Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 569 záznamů.  začátekpředchozí529 - 538dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Učebnicové zpracování tématu marketingový mix pro obchodní akademie
Zatloukalová, Zuzana ; Králová, Alena (vedoucí práce) ; Mohrová, Lucie (oponent)
Diplomová práce se zabývá učebnicovým zpracováním tématu marketingový mix pro obchodní akademie. Téma je zpracováno tak, aby studenti získali ucelené informace o dané problematice. Rozsahem téma spadá do druhého koncentrického okruhu. Návrh je tedy určen pro studenty vyšších ročníků. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou část (učebnice, sbírka úloh) a praktickou část (výuka na obchodní akademii).
Informatické vzdělávání v oblasti středních škol nezaměřených na výuku informatiky
Waldmannová, Lenka ; Marešová, Zdena (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Cílem práce je analyzovat výuku informatiky na středních školách v České republice, které nejsou zaměřeny na informatické vzdělávání. Pro analýzu je prvořadá legislativa České republiky, ale také poznatky z praxe. Hlavní oblastí zájmu je tvorba Rámcových vzdělávacích programů a jejich aplikace na školách dle Školního vzdělávacího programu. Problematika je také velmi úzce spjata s otázkou státní maturity a její realizací. Zdrojem informací pro tvorbu analýzy jsou legislativní dokumenty vydané Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy České republiky -- např. Bílá kniha (Národní program rozvoje vzdělávání), Rámcové vzdělávací programy pro jednotlivé obory středních škol, Katalog požadavků zkoušek společné části maturitní zkoušky -- Informatika základní úroveň obtížnosti/ vyšší úroveň obtížnosti. Data z praxe jsou získána formou dotazníků, které byly rozeslány na střední školy po České republice, v některých školách proběhla i osobní návštěva. Následné zpracování získaných dat by mělo vést k jasným závěrům a vyvození doporučení pro změny v oblasti výuky informatiky na středních školách.
Programming language Python and its suitability of his assignment to the tuition
Arendáč, Tomáš ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Oraný, Vladimír (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá programovacím jazykem Python a účelností jeho zařazení do výuky. Práce je rozdělena na tři hlavní části. První část popisuje programovací jazyk Python, jeho základní charakteristiky a vlastnosti. Cílem je popsat základní rysy a charakteristiky tak, aby čtenář získal představu o jazyce a sám posoudil, zda má pro něj význam se tímto jazykem dále zabývat. Součástí popisu jsou i prvky objektově orientovaného programování. Druhá část analyzuje jazyk Python na základě deseti kritérií, které jsou definovány s ohledem na použitelnost jazyka ve vstupních kurzech programování. Cílem této části je vyhodnotit, zda je programovací jazyk Python vhodný pro použití v těchto kurzech. Třetí část na základě výsledků druhé části posuzuje možnosti jeho výuky na Vysoké škole ekonomické v Praze. Hlavním přínosem práce je podat základní popis jazyka, definovat rámec a na jeho základě zhodnotit možnosti použití jazyka ve vstupních kurzech programování.
Podpora počítačové výuky pro seniory
Sedláček, Adam ; Benáčanová, Helena (vedoucí práce) ; Marešová, Zdena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vytvořením výukové multimediální aplikace pro seniory, která by je seznámila se základními principy práce na počítači a s jeho ovládáním. V první části práce se zaměřuji na současný stav počítačové gramotnosti u seniorů v České republice. Dále se zabývám počítačovou výukou seniorů a možnostmi, které v této oblasti mají. Ve druhé části se zabývám přístupem k vytváření výukové aplikace pro seniory. Popisuji problémy spojené se stářím a na jejich základě vyvozuji doporučení, jak by měl vypadat vzhled, ovládání a výukový text aplikace určené pro seniory. Třetí část práce je věnována samotnému vytváření multimediální výukové aplikace pro seniory. Zbývám se v ní výběrem vývojového prostředí a technologie, vytvářením vzhledu, ovládání a výukového textu aplikace. Dále se zaměřuji na testování aplikace a její konečné publikování. Nakonec se zabývám možnostmi využití aplikace pro počítačovou výuku seniorů.
Etická výchova na základní škole
VELÍKOVÁ, Kateřina
Práce se zabývá popisem zavádění doplňujícího vzdělávacího oboru Etická výchova na základní školy. Teoretická část se zaměřuje na výklad základních pojmů, dále charakterizuje předmět Etická výchova, jeho obsah, cíle a metody. Uvádí potřebné vzdělání učitelů, přibližuje důvody zavádění tohoto předmětu do školního vzdělávání, popisuje vybrané koncepce. V závěru se zaměřuje na přiblížení aktuálního stavu výuky etické výchovy na základní škole. Praktická část je zacílena na výzkum zavádění etické výchovy a aktuální stav výuky tohoto předmětu ve školách. Práce poskytuje komentář výsledků výzkumného dotazníkového šetření mezi učiteli etické výchovy a vyhodnocuje získaná data.
