Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 309 záznamů.  začátekpředchozí182 - 191dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Život Jiřího Havelky
Vašáková, Alžběta ; Županič, Jan (vedoucí práce) ; Dvořáková, Michaela (oponent)
Bakalářská práce chronologicky popisuje život Jiřího Havelky od narození v Rusku, přes práci v protektorátních vládách Rudolfa Berana a Aloise Eliáše až po období, kdy byl postaven v roce 1947 před Národní soud a jeho dožití v Hostomicích pod Brdy. Zvláštní pozornost je věnována nejen Havelkově - pro širokou veřejnost málo známé - práci ve vládě a napojení na zahraniční odboj, ale také jeho soukromým postřehům z vazební věznice na Pankráci, kde byl držen ke konci roku 1941 a následnému domácímu vězení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Možnosti didaktického využití Židovského muzea v Praze pro výuku v rámci občanského a společenskovědního základu RVP G
Lindová, Jitka ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Rybák, David (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi výuky tématu z občanského a společenskovědního základu s využitím aktivit a činnosti Židovského muzea v Praze. Teoretická část práce pojednává o třech různých pohledech na muzeum jako instituci a je souborem muzeologických, pedagogických a muzejně- pedagogických poznatků. Dále tato část popisuje vztah muzea a školy, a také muzea a společnosti. Obsahuje rovněž charakteristiku aktivit Židovského muzea a jeho historie. Poslední pasáž teoretické části tvoří představení projektové výuky jako formy vyučování. Praktická část zahrnuje výukový projekt pro studenty gymnázia s tématem lidská práva. Teoretická část práce vychází ze studia odborné literatury, praktická část se odvíjí od Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia. KLÍČOVÁ SLOVA Rámcový vzdělávací program pro gymnázia, muzejní pedagogika, projektová výuka, Židovské muzeum v Praze, lidská práva.
Diagnostika porozumění vybraným tématům sociologického učiva u studentů gymnázia
Sehnalová, Jitka ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Tichá, Milena (oponent)
Diplomová práce se zabývá diagnostikou studentského porozumění principům uspořádání společnosti v návaznosti na obsah sociologického učiva občanského a společenskovědního základu na středních školách. Teoretická část vymezuje základní sociologické pojmy, především sociální stratifikaci, sociální mobilitu a sociální status. K propojení sociologických pojetí se školním vzděláváním je zde popsán také koncept didaktické znalosti obsahu a teorie didaktické rekonstrukce učiva. Dále jsou zde představeny dosavadní výzkumy v této oblasti. V praktické části bylo realizováno výzkumné šetření, které pro sběr dat využilo metodu polostrukturovaného hloubkového rozhovoru. Získaná data byla následně kvalitativně zpracována. V šetření byla sledována především míra vnímání hierarchie ve společnosti, příčiny společenského rozvrstvení a možnosti sociální mobility. Tam, kde to bylo možné, byly odpovědi studentů porovnány s výsledky dosavadních výzkumů.
Zámek Lnáře ve 20. století
Gilíková, Alžběta ; Županič, Jan (vedoucí práce) ; Dvořáková, Michaela (oponent)
Diplomová práce Zámek Lnáře ve 20. století souhrnně popisuje důležité události tohoto dlouhého období. Jejím cílem je předložit stručný a souhrnný přehled dění na zámku ve 20. století. Ve stručném obecně historickém úvodu vysvětluje souvislosti vlastnictví a stavebně technické parametry tvrze a zámku Lnáře. Práce se opírá především o archivní zdroje, čerpá z Národního archivu, fondu Státní památková správa, Archivu Bezpečnostních složek a místního archivu zámku Lnáře. Důležitými prameny byly také Kronika města Lnáře a zmiňovaná odborná literatura. V jednotlivých kapitolách je chronologicky popsáno dění na zámku Lnáře. Dvacáté století s sebou přináší mnoho velkých proměn, které zámek Lnáře zasáhly velmi výrazně. Počátkem dvacátého století panství Lnáře vzkvétalo. Situaci proměnila pozemková reforma v období kolem roku 1924. Velkostatek Lnáře ztratil mnoho pozemků a vlivem krize byl v obtížné hospodářské situaci, proto byl prodán Karlu Bondymu. Tento podnikatel se ovšem velmi zadlužil a na Lnáře byla uvalena exekuce. V dražbě pak velkostatek Lnáře koupil JUDr. Jindřich Vaníček. Velkostatek poté zabavují nacističtí Němci a o několik let později komunistická vláda. Jen během první poloviny 20. století se zámku změnil šestkrát majitel. Ve druhé polovině 20. století byl zámek v nucené správě a sloužil...
