Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 132 záznamů.  začátekpředchozí51 - 60dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Určení lokalizace dronu pomocí navigačních systémů
Nosál, Jan ; Goldmann, Tomáš (oponent) ; Drahanský, Martin (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou lokalizace dronu pomocí navigačních systémů, se kterými jsou schopny pracovat navigační moduly, které byly testovány. Dále je řešena problematika záznamu dráhy letu a určení náklonu a směru letu dronu. Drony se stávají stále populárnějšími zařízeními, která jsou používána pro vojenské, zemědělské a především pro komerční účely. Tato práce shrnuje informace o nejvyužívanějších navigačních systémech, se kterými se setkáváme každý den, a to především v automobilech a letadlech. Pro řešení problematiky lokalizace dronu byly testovány dva navigační moduly. Moduly jsou schopny pracovat s až pěti navigačními systémy, a to GPS, Glonass, Galileo, Beidou a QZSS a zároveň dokáží komunikovat s mikrokontrolérem Arduino a IMU jednotkou pro určení pozice dronu.
Návrh modelu kvadrokoptéry
Provazník, Marek ; Cejpek, Zdeněk (oponent) ; Hůlka, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem modelu kvadrokoptéry ve frameworku ROS (Robot Operating System) s použitím simulačního prostředí Gazebo a RViz. Obsahuje stručnou rešerši o dronech jako takových, dynamice pohybu kvadrokoptéry a základy frameworku ROS. Praktická část se zaměřuje na zdrojový kód prostředí a modelu, ovladače motorů a řízení kvadrokoptéry.
Uživatelské rozhraní pro řízení dronu s využitím rozšířené virtuality
Sedlmajer, Kamil ; Nosko, Svetozár (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato práce hodnotí stávající možnosti ovládání dronů, jejich úskalí a navrhuje možná řešení pro efektivnější a snadnější řízení dronů. Výsledný systém je založen na pohledu třetí osoby a technologii rozšířená virtualita, kdy jsou do virtuálního 3D modelu prostředí integrována reálná data z dronu (video-stream, lokalizační informace). Model prostředí je vytvořen s využitím volně dostupných dat. Aplikace pilotovi nabízí prostředky pro snadnější orientaci v prostředí, navigaci k cílovým místům a  možnost v průběhu plánování mise definovat  oblasti s různým potenciálním bezpečnostním rizikem, které budou v průběhu mise využívány k navigaci v těchto zónách a vizualizaci celkové situace ve virtuální scéně rozšířené o on-line reálná data.
Systém pro vyhýbání se překážkám
Dražil, Jan ; Raichl, Petr (oponent) ; Novotný, Josef (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá metodami pro řešení problematiky navigace a pohybu autonomních prostředků mezi překážkami. Práce nejprve obecně popisuje algoritmy pro plánování pohybu a vyhýbání se překážkám. Dále se práce zabývá firmwarem PX4 pro řízení UAV. V rámci práce byl navrhnut vlastní algoritmus pro vyhýbání se překážkám určený pro UAV. Použitým senzorem pro detekci překážek je stereokamera. Tento algoritmus byl implementován v jazyce Python s použitím frameworku ROS a otestován v simulačním prostředí Gazebo. Výsledky jsou diskutovány.
Simulace bezpilotních letadel ve virtuálním prostředí
Lindtner, David ; Lázna, Tomáš (oponent) ; Gábrlík, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou simulace misí bezpilotních letadel ve virtuálním prostředí. Cílem práce je demonstrovat základní i pokročilejší autonomní letecké mise v simulovaném prostředí Gazebo - ROS 2. Důraz práce je kladen na stabilitu softwarového řešení a stabilitu komunikace mezi kritickými komponenty letecké mise.
Futuristic Cockpit for Urban Mobility
Bohovic, Samuel ; Prustoměrský, Milan (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
Rising interest in urban air transportation is creating room for development of user interfaces for use in urban aerial vehicles. Following thesis is a concept of displaying flight data and user interface for such transportation vehicles. This was done through review of past and modern flight data visualization methods. The resulting concept was implemented in a simulation in virtual reality. Implementation was done using Unity and HTC Vive virtual reality headset. The concept is modular and built with private and commercial use in mind. The result is a demonstration of modern aerial urban mobility vehicle's user interfaces could look.
