Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 75 záznamů.  začátekpředchozí53 - 62dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Elektronické portfolio jako prostředek podpory evaluace a sebehodnocení žáků
Fuglík, Viktor
Předmětem zkoumání disertační práce je problematika žákovského portfolia, především pak portfolia realizovaného v elektronické formě a jeho využití ve vzdělávání. Práce vychází z předpokladu, že elektronické portfolio jako prostředek pro podporu hodnocení vykazuje značný didaktický potenciál a jeho nasazení do procesu vyučování a učení by mohlo zlepšit účinnost evaluace a napomoci při sebehodnocení a sebereflexi žáka. Práce se zabývá vymezením žákovského portfolia jako didaktického prostředku pro podporu evaluace, identifikací jeho struktury, funkčních specifik a ověření možností využití elektronického portfolia jako nástroje pro sebehodnocení a sebereflexi žáka. V rámci práce je teoretickými a empirickými metodami ověřováno, zda a za jakých podmínek lze elektronické portfolio efektivně využít ke zkvalitnění školního hodnocení a k podpoře procesů i výsledků evaluace, sebehodnocení a sebereflexe žáka ve školním prostředí. Rozpracováním teorie žákovského portfolia usiluje práce o příspěvek k rozvoji pedagogiky, zejména pak oblasti didaktických prostředků a školního hodnocení.
Význam sebereflexe v procesu rozvoje osobnosti žáka (S přihlédnutím k ostatním motivačním faktorům)
Zavadilová, Šárka ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Tato bakalářská práce "Význam sebereflexe v procesu rozvoje osobnosti žáka (S přihlédnutím k ostatním motivačním faktorům)" je členěna do tří částí. Nejprve se zabývá obecnými otázkami rozvoje žákovy osobnosti a zaměřuje se na pojetí sedmi zřetelů podle Heluse (2009). Ty jsou stěžejní pro rozvoj osobnosti každého dítěte. Ve druhé kapitole se zaměřuje na sebereflexi jako jeden z vybraných faktorů a shrnuje základní poznatky o tomto tématu. Představuje také bohaté pojmosloví, které je spojeno s pojetím sebereflexe a rozvoje osobnosti. Připomíná pojem adekvátní sebereflexe, vývoj sebepojetí a autoregulaci. Ve třetí kapitole se zaměřuje na rodinu a školu jako dva základní vlivy v rozvoji žákovy osobnosti. Zmiňuje očekávání rodičů a adekvátnost požadavků a jejich vliv na utváření sebepojetí a také pojednává o možnostech rozvoje v prostředí školy. V závěru připomíná důležitost sebereflexe pro rozvoj osobnosti. Klíčová slova Rozvoj osobnosti, sebereflexe, autoregulace, sebepojetí, rodina, škola
Terénní výzkum židovské komunity v Praze
Adlerová, Nina ; Řezáčová, Vendula (vedoucí práce) ; Paulíček, Miroslav (oponent)
Bakalářská práce "Terénní výzkum židovské komunity v Praze" se zabývá sociální identitou mladých českých Židů. Cílem této práce je postihnou dualitu, respektive hybriditu této identity na základě prolínání dvou odlišných identit, a to identity české a židovské. Dále je zde snaha zachytit sebereflexi nositelů těchto identit, jejich vztah k češství i židovství a také dopad prolínání těchto identit na jejich každodenní život. Práce se opírá jednak o díla několika významných autorů zabývajících se sociální, potažmo etnickou identitou, jednak o již dříve provedený výzkum Dany Bittnerové o národnostních a etnických menšinách žijících na území České republiky. Základem této bakalářské práce je terénní antropologický výzkum, který byl zaměřen převážně na členy jedné konkrétní skupiny, jež je součástí pražské komunity, a to na členy České unie židovské mládeže. Skládal se jak ze zúčastněného pozorování organizovaných i spontánně vzniklých akcí, tak z polostrukturovaných rozhovorů s vybranými respondenty. Práce ukazuje, že pro všechny pozorované je židovství i češství nedílnou součástí toho, kým jsou, a že jsou tyto dvě identity silně propleteny. Židovská identita je sice imperativem, ale pro udržení silné identity je potřebný také proces sebe- identifikace. Stejně tak jsou podstatné i navenek deklarované...
