Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 474 záznamů.  začátekpředchozí299 - 308dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Současné trendy v kvantitativní analýze geografických dat: možnosti a omezení prostorové analýzy dat
Netrdová, Pavlína ; Čermák, Zdeněk (vedoucí práce) ; Ježek, Josef (oponent) ; Horák, Jiří (oponent)
dizertační práce Netrdová, P.: Současné trendy v kvantitativní analýze geografických dat: možnosti a problémy prostorové analýzy Dizertační práce je příspěvkem do diskuze o možnostech kvantitativního přístupu v geografii. Věnuje se současným trendům v kvantitativní analýze geografických dat, specificky prostorové analýze, zejména z pohledu změn v pojetí a charakteru využívaných metod a jejich možnému přínosu v geografickém výzkumu. Z důvodu výzkumného zaměření autorky je celá práce věnována především problematice využití kvantitativních metod v rámci sociální geografie. Pozornost je zaměřena zejména na statistické prostorové analýzy, které jsou v sociální geografii nejpoužívanějšími technikami s širokými možnostmi využití. Jedním z cílů práce je přiblížit současný vývoj v rámci kvantitativní geografie české odborné veřejnosti, a přispět tak ke zvýšenému povědomí o možnostech aplikace kvantitativních metod a prostorových analýz v geografickém výzkumu. Metodologickým problémům při analýze prostorových dat, teoretickým změnám v pojetí kvantitativních analýz a také nově vznikajícím kvantitativním metodám není doposud v české geografické literatuře věnována taková pozornost, kterou by si jistě zasloužily. Předložená práce se na význam této problematiky snaží upozornit jak v obecné rovině, tak na...
Regenerace myokardu po intrakoronární aplikaci mononukleárních buněk kostní dřeně u pacientů s akutním infarktem s opožděnou reperfuzí a dysfunkcí levé komory
Skalická, Hana ; Horák, Jan (vedoucí práce) ; Vojáček, Jan (oponent) ; Málek, Ivan (oponent)
Regenerace myokardu po intrakoronární aplikaci mononukleárních buněk kostní dřeně u pacientů s akutním infarktem s opožděnou reperfuzí a dysfunkcí levé komory Úvod a cíl: Navzdory pokrokům v rozvoji reperfuzní terapie, pacienti s akutním infarktem myokardu s ST elevacemi (STEMI) s pozdní reperfuzí a dysfunkcí levé komory (LK), mají špatnou prognózu. Snažili jsme se zaměřit na hodnocení bezpečnosti a efektivity intrakoronární aplikace mononukleárních buněk kostní dřeně (BMNCs) na zlepšení jejich prognózy díky ovlivnění progrese poinfarktové remodelace LK v rámci dlouhodobého sledování. Metodika: 27 pacientů se STEMI, průměrný věk 59±12,průměrná vstupní ejekční frakce LK(LVEF)39±5%,léčených primární koronární angioplastikou (PCI) 4-24 hodin od začátku obtíží, byli randomizováni buď k intrakoronární aplikaci BMNCs 4 až 11 dní po PCI (n=17, BMNCs skupina,14 podstoupilo 2 leté sledování) či standardní terapii (n=10, kontrolní skupina). Hodnocení LK bylo provedeno echokardiograficky se zaměřením na LVEF, enddiastolický a endsystolický objem (LVEDV, LVESV), diastolickou funkci a myokardiální perfuzi. Výsledky: V průběhu 24-měsíčního sledování nebyl zjištěn rozdíl mezi oběma skupinami v klinicky závažných událostech (6 pts.v BMNCs (36%) vs. 5 pts. (50%) v kontrolní skupině, p=0,54).Během 4 měsíční kontroly se LVEF...
