Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38,788 záznamů.  začátekpředchozí38779 - 38788  přejít na záznam: Hledání trvalo 2.23 vteřin. 

Ročenka VÚPP 1999
VÚPP
Publikace popisuje činnost instituce - Výzkumného ústavu potravinářského Praha, v.v.i. v roce 1999. Tato činnost je orientována především na zlepšení úrovně stravování populace a na ozdravění nabídky potravin, dále na zdokonalování postupů při zpracování potravin, na vývoj speciálních potravin pro skupiny obyvatel s mimořádnými zdravotními potravními nároky, na vyhledávání a vývoj souvisejících kontrolních a hodnotitelských metod, analytiku včetně provádění specifických rozborů, a na vývoj a výrobu speciálních měřících zařízení a techniky. Jsou uvedeny údaje o struktuře a orgánech instituce, základní statistické údaje, výsledky hlavní (výzkumné) činnosti ústavu a dalších činností (pedagogické, vzdělávací, poradenské činnosti, zastoupení v národních orgánech, radách a komisích, mezinárodní aktivity). Publikace je dvojjazyčná (cz + en).
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Ročenka VÚPP 1998
VÚPP
Publikace popisuje činnost instituce - Výzkumného ústavu potravinářského Praha, v.v.i. v roce 1998. Tato činnost je orientována především na zlepšení úrovně stravování populace a na ozdravění nabídky potravin, dále na zdokonalování postupů při zpracování potravin, na vývoj speciálních potravin pro skupiny obyvatel s mimořádnými zdravotními potravními nároky, na vyhledávání a vývoj souvisejících kontrolních a hodnotitelských metod, analytiku včetně provádění specifických rozborů, a na vývoj a výrobu speciálních měřících zařízení a techniky. Jsou uvedeny údaje o struktuře a orgánech instituce, základní statistické údaje, výsledky hlavní (výzkumné) činnosti ústavu a dalších činností (pedagogické, vzdělávací, poradenské činnosti, zastoupení v národních orgánech, radách a komisích, mezinárodní aktivity). Publikace je dvojjazyčná (cz + en).
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Ročenka VÚPP 1997
VÚPP
Publikace popisuje činnost instituce - Výzkumného ústavu potravinářského Praha, v.v.i. v roce 1997. Tato činnost je orientována především na zlepšení úrovně stravování populace a na ozdravění nabídky potravin, dále na zdokonalování postupů při zpracování potravin, na vývoj speciálních potravin pro skupiny obyvatel s mimořádnými zdravotními potravními nároky, na vyhledávání a vývoj souvisejících kontrolních a hodnotitelských metod, analytiku včetně provádění specifických rozborů, a na vývoj a výrobu speciálních měřících zařízení a techniky. Jsou uvedeny údaje o struktuře a orgánech instituce, základní statistické údaje, výsledky hlavní (výzkumné) činnosti ústavu a dalších činností (pedagogické, vzdělávací, poradenské činnosti, zastoupení v národních orgánech, radách a komisích, mezinárodní aktivity). Publikace je dvojjazyčná (cz + en).
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Ročenka VÚPP 1996
VÚPP
Publikace popisuje činnost instituce - Výzkumného ústavu potravinářského Praha, v.v.i. v roce 1996. Tato činnost je orientována především na zlepšení úrovně stravování populace a na ozdravění nabídky potravin, dále na zdokonalování postupů při zpracování potravin, na vývoj speciálních potravin pro skupiny obyvatel s mimořádnými zdravotními potravními nároky, na vyhledávání a vývoj souvisejících kontrolních a hodnotitelských metod, analytiku včetně provádění specifických rozborů, a na vývoj a výrobu speciálních měřících zařízení a techniky. Jsou uvedeny údaje o struktuře a orgánech instituce, základní statistické údaje, výsledky hlavní (výzkumné) činnosti ústavu a dalších činností (pedagogické, vzdělávací, poradenské činnosti, zastoupení v národních orgánech, radách a komisích, mezinárodní aktivity). Publikace je dvojjazyčná (cz + en).
Plný text: Stáhnout plný textPDF

