Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  předchozí6 - 15další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vývoj medializace florbalu v České televizi
Šišma, Vojtěch ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Procházka, Jan (oponent)
Název: Vývoj medializace florbalu v České televizi Cíle: Hlavním cílem této práce je analyzovat vývoj medializace florbalu v České televizi, podrobněji v letech 2008 - 2011 na sportovním kanálu České televize, ČT4. Dalším cílem je zjistit, jak tuto medializaci vnímají v klubech nejvyšší české soutěži mužů ve florbalu - Fortuna Extralize. Metody: V této práci bylo použito metody kvantitativní obsahové analýzy a metody dotazování. Metoda kvantitativní obsahové analýzy byla aplikována v analýze televizního programu České televize od roku 2008 do 2011. Metoda dotazování byla použita pro zjištění vnímání medializace v klubech Fortuna Extraligy. Výsledky: Prostor věnovaný florbalu na kanálu ČT4 má v posledních třech letech tendenci pozvolně růst. Na medializaci florbalu má výrazný vliv významná akce. Nejvíce je prezentována Fortuna Extraliga. Kluby Fortuna Extraligy pociťují zvýšený zájem České televize o florbal, avšak s mediální prezentací svých týmů spokojeni nejsou a výrazný vliv medializace na získávání sponzorů nevnímají. Klíčová slova: florbal, medializace, historie florbalu, media, Česká televize, Česká florbalová unie, marketingový výzkum
Role médií a jejich narativu ve veřejně politickém procesu: Perspektiva Narrative Policy Framework
Tchaou, Dominica ; Novotný, Vilém (vedoucí práce) ; Čampulková, Jitka (oponent)
Z teorie veřejné politiky víme, že součástí veřejně politického procesu jsou také média, která se do něj mohou zapojovat různými způsoby, v první řadě jako zprostředkovatelé různých veřejně politických preferencí. Sdělovací prostředky jsou zároveň konstruktérem významů různých veřejně politických událostí. Od toho se pak odvíjí, jak bude publikum na záležitosti veřejné politiky nahlížet. Média se mohou stát také aktivním účastníkem veřejně politických debat, kam pak budou šířit svá veřejně politická přesvědčení a preference. Touto problematikou se zabývá Narrative Policy Framework, skrze který budu nahlížet na vliv médií ve zvoleném případě. Tato teorie vnímá jako jeden ze základních prvků veřejně politického procesu narativ. Práce je zaměřena na případ schvalování opatření rodinné politiky v České republice. Konkrétně zvýšení rodičovského příspěvku, ke kterému došlo na konci roku 2019. Tato změna vyvolala velký zájem veřejnosti, ale také médií, která se k problematice často vyjadřovala. Cílem práce je zjistit, jaký narativ sdělovací prostředky utvořily, a zda se média prostřednictvím tohoto narativu aktivně zapojila do veřejně politické debaty s možným vlivem na výslednou podobu veřejné politiky.
Problematika dárcovství krve z pohledu lékařů a laické veřejnosti
Cicák, Filip ; Kordulová, Pavla (vedoucí práce) ; Kulhavá, Miluše (oponent)
Úvod do problematiky: Vlastnosti lidské krve jsou natolik specifické, že se doposud nepodařilo lidskou krev nahradit jinou tekutinou než získáním jako darem krve od dárců. V České republice v posledních letech není dostatečný počet nových dárců krve, který by vyrovnal úbytek v počtu dárců daný zvyšující se incidencí řady civilizačních onemocnění a věkem (Český červený kříž, 2020). Dárcovství krve a potřeba krevních přípravků se s rozvojem léčebných metod a medicíny jako vědy neustále zvyšuje. Zajištění dostatečného počtu dárců krve a dostatečná deponace krve získaná od dárců je stálým úkolem zdravotnictví (Společnost pro transfuzní lékařství ČLS JEP, 2019). Cíl práce: Hlavní cílem výzkumného šetření bylo zmapovat problematiku dárcovství krve, identifikovat faktory, kterými jsou dárci krve motivováni k dárcovství. Dále co může způsobovat stagnaci v nárůstu dárců krve a jakými prostředky lékaři motivují potencionální dárce krve. Metodika: Pro výzkumné šetření byla zvolena kvalitativní výzkumná metoda. Sběr dat proběhl formou polostrukturovaných rozhovorů a byl ukončen dosažením teoretické nasycenosti dat. Z důvodu zachování autentičnosti byl použít audiozáznam, pomocí kterého byly rozhovory přepsány. Otevřeným kódováním byla analyzována data u celkem 6 potencionálních dárců, 9 pravidelných dárců a 9...
