Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8,472 záznamů.  začátekpředchozí8463 - 8472  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.35 vteřin. 

Problematika dětí s mentální retardací v předškolním věku se zaměřením na rozvoj pohybových dovedností
Morávková, Šárka ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Černá, Marie (oponent)
Diplomová práce se týká problematiky dětí s mentální retardací v předškolním věku se zaměřením na rozvoj pohybových dovedností. Zabývá se vztahem mezi předškolním dítětem s mentální retardací a možnostmi rozvíjení jeho motorických dovedností v kontextu organizované předškolní výchovy. Teoretická část diplomové práce poukazuje na specifičnost vývoje jedince danou mentální retardací, charakterizuje zejména pohybový vývoj dítěte s mentální retardací, jeho zvláštnosti a možnosti sledování. Přibližuje historii a současný stav organizované předškolní péče o děti s mentální retardací a v jejich rámci si všímá postavení tělesné výchovy ve výchovně vzdělávacím procesu mateřské školy. Praktická část dokladuje na kazuistikách dětí s mentální retardací jedinečnost i typičnost vývoje těchto dětí. Navrženým souborem možných pohybových aktivit a her pro děti s mentální retardací navštěvující mateřskou školu chce vyzdvihnout důležitost a neopomenutelnost záměrného rozvíjení motorických dovedností, a tím i celé osobnosti dítěte s mentální retardací.

Secondary school ESL teachers' attitudes, understandings and concerns about implementation of inclusive education in Kazakhstan
Makhmudayeva, Shynar ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
The issue of special and inclusive education had become the crucial topic for discussion in Kazakhstan after signing the UN CRPD (Convention on the Rights of Persons with Disabilities) in 2008. The fact that children with disabilities are excluded from the mainstream and quality education in Kazakhstan attracted the attention of national and international experts. Kazakhstan with its trilingual language policy (Kazakh language as the state language, Russian as the language of interethnic communication and English as a way to enter the global community (Ministry of Education and Science [MoES], 2010a)) should be able to provide quality language learning for children with and without disabilities. The attitudes of teachers remain as one of the most crucial factors in implementing inclusive education. The purpose of this qualitative study is to examine the attitudes, understandings and concerns of secondary school English as the Second language teachers regarding the implementation of inclusive education in Kazakhstan. The central research question of the study is following: What are the attitudes, understandings and concerns of the secondary school English as the Second language teachers about the inclusion of children with disabilities? Three sub- questions are: 1.What are inclusive school ESL...

Integrace vozíčkářů do společnosti.
Rohlíček, Jan ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Zelinková, Olga (oponent)
Ve své práci se věnuji integraci vozíčkářů do společnosti se zaměřením na současnou situaci v České Republice. V první části, rozdělené do čtyř kapitol, definuji pojem handicap z pohledu kulturně-historického a sociálně-psychologického. Věnuji se zejména nejčastějšímu přístupu majoritní společnosti k handicapovaným lidem v průběhu vývoje lidské společnosti tak, aby mu bylo možné porozumět dnes. V druhé částí, skládající se rovněž ze čtyř kapitol, zaměřuji pozornost na základní snahy a aktivity integračního procesu - např. na oblast vzdělávání, sociální péče a služeb, na podporu zaměstnávání, na možnosti dopravy, na zdravotní péči a volnočasové aktivity.

Mimovýukové matematické aktivity jako nástroj hledání cest ke konstruktivistickému přístupu k vyučování
Matalová, Irena ; Jirotková, Darina (vedoucí práce) ; Slezáková, Jana (oponent)
So u h r n Diplomová práce se zabývá mimovýukovými matematickými aktivitami, jejichž prostř ednictvím má uč itel možnost zlepšit svůj edukač ní styl. Konkré tními aktivitami jsou nástě nková matematická soutě ž a zájmový kroužek matematiky, které jsou nazvány Ematikou. Zmíně n je historický původ nástě nkové Ematiky, vznik názvu Ematika a pojetí tohoto názvu v té to práci. Nástě nková matematická soutě ž je aktivita, př i níž uč itel nabízí dě tem různé matematické ú lohy na nástě nce. Pokud ú loha dě ti zaujme, mohou ji v dané m č asové m termínu samostatně ř ešit. Svá ř ešení odevzdávají uč iteli. Podle dohodnuté ho hodnotícího systé mu uč itel dě tem př idě luje body za správné ř ešení. V zájmové m kroužku matematiky nabízí uč itel ú lohy osobně , nikoli prostř ednictvím nástě nky. Dě ti mohou ř ešit ú lohy, které je zaujmou, samostatně i ve skupinách. V př ípadě různých ř ešení probíhá diskuze, která nemusí být ř ízena uč itelem. Hodnotící systé m zatím nebyl zaveden. Uč itel dě ti hodnotí pouze slovně . Nástě nková Ematika byla nejprve vedena tř ídní uč itelkou. Př evzala jsem vedení, provedla analýzu stávajícího způsobu zadávání ú loh, org anizace č innosti, hodnocení výsledků a př i zohledně ní reakcí dě tí jsem vytvoř ila nová pravidla. Zkušenosti s nástě nkovou Ematikou vedly k založení zájmové ho...