Naučná stezka po vybraných usedlostech Prahy 5 v rámci poznání regionální historie žáky 2. stupně základní školy
Pešková, Barbora ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Dvořáková, Markéta (oponent)
Cílem diplomové práce Naučná stezka po vybraných usedlostech Prahy 5 v rámci poznání regionální historie žáky 2. stupně základní školy je vytvořit historickou studii s didaktickým přesahem zaměřenou především na poznání regionální historie žáků 2. stupně základní školy. Práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a praktickou. První část práce, teoretická, se zabývá zejména popisem a srovnáním ve smyslu představení konkrétních usedlostí a jejich vývoje nacházejících se na území Prahy 5, a to v historickém i kulturním kontextu. Navazující praktická část je věnována didaktickému pojetí tématu s cílem přiblížit žákům 2. stupně základní školy dějinné, sociální a kulturně historické aspekty života lidí v dané oblasti ve vzájemných souvislostech s důrazem na poznání regionu, a to v rámci vzdělávací oblasti Člověk a společnost. Práce také obsahuje i plán exkurze po vybraných usedlostech Prahy 5. Dále je součástí práce také návrh konkrétních pracovních listů pro žáky 2. stupně ZŠ, a to v souladu s cíli dle Rámcového vzdělávacího programu pro základní školy. KLÍČOVÁ SLOVA regionální historie, vývoj, usedlost, Košíře, kulturní dědictví, exkurze
Kooperace seniorů a žáků prvního stupně ZŠ ve vzdělávací oblasti člověk a jeho svět
Vyhnalová, Andrea ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Zicha, Zbyněk (oponent)
Klíčovým tématem této práce jsou mezigenerační vztahy ve smyslu budování pozitivního přístupu ke stáří u žáků 1. stupně základní školy. Vzhledem k faktu demografického stárnutí populace, je velmi aktuální přemýšlet o aktivním zapojení seniorů do veřejného života včetně zúročení jejich zkušeností. Teoretická část práce se zabývá mezigeneračními vztahy, popisuje stáří jako plnohodnotnou etapu života, pojednává o postojích a hodnotách. Praktická část nabízí postup rozvoje spolupráce mezi žáky prvního stupně ZŠ a seniory v předmětech vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět. Cílem mezigenerační spolupráce bude prostřednictvím vedení rozhovorů, zaznamenání vzpomínek a další práce s nimi zvyšovat zájem žáků o moderní dějiny a pomocí námětů ke spolupráci také posílit úctu ke stáří a předcházet tak projevům ageismu. KLÍČOVÁ SLOVA demografické stárnutí populace, ageismus, mezigenerační vztahy, pozitivní přístup ke stáří, rodinná paměť, vzpomínky, projektové vyučování, inspirace pro školní výuku, člověk a jeho svět

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 309 záznamů.   začátekpředchozí182 - 191dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
18 DVOŘÁKOVÁ, Marie
1 DVOŘÁKOVÁ, Marie - Anna
33 DVOŘÁKOVÁ, Markéta
5 DVOŘÁKOVÁ, Marta
43 DVOŘÁKOVÁ, Martina
56 DVOŘÁKOVÁ, Michaela
2 DVOŘÁKOVÁ, Miluše
8 DVOŘÁKOVÁ, Miroslava
15 DVOŘÁKOVÁ, Monika
3 Dvořáková, M.
12 Dvořáková, Magdalena
12 Dvořáková, Magdaléna
14 Dvořáková, Marcela
18 Dvořáková, Marie
2 Dvořáková, Marika
33 Dvořáková, Markéta
43 Dvořáková, Martina
2 Dvořáková, Michala
3 Dvořáková, Milena
2 Dvořáková, Miriam
8 Dvořáková, Miroslava
2 Dvořáková, Miroslava,
15 Dvořáková, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.