Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 68 záznamů.  začátekpředchozí59 - 68  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kulturní centrum Kopřivnice
Švancara, Ondřej ; Bílek, František (oponent) ; Sochor, Jan (vedoucí práce)
Cílem práce bylo nalezení přístupu k řešení transformace kulturních staveb ze 70.-80. let 20. století. Konkrétně se jedná o skupinu budov v centrální části města: kulturního domu, kina a technického muzea které jsou dnes kapacitně i provozně nevyhovující. Tato transformace rovněž otevřela možnost urbanistického řešení centrální části města, která se dnes nachází v nejasném a nevyhovujícím stavu.
Kulturní centrum Kopřivnice
Nebesářová, Jana ; Pechman, Tomáš (oponent) ; Sochor, Jan (vedoucí práce)
Cílem práce je architektonický a urbanistický návrh transformace kulturního centra Kopřivnice. Návrh pracuje s částečnou demolicí původního objektu, která přináší čtyři oddělené stavby a tvoří nový veřejný prostor v centru města.
Kulturní centrum Kopřivnice
Kubínová, Šárka ; Rada, Pavel (oponent) ; Sochor, Jan (vedoucí práce)
Projekt se zabývá řešením kulturního centra v průmyslovém pásmovém městě poznamenaném socialistickou výstavbou.
Městská knihovna v Přerově
Valová, Alena ; Pechman, Tomáš (oponent) ; Sochor, Jan (vedoucí práce)
Cílem tohoto projektu je vhodně začlenit nový objekt knihovny do území. Zároveň přináší nové hodnoty pro obyvatele čtvrti. Pomocí integrování funkce knihovny zkvalitňuje život čtvrti.
Návrh mrakodrapu pro EVOLO Skyscraper Competition 2011
Smékal, Jan ; Rosa, Martin (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Projekt na rozšíření monackého pobřeží sestává z přístavby několika obytných resortů, vlnolamu, komerčních ploch a přístavu ke stávajícímu pobřeží. Největší a nejkomplexnější je Skyscraper resort na uměle vytvořeném poloplovoucím ostrově uprostřed laguny vytvořené mezi pobřežím a plovoucím vlnolamem. Jeho hlavní funkcí je bydlení – to je situováno do několika pater prstence, do bílých ramen vybíhajících z mrakodrapu a do mrakodrapu samotného. V něm se také nachází hotel pro 500 hostů, dále návštěvnické centrum, vyhlídková platforma, technické zázemí, wellness a fit centrum. Resort je přístupný z dvou hlavních příjezdových komunikací – jedné vedoucí z přístavu a drhé z kruhového objezdu u hotelu Fairmont. Doprava se před mrakodrapem rozvádí buď přímo před recepci hotelu, do podzemních garáží pro návštěvníky, do garáží pro obyvatele a do jednotlivých zásobovacích zón. Dalšími funkcemi jsou obchod – komerční plochy situované po perimetru ostrova přístupné z promenád v 1np a 2np. Stejně tak jsou další komerční plochy situované dovnitř ostrova, kde se také nachází veřejné wellness a restaurant zóny a především kulturní multifunkční centrum. To v sobě spojuje funkci kinosálu, otevřeného amfiteátru, divadelního sálu, galerie a je zde také umístěna umělecká škola. Z 1np je také možné vstoupit do návštěvnického centra, především pak do 4 rychlovýtahů vyvážejících návštěvníky do nejvyšších pater mrakodrapu na vyhlídkové plošiny. Pro obyvatele nabízí resort plavecký bazén o „nekonečné“ délce, kapli, relaxační bazény, 2 parky a všechny ostatní funkce, které jsou přístupné i návštěvníkům. Konstrukčně je celý ostrov díky environmentální politice monackého prince koncipovány jako poloplovoucí – je částečně podepírán megapiloty a kesony a částečně plave. O energetickou nenáročnost se starají odsolovací zařízení, kterými je z mořské vody získávána pitná voda, čistička odpadních vod, solární elektrárna a energetické piloty.
Kulturně společenské centrum u brněnské přehrady - architektonická studie objektů pro kulturně společenské i sportovní akce
Janečková, Kateřina ; Kotek, Jakub (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Návrh nabízí rozšíření využití brněnské přehrady. Nová stezka, která vede přes vybudovaný most ve střední části prochází skrz letní divadlo. Divadlo má za úkol stát se cílem návštěvníků. Chtěla jsem vybudovat místo, které bude zajímavé po celý rok a proto jsem vedle letní scény navrhla umístění i vnitřní scény. Divadlo bude obsahovat nezbytné funkční prostory pro stálou malou divadelní scénu a občerstvení. Budova je z velké části pod terénem. Její viditelnou část tvoří venkovní zastřešení, které je z lepených vazníků krytých ETFE folií, která velice dokonale propouští světlo. Tyto materiály a použitý travertinový obklad byly zvoleny z ohledem na místo (nechtěla jsem použít ocel, plast apod.). Stavba je svým umístěním do terénu a jižní orientací ekologická.
