Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 148 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Psychická zátěž vrcholových manažerů - strategie zvládání stresu
Pospíchal, Martin ; Michalík, David (oponent) ; Rymeš, Milan (oponent)
Psychická zátěž vrcholových manažerů - strategie zvládání stresu Ing.Mgr.Martin Pospíchal, Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 2013 Tématem rigorózní práce je problematika psychické zátěže, resp. psychické zátěže u profesí, které jsou jejímu působení vystaveny ve zvýšené míře. Z nepřeberného množství profesí, ve kterých na člověka působí intenzivní psychická zátěž, je v rigorózní práci zkoumána problematika skupiny vrcholových manažerů, konkrétně pracovníků vrcholového managementu z oblasti firem zabývajících se prodejem informačních technologií. Cílem práce je především postihnout způsoby a strategie zvládání stresu u této cílové skupiny. Z metodického hlediska bylo pro výzkum použito metody polostrukturovaného rozhovoru a standardizovaného dotazníku pro zjišťování strategií zvládání stresu. Provedené výzkumy nasvědčují tomu, že intenzivní psychická zátěž tvoří nedílnou součást výkonu profese vrcholového manažera. Její působení je hodnoceno jako více zatěžující ve srovnání s nižším pracovním zařazením, a to především z pohledu širšího spektra působících forem psychické zátěže. Za převažující typy zvládání působící psychické zátěže se ve výzkumu ukazují především aktivní způsoby vyrovnávání se se zátěží, jako je kontrola a řízení situace samotné, dále kontrola vlastních reakcí v dané...
Styl vedení a pracovní spokojenost
Pospíšil, Michal ; Rymeš, Milan (vedoucí práce) ; Riegel, Karel (oponent)
Ocitáme se ve zvláštní a jedinečné době. Ruku v ruce s technologickými revolucemi se proměňuje i sama společnost, a tak je situace člověka v moderních (možná adekvátněji řečeno postmoderních) společnostech výrazně odlišná od jakékoliv situace v minulosti. Člověk v západních společnostech na jednu stranu požívá výhod, jaké v minulosti byly vyhrazeny jen pro nejužší špičku společnosti (namátkou třeba pravidelná strava, svoboda pohybu, soukromí), na druhou stranu nijak neklesá závislost na ostatních lidech a nutnost spolupráce. Každý člověk se někdy v průběhu svého života, někteří dočasně, jiní dennodenně po celý život, ocitá v situaci, kdy je někým veden nebo naopak někoho vede. Mohli bychom tedy mluvit téměř o antropologických konstantách. Pro pracovní oblast, organizace, které jsou nutně hierarchizované, to platí o to více. Je tedy pochopitelné, že tato oblast je v ohnisku zájmu pracovní psychologie jako aplikované vědy. Současně sledujeme zvýšený zájem o spokojenost zaměstnanců. Ve vysoce konkurenčním prostředí, ve kterém se firmy v současnosti pohybují, je nutno klást důraz na efektivitu. I když vazba spokojenosti například na výkonnost není zcela jednoznačná, zcela jistě souvisí s fluktuací a absentérstvím zaměstnanců, jejichž ekonomický dopad zanedbatelný není. Proto je i toto téma v centru zájmu...
Obtíže při rozhodování v oblasti profesní volby
Brožek, Pavel ; Kirovová, Iva (vedoucí práce) ; Rymeš, Milan (oponent)
Diplomová práce v teoretické části představuje čtyři základní oblasti, které jsou důležité pro bližší seznámení s problematikou obtíží při profesní volbě. Tyto zároveň vytváří úvod pro empirickou část práce. V první kapitole se čtenář seznámí s definicí volby povolání a jejím historickým vývojem. Bude tak obeznámen s širším kontextem, v němž je volba povolání činěna. Následující kapitola se zabývá teoriemi kariérního vývoje - teoriemi zaměřenými na osobnost, vývojovými teoriemi zaměřenými na kariéru a teoriemi zaměřenými na sociální vlivy s dopadem na profesní vývoj. Poslední část obsahuje kapitoly s fokusem na období adolescence, ve kterém lze nalézt jeden z klíčových momentů pro další profesní cestu jedince, a kapitolu popisující a třídící obtíže při volbě povolání. Cílem empirické části je popsat vývoj obtíží v oblasti profesní volby na konci sekundárního vzdělání. Období, které je mnohými autory považováno za kritické pro profesní vývoj adolescenta. Hypotézy jsou ověřovány srovnáním výsledků Dotazníku těžkostí při volbě povolání mezi třetím, čtvrtým a čtvrtým ročníkem před maturitou. Závěr práce představuje škály obtíží, které jsou aktuálnější pro třetí ročník a škály, ve kterých skórovali spíše studenti čtvrtého ročníku. Klíčová slova: Volba povolání, kariérní teorie, obtíže při volbě povolání.
