Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 50 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza motivace učitelů středních škol
Kořínková, Pavla ; Kašparová, Eva (vedoucí práce) ; Mudrová, Kateřina (oponent)
Práce se zaobírá problematikou motivace a spokojenosti pracovníků v sektoru školství v České republice. V teoretické části se zaměřuje na představení teoretických poznatků z oblasti motivace pracovníků a jejich spokojenosti v zaměstnání. V praktické části se zaměřuje na analýzu motivace středoškolských učitelů. Cílem této části je zmapovat úroveň motivace a spokojenosti učitelů na pracovišti. Je zde také poukázáno na faktory, které tuto problematiku ovlivňují, např. pracovní prostředí, výše mzdy atd. Analýza byla provedena na dvou pražských středních školách, a to Obchodní akademie Vinohradská a Střední škola slaboproudé elektrotechniky ve Vysočanech. Respondenti (učitelé) byli podrobeni dotazníkovému šetření, které se zaměřilo na jejich spokojenost na pracovišti, spokojenost s finančním ohodnocením, na vztahy na pracovišti, na samotnou pracovní motivaci dalším. Bylo využito i řízeného strukturovaného rozhovoru jak s ředitelem obchodní akademie, tak s ředitelkou střední odborné školy.
Pojetí regionálních dějin ve výuce dějepisu na středních školách ve městě Příbram
BLAŽKOVÁ, Hana
Diplomová práce se zaměřuje na pojetí regionálních dějin ve výuce dějepisu ve městě Příbram. Přináší současný pohled na regionální dějiny z pohledu didaktiky a snaží se ukázat stávající stav regionálně historického bádání. Celá práce je rozdělena na tři velké celky. První část se zabývá pojmem region, jeho významem a pojetím. Dále mapuje významné regionální historiky a badatele, stručně přibližuje jejich díla a seznamuje nás s významnými osobnostmi příbramského regionálního bádání. Též se zabývá dějinami města Příbram a jeho nejbližšího okolí. Ve druhé části diplomové práce jsou zpracována data získaná při empirickém výzkumu, který proběhl na sedmi středních školách ve městě Příbram, kde se vyučuje dějepis v maturitních oborech. Zjištěná fakta o stavu regionální historie ve výuce dějepisu jsou konfrontována s původními cíli a hypotézami. Třetí část se zaměřuje na konkrétní metodické možnosti, jak využít regionální dějiny ve výuce dějepisu na středních školách. Předkládá dva návrhy na projektovou výuku, které mohou učitelé ve svých hodinách využít.
Informatické vzdělávání v oblasti středních škol nezaměřených na výuku informatiky
Waldmannová, Lenka ; Marešová, Zdena (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Cílem práce je analyzovat výuku informatiky na středních školách v České republice, které nejsou zaměřeny na informatické vzdělávání. Pro analýzu je prvořadá legislativa České republiky, ale také poznatky z praxe. Hlavní oblastí zájmu je tvorba Rámcových vzdělávacích programů a jejich aplikace na školách dle Školního vzdělávacího programu. Problematika je také velmi úzce spjata s otázkou státní maturity a její realizací. Zdrojem informací pro tvorbu analýzy jsou legislativní dokumenty vydané Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy České republiky -- např. Bílá kniha (Národní program rozvoje vzdělávání), Rámcové vzdělávací programy pro jednotlivé obory středních škol, Katalog požadavků zkoušek společné části maturitní zkoušky -- Informatika základní úroveň obtížnosti/ vyšší úroveň obtížnosti. Data z praxe jsou získána formou dotazníků, které byly rozeslány na střední školy po České republice, v některých školách proběhla i osobní návštěva. Následné zpracování získaných dat by mělo vést k jasným závěrům a vyvození doporučení pro změny v oblasti výuky informatiky na středních školách.
Informatické vzdělávání na středních školách zaměřených na informatiku
Kopřiva, Pavel ; Marešová, Zdena (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Cílem mé práce je popsat vývoj informatického vzdělávání na středních školách v České republice, který není popsán v žádných knihách, nýbrž jsme schopni jej zjistit, a to především díky pamětníkům, kteří v době vzniku informatického vzdělávání stáli v čele středních škol nebo se přímo vývoje informatického vzdělání zúčastnili. Dalším cílem je v krátkosti shrnout látku, která se v současné době probírá na středních školách a oborech, které jsou zaměřeny na Informatiku a to jednak z širšího pohledu pomocí Rámcového vzdělávacího programu a následně konkrétně a úzce pomocí současných učebnic Informatiky pro střední školy. Jednou ze stěžejních částí mé bakalářské práce bude dotazování studentů středních škol, a to jak se zaměřením, tak i bez zaměření na Informatiku. V rámci dotazování budou kladeny stejné otázky oběma skupinám studentů a následně budou jejich výsledky zobrazeny v grafické podobě s finálním komentářem těchto výsledků. V poslední části bych rád naznačil problém, který osobně vidím v dnešním vzdělávacím školském systému.
