Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 46 záznamů.  předchozí6 - 15dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výchova ke zdraví na základních školách Jihomoravského a Plzeňského kraje
HULAČOVÁ, Markéta
Diplomová práce na téma "Výchova ke zdraví na základních školách Jihomoravského a Plzeňského kraje" se v teoretické části zabývá pojmy: Zdraví a jeho definice, Rámcový vzdělávací program a předmět Výchova ke zdraví v rámcovém vzdělávacím programu. Jak je výchova ke zdraví uskutečňována na druhém stupni základních škol v Plzeňském a Jihomoravském kraji, bylo hlavním cílem této diplomové práce. Ke splnění tohoto cíle jsem zvolila metodu dotazníkového šetření. Do jednotlivých škol jsem prostřednictvím e - mailu zaslala průvodní dopis s odkazem na portál, kde se dotazník nacházel. Dotazník byl zaslán celkem do 408 základních škol, návratnost dotazníku byla celkem 55%. Dotazník byl nejčastěji vyplněn učiteli Výchovy ke zdraví, řediteli škol nebo jejich zástupci. Z výsledků výzkumu je zřejmé, že v Plzeňském kraji realizuje Výchovu ke zdraví jako samostatný předmět 75,8% škol, v Jihomoravském kraji je to 73,1% škol. V Plzeňském kraji nejčastěji tento předmět vyučuje učitel s aprobací Výchova ke zdraví a Přírodopis (22,4%), v Jihomoravském učitel s aprobací Přírodopis (23,9%). V Plzeňském kraji se nejčastěji vyučuje výchova ke zdraví v 9. ročníku - 1 hodina týdně, v Jihomoravském kraji se nejčastěji vyučuje výchova ke zdraví v 8. ročníku/1 hodina týdně. Oba dva kraje uvedly, že všechny oblasti výchovy ke zdraví jsou vyvážené a nejčastěji k výuce používají učebnici - Občanská a Rodinná výchova 6, 7, 8, 9, (Plzeňský kraj - 45,05%, Jihomoravský 30,57%). V Plzeňském kraji považuje za přínosné vzdělávat žáky v oboru výchova ke zdraví většina z respondentů - 92,3% a skoro polovina - 48,7% se domnívá, že výchova ke zdraví by mohla mít celospolečenský dopad. V Jihomoravském kraji považuje za přínosné vzdělávat žáky v oboru výchova ke zdraví též většina z respondentů, a to 90,8% a více než polovina - 66,9% se domnívá, že výchova ke zdraví by mohla mít celospolečenský dopad.
Mezipředmětové vztahy fyzika - přírodopis ve výuce fyziky na ZŠ
PECHOVÁ, Veronika
Má bakalářská práce se věnuje mezipředmětovému vztahu fyziky - přírodopisu a jejímu vyučování na druhém stupni základní školy. V úvodu se zaměřuji na trend integrované výuky a mezipředmětovým vztahům obecně. V práci dále nalezneme jednotlivé fyzikální jevy, které se vyskytují v učebnicích přírodopisu. V kapitole "Analýza vytypovaných fyzikálních jevů v učebnicích přírodopisu" se potom zaměřuji na zvuk a světelné jevy. A nakonec můžeme v bakalářské práci naleznout pár návrhu na praktickou výuku ve školách.
Pobytové stopy živočichů jako námět pro přírodovědná bádání žáků 1. stupně ZŠ
ŠINDELÍŘOVÁ, Michaela
Tato diplomová práce se zabývá badatelsky orientovaným vyučováním v hodinách přírodovědy a prvouky. Pokouší se ukázat žákům, že zvířata mají vlastní stopy, které po sobě zanechávají, a že díky těmto stopám lze zjistit sled událostí, co se zde událo. Cílem práce je tedy přehledně vymezit stopy živočichů, které můžeme v přírodě najít a následně zavést do praxe, kdy si žáci tyto stopy zkusí sami najít a pracovat s nimi v rámci bádání. Práce ukazuje, jak jsou žáci schopni úlohy řešit různými způsoby, a jak o úlohách přemýšlejí. Na závěr by práce měla ukázat, jak lze bádání o pobytových stopách zakomponovat do běžné školní výuky a obohatit tak žáky o další poznání. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je vymezení pojmu badatelsky orientovaného vyučování (BOV) a je zde rozebráno, jaká je úloha žáka a učitele. Dále se zde diplomová práce zabývá pobytovými stopami, jako takovými a je zde doplněna i o mezipředmětové vztahy. Praktická část obsahuje pracovní listy, které byly stvořené pro účely bádání s žáky na základní škole a dále vyhodnocení žáků, jak se jim v bádání dařilo. Diplomová práce obsahuje i další pracovní listy, které s žáky provedeny kvůli nedostatku času nebyly. Tato diplomová práce byla vypracována v rámci projektu GAJU 123/2019/S.
