Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 56 záznamů.  začátekpředchozí37 - 46další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Funkce jazykové semiózy ve filmech Quentina Tarantina
Daičová, Andrea ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Práce "Funkce jazykové semiózy ve filmech Quentina Tarantina" si klade za cíl zachytit a popsat výjimečnost a jedinečnost jazykových prostředků ve filmech jednoho z nejvýznamnějších filmových režisérů a scenáristů - Quentina Tarantina. Prostřednictvím sémiotické analýzy zkoumá významové prvky ve filmech a scénářích a popisuje tak charakteristický způsob užívaných výrazů. Zaměřuje se především na znak, jakožto hlavní nástroj semiózy, a jeho funkci ve filmové řeči. Soustředí se také na popis užívaných sémantických jevů, zdůvodnění jejich výskytu v autorově tvorbě, a snaží se tak zachytit originalitu autorova vyjadřování. Závěrečná část zkoumá Tarantinovo postavení v kinematografii a snaží se vysvětlit příčiny jeho velkého mediálního úspěchu.
Mushrooms and Slag Heaps: Symbolic Processes and Practices of Group Boundaries Defining in Kukolice
Hrčková, Jana ; Grygar, Jakub (vedoucí práce) ; Frantová, Veronika (oponent)
Hlavným problémom textu je téma symbolických procesov a praktík vytvárania skupinových hraníc komunity v Kukoliciach. V obci je u obyvateľov pozorovateľné silné vymedzovanie sa voči susednej skupine Poliakov, s použitím rôznych naratívov a predstáv. Ústredným cieľom práce je snaha o porozumenie a vysvetlenie daného stavu. V texte sa pri analýzach a interpretáciách empirických dát pracuje najmä s teoretickými východiskami Cohenovej knihy The Symbolic Construction of Community, Saidovho Orientalizmu a Eliasovho úvodu k The Established and the Outsiders. Výskum bol uskutočnený v oblasti Frýdlantského výbežku, v obci o veľkosti 390 obyvateľov hraničiacej s Poľskom. Boli pri ňom využité najmä neštrukturované rozhovory, zúčastnené pozorovania a analýzy mediálnych a úradných dokumentov. Počas analýzy sa ukázalo, že Poliaci prenesene splynuli s obrazmi bane a elektrárne, špiny, chudoby a nižšej civilizačnej úrovne, ktoré sú pripisované poľskému územiu za hranicou - zodpovedajúc Taussigovmu konceptu mimesis.
Příroda v díle Maríi Luisy Bombalové
Bačíková, Andrea ; Housková, Anna (vedoucí práce) ; Poláková, Dora (oponent)
Ústředním tématem této diplomové práce je zobrazení přírody v díle chilské autorky Maríi Luisy Bombal a vymezení zapojení ženské perspektivy do těchto textů. Důraz je kladen na nalezení t ypických symbolů, které jsou v autorčině románové i povídkové tvorbě používány a zaměřit se na jejich specifické užití a konotace, do kterých vstupují. Pro větší přehledn ost je autorčina tvorba rozdělena do tří větších tematických celků: marné hledání lásky, kosmické spojení ženských postav s přírodou, pojetí vztahu života a smrti.