Rojové létání dronů
Kolísek, Josef ; Raichl, Petr (oponent) ; Janoušek, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o problematice rojového létání dronů a jeho využití v praxi. Jedná se o propojení více řídících jednotek bezpilotních letounů a jejich následné koordinaci ve vzduchu. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V praktické části jsou popsány možnosti způsobů rojového létání a koordinace více dronů. V další části jsou popsány možnosti řízení více letových jednotek z jednoho centrálního bodu a tvorba letových instrukcí. Následně možné způsoby jejich komunikace a přenos telemetrických dat pro řízení pomocí protokolu MAVLink (Micro Air Vehicle Link). Praktická část práce se zabývá realizací softwaru pro synchronizovaný let dvou bezpilotních letounů a jejich propojení s řídící stanicí pro přenos instrukcí pro let.
Aspekty tvorby a realizace virtuálních prohlídek prostor
Borák, Marek
BORÁK, M. Aspekty tvorby a realizace virtuálních prohlídek prostor. Diplomo-vá práce. Brno, 2023. Diplomová práce se zaměřuje na tvorbu virtuálních prohlídek s využitím dronů a technologií virtuální reality (VR) jako podpůrných prvků. Cílem práce je navrhnout a implementovat systém, který efektivně integruje tyto technologie, a zkoumat, jakým způsobem mohou společně přispět k inovativním a atraktivním zážitkům z virtuálních prohlídek. V první části práce je provedena rešerše současných trendů a metod v oblasti virtuálních prohlídek, dronů a VR. Dále se práce věnuje možnostem integrace těchto technologií a způsobům jejich využití pro vytvoření nových a efektivních řešení v oblasti prohlídek. Druhá část práce se zaměřuje na návrh a implementaci systému pro tvorbu virtuálních prohlídek, který využívá drony pro získání sférických panoramat, a na vytvoření interaktivního prostředí. Díky této kombinaci je možné poskytnout uživatelům poutavý a pohodlný zážitek z virtuální prohlídky, zatímco zároveň je zajištěna efektivita a flexibilita procesu tvorby prohlídek. V poslední části práce je provedeno vyhodnocení a testování navrženého systému.
Možnosti využití bezpilotních prostředků při hodnocení efektivity zateplení budov zemědělského charakteru
Čubík, Josef
Bakalářská práce se zabývá měřením tepelných úniků budov zemědělského typu. V závislosti na rozměrech těchto budov je třeba se zamyslet, jak zefektivnit hodnocení jejich tepelných ztrát. Nejvíce využívanou technologií pro měření úniků tepla je pomocí ručních termokamer. Vzhledem k velkým plochám a časové náročnosti se nabízí využít bezpilotní prostředek, který disponuje vhodnými vlastnostmi pro tento úkol. Měření však proběhlo pomocí termokamery, díky čemuž se na základě výsledků zvolila oblast, za jakých podmínek je efektivnější využít dron. Pro průkazné měření je třeba rozdílu mezi vnitřními a vnějšími teplotami. Proto byly pro experiment zvoleny haly určené na výkrm kuřat, kde je vyžadováno vyšších teplot. Z výsledku vyplynulo, že tepelné úniky jsou vážným problémem. Všechny zkoumané budovy prokázaly tepelné ztráty. Úniky se lišily v závislosti na konkrétním typu měřené haly a na použité izolaci. Ztráty se projevily především u starších budov s netěsnostmi a odhalenými částmi konstrukcí. Úniky byly hlavně ve formě značných tepelných mostů.
Dokumentace lokality Vidimské lávky na Kokořínsku
Martínek, David ; Lysák, Jakub (vedoucí práce) ; Tomková, Michaela (oponent)
Cílem práce je tvorba mapy velkého měřítka lokality Vidimské lávky na Kokořínsku s důrazem na znázornění antropogenních objektů v pískovcovém reliéfu. Mezi ty patří unikátní lávková stezka, umělé jeskyně a úpravy skal rukou člověka. Při znázorňování skal je využita konturová metoda, přičemž data potřebná pro její provedení byla pořízena dronovým leteckým skenováním s využitím lidarové technologie. Součástí práce je informace o proběhlém terénním mapování a dalších použitých podkladech při tvorbě topografické a následně kartografické databáze. Výstupem práce je tištěná mapa o rozměrech 1200 x 500 mm v měřítku 1 : 700. Klíčová slova: lidar, dron, velkoměřítkové mapování, pískovcové skály, Vidimské lávky

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 132 záznamů.   začátekpředchozí51 - 60dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.