Informovanost učitelů středních zdravotnických škol o koordinované rehabilitaci
BERKOVÁ, Petra
Bakalářská práce s názvem "Informovanost učitelů středních zdravotnických škol o koordinované rehabilitaci" se zabývá koordinovanou rehabilitací a spoluprací v multidisciplinárním týmu. Cílem práce je zjistit informovanost učitelů středních škol o koordinované rehabilitaci. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část zpracovává základní pojmy a legislativní náležitosti, které s koordinovanou rehabilitací souvisí. Jsou zde popsány jednotlivé složky koordinované rehabilitace se zaměřením na složku pedagogicko-výchovnou. Nalezneme zde informace o práci v multidisciplinárním týmu v rámci pedagogického procesu. V praktické práci je popsána metodologie výzkumu. Práce je založena na kvalitativním výzkumu. Jako výzkumná metoda byl zvolen rozhovor. Jednalo se o znalostní rozhovor, který obsahoval 20 otázek. Rozhovory byly realizovány se třemi učiteli středních zdravotnických škol. Zjištěné informace byly zpracovány tematickou analýzou. Z výsledku bylo zjištěno, že učitelé znají koordinovanou rehabilitaci, i přes její absenci v rámcově vzdělávacím programu. Dále bylo zjištěno, že učitelé nepracují v multidisciplinárním týmu.
Rozvíjení základních kompetencí absolventů středních odborných škol ekonomického směru po nástupu do praxe
KOFROŇOVÁ, Iva
Rozvíjení základních kompetencí absolventů středních odborných škol ekonomického směru po nástupu do praxe je do značné míry závislé na kompetencích, které jim poskytuje studium na stření škole a které si poté absolventi přinášejí s sebou do praxe. Jak se profesní a klíčové kompetence deklarované konkrétní střední školou shodují s tím, co si myslí studenti o tom, co by měli při nástupu do praxe znát a umět, tím se zabývá předkládaná bakalářská práce. V dnešní době je kladen velký důraz na přípravu studentů do praxe a jejich následné uplatnění. Je to důležitý parametr úspěšnosti středních škol a často základní informací pro rodiče při výběru střední školy. Proto jsem názory studentů porovnávala nejenom s kompetencemi v konkrétních školních vzdělávacích programech, ale i s informacemi od zkušených účetních a daňových poradců z praxe, kterým jsem pokládala stejné otázky. Základní metodou výzkumu byl vybrán kvalitativní výzkum, který nám umožnil získat data od respondentů a použít je pro porovnání. Velmi potěšujícím zjištěním bylo, že kompetence, a to jak profesní, tak klíčové, které absolventi uváděli nejčastěji, byly důležité i pro kolegy z praxe a jsou zmiňovány i ve školních vzdělávacích programech.
