Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 76 záznamů.  začátekpředchozí47 - 56dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Relace mezi verbální a neverbální složkou v reklamních komunikátech.
Rybová, Aneta ; Mareš, Petr (vedoucí práce) ; Šebesta, Karel (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vztahy verbální a neverbální složky v reklamních komunikátech. V první části jsou představena teoretická východiska týkající se reklamy všeobecně, cílové skupiny a modelu působení reklamy na adresáta. Podrobněji jsou zpracovány jednotlivé složky heterogenního komunikátu, tedy složka verbální (slovo) a neverbální (především obraz a barva). Druhou (praktickou) část představuje analýza osmi tištěných časopisových reklam ze dvou okruhů, kterými jsou reklamy na automobily a reklamy na banky. Práce obsahuje srovnání jednotlivých reklam v rámci každého okruhu a závěrem rovněž srovnání specifik obou kategorií. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Časopis Raut, proč nemají graficky výjimečné časopisy na růžích ustláno?
Korábková, Kateřina ; Slanec, Jaroslav (vedoucí práce) ; Láb, Filip (oponent)
(abstrakt) Práce Časopis Raut, proč nemají graficky výjimečné časopisy na růžích ustláno? podrobně popisuje časopis, který vycházel počátkem 90. let. Detailním způsobem se věnuje jednotlivým prvkům jeho mimořádné grafické úpravy. Její výjimečnost vychází nejen z nezvyklého formátu Rautu, ale i z velkorysé práce s obrazovým materiálem a typografií, která se vymyká běžným pravidlům pro časopiseckou produkci. Neobvyklost Rautu se týká i obsahového zaměření časopisu, které má přesah směrem k národnostnímu podtónu. Pro hlubší pochopení Rautu je nezbytné zasazení časopisu do kontextu 90. let, který byl pro jeho vznik klíčový. Vzhledem k výlučnosti Rautu na časopis reagoval tisk, odlišně český a zahraniční, přičemž tato práce sestavuje mediální obraz Rautu. Součástí práce je i rozhovor se šéfredaktorem a art direktorem Rautu Alešem Najbrtem. Rautu vyšlo pouze pět čísel a na jeho zániku se podílelo několik faktorů. Z nich vychází závěr práce, který lze zobecněné podobě aplikovat na jiné časopisy s výjimečnou nebo nezvyklou grafickou úpravou.
Originální a převzatý zdroj v síti internet
Svatý, Michal ; Brejcha, Jan (vedoucí práce) ; Švantner, Martin (oponent)
Práce se věnuje problému autorství na internetu. Pokládá si otázku zda můžeme k dílu přistupovat čistě jako k uzavřené struktuře znaků, nebo zda je nutné brát dílo jako širší strukuru. První část obecně ukazuje internet a jeho specifika coby média. Druhá část je věnována problému autorství, východiskem je zde tradiční pohled Nelsona Goodmana, který zkoumal vztah autenticity díla s ohledem na vnitřní uspořádání prvků zkoumané struktury objektu. Třetí část ukazuje teorie, které jsou v rozporu se stanovisky Nelsona Goodmana, řada pohledů různých autorů popisuje prostředí podléhající neustálým změnám a vyznačující se neustálým sdílením informačních zdrojů. Pozdější teorie ukazují, že pohled na autorství přesahuje doménu daného díla. Závěr přináší syntézu těchto pohledů.
Srovnání grafické stránky deníku Blesk z roku 1993 a 2012.
Mojžíšová, Marcela ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Slanec, Jaroslav (oponent)
Tato práce "Srovnání grafické stránky deníku Blesk z roku 1993 a 2012" se věnuje analýze grafické úpravy nejprodávanějšího českého bulvárního deníku Blesk. První část práce je věnována obecným vizuálním znakům tiskovin. Tento teoretický rámec je důležitý pro vymezení zkoumané oblasti a definici klíčových termínů, se kterými budu pracovat v praktické části. Pro komparaci vizuální stránky deníku Blesk z roku 1993 a roku 2012 jsem si z každého roku vybrala jeden týden, respektive pět čísel deníku z jednoho týdne (pondělí - pátek). Následná analýza se zaměřuje na celkovou vizuální stránku daných čísel (formát, rozměr, okraje) a také na dílčí znaky, jako jsou užité barvy, fotografie, uspořádání jednotlivých stran s důrazem na titulní stranu, usazení nadpisů, a použití dalších grafických doplňků. Po popisu typografických znaků z každého období zvlášť docházím ke kapitole, jejímž cílem je komparace obou souborů a zhodnocení změn, ke kterým v průběhu devatenácti let došlo. Závěr věnuji svým osobním dojmům z obou ročníků zvoleného deníku a vlastnímu zhodnocení přínosu této práce.