Pracovní rehabilitace a podporované zaměstnávání osob se zdravotním postižením v ČR
Kabátová, Veronika ; Kotýnková, Magdalena (vedoucí práce) ; Lapáček, Michal (oponent)
Práce se zabývá postavením osob se zdravotním postižením na trhu práce v České republice, opatřeními přijatými na podporu jejich zaměstnávání a možnostmi jejich pracovního uplatnění. První část je zaměřena na charakteristiku současné situace osob se zdravotním postižením na trhu práce a na specifikaci různých faktorů, jež ovlivňují jejich zaměstnávání. Následující část je věnována službě podporovaného zaměstnávání orientované na znevýhodněné skupiny osob na trhu práce, především na osoby se zdravotním postižením, jejím principům a výhodám, které přináší a také srovnání české praxe v této oblasti s praxí ve vybraných zemích Evropské unie. Službu podporovaného zaměstnávání v České republice prozatím poskytují výhradně nestátní neziskové organizace, a proto další část pojednává o těchto organizacích a způsobu jejich financování, především o možnostech čerpání finanční podpory ze strukturálních fondů Evropské unie jako nejvýznamnějšího zdroje pro činnost uvedených organizací. Závěrečná část práce se zabývá motivy, které mohou zaměstnavatele vést k zaměstnání člověka se zdravotním postižením.

Asistent pedagoga ve školách pro sluchově postižené v České republice
Vojtová, Markéta ; Okrouhlíková, Lenka (vedoucí práce) ; Šebesta, Karel (oponent)
V této bakalářské práci se zabývám legislativním ukotvením a reálným postavením asistenta pedagoga a osobního asistenta u osob se sluchovou vadou ve výchovně vzdělávacím procesu. Zaměřuji se především na pracovní náplň a spolupráci asistentů s učitelem, ale zmiňuji i další problematiku - např. odbornou kvalifikaci, možnosti dalšího vzdělávání nebo financování. Hlavní pozornost věnuji asistenci ve speciálních školách pro sluchově postižené, ale popisuji i situaci na školách běžných, kam mohou být děti / žáci / studenti se sluchovým postižením integrováni. Kromě zmíněných asistenčních pracovníků se věnuji i roli tlumočníka - jeho povinnostem ve školství, vymezení jeho pozice v legislativě či oddělení jeho role od role asistenta. V práci uvádím také stručný přehled systému českých škol pro osoby se sluchovým postižením, počty asistentů a žáků na těchto školách. Všímám si rovněž spolupráce slyšících a neslyšících pedagogických pracovníků. Součástí práce je i výzkumná část, jejímž záměrem je zachycení aktuálního stavu asistence na školách pro sluchově postižené. Výzkum byl proveden formou dotazníků určených pro asistenty pedagoga, učitele s nimi spolupracující, osobní asistenty a ředitele. Výsledky jsem se pokusila usouvztažnit s informacemi uvedenými v teoretické části práce. Klíčová slova: Osoba se...

Rekonstrukce železniční stanice Uničov
Šafář, Zdeněk ; Vacek, Josef (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem rekonstrukce železniční stanice Uničov. Cílem bylo vytvořit řešení, které bude co nejlépe vyhovovat potřebám budoucího provozu a především potřebám cestujících. Záměrem bylo řešit vše v souladu se stávající legislativou, jednoduše a účelně. Všechny nové konstrukce byly navrženy tak, aby zajistily maximální možnou míru bezpečnosti. Velký důraz byl kladen na přístupnost stanice pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace. V nově navržených kolejích došlo oproti původnímu stavu ke zvýšení rychlosti, byla navržena nová nástupiště a vytvořen nový systém odvodnění.