Medializace problematických období v životě známých sportovců a jejich reflexe
Kozlovská, Tereza ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Macková, Veronika (oponent)
Diplomová práce "Medializace problematických období v životě známých sportovců a jejich reflexe těchto období" se zabývá způsobem medializace vybraných sportovců v českém prostředí, a tu zkoumá metodou kvalitativní analýzy mediálních textů ze dvou tištěných celostátních deníků a jejich online verzí. Výzkum doplňují e-interview se sportovci, které obohacují práci o pohled samotných účastníků na jejich medializaci. Práce si klade za cíl poskytnout hlubší vhled do dané problematiky a zjistit, jak probíhá medializace problematických období u sportovců, a jak ji reflektují sami tito sportovci. Výzkum ukázal, že při medializaci vybraných sportovců často docházelo ke střídání pozitivního a negativního obrazu, ačkoliv jejich obraz nepřetržitě rámovaly oslavující přívlastky reflektující jejich dosažené úspěchy. Medializace problematických období byla napříč vybranými médii značně kongruentní, což popsali i sami sportovci. Na konci vymezených období, nebo v budoucnu, došlo u všech vybraných sportovců k opětovnému získání jejich mediálního statusu hrdiny, případně národního hrdiny. Zajímavým zjištěním bylo, že sami sportovci se vlastní medializací příliš nezabývali, naopak snažili se často oprostit od vlivu médií, nechtěli být vystaveni jejich negativnímu dopadu na ně. Sportovci uvedli, že média v době jejich...
Medializace měnové odluky a vzniku české koruny v roce 1993
Šimečková, Barbora ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Lysoněk, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se věnuje dosud neprobádané oblasti studia, a to prostředkům a funkcím medializace měnové odluky a vzniku české koruny v únoru roku 1993. Práce mapuje český mediální diskurs věnovaný této problematice a odpovídá na otázku, zda sdělovací prostředky mohly prostřednictvím svých obsahů přispět k pozitivnímu vnímání a přijetí této podstatné ekonomické reformy, která fakticky dovršila proces rozdělení československé federace k 1. lednu 1993. Využívá k tomu kvalitativní metody výzkumu - sémiotickou analýzu a analýzu diskursu. Úvod práce stručně nastiňuje společensko-politickou situaci v zemi. Teoretická část práce popisuje roli peněz a měnové politiky, technickou přípravu měnové odluky včetně vytvoření nové série bankovek a nastiňuje trendy českých médií po roce 1989. Metodologická část obsahuje konkrétní cíle, klade výzkumné otázky a podrobněji představuje zvolený postup výzkumu. Praktická část práce analyzuje mediální obsahy věnované měnové odluce v českých denících Blesk, Hospodářské noviny, MF Dnes a Rudé právo a ve vybraných pořadech České televize v prvním čtvrtletí roku 1993. Hlavní výstup této analýzy tvoří diskuse nad vyplynulými závěry a jejich rozvedení do hypotéz, které je možné testovat v dalších studiích zejména kvantitativního charakteru výzkumu.
Spolupráce médií s neziskovými organizacemi na příkladu kauzy "Stromkaři" a mediální zpracování případu
Nguyenová, Thuong Ly ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Láb, Filip (oponent)
Předkládaná bakalářská práce se zaměřuje na způsob mediálního zpracování kauzy "Stromkaři" a na komunikaci novinářů se zástupci neziskových organizací. V kauze jde o pracovní vykořisťování cizinců v českých lesích. Pracovníci za odvedenou práci nedostali zaplaceno, ubytování a strava byly také nedostatečné. Tato praxe se dotkla několika národnostních menšin. Případu se ujali právníci, kauzu pak veřejnosti otevřely neziskové organizace a média. Práce kauzu "Stromkaři" na začátku představí a přiblíží vývoj případu, dále se věnuje problematice spolupráce médií s neziskovými organizacemi. Rozhovory s představiteli obou institucí ukazují, jak spolu komunikují, co by vedlo k lepší spolupráci a jaká je medializace neziskových témat. Rozhovory také ukazují, jak probíhala část komunikace a spolupráce v případě "Stromkařů". Následuje analýza vybraných tištěných titulů. Cílem práce bylo zjistit způsob komunikace médií s neziskovými organizacemi v českém prostředí a analyzovat medializaci případu "Stromkaři".
