTourism. Dále je popsáno ovlivnění cestovního ruchu koronavirovou pandemií a konkrétní dopady na českém trhu. Obecně je důležitá také přirozená rozdílnost komunikačních sdělení v rámci marketingu destinací, kromě jejího vysvětlení práce popsuje i odlišnosti, které se objevily v souvislosti s koronavirovou pandemií, což se následně promítá i do výzkumné části práce. Poslední důležitou složkou teoretické části práce jsou interkulturní specifika, která jsou obecně demonstrována na výzkumu nizozemského sociologa Geerta Hofstedeho. Na obecnou část navazuje i analýza konkrétních vybraných kultur - Itálie, Japonska, Německa a Spojených států amerických - jejíž závěry jsou následně aplikovány ve výzkumné části. Výzkum pracuje s výše uvedenými vybranými trhy a analyzuje charakteristické kampaně, které byly zahraničními zastoupeními agentury CzechTourism komunikovány mezi lety 2020 až 2022. Obecný popis daných komunikačních sdělení je pak propojen se zjištěnými...
The influence of personality and selected media on the perception of the Covid-19 pandemic
El Hadjoine, Muhamed Amin ; Vranka, Marek (vedoucí práce) ; Ježková, Tereza (oponent)
Predmetom tejto diplomovej práce je problematika šírenia falošných správ o ochorení COVID- 19. Cieľom práce je za pomoci kvantitatívneho výskumu, konkrétne dotazníkového šetrenia zmapovať súvis medzi osobnostnými črtami, politickou orientáciou, využívanými zdrojmi informácií a schopnosťou rozlíšiť pravdivé a nepravdivé informácie o ochorení COVID-19. Teoretická časť práce vysvetľuje kľúčové pojmy súvisiace s falošnými správami, ich charakteristické črty a praktiky šírenia. Vnadväznosti na vytýčené ciele predstavuje psychologické faktory, ktoré ovplyvňujú šírenie falošných správ, odôvodňuje náchylnosť značnej časti populácie dôverovať falošným správam a predstavuje koncepty päťfaktorového modelu osobnosti a testovania kognitívnej reflexie. Praktická časť práce je venovaná výskumu, ktorého cieľom bolo priblížiť faktory vplývajúce na tendenciu považovať falošné správy o ochorení COVID-19 za dôveryhodné. Väčšia pozornosť bola venovaná vplyvu osobnosti jednotlivcov na ich postoje k pandémií. Dáta zbierané formou dotazníkového skúmania signalizujú, že osobnostné charakteristiky opísané v modeli Big Five nemajú výrazný vplyv na dispozíciu uveriť falošným správam. Mierny vplyv majú...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 84 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.