Grafická podoba měsíčníku Žena a móda (1949-1995)
Maňasová, Martina ; Slanec, Jaroslav (vedoucí práce) ; Láb, Filip (oponent)
Bakalářská práce "Grafická podoba měsíčníku Žena a móda (1949-1995)" se zabývá grafickou úpravou tohoto časopisu, přičemž zkoumá celkové i dílčí změny v jeho typografii. Časopis vycházel téměř polovinu století, od ledna roku 1949 do července roku 1995, kdy byla jeho produkce ukončena z finančních důvodů. Práce si klade za cíl tuto dobu rozdělit na úseky, které byly z hlediska grafické podoby časopisu něčím přelomové. Zaměřuje se nejprve na historický kontext, technické aspekty dobové typografie a vliv marxismu-leninismu na grafickou úpravu periodik. Obsahuje také stručný slovníček základních pojmů. V analýze grafické podoby časopisu se práce zaměřuje na fyzické vlastnosti, sazbu, písmo, titulky, obálku nebo reklamy, vždy v rámci příslušných období. Dále je pro srovnání zařazen také stručný nástin grafické podoby nejznámějších světových módních časopisů, které vycházely ve stejné době jako Žena a móda. Práce si všímá také nové konkurence Ženy a módy po roce 1989 a je doplněna obrazovým materiálem. Klíčová slova Typografie, grafická úprava, móda, časopis, design, sazba, písmo, titulní strana, odstavec, titulek, ilustrace, fotografie
Historie a úroveň soutěže o nejkrásnější české knihy roku z pohledu hodnotící komise a reakcí v dobovém tisku
Richter, David ; Petruželková, Alena (vedoucí práce) ; Landová, Hana (oponent)
v českém jazyce: Tato práce se zabývá porovnáním jednotlivých ročníků soutěže Nejkrásnější české knihy roku mezi lety 1966 až 1990 s ohledem na celkový stav československé knižní grafiky, typografie a polygrafie. Sumarizace historického vývoje je provedena analýzou dobových periodických publikací odborného i laického charakteru. Práce je rozdělena na teoretický úvod k problematice s přesahem k historickým souvislostem, samotnou analýzu reflexí soutěžních ročníků a na stručné představení čtyř výrazných osobností knižní grafiky a typografie druhé poloviny 20. století Oldřicha Hlavsy, Milana Hegara, Jiřího Rathouského a Adolfa Hoffmeistera.
Poznámky ke Güntherově vydání Melanchthonovy latinské gramatiky
Pišna, Jan
Příspěvek pojednává o rajhradském exempláři Melanchthonovy latinské gramatiky, který\nvznikl v Günterově prostějovské tiskárně ante quem 1560. Ze srovnání s první známou, kompletně dochovanou a především datovanou edicí z roku 1560 i s dalšími známými exempláři, o nichž jsme pojednali již v roce 2012, je patrné, že se jedná o první fázi adaptace této gramatiky u nás a edice z roku 1560 je její rozvinutější a dopracovaná verze. Edice rajhradského exempláře se ovšem stala předlohou pro patisk vzešlý z pražské Melantrichovy tiskárny v 60. letech 16. století.
Typografie a sazba odborných dokumentů v XeTeX
KOCUR, David
V mé bakalářské práci se budu zabývat typografickým Unicodovým rozšířením technologii TeX XeTeX, který podporuje speciální znakové sady pro písmo většinu světových jazyků, dále umožňuje podporu pro technologie písma jako TrueType a OpenType. Dále se budu zabývat historií vývoje XeTeXu a jeho implementací do TeX. Rovněž bude podrobně otestována funkčnost a typografická správnost speciálních znakových sad a porovnání s použitím běžných textových editorů, které se snaží zabývat podobnou problematikou se speciálními znaky. Součástí bude také samotná práce vypracovaná v XeTeXu, která demonstruje praktické využití a funkčnost tohoto rozšíření.
ZÁMEK ZDISLAVICE – KONCEPCE OBNOVY KULTURNÍ PAMÁTKY
Valentová, Veronika ; Pospíšil, Zdeněk (oponent) ; Boháč, Ivo (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je koncept obnovy zámku ve Zdislavicích a jeho nové využití jako literárního hotelu se zaměřením na osobnost významné rakouské spisovatelky Marie Ebner-Eschenbach, rozené Dubské. Mým cílem bylo najít zámečku takové využití, které by jej oživilo a mohl tak být zachován pro další generace. Díky osobnosti spisovatelky jsem se rozhodla zámek spojit s literaturou. Navrhla jsem tak hotel, který je určen pro literární nadšence, jazykovědce, copywritery a odbornou veřejnost. Ale také pro návštěvníky, kteří se zajímají o osobu Marie Ebner-Eschenbach. V objektu je tak hotel a další přidružené provozy. Těmi je restaurace, literární kavárna s přidruženým muzeem o spisovatelce, kaple, společenské sály s možným využitím pro konference a knihovna (celkem tři knihovny). Součástí celého areálu je také zámecký park. Ten je koncipován jako anglický park, ale ve směru osy zámku je tato sekce upravena jako francouzská zahrada. Hrobka Dubských je od zámku vzdálena jen pár desítek metrů a je zpřístupněna přes schodiště. V situaci je ideové napojení hrobky na areál zámeckého parku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 76 záznamů.   začátekpředchozí47 - 56dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.