Kulturní centrum Brno
Pieleszová, Katarzyna ; Teplý, Vladimír (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce) ; Štěpánek, Ladislav (vedoucí práce)
Tématem projektu je návrh novostavby kulturního centra v lokalitě Brno-Starý Lískovec, Mikuláškovo náměstí. Pozemek se nachází mezi bloky panelových domů. Princip návrhu spočívá v jednoduché kombinaci kompozičních os. První osa je osou symetrie náměstí, druhá osa znázorňuje převládající směr zástavby z 60. let, třetí osa vyjadřuje jakési odpoutání od současnosti místa a představuje výhledovou osu do krajiny. Takto spojené linie vytvořily hmotu, která po zohlednění prostorových nároků jednotlivých provozů dala výsledný tvar. Celý objekt je funkčně členěn do dvou části – samotné kulturní centrum jako jádro a k němu přidružené provozy v jedné části. K doplňkovým provozům patří provozovna kavárny, knihkupectví s uměleckou tématikou a výstavní prostor. Cílem bylo vytvořit kompaktní celek, ve kterém se lze pohybovat neomezeně mezi těmito provozy. Důležitým prvkem v exteriéru je fasáda. Budova se v různou denní dobu různě tváří, podoba světel a stínů se mění, jakmile zapadne slunce. Součástí této idey byl venkovní průchod budovu, který návštěvníky nasměruje k hlavním vstupům. Venkovní prostory jsou určeny pro rekreaci a pro umění.
Kulturní centrum Brno
Hanychová, Hana ; Teplý, Vladimír (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce) ; Štěpánek, Ladislav (vedoucí práce)
Kulturní centrum se nachází v brněnské části Starý Lískovec na Mikuláškově náměstí. Pozemek je terasovitého charakteru, je ohraničen zástavbou panelových domů. Ve spodní části se nachází dopravní uzel městské hromadné dopravy. Objekt je tvořen třemi hmotami – 2 kulturní sály a uprostřed obchodní pasáž. Obchodní pasáž kopíruje svah terénu, má tři podlaží, přičemž první a druhé je částečně zapuštěné do terénu. Velký sál se nachází na druhé terase a je napojen na 2.NP, malý sál je na třetí terase a je tedy napojen na 3.NP. Nosnou konstrukcí je železobetonový monolitický skelet v modulu 5x5m a 5x10m, v 1.NP tvoří obvodovou výplň železobetonová monolitická stěna, v dalších podlaží jsou to tvárnice YTONG. Jako zastřešení je zvolena plochá střecha. Schodiště jsou řešena jako eskalátory. Založení objektu je provedeno pomocí železobetonových pasů a patek.
Kulturní centrum Eden
Kousalová, Kateřina ; Tyslová, Irena (vedoucí práce) ; Sulženko, Jiří (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem kulturního centra jako prvku základní občanské vybavenosti, staví ho tedy na úroveň, na které zatím v české společnosti masově vnímáno není. Těžištěm teoretické části je především pokus o vydefinování pojmu kulturní centrum, snaha o nastínění potenciálu jeho úlohy v současné české společnosti a zmapování možností při volbě organizačně-právní formy, způsobu financování a projektového řízení. Dále bych se ráda obecně zamyslela nad zásadami pro návrh nového kulturního centra a provedla domácí a zahraniční rešerši k jeho obsahu, formě a funkci. Hlavními pilíři praktické části jsou zmapování současné situace bývalého pražského kulturního domu Eden, který už dlouhou dobu chátrá, a aplikace filozofie kulturního centra jako prvku základní občanské vybavenosti a mnou stanovených obecných zásad pro návrh na tento konkrétní případ.
Využití industriálních staveb pro galerijní a výstavní účely
Vořechovský, Jan ; Pek, Tomáš (vedoucí práce) ; Jiroušková, Šárka (oponent)
Cílem práce je analýza a vyhodnocení postupů řešení regenerace industriálních objektů srovnáním konkrétních příkladů konverzí těchto objektů na galerijní a výstavní prostory. Srovnání bude provedeno na příkladech z více evropských zemí a ČR, které mají dostatečně širokou společnou srovnávací základnu. Práce uvede a vysvětlí terminologii z oblasti industriální architektury a regenerace brownfiels. Práce určí soubory srovnávacích kritérií dále vyhodnocovaných. Práce stručně zhodnotí stav a rozsah industriálního dědictví v ČR, jeho památkovou ochranu a důvody vzniku zátěže. Práce rozvede informační zdroje s tématem související. V práci bude stručně rozveden základní mezinárodní a národní právní rámec dané tématiky a v detailu systémy podpory v celé srovnávací skupině.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 68 záznamů.   začátekpředchozí59 - 68  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.