Obraz pouště v moderní arabské povídce
Šifaldová, Gabriela ; Ondráš, František (vedoucí práce) ; Oliverius, Jaroslav (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá tématiku pouště jako literárního prostředí v moderní arabské povídce. Cílem je analýza krátkých povídkových textů zabývajících se problematikou pouště. K tomuto tématu bude přistupováno z hlediska sémanticko- symbolické analýzy, jejímž prostřednictvím bude hledán vztah mezi přírodou jako krajinou a prostředím a přírodou jako zdrojem mytologických a fantastických představ, které se odrážejí v životě literárních hrdinů a ve výstavbě příběhu. Součástí je také hledání odpovědi na otázku, čím se liší přístup autora, který zpracovává téma pouště, od autora zabývajícího se městským či jiným prostředím a jakou úlohu při tom hraje jeho geografický původ. Práce je rozdělena do tří základních celků, ve kterých je rozvíjena symbolická, mytologická a antropologická analýza vybraných textů. Klíčová slova: poušť, Ibrāhīm al-Kūnī, symboly, mystika, moderní arabská literatura
Prototypizace, archetypizace a mytoligizace v Avataru (textová a sémiotická analýza)
Richterová, Sára ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Kučera, Štěpán (oponent)
Bakalářská práce nazvaná "Prototypizace, archetypizace a mytologizace v Avataru" se zabývá filmem, který se umístil na vrcholu sledovanosti diváků. Dlouho očekávaný velkofilm Avatar se stal mezníkem v kinematografii díky využití nejmodernější technologie při natáčení a ovlivnil tak tvorbu filmů, které přišly po něm. První část se věnuje sémiotickým teoriím a definici science fiction se subžánry využitými při výstavbě narace. Druhá část práce je zaměřena na dějový, hudební, řečový a obrazový rozbor filmu. Na jednotlivé scény z filmu jsou zde aplikovány teorie a postupy, které jsou vytyčeny v prvních dvou kapitolách. Nástup filmů s 3D efekty opět vyvolal zájem publika o pravidelné návštěvy kina. Tato práce zkoumá dopad nového fenoménu na kvalitu zpracování a vyznění prvního příběhu natočeného za pomoci nové technologie. Dějová linie se navrací k již funkčním mýtům a za pomoci jejich ověřených postupů vytváří svůj vlastní sémioprostor. K dosažení úspěchu využívá prvoplánové líbivosti a snaží se divákovi smysly ohromit dokonale propracovanou virtuální realitou a vystupujícími obrazy. Avatar se zde stal novým prototypem pro novou generaci za pomoci starých a ověřených archetypů.
Vytváření nové identity a symbolů české společnosti v letech 1989-1993 (Analýza na základě konceptu občanského náboženství)
Novotný, Josef ; Halík, Tomáš (vedoucí práce) ; Lupták Burzová, Petra (oponent)
Práce se snaží prokázat aplikovatelnost konceptu občanského náboženství na českou společnost. Po představení konceptu občanského náboženství pocházejícího od R. Bellaha, občanské společnosti a procesu legitimizace (založeném na myšlenkách J. Přibáně) jsou analyzovány projevy prezidenta V. Havla a články z vybraných dobových periodik. V letech 1989-1993 jako transformačním a krizovém období lze sledovat diskuzi o nutnosti vytvořit občanskou společnost, nalézt způsob legitimizace nového stavu a vytvořit novou kolektivní identitu. Zaměření na jedince a občanství vyplývající z těchto článků představuje fundamenty společnosti, v nichž je díky občanskému náboženství rozpoznán transcendentní prvek a univerzalita, které jim dodávají jednotící potenciál a které se mohou skrze mýty prezentovat v partikulární formě.
Srovnání implementačních strategií DFA
Balgar, Marek ; Šimek, Václav (oponent) ; Kaštil, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce podrobně popisuje výběr metod pro uložení automatu na FPGA a následnou implementaci. Byly vybrány metody bit-split, compress metoda a hashovací tabulka. Dále jsou zde porovnávány jednotlivé paměti, které automaty v reprezentaci jednotlivých metod zaberou. Jsou zde prováděny různé testy s velkou škálou vzorků. Z výsledků jsou zde pak zhodnoceny výhody a nevýhody jednotlivých metod, ale hlavně je zde obsaženo rozhodnutí, která metoda je nejvýhodnější pro uložení automatu na FPGA.
Podniková kultura v malých a středních podnicích
STANĚK, Aleš
Cílem této práce je charakterizovat podnikovou kulturu za pomoci specifikace rozhodujících dimenzí ve vybraných organizacích, a poté navrhnout změny vedoucí k žádoucímu stavu podnikové kultury.Diplomová práce je rozdělena do dvou hlavních částí. Skládá se z části teoretické a praktické. Úvodní část práce zaujímá literární rešerše, kde bylo třeba prostudovat literární prameny vztahující se k podnikové kultuře, jejím dimenzím a stavu vedoucímu k znalostní ekonomice, základní pojmy a zákonitosti vysvětlit a popsat. Druhou a mnohem podstatnější část tvoří charakteristika konkrétních malých a středních podniků, empirické šetření a analýza jejich podnikových kultur. Bylo použito kvantitativních a kvalitativních metod zkoumání, především dotazník VSM 94. Do dotazníkového šetření bylo přidáno několik dalších otázek, nad rámec dotazníku ověřeného výzkumem Geerta Hofstedeho, k zjištění více informací o daných podnicích.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 56 záznamů.   začátekpředchozí37 - 46další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.