Pracovní spokojenost - její příčiny a projevy
Konečná, Hana ; Rymeš, Milan (vedoucí práce) ; Kirovová, Iva (oponent)
Bakalářská práce shrnuje poznatky z oblasti psychologie práce a organizace, konkrétně z oblasti pracovní spokojenosti. Teoretická část pojednává o různých pojetích pracovní spokojenosti a jejich charakteristikách. V úvodu představuje krom základní terminologie důležité teoretické přístupy k pracovní spokojenosti (např. jednofaktorové a dvoufaktorové teorie). Dále se soustředí na faktory pracovní spokojenosti jako je věk , seniorita, pohlaví, vzdělání a finanční ohodnocení. Jsou zde zmíněny i vlivy pracovní spokojenosti na jevy jako pracovní motivace, pracovní výkon, fluktuaci a absentérství. Závěr teoretické části práce je věnován metodám měření pracovní spokojenosti u nás i v zahraničí. Na teoretickou část navazuje empirická část práce, která navrhuje projekt výzkumu pracovní spokojenosti v konkrétní organizaci. Výzkumný projekt je rozdělen na dvě části. Zvolené přístupy zkoumání pracovní spokojenosti obsahují kvalitativní i kvantitativní metody, a to dotazník Měření spokojenosti zaměstnanců, který byl vyvinut Výzkumným ústavem práce a sociálních věcí v Praze, analýzu zejména personálních dokumentů společnosti a polostrukturované rozhovory, díky kterým se mohou doplnit získané data kvantitativní analýzy. Klíčová slova: pracovní spokojenost, faktory pracovní spokojenosti, pracovní motivace, výkon,...
Koučování a osobnostní typologie
Riethof, Norbert ; Riegel, Karel (vedoucí práce) ; Rymeš, Milan (oponent)
Tato práce popisuje teoretické zázemí koučování, srovnává ho s jinými metodami práce s lidmi a uvádí ho do kontextu využití v ekonomické praxi. Zmiňuje možné propojení koučovacích metod s osobnostní typologií, zde nahlíženou pomocí osobnostního inventáře MBTI. Na příkladu rozvojového projektu implementovaného pro IT organizaci působící v České republice ukazuje, jak může být koučování do rozvojového projektu integrováno a stát se jeho klíčovou součástí. V rámci tohoto projektu zkoumá vztah mezi teoreticky odvozenými rozvojovými potřebami jednotlivců a potřebami stanovenými v rámci koučovacích rozhovorů. Závěrem se zamýšlí nad postavením koučování dnes i v budoucnu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Validizace metody assessment centrum - přístupy a možnosti
Fousková, Petra ; Rymeš, Milan (vedoucí práce) ; Záškodná, Helena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá validizací výběrového assessment centra, tedy zkoumáním validity této metody. Assessment centrum představuje v současné době oblíbenou metodu výběru zaměstnanců. Zároveň je ale jeho realizace náročná z finančního, časového a personálního hlediska. Aby mohlo být assessment centrum považováno za efektivní metodu výběru zaměstnanců, je třeba věnovat zvýšenou pozornost jeho psychometrickým vlastnostem, zejména platnosti jeho předpovědí. V rámci této práce jsou nejprve vymezeny a představeny pojmy assessment centrum a validita, následně jsou uvedeny poznatky o přístupech a možnostech validizace výběrového assessment centra, získané na základě odborné literatury, článků a studií. Klíčová slova assessment centrum, výběr zaměstnanců, validizace, validita
Prevence nezaměstnanosti. Rozvoj klíčových kompetencí
Růžková, Jitka Eva ; Wagnerová, Irena (vedoucí práce) ; Rymeš, Milan (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou nezaměstnanosti a možnostmi jej í prevence rozvojem klíčových kompetencí, které vymezuje jako soubor vědomostí, dovedností, postojů a vlastností, které jsou univerzálně přenositelné a použitelné nejenom pro hledání zaměstnání, ale celkově pro úspěšné uplatnění se v podmínkách dnešní doby. V obecné části jsou čtenáři přiblíženy historická a teoretická východiska vysvětluj ící vztah člověka k práci a zaměstnání, je osvětleno současné chápání nezaměstnanosti jako sociálního problému s největšími dopady na určité rizikové skupiny lidí. Jsou tu předložena fakta o dopadech nezaměstnanosti na člověka a jej ich interakci s demografickými i osobnostními charakteristikami jedince. Dále je čtenář seznámen s doposud používanými přístupy k poj ímání kompetencí a s jejich vlivem na úspěšné začlenění se do pracovního života. Závěr této části je věnován možnostem prevence nezaměstnanosti na úrovni primární, sekundární i terciární. Jsou zde nastíněna specifika individuální i skupinové práce s nezaměstnanými i s lidmi ohroženými nezaměstnaností. Praktická část stručně představuje tvorbu programu rozvoje klíčových kompetencí, zobrazuje průběh programu, který byl realizován pro cílovou skupinu žen po rodičovské dovolené a žen po 45. roce věku, a vysvětluje volbu metod výzkumu. Výzkum...