Ekonomické, marketingové a sportovní aspekty Olympiád dětí a mládeže
Smažil, Pavel ; Dovalil, Josef (vedoucí práce) ; Stluka, Jan (oponent)
Název: Ekonomické, marketingové a sportovní aspekty Olympiád dětí a mládeže v České republice Cíle: Hlavním cílem této práce je analýza dostupné dokumentace jednotlivých Olympiád dětí a mládeže České republiky od roku 2003 do roku 2013 v oblasti sportovní, ekonomické a marketingové. Metody: Na základě relevantních dat získaných z dostupných dokumentů ČOV se práce rozděluje na tři části. V první části - sportovní - je práce zaměřena na analýzu úspěšnosti sportovců Olympiád dětí a mládeže na mezinárodních sportovních hrách. Druhá část se zabývá analýzou ekonomických rozpočtů jednotlivých Her. Třetí část práce obsahuje analýzu marketingových aspektů ODM - partnerství, medializace, informační a propagační materiály. Výsledky: Z jednotlivých analýz vyplývá, že je patrný pozitivní vývoj ve všech třech oblastech - sportovní, ekonomická, marketingová oblast. Projekt ODM je postaven na pevných základech, na kterých by se měla myšlenka olympismu dále rozvíjet mezi mládeži v České republice. Na základě rozboru a zhodnocení jednotlivých částí jsou vypracovány návrhy a doporučení pro budoucí Olympiády dětí a mládeže. Klíčová slova: Olympismus, Český olympijský výbor, Olympiáda dětí a mládeže, financování sportovních akcí, marketing sportovních akcí, medializace
Srovnání přístupu vybraných českých a francouzských týdeníků k soukromí vrcholných politiků
Stuchlíková, Zuzana ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Štechová, Markéta (oponent)
Bakalářská práce si klade za cíl na příkladu dvou případových studií porovnat, jak se liší přístup českých a francouzských zpravodajských týdeníků k soukromí vrcholných politiků. Pro potřeby této analýzy byly na základě řady kritérií zvoleny časopisy Le Point z francouzského, respektive Týden z českého prostředí; z osobností potom Nicolas Sarkozy a Mirek Topolánek. Úvodní teoretická část se zabývá problematikou medializace soukromí politiků obecně, jejími příčinami (změny v mediálním prostředí, personalizace politiky), průvodními jevy a následky (celebritizace politiky). Zvláštní pozornost je potom věnována vývoji v obou zkoumaných zemích, legislativním podmínkám, v jejichž rámci tamní týdeníky působí, a vztahu Mirka Topolánka a Nicolase Sarkozyho k médiím. Analytická část metodou narativní analýzy sleduje nejprve příběh Mirka Topolánka na stránkách časopisu Týden, následně Nicolase Sarkozyho v časopise Le Point. Hlavními zkoumanými událostmi jsou v obou případech rozvod, nový vztah, svatba a narození potomka, chronologicky seřazené tak, jak to odpovídá sledu událostí. Obecným závěrem, ke kterému práce dochází, je, že jakkoli existuje celá řada společných rysů v řadě ohledů, přístup obou týdeníků se liší. Zejména v důrazu, který je na soukromí kladen (délka článků, jejich umístění v rubrikách...
Kritický literární diskurs a jeho medializace na příkladu Vladimíra Novotného
Janáková, Barbora ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
Kritický literární diskurs se formoval na našem území několik století. Jeho vývoj byl ovlivněn nejen změnami uměleckých směrů v literatuře, ale zároveň jej formovaly změny v politickém režimu, vývoj technologického prostředí a v posledních dvou desetiletích i vzrůstající tendence medializace. Typickým představitelem současného kritického literárního diskursu je Vladimír Novotný. Za pomoci analýzy jeho literárních kritik a srovnání jeho literárních kritik s pracemi jeho současníků by mělo být možné zmapovat současný kritický literární diskurs a nastínit jeho možný budoucí vývoj. Kromě osobnosti Vladimíra Novotného se tato práce zaměřuje i na další dva současné a známé literární kritiky, Josefa Chuchmu, jenž vede posledních osmnáct let kulturní rubriku Kavárna, a Martina C. Putnu, který je především literárním vědcem a kromě literatury se věnuje filozofii a religionistice. Cílem této práce je srovnáním literárních kritik Josefa Chuchmy a Martina C. Putny pomoci objasnit sílící medializační tendence, a především jejich dopad na kritický literární diskurs. V závěru práce, v sekci přílohy, je poměrně rozsáhlý rozhovor s Vladimírem Novotným, ze kterého je patrné, že i sami kritici si uvědomují medializační tendence v kritickém literárním diskursu. Sice je neumí přesně pojmenovat, ale dokážou je popsat.
Tah dámou: genderové stereotypy a heterostereotypy a jejich medializace
Kolátorová, Lucie ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Hronová, Tereza (oponent)
V práci je analyzována genderová problematika v pořadu Tah dámou. V teoretické části jsou nastíněny základní pojmy týkající se genderu, genderové stereotypizace, medializace a koncept sociální konstrukce reality, které slouží jako opěrné body pro tuto práci. Dále je pořad Tah dámou charakterizován z hlediska důvodu jeho vzniku, žánrového zařazení, programového zařazení a sledovanosti. Metodologická část se věnuje formulaci výzkumných otázek, sběru dat a volbě metod analýzy. Tyto metody jsou v metodologickém oddíle blíže popsány. Jedná se konkrétně o sémiotickou a diskurzivní analýzu. V analytické části je za pomoci uvedených metod pořad Tah dámou podroben analýze, jsou popisovány jak dominantní mimojazykové znaky objevující v pořadu, tak diskurzy vážící se k problematice genderu, které se objevují v diskuzích pořadu. Práce zjišťuje, jak pořad konstruuje muže a ženy a rozdíly mezi nimi. Dále je cílem práce zjistit, jaké genderové stereotypy a heterostereotypy se v pořadu objevují. V závěrečné části jsou shrnuty poznatky analytické části.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   předchozí6 - 15další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.