CT laserová mamografie
BAČOVSKÁ, Michaela
Podle údajů Ministerstva zdravotnictví zaujímá zhoubný nádor prsu první místo v žebříčku nejčastějších zhoubných nádorových onemocnění u žen v České republice. Každý rok je diagnostikováno více než 5500 nových případů karcinomu prsu, přičemž na jeho následky umírá každoročně přibližně 2000 žen. V září 2002 byl v České republice oficiálně zaveden celoplošný screening rakoviny prsu. Jeho hlavní úkol spočívá v záchytu nižších stádií karcinomu prsu a vlivem účinnější léčby počátečních stádií choroby, také v prodloužení přežití pacientů. Po zavedení screeningu došlo logicky ke zvýšení incidence a zároveň by mělo docházet ke snížení mortality. Snaha o zobrazení prsu začala s rozvojem rentgenových vyšetřovacích metod a při všeobecném vývoji nových technologií v minulém století nezůstaly pozadu ani diagnostické metody. Pokrok zaznamenaly především rentgenové vyšetřovací metody, zároveň došlo k vývoji metod zcela nových. Dnes je zcela dostupná počítačová tomografie, magnetická rezonance nebo emisní počítačová tomografie. Pro zobrazení prsní žlázy znamenaly největší pokrok mamografy a v těsné návaznosti na ně ultrasonografy. Nejnovější vývoj v mamodiagnostice nám umožňuje používat kromě těchto základních a osvědčených metod také nové vyšetřovací metody, které mají uplatnění jako doplňující metody. Jednou z nich je CT laserová mamografie (CTLM), která je používána v několika zemích ve světě. V České republice mají CTLM přístroj k dispozici radiodiagnostická klinika FNKV v Praze a Masarykův onkologický ústav v Brně. Jak název napovídá,jedná se o zobrazení prsu za pomoci laserového paprsku. CTLM zobrazuje fyziologické cévní struktury v prsu a eventuální angiogenezi, pokud je přítomna.

Rozvoj čtenářských dovedností neslyšících žáků v souladu s referenční úrovní A2
Staňková, Vladimíra ; Cícha Hronová, Anna (vedoucí práce) ; Pacovská, Jasňa (oponent)
Práce se zabývá rozvojem čtenářských dovedností neslyšících žáků na jazykové úrovni A2 podle Společného evropského referenčního rámce. V souladu s názorem, že neslyšící žáci by měli být vzděláváni bilingválně, čerpá především ze zahraničních učebnic zaměřených na rozvoj čtenářských dovedností při výuce cizího jazyka. Uvádí podrobný postup, jak by se mělo při rozvoji čtenářských dovedností postupovat při práci s textem, jaká cvičení by měla být používána a jakým způsobem by s nimi měl učitel s žáky pracovat. V rámci charakteristik jednotlivých postupů je upozorňováno na možné chyby, kterým je třeba se při výuce čtenářských dovedností vyvarovat. S využitím poznatků, jaké dovednosti by měl žák mít pro čtení s porozuměním na úrovni A2 a jakým způsobem je vhodné při výuce čtení s porozuměním postupovat, přináší práce soubor prakticky zaměřených textů a k nim navržených aktivit. Texty jsou rozděleny do tří tematických oblastí a v rámci každé z nich jsou cvičení k textům strukturována do několika částí podle jednotlivých fází práce s textem. Cvičení jsou také doplněna metodickými doporučeními, která upřesňují způsob použití, navrhují různé modifikace a upozorňují na problematické situace.