Aktivity podporující kooperativní chování u dětí předškolního věku
BAKEŠOVÁ, Ivana
Práce ve své teoretické části odlišuje a popisuje různé formy mezilidské interakce s důrazem na kooperaci a kooperativní chování z pohledu sociologie, sociální psychologie a psychologie osobnosti. Zvláštní pozornost věnuje věkové kategorii předškolních dětí, specifikuje zvlášt-nosti tohoto věku, konkrétní metody a formy vhodné pro rozvoj kooperativního chování a popisuje roli pedagoga v tomto procesu. Dokumentuje souvislost kooperativního chování s výchovně-vzdělávacími cíli RVP PV, konfrontuje kooperativní chování ve vztahu k tzv. Čtyřem pilířům vzdělávání. Dále se dotýká proměnných týkajících se osobnostní vybavenosti jedince ve vztahu ke kooperativnímu chování. Praktická část představuje typy aktivit, o kterých se předpokládá, že mají potenciál navo?dit, resp. rozvíjet kooperativní chování u předškolních dětí. Práce dokumentuje realizaci těchto aktivit s dětmi, poté následuje reflexe průběhu a výsledku činnosti. V souvislosti se základní výzkumnou otázkou hledá a nachází odpověď, zda opravdu aktivity kooperativní chování u dětí navodily a jakou podobu toto chování mělo.

Contribution to the FRA Annual Report 2016
Stöckelová, Tereza ; Szénássy, Edit ; Otáhal, L. ; Holoubková, Hana ; Bartáková, Dana
The report tracks development in the legislation and public policies in the Czech Republic in the areas of Equality and non-discrimination; Racism, xenophobia and related intolerance; Roma integration; Asylum, visas, migration borders and integration; Information society, data protection; Rights of the child; Access to justice including crime victims; Developments in the implementation of the Convention on the Rights of Persons with Disabilities. It serves as a resource for the Fundamental Rights Report 2016.

České naturalistické venkovské drama v postmoderních inscenacích
Pokorný, Vít ; VEDRAL, Jan (vedoucí práce) ; FRANZ, Vladimír (oponent)
Disertační práce se pomocí zevrubné analýzy a četných příkladů pokouší představit několik postmoderních inscenací českého naturalistického venkovského dramatu. Podnětem k jejímu sepsání byla otázka, proč dramata autorů, lpějících na realistickém detailu a mimetické podstatě, přitahovala a stále přitahují pozornost esteticky nonkonformních a provokujících tvůrců, kritikou sdružovaných pod pojmem postmodernismus. Nejprve tedy představím postmodernu jakožto termín, související s novým filosofickým náhledem na vývoj euro-americké civilizace, a v souvislosti s tím i jako umělecký směr, který tyto myšlenky a teze esteticky uchopuje. A to nejen v kontextu světové historie a kultury, ale především té české. Po letmém nastínění poetiky realismu a naturalismu, což je nezbytné pro lepší pochopení hlavního tématu, předložím trpělivému čtenáři sedm analýz postmoderních inscenací venkovského dramatu. Na základě širší divácké a čtenářské zkušenosti, četných příkladů z postmoderní literatury, filmu, výtvarného umění a hudby, se pak budu snažit dospět k odpovědi na výše položenou otázku. Důležitým činitelem je pro mě především střet archetypální podstaty člověka a v současnosti proklamované absence nadosobního řádu, kterému člověk, i třeba proti své vůli, podléhá. Interpretované texty, které právě na tragickém agónu postav s láskou, vírou, zodpovědností nebo soucitem spočívají, představují pro postmodernisty evidentně ten nejlepší možný materiál. Na něm si mohou ověřit, zdali opravdu žijeme v době, kdy osobní svoboda zničila lidskou víru v nějaký vyšší smysl nebo zdali sexuální revoluce skutečně pohřbila metafyzickou podstatu lásky. Docházím tak k přesvědčení, že analyzované inscenace nám demonstrují postmoderního člověka jakožto schizofrenní bytost, všeobecným morálním klimatem přesvědčenou o tom, že žádný řád není všeplatný, přestože ve svém nitru po nějakém absolutním smyslu zoufale touží. Veden pozitivním duchem vlastní koncepce tzv. „velké vteřiny“, pokusím se obhájit své přesvědčení, že v tomto vyčerpávajícím zápase může umění představovat očistnou a oním kýženým ideálem člověka naplňující sílu.