Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 122 záznamů.  začátekpředchozí93 - 102dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Uplatňování spontánních a řízených aktivit v předškolním vzdělávání
Pimperová, Světluše ; Opravilová, Eva (oponent) ; Havlová, Jana (vedoucí práce)
Práce řeší využívání spontánních a řízených aktivit v průběhu dne v mateřské škole. Zamýšlí se nad pojmem řízená aktivita. Porovnává režim sledovaných Mateřských škol s běžnou praxí. Popisuje dovednosti učitele, které mají vliv na uplatňování spontánních a řízených aktivit.
Zájmová činnost předškolního dítěte v mateřské škole (se zřetelem k očekávání rodičů)
Novotná, Petra ; Havlová, Jana (oponent) ; Opravilová, Eva (vedoucí práce)
Zájmová činnost předškolního dítěte v mateřské škole (se zřetelem k očekávání rodičů) je v dnešní době záležitostí velmi dynamickou. Především naše společnost by se měla zabývat touto problematikou a přihlížet k nárokům, které na dítě klade, zda jsou v souladu s jeho potřebami. Cílem mé práce je zjištění současného stavu a tendence rozvoje zájmové činnosti nad rámec vzdělávacího programu mateřské školy. Velký vliv na nabídku zájmové činnosti v mateřské škole mají rodiče dětí, jejich představy a motivace týkající se vyplnění volného času jejich dítěte. V empirické části práce jsem se zaměřila na názory rodičů, které jsem následně vyhodnotila.
Úzká vazba předškolního dítěte na rodinu a respektování tohoto specifika ve vzdělávacích programech mateřských škol
Veselá, Petra ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Koťátková, Soňa (oponent)
Diplomová práce "Vazba předškolního dítěte na rodinu a respektování tohoto specifika ve vzdělávacích programech mateřských škol" se zabývá rodinou předškolního dítěte a možností rodičů využívat svoje právo podílet se na výchově a vzdělávání svých dětí ve spolupráci se školou. Tvorba školních vzdělávacích programů vychází z Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání, který je pro všechny mateřské školy závazným dokumentem, tudíž všechny mateřské školy mají za povinnost spolupracovat s rodinou. Práce vychází z předpokladu, že mateřské školy respektují vazbu dítěte na rodinu a toto respektování je patrné ze vzdělávacích programů zkoumaných škol.
TV seriál jako sociální médium
Havlová, Jana ; Krtilová, Kateřina (vedoucí práce) ; Řehořová, Irena (oponent)
Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se dále rozděluje na filosofické úvahy o postmoderní době, o proměně světa, vnímání a postavení člověka ve světě v souvislosti s médii a na výklad a popis médií v optice masmediálních studií. Tématem první části práce je stručné zamyšlení nad postmoderní dobou; nad médii a konzumní společností v Baudrillardových teoriích, proměnou vnímání času a prostoru a jejího vlivu na významy znaků u Virilia, nad člověkem a individualismem v pojetí Lipovetského, nemožnosti nalezení identity z pohledu Bauera a úvah nad proměnou společenských vztahů u Baumana. Druhá část práce má konkrétnější podobu v tom ohledu, že se zabývá výkladem pojmů z mediálního prostředí a jejich vzájemnou provázaností a tvoří teoretický základ pro podrobnější rozbor vybraného seriálu. Zabývá se požíváním komunikačních médií, masovou komunikací a publikem podle Thompsona, reprezentací sociální skutečnosti, stereotypy a obsahem a významem mediálního produktu podle Jiráka a Köpplové, mediální konstrukcí reality dle Bergera a Luckmanna, reklamou dle Burtona a Jiráka a interpretací obrazového sdělení podle Barthese. Třetí, praktická část, je věnována samotnému rozboru televizního seriálu "Sex ve městě" na základě výše uvedených teorií. Vzhledem k povaze a obsahu seriálu je...
Fantaskní motivy v próze s dětským hrdinou u Ivy Procházkové
Havlová, Jana ; Klumparová, Štěpánka (oponent) ; Brožová, Věra (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci, která nese název "Fantaskní motivy v próze s dětským hrdinou u Ivy Procházkové", se věnuji především rozboru těch próz Ivy Procházkové, které jsou intencionálně určeny dětem, v nichž se v pozici hlavního hrdiny ocitá dítě a v nichž se rovněž vyskytují fantaskní motivy. Jsou to konkrétně tato literární díla: Středa nám chutná, Hlavní výhra, Soví zpěv, Jožin jede do Afriky, Eliáš a babička z vajíčka, Kam zmizela Rebarbora? a Myši patří do nebe … ale jenom na skok. Zmiňuji se o ději, interpretuji jejich význam, především se zaměřuji na fantaskní motivy, které se v nich vyskytují, a snažím se objasnit jejich funkci v próze s dětským hrdinou. Upozorňuji na jejich metaforický (popř. symbolický) rozměr. Ivu Procházkovou řadíme k těm nejlepším autorům pro děti a mládež, které v současné době máme, přesto její literární díla intencionálně určená dětem nebyla nikým komplexně zpracována. Vycházím především z publikací Svatavy Urbanové a Mileny Šubrtové, ale snažím se rovněž o vlastní východiska, zvláště v oblasti týkající se problematiky fantaskních motivů. Kromě toho se zabývám také životem Ivy Procházkové a jejími pracemi obecně, mimo jiné poukazuji na ocenění, která za svou tvorbu získala. Zmiňuji se o fantastice a fantaskních motivech, nejprve se na ně zaměřuji všeobecně, následně se...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 122 záznamů.   začátekpředchozí93 - 102dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
18 HAVLOVÁ, Jana
4 HAVLOVÁ, Jitka
4 Havlová, Jaroslava
4 Havlová, Jitka
3 Havlová, Jolana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.