Cíle ve vyučování a učitelovo pojetí výuky
Rukavička, Radek ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Váňová, Růžena (oponent)
Práce pojednává o učitelově pojetí výuky. Sleduje tento fenomén v kontextu časového i společenského vývoje. Shrnuje dosavadní zjištění nejrůznějších odborníků z domácího prostředí i zahraničí. Jak se ukazuje, učitelovo pojetí výuky je problematikou, která si v současné době zaslouží velkou pozornost. Pohled na učitelovo pojetí výuky se v průběhu času značně změnil. Stejně tak i přístup k cíli ve vyučování jako jedné z jeho významných složek. Na začátku 3. tisíciletí, kdy v souvislosti s cíli vzdělávání hovoříme o dovednostech a kompetencích, je více než žádoucí této oblasti rozumět a uchopit ji v celistvosti.
Využití Týdeníku pro rozvoj sociální a personální kompetence žáků v primární škole
Denková, Veronika ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce na téma "Využití Týdeníku pro rozvoj sociální a personální kompetence žáků v primární škole" se zabývá strategiemi rozvoje sociálních a personálních kompetencí žáků, zejména pak naplňováním vybraných cílů osobnostní a sociální výchovy v primární škole. V teoretické části je na základě odborné literatury zdůvodněn význam cílů osobnostní a sociální výchovy a možnosti jejich realizace na 1. stupni ZŠ. Diplomová práce se dále zabývá rozvíjením klíčových kompetencí pomocí metod osobnostní a sociální výchovy. Soustředí se na význam individualizace výchovy a vzdělání žáků a způsoby rozvoje reflektivních dovedností žáků v heterogenní třídě. Empirická část má charakter akčního učitelského výzkumu. Přináší popis autenticky vytvořeného postupu zavádění metody Týdeníku do práce žáků primární školy. Smyslem Týdeníku je napomáhat rozvoji sebereflektivních dovedností žáků, podpořit tak dobré klima třídy i důvěrnější vztah žák - učitel a zefektivnit tak individualizovanou podporu učení žáků. Je zaznamenán postupný vývoj Týdeníku, proměňování formy, obsahu a práce s ním v průběhu dvou až tří let. Práce obsahuje komentované ukázky Týdeníku vybraných žáků. KLÍČOVÁ SLOVA sebereflexe, individualizace, sociální a personální kompetence, osobnostní a sociální výchova, primární škola, akční učitelský...
Rozvoj komunikačních dovedností sociálních pracovníků
Sytenská, Lucie ; Havránková, Olga (vedoucí práce) ; Kodymová, Pavla (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi rozvoje komunikačních dovedností sociálních pracovníků v pražských nemocnicích. Jejím cílem je zjistit, jaké jsou možnosti vzdělávání dostupné pro zdravotně-sociální pracovníky nemocnic. Dále zjišťuje, zda se pracovníci aktivně zajímají o vzdělávání v komunikaci a jaké prostředky využívají nejčastěji. Práce se zabývá vymezením základních pojmů a dále popisem kompetencí zdravotně-sociálních pracovníků. Pojednává o vzdělání a zákonem stanovené povinnosti se celoživotně vzdělávat. Zaměřuje se také na sebereflexi a supervizi z pohledu dalších zdrojů vzdělávání - poznání sebe sama. V praktické části se zabývá výzkumem mezi zdravotně-sociálními pracovníky. Cíl výzkumu je zjištění, zda se pracovníci aktivně vzdělávají v komunikačních dovednostech. Obsahuje analýzu a interpretaci výsledků, diskuzi a závěr shrnující celou práci. Klíčová slova Komunikace, sociální práce, zdravotně-sociální práce, rozhovor, vzdělávání, sebereflexe, supervize
Vztah mezi učitelem a žákem na 2. st. ZŠ a nižším stupni víceletého gymnázia z pohledu vnímání sebe samého a jejich vzájemné interakce
SRBOVÁ, Kamila