Lidová píseň v pedagogice předškolního věku
Cuřínová, Magdalena ; Nedělka, Michal (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá praktickými možnostmi využití lidové písně nejen k rozvoji dětských hudebních dovedností, ale i jejím vlivem na celkový rozvoj osobnosti předškolních dětí. Teoretická část obsahuje stručný vývoj lidové písně, zastoupení lidové písně v Rámcovém programu pro předškolní vzdělávání, dále popisuje jednotlivé hudební činnosti při práci s písní a krátce je věnována osobnosti předškolního pedagoga. Praktická část je zaměřena na využití lidové písně v praxi s předškolními dětmi. Na souboru písní ukazuje, jak lze prostřednictvím hudebních činností rozvíjet osobnost dítěte. Písně obsahují praktické náměty, které jsou v konkrétní mateřské škole realizovány. Následně jsou zaznamenány reakce dětí na uváděnou nabídku činností. Klíčová slova instrumentální činnosti, lidová píseň, pěvecké činnosti, pohybové činnosti, poslechové činnosti, předškolní věk
Náboženství v současných učebnicích pro základní školy a nižší stupeň gymnázií
Hanychová, Alžběta ; Beneš, Ladislav (vedoucí práce) ; Landová, Tabita (oponent)
1 Anotace Náboženství v současných učebnicích pro základní školy a nižší stupeň gymnázií. V poslední době stoupá ve veřejném prostoru míra diskuzí a polemik o náboženství. Nezřídka se však jedná o nepoučená stanoviska. Ve své práci jsem se zaměřila na to, jaké informace se dostávají k žákům základních škol, a to bez ohledu na zájem konkrétního učitele. V první části porovnávám základní kurikulární dokumenty (tzv. Bílou knihu a Rámcový vzdělávací program) a jednotlivé vzdělávací oblasti. V druhé části se zaměřuji na konkrétní učebnice vybraných předmětů (dějepis, výchova k občanství, etika), které prošly schválením Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Všímám si, jak často, do jaké míry a v jakých kontextech pojednávají o náboženství (včetně přehledu, o kterých náboženstvích referují). Následně vyhodnocuji, jestli zaujímají nějaké hodnotící stanovisko, případně zda vedou žáky k zájmu o tuto oblast a zda rozvíjí jejich schopnosti dohledat si relevantní informace. Klíčová slova Náboženství, obsahová analýza, učebnice, rámcový vzdělávací program, Bílá kniha, předsudky, religiozita, schvalovací doložka, dějepis, etická výchova, občanská výchova, hodnocení.
Problematické úlohy typu multiple-choice
Venderová, Markéta ; Jančařík, Antonín (vedoucí práce) ; Vondrová, Naďa (oponent)
Diplomová práce se snaží nalézt odpověď na otázku, jaký je vliv zařazení učiva ve školním vzdělávacím programu na výsledky v soutěži Matematický klokan. Práce se zaměřuje na úlohy typu multiple-choice, u kterých žáci dosahovali velmi nízkých výsledků úspěšnosti. S takovýmito úlohami se žáci mohou setkávat v matematických soutěžích a výzkumech. Práce je členěna na teoretickou a empirickou část. V první části jsou čtenáři seznámeni s aktuální situací týkající se matematických soutěží v českém prostředí, a vymezuje pojmy týkající se dané problematiky. Dále charakterizuje vybrané soutěže, kterých se žáci základních škol účastní, a podrobněji se zaměřuje na soutěž Matematický klokan. V empirické části je popsána metodologie výzkumu kvalitativního charakteru, jehož cílem bylo ověřit vliv zařazení učiva v předmětu matematika do školního vzdělávacího programu na výsledky v soutěži Matematický klokan. V této části jsou zpracována a vyhodnocena dvě šetření, která probíhala v období školních let 2014/2015 a 2015/2016 na úplné základní škole. V šetření byla využita analýza rozboru úloh ze soutěže Matematický klokan, analýza učebnic, školního vzdělávacího programu a dalších školních dokumentů. Dále byly provedeny polostrukturované rozhovory s učiteli a žáky, které byly využity při vyhodnocování úloh. Šetření...
Mediální výuka na českých školách: Postoje vedení škol k rozvoji mediální gramotnosti
Stoszková, Šárka ; Bárta, Karel (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Diplomová práce "Mediální výuka na českých školách: postoje vedení škol k rozvoji mediální gramotnosti" zpracovává téma analýzy současného stavu v oblasti vzdělávání žáků na základních školách a gymnáziích v novém tématu mediální výchova, zjišťuje, jakým způsobem se tak děje, jaké jsou postupy ředitelů škol - tedy zjišťuje, jak a kde se tento obor ve školách zavádí, jaké výsledky ředitelé škol dosahují a jak by přínos předmětu hodnotili. Hlavním cílem práce je zmapování současného stavu v Praze a okolí a nalezení východisek pro všechny, kteří se o téma zajímají, a rovněž vymezení postojů ředitelů škol vůči zavádění nových témat do školních vzdělávacích programů. KLÍČOVÁ SLOVA: Média; mediální komunikace; mediální výchova; mediální gramotnost; rámcový vzdělávací program; ředitel školy

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 46 záznamů.   předchozí6 - 15dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.