Vnitřní faktory efektivnosti ve vybrané organizaci veřejného sektoru
Šámalová, Lenka ; Musil, Martin (vedoucí práce) ; Krbová, Jana (oponent)
Předmětem této bakalářské práce jsou vnitřní faktory efektivnosti ve vybrané organizaci veřejného sektoru. Cílem práce je popsat a zhodnotit jejich využívání v konkrétní střední škole. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení některých důležitých pojmů v ekonomii a popis současné situace ve školství. V praktické části je představena střední škola a jednotlivé vnitřní faktory efektivnosti. Jejich využívání ve škole je zhodnoceno v závěru práce současně s návrhy na některé změny.
Projekt informačního vzdělávání pedagogů na střední technické škole
Dvořáková, Drahomíra ; Chára, Luboš
Příspěvek popisuje průběh školení informační gramotnosti zaměřené cíleně na pedagogy střední technické školy. Toto pilotní školení probíhalo od února do srpna 2010 a bylo součástí projektu na vytvoření „Studijního a informačního centra ve Střední škole technické a obchodní Dačice“. Cílem samotného školení bylo zkvalitnit vzdělávací proces na škole a inspirativně nasměrovat pedagogy do dalšího vzdělávání v oblasti orientace v elektronických zdrojích (digitální knihovny, open access zdroje a institucionální repozitáře), vyhledávání informací, citování aj. V závěru příspěvku je shrnuta a vyhodnocena anketa, která proběhla mezi pedagogy. Výsledky této ankety ovlivní další projekty konané v Národní technické knihovně a spojené s informační gramotností pedagogů.
Financování vysokoškolského vzdělání v Rusku
Pochtyva, Iryna ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Maaytová, Alena (oponent)
Tato diplomová práce je věnovaná financování vysokého školství v podminkách Ruské federace. Jako hlavní cíl si autorka položila vytvořit analýzu stávajícího systému financování terciárního vzdělání Ruské federace a definování návrhů na jeho zlepšení. Účelem první části práce je vytvořit přehled o ekonomickém aspektu vysokoškolského vzdělání. Druhá kapitola má vyloženě výzkumný charakter a je věnována charakteristice vysokoškolského vzdělání z hlediska financování.
Nerovnováha na trhu práce
Pajkrtová, Miroslava ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Krebs, Vojtěch (oponent)
Diplomová práce se věnuje nedostatku technických profesí na trhu práce, který pociťují zaměstnavatelé v oblasti průmyslu. Popisuje ekonomickou situaci České republiky a charakterizuje trh práce, jeho strukturu a požadavky na pracovní sílu. Zaměřuje se především na analýzu situace ve středním školství, zejména v oblasti středních odborných učilišť. V práci je možné nalézt také negativní dopady, které může nedostatek technických profesí na trhu práce přinést. Cílem této práce jsou možná opatření a doporučení v oblasti aktivní politiky zaměstnanosti a v českém školství, která by mohla pomoci řešit vzniklou situaci.
Matematická optimalizace rozvrhu na střední škole
Daněk, Roman ; Fábry, Jan (vedoucí práce) ; Jablonský, Josef (oponent)
Tato diplomová práce zabývající se matematickou optimalizací rozvrhu na střední škole si klade za cíl prošetřit, zda je vhodné k optimalizaci středoškolského rozvrhu použít dělící problém. Veškeré výpočty jsou dokumentovány ve třech různých úlohách, které se zakládají na reálných datech skutečné střední školy. Z optimalizačních softwarů byly zvoleny programy Lingo a Xpress na kterých byly ověřeny dva rozdílné způsoby formulace matematického modelu. Práce obsahuje sedm příloh, které jsou obsaženy v hlavním dokumentu a speciální přílohy obsahující formulace modelů a interpretační tabulky v programu MS Excel s využitím VBA na přiloženém CD.
Střední školy v České republice od školního roku 1993/1994
Řeháková, Věra ; Moravová, Jiřina (vedoucí práce) ; Pozdnjaková, Irina (oponent)
Statistika školství je výrazně ovlivněna celou řadou legislativních opatření a z nich vyplývajících metodických změn, které činí statistická data obtížně srovnatelná v čase. Cílem této diplomové práce je sjednotit metodiku středoškolských dat od vzniku samostatné České republiky tzn. od školního roku 1993/1994, analyzovat dosavadní vývoj středního školství a na základě poznatků z provedených analýz odhadnout budoucí počet žáků středních škol. Dalším cílem je zachytit uplatnitelnost absolventů středních škol na trhu práce. Sjednocení dat je dosaženo pomocí kmenové klasifikace oborů vzdělání a její návaznosti na dříve používanou jednotnou klasifikaci oborů vzdělání. Údaje z elektronické databáze Ústavu pro informace ve vzdělávání jsou podle určujícího písmene KKOV rozčleněny do vyučovaných oborů. Závěry z analýzy dosavadního vývoje jsou využity pro konstrukci demografického modelu, kterým je odhadnut budoucí vývoj středních škol.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 50 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.