Srovnání efektivnosti výuky pomocí inovativních a klasických metod
TOBOLKOVÁ, Kateřina
Cílem této diplomové práce je srovnání efektivnosti výuky pomocí inovativních a klasických metod. V teoretické části jsou popsány jednotlivé klasické a inovativní výukové metody a postupy, které lze využívat ve výchovně {--} vzdělávacím procesu. Cílem praktické části bylo zjistit, jaké výukové metody učitelé na 1. stupni ZŠ využívají, a které jsou pro osvojení si znalostí nejúčinnější. Dále srovnání efektivnosti výuky pomocí inovativních a klasických metod u žáků 4. ročníků v hodině přírodovědy. Pro zjištění nejpoužívanějších a nejúčinnějších metod ve vyučování byla použita metoda dotazníku. Z výsledku dotazníků vyplývá, že učitelé nejčastěji používají metodu vysvětlování, práci s textem, práci s obrazem, didaktické hry, skupinovou a kooperativní výuku a metodu diskusní. Převážná část respondentů odpověděla, že pro osvojení si znalostí žáků jsou účinnější metody inovativní. Z experimentu, při kterém byly použity metody klasické (vyprávění, vysvětlování, práce s textem) a metody inovativní (skupinová práce a brainstorming), bylo zjištěno, že efektivnější metoda pro osvojení si znalostí žáků, je metoda klasická. Tento výsledek byl zapříčiněn vyšší časovou náročností inovativních metod.
Muzeum jako místo setkání pedagogiky školní a mimoškolní
HRŮZOVÁ, Jana
Tato práce se zabývá propojením školního vyučování s muzejními vzdělávacími aktivitami. Zaměřuje se především na možnosti základních škol. Hodnotí, jakým způsobem se může muzeum uplatnit při realizaci vzdělávacích aktivit. Upozorňuje na konkrétní formy vzdělávacích aktivit v muzeu. Podrobně je zaměřena na vymezení jednotlivých výukových metod, které lze upřednostnit v rámci muzejního vyučování. V diplomové práci je vymezena úloha muzejního vzdělávacího programu, který je uplatnitelný v rámci projektového vyučování ve škole. V celé práci je patrná snaha propojit možnosti mimoškolní výuky probíhající v muzeu se školní výukou. Muzejní výuka je chápána jako doplňující a rozšiřující pro školní výuku. Přesto se však neustále zdůrazňuje jedinečnost muzea. Muzeum díky prostředí odlišného od školy může nabídnout nevšední zážitek spojený s výukou.
Výuka a výchova v horolezectví
KOŘÍNEK, David
Předkládaná práce se věnuje výuce a výchově v horolezectví. Teoretická část práce nejprve představuje horolezectví jako celek, uvádí jeho historii a rozdělení. Následuje seznámení s výchovou, horolezeckými pravidly, etikou a ochranou přírody. Poté následují informace ze současného stavu horolezectví doplněné o teoretický, praktický a metodický popis horolezecké výuky. Praktická část je zaměřena na získání konkrétních údajů o výuce a výchově v oddílech Českého horolezeckého svazu a ověření pravdivosti výzkumných hypotéz stanovených na základě teoretické části práce. Celkově si práce klade za cíl představit proces výuky a výchovy v horolezectví a podat o tom aktuální informace, podpořené výzkumnou činností.
Síťové výzkumné aktivity v rámci školní výuky tabulkových procesorů
ŠIMANDL, Václav
Práce se zabývá přípravou úloh pro výuku hromadného zpracování dat v prostředí tabulkových procesorů v hodinách informatiky na 2. stupni základní školy a na středních školách. V současnosti existuje mnoho úloh, které však vycházejí ze zastaralých či nezajímavých údajů nebo přímo údajů uměle vytvořených. Naopak je nedostatek úloh, které vychází z údajů zcela aktuálních nebo údajů, které zadali samotní žáci. V práci je tedy kladen důraz na tvorbu úloh, které vycházejí z aktuálních dat, dostupných volně na internetu. Data mají povahu geografických, ekonomických nebo meteorologických informací. Součástí práce je software, který tato data stahuje z webových stránek a převádí je do formátu vhodného pro další zpracování v tabulkovém procesoru. Přínosné jsou také úlohy, které vychází z dat, zadaných žáky dané třídy. Součástí práce je softwarové řešení, které umožňuje učiteli vytvořit průzkum, na který budou prostřednictvím formuláře odpovídat žáci ve třídě. Tyto odpovědi jsou následně zpracovány do podoby tabulky pro další využití při výuce. Podstatnou částí práce je sada metodických listů, které obsahují náměty úloh, zaměřených na hromadné zpracování dat. Dále ukazují vhodné zpracování naměřených či stažených dat a možnou interpretaci získaných výsledků. Hlavním cílem práce je ukázat, jak a případně kde získávat aktuální a atraktivní data pro výuku hromadného zpracování dat a jak je dále používat. K tomu má přispět i uvedený vytvořený software a metodické listy.
Využití internetu při práci s učebním souborem Team Deutsch
HEŘMANOVÁ, Milada
Diplomová práce se zabývá využitím internetu ve výuce německého jazyka, konkrétně při práci s učebním souborem Team Deutsch. První část práce shrnuje obecné aspekty využití internetu v jazykové výuce a charakterizuje interaktivní učebnici německého jazyka Deutsch mit Max. Praktická část práce se zaměřuje na propojení učebního souboru Team Deutsch s internetem, přináší soupis vhodných internetových odkazů k jednotlivým lekcím, několik příkladových pracovních listů pro využití ve výuce a seznam užitečných internetových adres pro každodenní práci učitele němčiny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 569 záznamů.   začátekpředchozí529 - 538dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.