Didaktická analýza učebnic OV-ZSV (průřezové téma Mediální výchova)
Novotná, Jana ; Jirásková, Věra (vedoucí práce) ; Dvořáková, Michaela (oponent)
Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se zabývám učebnicemi, didaktickou analýzou učebnic, jejich využíváním v rukou učitelů a žáků. Především jsem se soustředila na průřezové téma Mediální výchova. V praktické části jsem provedla didaktickou analýzu učebnic, kde jsem se zaměřila na vybrané komponenty didaktické analýzy učebnic používaných ve vzdělávacích oborech Výchova k občanství, Občanská výchova a Základy společenských věd.

Geopolitical impact of China's search for energy on the Indian Ocean and South China Sea
Rodd, William ; Hrishabh, Sandilya (vedoucí práce) ; Riegl, Martin (oponent)
This thesis examines the geopolitical consequences of China's search for energy resources on the Indian Ocean and South China Sea. It provides a brief outline of the energy situation of the world as a whole, specifically how it is becoming a more globalized and singular market. This change is occurring at the same time as a pronounced shift away from the traditional measurements of 'power' towards 'softer' more subtle definitions. There is a brief section outlining the geopolitical teachings of Alfred T. Mahan, specifically how he advocated seapower primarily for the purpose of providing the stability and security necessary for trade. Chinese analysts have been embracing the teachings of Mahan, but also interpreting them in a way that justifies the naval buildup Beijing has been embarking on in recent years. The paper briefly looks at the potential sources that China could turn to meet its energy needs, but concludes that it will have to rely on oil for the foreseeable future. It then attempts to define overall Chinese interests, specifically how nearly all of these relate somehow to energy security, thus underlining the importance of this topic to leaders in Beijing. The last half of the work delves into a geopolitical analysis of the Indian Ocean and South China Sea, and how militarization in the...

Editor pro IVE - objekty a lokace
Vorba, Jiří ; Poch, Tomáš (oponent) ; Brom, Cyril (vedoucí práce)
Hlavním cílem této práce je implementace editoru pro IVE, což je simulátor virtuálních lidí vyvinutý na MFF UK. Editor by měl především zpřístupnit IVE pro potřeby výuky algoritmů pro řízení virtuálních postav. Součástí práce je také rešerše z oblasti nástrojů pro prototypování algoritmů pro řízení virtuálních postav v počítačových hrách a výukových aplikacích. V textu je také představen a přiblížen samotný projekt IVE. V rámci testování editoru byl vytvořen ukázkový svět a vznikly také dva tutorialy, které jsou součástí rozsáhlé uživatelské dokumentace.

Aktivní poslech hudby
Šulanová, Silvie ; Hurníková, Kateřina (oponent) ; Herden, Jaroslav (vedoucí práce)
Poslech hudby v hudebně výchovném procesu je pro žáka přínosný jen tehdy, je-li uskutečňován s pomocí aktivní tvořivosti. Ke splnění tohoto požadavku se proto v rámci receptivní hudební výchovy uplatňuje činnostní pojetí poslechu hudby. Východiskem tohoto přístupu je tzv. dynamický model, který pojímáme jako ideální vzor didaktické transformace hudebního materiálu. Pomocí něho vytváří pedagog v rámci hudebně výchovného procesu takové vyučovací podmínky, jež mají žákům zjednodušit pozorování hudebních prvků a struktur a umožnit tak porozumění hudební řeči. Pochopitelně tedy závisí na schopnostech a dovednostech učitele, jak konkrétní hudební dílo prezentuje. Úspěšnost receptivní hudební výchovy je však determinována především hloubkou a intenzitou hudebního vnímání žáků, tedy jejich aktivitou při vnímání hudebních děl. Naučit žáky vnímat hudbu aktivně znamená naučit je pomocí tvořivých muzikantských činností a jednoduchých myšlenkových operací zpracovat daný hudební materiál. Jinými slovy, žáci na základě vlastních činností pronikají do obecných zákonistostí hudby tj. pozorují poslouchanou hudbu, identifikují její vyjadřovací prostředky, odhalují strukturní složky hudby a dešifrují tak její hudební obsah. Získané poznatky a zkušenosti jsou pak schopni aplikovat v jiné analogické hudební situaci. Aktivní...