|
Využití biomasy pro mikrokogeneraci
Daňhel, Aleš ; Šejvl, Radovan (oponent) ; Baxant, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá využitím biomasy pro mikrokogeneraci. Teoretická část diplomové práce definuje stěžejní pojmy práce, a sice pojmy biomasa a kogenerace. Praktická část diplomové práce je zaměřena na návrh a výrobu malé mikrokogenerační jednotky na bázi malého membránového parního motoru. To znamená návrh dvou parních generátorů na výrobu páry pro membránový parní motor. Dále bude proveden návrh a výroba vlastního membránového parního motoru osazeného malým BLDC generátorem včetně elektrické části pro vyvedení výkonu a měření parametrů. Na parním motoru se provede několik měření včetně měření výkonové charakteristiky parního motoru a měření zatěžovací charakteristiky generátoru.
|
|
Zařízení na měření výkonu spalovacích motorů
Mikulášek, Tomáš ; Klimeš, Lubomír (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo shrnutí a vývoj zařízení na měření výkonu spalovacích motorů od počátečních jednoduchých dynamometrů, až po moderní elektronická zařízení s tenzometrickou přírubou pro snímání krouticího momentu. Porovnaní jejich výhod a nevýhod tj. použitelnost, ekonomičnost, výkonnost a ovladatelnost, dále srovnání s normami zabývajícími se touto problematikou. Použití těchto zařízeni je podmíněno dodržením atmosférických podmínek stanovených normou a výrobcem.
|
| |
| |
|
Koncepce uložení motoru Formule Student na dynamometr
Špičák, Milan ; Prokop, Aleš (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá uložením jednoválcového motocyklového motoru na dynamometr. V první části je osvětlena problematika soutěže Formula Student. Dále práce obsahuje rozbor používaných motorových zkušeben včetně měřící techniky. V poslední části je samotný návrh uložení motoru Husaberg FE 570 na dynamometr Superflow SF-902, pro ilustraci doplněný o virtuální model.
|
|
Měření výkonu motocyklu
Rampáček, Bernard ; Novotný, Pavel (oponent) ; Maršálek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá principem fungování současných válcových zkušeben používaných k měření výkonu motocyklů. Dále podstatou měření, výslednými hodnotami a účelem těchto zkoušek. Následně se zabývá v současnosti používanými typy válcových výkonových zkušeben, určených pro měření výkonů motocyklů, a v závěru obsahuje možné konstrukční řešení způsobu upevnění motocyklu na válcové výkonové zkušebně, primárně určené pro měření výkonu osobních automobilů.
|
| |
|
Snižování mechanických ztrát v klikovém mechanismu
Lhota, Martin ; Píštěk, Václav (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Snahou bakalářské práce Snižování mechanických ztrát v klikovém mechanismu je popsat problematiku snižování mechanických ztrát v klikovém mechanismu spalovacího motoru. Klade si proto za cíl vytvořit přehled hlavních zdrojů mechanických ztrát, ukázat vhodné metody, jakými je lze stanovit, a popsat některé dříve užívané koncepce vedoucí k poklesu ztrát třením. Dále je zaměřena na popis a porovnání v současné době užívaných trendů, kterými je možno do určité míry realizovat řešený problém. Také se snaží hodnotit tyto trendy svým rozborem dle efektivního a progresivního hlediska a stanovit závěr.
|
|
Měření charakteristik tlumičů
Čajka, Lukáš ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
V úvodu práce je uveden stručný přehled jednotlivých typů vozidlových tlumičů. Hlavním předmětem je však popis zkušebních metod a zkušebních zařízení, sloužících k měření charakteristik vozidlových tlumičů. Součástí je také porovnání a zhodnocení výhod a nevýhod jednotlivých typů zkušebních stavů.
|
| |