Psychologické aspekty rozvoje prodejních dovedností. Případová studie tréninku obchodního jednání s klientem pro osobní bankéře
Čapek, Jan ; Riegel, Karel (vedoucí práce) ; Rymeš, Milan (oponent)
Problematiku psychologických aspektů rozvoje prodejních dovedností jsem si vybral především proto, že bych se jí rád zabýval po skončení školy. Toto téma zároveň volně navazovalo na moji předchozí diplomovou práci na téma "Rozvoj řídících pracovníků v průmyslovém podniku (Případová studie systému vzdělávání řídících pracovníků v dceřinné společnosti zahraničního průmyslového podniku v České republice)", jejíž empirická část se týkala sledování účinnosti výcvikového programu. Dalším důvodem výběru tématu bylo to, že se poslední dobou zajímám o oblast prodejních dovedností a jejich rozvoje ve finančním sektoru, což úzce souvisí i s problematikou komunikace v oblasti poradenství. Filosofií prodeje zde není za každou cenu prodat určitý produkt, ale co nejlépe poradit a najít vhodné řešení podle klientových požadavků a potřeb tak, aby klient odcházel maximálně spokojen a rád se k obchodníkovi vracel. Jedná se tedy o budování vztahu se zákazníkem s důrazem na dlouhodobou perspektivu. Firmy podnikající v oblasti financí nabízejí dnes velmi podobné produkty s podobnými parametry a konkurence v tomto směru je vysoká. Jednou z klíčových oblastí, kde je možné získat konkurenční výhodu je právě forma či způsob, jak pracovník obslouží klienta. Právě proto se nejmenovaný bankovní ústav rozhodl investovat do rozvoje...
Interkulturní aspekty spolupráce v mezinárodní firmě. Sociálně psychologické zřetele
Pečenka, Petr ; Slaměník, Ivan (vedoucí práce) ; Kolman, Luděk (oponent) ; Rymeš, Milan (oponent)
P.Pečenka: ABSTRAKT DISERTACE Disertační práce se dotýká v současné době velmi akcentované problematiky interkulturní spolupráce. Problematiky, která se změnou společenských podmínek stává ryze praktickou otázkou, jakož i předmětem zájmu výzkumu. Konfrontuje a analyzuje mezikulturní a interkulturní přístup a dokládá, že tyto přístupy ve svém výsledku podporují fenomén sociální stereotypizace se všemi jeho negativními a zjednodušujícími efekty. Práce zdůrazňuje význam zapracování sociálně psychologických zřetelů do zkoumání problematiky, zejména zapracování pojmu sociální percepce, sociální skupiny a hierarchického pojetí a organizace společné činnosti jakožto systémotvorného znaku a významotvorného činitele vzájemných vztahů. Tento přístup na základě vlastního výzkumu ve ŠKODA AUTO, a.s. obhajuje jako produktivní. Klíčová slova: sociální percepce, sociální skupina, organizace společné činnosti, mezikulturní a interkulturní přístup, kulturní standardy. ABSTRACT The disertation work focuses on currently highly observed issue of intercultural cooperation. Following the change of social situation the topic has become both a practical issue and a subjekt of research study. It compares and analyzes crosscultural and intercultural approach and criticizes both approaches for supporting social stereotypes,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 148 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.