Vliv zážitkové pedagogiky na klienty nízkoprahového zařízení pro děti a mládež
Horák, Jiří ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Tato teoreticko-empirická diplomová práce s názvem Vliv zážitkové pedagogiky na klienty nízkoprahového zařízení pro děti a mládež pojednává v teoretické části o zážitkové pedagogice a tématu nízkoprahových zařízení pro děti a mládež. V praktické části poté spojuje tyto oblasti na praktickém příkladu. Pomocí kvalitativních rozhovorů s účastníky výjezdu, si odpovídáme na otázku: Jaký význam pro vlastní rozvoj si uvědomují účastníci výjezdu s prvky zážitkové pedagogiky, pořádaného NZDM Dixie? Klíčová slova Zážitková pedagogika Zkušenost Reflexe Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež Ohrožené děti a mládež Společensky nežádoucí jevy
Mapování, datování a dokumentace historických krajinných struktur v krajině dolního Podoubraví (krajinná památková zóna Žehušicko)
Horák, Jan ; Lipský, Zdeněk (vedoucí práce) ; Šefrna, Luděk (oponent)
Tato práce se zaměřuje na téma středověké krajiny - jejího poznávání a poznávání jejího vývoje. Zájmovým územím je krajina dolní Doubravy a Klejnárky východně od Kutné Hory. Práce je založena na analýze historických, archeologických a geografických dat a na terénním výzkumu a datování vybrané historické krajinné struktury přírodního i umělého původu). Pro tento výzkum byla vybrána hráz Svatoanenského rybníka (k. ú. Nové Dvory u Kutné Hory). Bylo provedeno pět kopaných sond na rozhraní hráze a podložních aluviálních sedimentů. Odkryté profily byly popsány a analyzovány. Byly odebrány vzorky pro tyto analýzy: radiokarbonové datování, opticky stimulovaná luminiscence a obsah těžkých kovů. Vznik rybníka je historicky datován do období mezi lety 1501 - 1552. Hráz byla archeologicky datována post quem 15. století (pomocí nalezených keramických a skleněných střepů). V podložním aluviu byl nalezen pouze jeden vzorek vhodný pro radiokarbonové AMS datování. Výsledek analýzy je 2070 +- 30 BP, ale stratigraficky je zřejmé, že dotčený sediment je středověkého stáří. Tento rozdíl je vysvětlitelný resedimentací analyzovaného vzorku. Analýzy opticky stimulovanou luminiscencí zatím nejsou dokončeny. Nejzajímavější výsledky přinesly analýzy vývoje obsahu těžkých kovů v sedimentech podložního aluvia. Křivka tohoto...
Jazyková kvalifikace vysokoškoláků ekonomického směru na trhu pracovních příležitostí. Specifika Euroregionu Nisa
Neumannová, Helena ; Vašutová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Horák, Josef (oponent) ; Andrášová, Hana (oponent)
Autorka disertační práce dává do souvislosti vztah mezi jazykovými kompetencemi absolventů bakalářského a magisterského studia Hospodářské fakulty Technické univerzity v Liberci (HF IUL) a jejich šancemi na pracovním trhu. Disertační práce zdůrazňuje důležitost cizojazyčného vzdělávání u vysokoškolských absolventů ekonomických směrů v euroregionu, kde je nabídka pracovních míst silně ovlivněna přílivem zahraničního kapitálu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Multikulturní výchova jako (filosofický) problém
Morvayová, Petra ; Pelcová, Naděžda (vedoucí práce) ; Horák, Josef (oponent) ; Bendl, Stanislav (oponent)
Disertační práce pojednává o antinomiích definice a praxe tzv. multikulturní výchovy a o jejích východiscích a z nich vyplývajících paradoxech, které destabilizují její koncept a zpochybňují potenci k naplňování cílů, které si klade. Analýza se opírá o poznatky a přístupy vycházející z pozic filosofických a filosoficko-antropologických, z pozic filosofie sociálních věd, sociologie vědění, teorií formulovaných sociální a kulturní antropologií, politickou filosofii a post-strukturální filosofií jazyka, která chápe jazyk jako nástroj či metaforu pro porozumění a význam slov jako intertextuální. Cílem práce je nahlédnout pojmy, definice, konstrukci a optiku konceptů tzv. multikulturní výchovy z pohledu kritické filosofie výchovy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Děti a volný čas na Jižním Městě
Horák, Jiří ; Vorlová, Marie (vedoucí práce) ; Zimmermannová, Martina (oponent)
Tato bakalářská práce s názvem Děti a volný čas na Jižním Městě pojednává o trávení volného času dětí a mládeže v Městské části Praha 11 (Jižní Město). Práce je rozdělena do dvou hlavních částí - teoretické a praktické. Teoretická část pojednává o základních pojmech důležitých pro tuto práci jako jsou například ohrožené děti a mládež, volný čas nebo neorganizované děti a mládež. Praktická část je zaměřena na sekundární analýzu dat dotazníkového šetření. Tento výzkum pořádaly nízkoprahové kluby Ymkárium, Jižní Pól a Dixie, ve spolupráci s Městskou částí Praha 11. Šetření proběhlo na devíti základních školách na Jižním Městě u žáků 6. až 9. tříd. Dotazovaní odpovídali na otázky týkající se jejich volného času, důvěry k dospělým osobám, zájmu jejich rodičů a míry společensky nežádoucích jevů. Hlavním cílem bakalářské práce je porovnání (způsobu, místa trávení volného času, míry vlivu společensky nežádoucích vlivů) organizovaných a neorganizovaných dětí a mládeže v Městské části Praze 11. Dílčími cíly jsou odpovědi na následující otázky: Je přítomnost sociálně-volnočasových služeb pro děti např. nízkoprahových klubů pro děti a mládež v této lokalitě odůvodněná a potřebná? Lze stanovit vlastnosti (faktory), které má nejohroženější skupina dětí společné? Jaké jsou možnosti trávení volného času dětmi a mládeží na...
