Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 102 záznamů.  začátekpředchozí91 - 100další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Úprava financování politických stran a volebních kampaní ve vybraných státech Evropské unie: Srovnávací studie č. 1.187
Drahorád, Vojtěch ; Němec, Jan ; Pecháček, Štěpán
Srovnávací studie Úprava financování politických stran a volebních kampaní ve vybraných státech Evropské unie. V zemích EU existuje několik základních modelů úpravy dané problematiky. Slovensko a Spolková republika Německo nestanoví žádná omezení pro výši získaných finančních prostředků, v Rakousku toto omezení stanoví sama strana. Omezení finančních zdrojů může být také navázáno na počet voličů v daném volebním obvodě (Španělsko) nebo počet volebních obvodů (Velká Británie). Zajímavá je také úprava portugalská, která stanoví limit pro financování jako násobek minimální měsíční mzdy.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Political marketing and Slovak political parties (The early parliamentary elections in 2012)
Zubová, Lívia ; Říha, David (vedoucí práce) ; Slobodník, Radovan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá politickým marketingem a jeho využitím na Slovensku v období před předčasnými volbami do Národní rady Slovenské republiky v roce 2012. Po úvodní charakteristice tohoto pojmu a objasnení politické situace v předvolebním období práce následně analyzuje jednotlivé volební kampaně vybraných politických stran. Cílem analýzy je zjistiť, zda a do jaké míry strany splňují podmínky marketingově orientované strany.
Volby do PS Parlamentu ČR 2002,2006,2010: analýza volebních materiálů
Pistulková, Petra ; Dvořáková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Němec, Jan (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na předvolební kampaně České strany sociálně demokratické do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v letech 2002, 2006 a 2010. Pracuje přitom s hypotézou, že si ČSSD udržuje relativně stabilní jádro voličů, které dokáže prostřednictvím volební kampaně oslovit a udržet si jejich podporu, není ale schopna výrazněji oslovit potenciální voliče z řad mladých lidí a lidí vysokoškolsky vzdělaných. Cílem práce je určit, zda tomu tak skutečně je a pokud ano, proč. Práce vymezuje význam politického marketingu a zabývá se kritickým zhodnocením jeho aspektů. Dále charakterizuje tendence předvolebních kampaní do PS ČR v letech 2002, 2006 a 2010 a přesuny voličů v těchto volebních obdobích. Následuje analýza předvolebních materiálů, na základě které se práce pokouší přiblížit profil voličů strany a příčiny, které vedly k jeho vzniku.
Political marketing in Slovakia
Komorová, Michaela ; Štědroň, Bohumír (vedoucí práce) ; Pešek, Ondřej (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vývojem politického marketingu na Slovensku od roku 1994. Ve své teoretické části objasňuje základní pojmy marketingu aplikovaného na politickém trhu. V praktické části popisuje jednotlivé druhy voleb, které se na Slovensku konaly, analyzuje důvody neúspěchu politických stran a lídrů a podává základní přehled o používaných způsobech propagace.
Komparace marketingových strategií politické kampaně B. Obamy v jednotlivých státech USA při prezidentské volbě v r. 2008
Novotná, Alena ; Boučková, Jana (vedoucí práce) ; Štědroň, Bohumír (oponent)
Práce se zabývá srovnáním marketingových strategií politické kampaně Baracka Obamy v jednotlivých státech USA při prezidentské volbě v r.2008. Popisuje americký volební systém, ale také charakterizuje voliče pomocí základních socio-demografických ukazatelů, ze kterých je třeba při tvorbě předvolební kampaně vycházet. Práce je zaměřena jak na využívaná komunikační média v průběhu kampaně, tak na způsob jejího financování, tedy především na fundraising. Zabývá se marketingovými strategiemi v jednotlivých státech Unie a dále pak komparací s předním kandidátem konkureční strany Johnem McCainem.
Political marketing in Slovakia: campaign 1998
Zábražná, Adela ; Dvořáková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Novotný, Lukáš (oponent)
Ústředním tématem této práce je politický maketing a jeho využití na Slovensku v období před volbami v roce 1998. Politický marketing, jehož význam roste s každými volbami, vzbuzuje rozporuplné reakce nejen mezi voliči, ale i v rámci akademické obce. Vymezením historie i současného diskursu na poli politického marketingu se zabývá první kapitola práce. V druhé kapitole nalezneme popis výchozí situace na Slovensku před volbami v roce 1998 v klíčových oblastech demokracie a zahraniční politiky, jakožto i popis zapojení občanské společnosti do kampaně. Třetí kapitola představuje model tržně orientované strany od Jennifer Lees-Marshment, který je zároveň ve čtvrté kapitole použitý jako základ pro analýzu marketingu politických stran. Primárním cílem práce je ověřit přítomnost prvků tržně orientované strany podle modelu Jennifer Lees-Marshment u jednotlivých politických stran, které se dostaly do NR SR po volbách 1998. Druhá klíčová otázka se týká možnosti uplatnění tohoto modelu na nestabilní stranický systém, jako byl právě systém na Slovensku v roce 1998.
Politický marketing v primárních volbách Demokratické strany 2008
Pistulková, Petra ; Dvořáková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Faturová, Marie (oponent)
Tématem této práce je politický marketing v primárních volbách Demokratické strany 2008 a způsob jeho využití Barackem Obamou a Hillary Clintonovou. Po teoretickém vymezení pojmu politický marketing je práce zaměřena na hlavní rysy kandidátů, které ovlivnily jejich obraz v očích voličů (problematika image, podpora celebrit a rodiny a využití mediálních prostředků). Práce se dále týká průběhu samotných primárních voleb a jednotlivých kroků, které během kampaně Clintonová i Obama učinili, dále pak možných dopadů těchto kroků na růst či pokles preferenčních hlasů ze strany voličů. Cílem práce je analyzovat primární prezidentské volby Demokratické strany v roce 2008 z hlediska politického marketingu a odpovědět na otázku, jaké klíčové faktory vedly k vítězství Baracka Obamy, jakým způsobem se mu podařilo překonat více jak dvacetiprocentní ztrátu podpory z počátku kampaně a zvítězit nad Clintonovou, která byla na začátku primárních voleb považovaná za jasnou favoritku.
Nástroje politického marketingu a analýza jejich využití v předvolební kampani ODS do zlínského zastupitelstva
Strašáková, Dita ; Boučková, Jana (vedoucí práce) ; Vlčková, Simona (oponent)
Diplomová práce pojednává o politickém marketingu. Konkrétně analyzuje předvolební kampaň ODS při volbách do zastupitelstva Zlínského kraje se zaměřením na využití nosičů komunikace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 102 záznamů.   začátekpředchozí91 - 100další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.