Diplomová práce se zabývá vztahem mezi učitelem a žákem na 2. stupni základní školy a nižším stupni víceletého gymnázia. Konkrétně se zaměřuje na to, jak žáci nahlíží na sebe a své učitele a jak učitelé nahlíží na sebe a své žáky v kontextu jejich vzájemné interakce. Teoretická část je zaměřena na osobnost žáka a učitele, jejich vztah a vybrané dimenze jejich komunikace - verbální korektnost, humor a vtip, osobnost a vztahy a kompetence. V rámci dimenzí byly vymezeny tzv. sledované oblasti, které se staly klíčové pro určení vzájemného vnímání jednotlivých aktérů ve vyučovacím procesu (např. dimenze "verbální korektnost" zahrnuje sledovanou oblast "spisovnost"). Empirická část se realizovala použitím kvantitativního výzkumného designu za pomocí čtyř variant dotazníků: (1) žákovská reflexe (žák hodnotí chování konkrétního učitele; zn. Ž-R), (2) žákovská sebereflexe (žák hodnotí své chování při výuce konkrétního učitele; zn. Ž-S), (3) učitelská reflexe (učitel hodnotí žáky konkrétní třídy; zn. U-R), (4) učitelská sebereflexe (učitel hodnotí své chování při výuce v konkrétní třídě; zn. U-S). Výzkum se uskutečnil na třech základních školách a dvou víceletých gymnázií a celkově do něho bylo zapojeno 16 učitelů a 224 žáků. Získaná data umožnila vytvořit tři linie výsledků. První linii tvoří "souhrnné výsledky a výsledky získané v rámci typu škol" na základě porovnávání reflexí a sebereflexí učitelů a žáků. Druhou linii prezentují "specifické výsledky", které vznikly srovnáváním reflexí a sebereflexí od konkrétních učitelů a žáků konkrétních tříd v rámci všech variant dotazníků (např. shodné a rozdílné vzájemné vnímání) nebo určité varianty dotazníku (např. rozdílnosti mezi reflexemi žáků). Třetí linii představují "další výsledky", jež zahrnují analýzu odpovědí z učitelských a žákovských reflexí a sebereflexí podle určitých kritérií (např. dle pohlaví).
Využití hudby při práci s předškolními dětmi
ŽELEZNÍKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá možnostmi využití hudby pro rozvoj osobnosti předškolních dětí. Hlavním cílem práce je představit způsob využití hudby v předškolním vzdělávání se zaměřením na podporu rozvoje osobnosti jedince. V teoretické části je popsaná osobnost jedince předškolního věku a charakteristické znaky tohoto období. Teoretická část také vymezuje např. pojmy: hudba, sluch a sluchové vnímání, sebepojetí, expresivní aktivity, sebereflexe, související z částí praktickou. V části praktické je popsaná konkrétní práce s hudbou a dalšími expresivními aktivitami, které na ni navazují (tanec, hudební improvizace, výtvarná improvizace aj.). Je provedena analýza jejich výběru a způsoby užití, včetně sebereflexe učitele.
Sebereflexe u klientů s psychosomatickými poruchami
SALZEROVÁ, Aneta
V této práci se zabývám psychosomatickými poruchami v souvislosti se sebereflexí,alexithymií a všímavostí. Bakalářská práce je rozdělená na teoretickou a praktickou část. V teoretické části popisuji, co je předmětem psychosomatiky a jaké jsou formy sebereflexe.Zmiňuji také terapeutické přístupy a vysvětluji problematiku duševní nemoci alexithymie. Poslední kapitola je zaměřená na schopnosti spojené s všímavostí. Praktická část je kvantitativní a najdeme zde srovnání jednotlivých hodnot v dotaznících na alexithymii (TAS-20), sebereflexi (Škála sebereflexe a vhledu) a všímavost (Dotazník pěti aspektů všímavosti). Cílem je prozkoumat, jaké jsou rozdíly v dotaznících a zjistit, jestli s tím souvisí terapeutická sezení.
Diagnostika vybraných didaktických pojmů u studentů učitelství a učitelů na 1. stupni ZŠ
DOSTÁLOVÁ, Veronika
Tato diplomová práce se zabývá problematikou a následně diagnostikou vybraných didaktických pojmů. Hlavním cílem bylo zjistit, do jaké míry spolu souvisí vnímání vybraných didaktických pojmů mezi studenty pedagogické fakulty a učiteli v praxi na 1. stupni ZŠ. Teoretická část se zaměřuje na vymezení pojmů, které jsou ve výzkumu zahrnuty a na popis metody sémantického diferenciálu. Praktická část se věnuje výsledkům, které z výzkumu vyplynuly, a následně je zpracovává pomocí metody sémantického diferenciálu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 75 záznamů.   začátekpředchozí53 - 62dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.