Typologický přístup s využitím reakčních časů na písmena a slova v počáteční výuce čtení
Harazinová, Radka ; Horák, Josef (vedoucí práce) ; Nikl, Jiří (oponent) ; Wildová, Radka (oponent)
Práce mapuje současné tendence, trendy a výzkumy ve výuce čtení. To je vnímáno jako dovednost, která je nedílnou součástí širokého komplexu počáteční gramotnosti. Cílem práce je prokázání typového členění u žáků. Individualizovaným přístupem je možné rozlišit jejich základní orientace v učení se čtení a následně jim je umožněno využít vlastní schopnosti a drobné odlišnosti ve svůj osobní prospěch. K typovému rozlišení dochází měřením reakčních časů na písmena a slova. K tomuto účelu byl vytvořen softwarový program, jehož ověřování je také součástí práce. Pro posouzení efektivity typologického přístupu byla zvolena metoda přirozeného experimentu. Klíčová slova: počáteční čtení - gramotnost - primární gramotnost - primární vzdělávání - preprimární vzdělávání - školní zralost, připravenost - vývojové poruchy učení - metody výuky čtení.
Dětské čtenářství jako ukazatel zázemí a vývoje dítěte i společnosti
VáclavíkováHelšusová, Lenka ; Šubrt, Jiří (vedoucí práce) ; Havlík, Radomír (oponent) ; Horák, Josef (oponent)
Text se věnuje čtenářství jako jedné z nezbytností existence jedince v moderní společnosti. Pozornost soustředí především na dětské čtenářství jako projev osvojování si čtenářských návyků, které člověk zachovává z dětství pro svůj další život. Autorka definuje čtenářství jako soubor dovedností, návyků a postojů, které v hlavní části textu analyzuje. První část díla prezentuje za pomoci vybraných teorií některé z charakteristických rysů současné společnosti, z nichž vyplývá význam čtenářské gramotnosti jedince. Jedná se především o teorie zaměřené na informační, respektive vědomostní povahu společnosti, její vzdělanostní strukturu a reprodukci vzdělanosti. Dále je zde prezentována genderová diferenciace ve vzdělanostní struktuře a problematika volného času - témata, která jsou významná pro následný výklad analýzy stavu dětského čtenářství. V závěru první části autorka prezentuje koncept funkční gramotnosti jako základu, z nějž vychází identifikace čtenářské gramotnosti pro další analýzu. Druhá část explicitně analyzuje stav dětského čtenářství v České republice ve smyslu identifikace základních prvků, které jej tvoří a kontextů, v nichž vzniká. Analýza vychází z dostupných sociologických dat, která umožňují identifikovat charakteristiky dětského čtenáře a nečtenáře a jejich odlišné podmínky ve vztahu ke...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 474 záznamů.   začátekpředchozí299 - 308dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
10 HORÁK, Josef
3 Horak, J.
3 Horák, J.
20 Horák, Jakub
49 Horák, Jan
5 Horák, Jaroslav
65 Horák, Jiří
10 Horák, Josef
49 Hořák, Jan
2 Hořák, Jaromír
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.