Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 365 záznamů.  začátekpředchozí355 - 364další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Wine in gastronomy and tourism in Slovakia
Dobošová, Jana ; Mlejnková, Lena (vedoucí práce) ; Vaško, Martin (oponent)
Nosným tématem této bakalářské práce je víno jako jeden z motivů účasti na cestovním ruchu Slovenska a také pozice vína ve slovenské gastronomii. Práce je rozdělena do tří hlavních částí. První část se zabývá vínem ve spojení s kulturou a jeho historií. Druhá část práce je věnována současnému stavu vinohradnictví a vinařství na Slovensku, třetí část pak popisuje současný stav vinařské turistiky - enoturistiky na Slovensku a analyzuje potenciál vína v cestovním ruchu a gastronomii této země.
Mezinárodní obchod vínem
Portová, Petra ; Taušer, Josef (vedoucí práce) ; Bolotov, Ilya (oponent)
Práce se zabývá mezinárodním obchodem vínem se zaměřením na postavení Evropské unie v tomto obchodě. V první kapitole je zanalyzován obchod vínem ve světovém měřítku pomocí zhodnocení dovozu, vývozu, produkce a spotřeby vína. Druhá kapitola se věnuje mezinárodním organizacím, které se zabývají obchodem vínem nebo zasahují do této oblasti. Třetí a čtvrtá kapitola se zabývají organizací trhu s vínem EU, postavení EU na světovém trhu s vínem a obchodními vztahy EU v oblasti vína.
Mezinárodní obchod s vínem.
Filipová, Šárka ; Štěrbová, Ludmila (vedoucí práce) ; Zamykalová, Miroslava (oponent)
Prvni kapitola pojednava o vinu po obecne strance, jeho typologii, historickem vyvoji produkce a obchodu s vinem a o marketingovych aspektech vina. Druha kapitola se venuje analyze hlavnich producentu, exporteru a importeru vina a v zaveru se zminuje o soucasnych trendech. Posledni kapitola porovnava obchodni politiku EU a Australie, zabyva se Dohodou mezi EU a Australii o obchodu s vinem a v zaveru se venuje problematice geografickych oznaceni na pude WTO.
Beaujolais nouveau. Charakteristika komerční strategie.
HORTOVÁ, Petra
Tato bakalářská práce se zaměřuje na fenomén beaujolais nouveau a jeho marketingovou strategii. Tradice tohoto mladého francouzského vína je známa takřka po celém světě. V posledních letech se tradice jeho oslav rozšířila úspěšně i do České republiky. Lidé u nás beaujolais nouveau pijí, oslavují, ale takřka nic o něm neví. Bakalářská práce nahlíží na beaujolais nouveau z mnoha hledisek. Nejprve představuje region Beaujolais, kde se toto víno pěstuje, dále jeho výrobu a také samotnou historii a původ svátku tohoto vína. Práce ve své další části popisuje komerční strategii a prostředky, které využívá a zaměřuje se také na její dosah v celosvětovém a evropském měřítku. Nechybí ani pohled na francouzský a český trh s vínem a alkoholickými nápoji a stručná charakteristika institucí, jež se propagací beaujolais nouveau zabývají. Závěrečná část práce nabízí srovnání francouzského beaujolais nouveau s jeho českou obdobou - svatomartinským vínem.
Resveratrol
Šmidrkal, J. ; Filip, V. ; Prekop, J. ; Kolouchová, I. ; Melzoch, K. ; Harmatha, Juraj
Resveratrol je polyfenol (3,4',5-trihydroxystilben), který je obsažen v hroznech révy vinné a rovněž ve víně jako nápoji. Uvádí se, že úzce souvisí s tzv. francouzským paradoxem. Předpokládá se rovněž, že kromě resveratrolu jsou též účinné další látky, a to zejména pterostilben a pinosylvin.
Wine Appraisal
Oslanec, Roman ; Drozen, František (vedoucí práce) ; Šípek, Ladislav (oponent)
Diplomová práca s názvom Oceňovanie vína zobrazuje víno ako artikel, ktorý tak ako iné hnuteěné veci, má svoju objektívnu hodnotu, ktorá je určená viacerými kvalitatívnymi ukazovateľmi. Práca predstavuje a analyzuje jednotlivé kvalitatívne ukazovatele vína na základe ktorých dodatočne poukazuje na hodnotu resp. cenu vína. Kedže víno je klasifikované v rôznych krajinách odlišne, venuje sa práca i klasifikácii vína v regiónoch Slovenska, Českej republiky a Francúzska. Na základe apelačného prístupu poukazuje na jednotlivé kvalitatívne rozdelenie vín v týchto regiónoch. Nakoniec, sa práca venuje oceňovaniu vína na základe predstavených kvalitatívnych ukazovateľov, pričom využíva predovšetkým výnosová a porovnávaciu metódu.
Komparace positioningu jednotlivých produktových řad značky Concha y Toro
Topol, Jindřich ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Lochman, Alexandr (oponent)
V teoretické části práce (kapitoly 1 až 3) jsou vysvětleny základní relevantní pojmy jako marketing, marketingový mix, segmentace, targeting, positioning, značka, hodnota značky a strategické řízení značek. Praktická část práce se v úvodní čtvrté kapitole zabývá charakteristikou trhu vín ve světě a v ČR. Dále je charakterizován trh chilských vín v ČR a zdejší konkurenční prostředí. Pátá kapitola představuje společnost Concha y Toro a její pozici na světovém a českém trhu vín. Dále je představena společnost Bacchus, která je výhradním dovozcem vín Concha y Toro do ČR, jsou popsány její aktivity související se značkou Concha y Toro a distribuční kanály. Šestá kapitola analyzuje produktové portfolio vín Concha y Toro a představuje jednotlivé značky a jejich význam v portfoliu. Dále je popsán vliv ceny a původu vína na positioning. Sedmá kapitola je zaměřena na podrobnější analýzu značek významných v segmentu off-trade. Jsou popsány rozdíly v charakteristikách jednotlivých produktů, v jejich positioningu, komunikačních aktivitách a používaných distribučních kanálech. Součástí sedmé kapitoly je dále vlastní průzkum nabídky chilských vín ve vybraných řetězcích, který ilustruje postavení produktů Concha y Toro na českém trhu. Rovněž je představen návrh strategie pro zvýšení objemu prodejů v off-trade.
Enoturistika ve vybraných státech Evropy
Synková, Veronika ; Mlejnková, Lena (vedoucí práce) ; Netková, Jarmila (oponent)
Bakalářská práce se věnuje analýze cestovního ruchu v Rakousku a Německu se zaměřením na enoturistiku. Charakterizuje obě země z pohledu předpokladů pro rozvoj cestovního ruchu, popisuje vinařské oblasti, vinné cesty a vinařské akce na jejich územích. Cílem práce je srovnání nabídky Rakouska a Německa pro vinařskou turistiku.
Analýza vývoje výkonnosti En primeur vín a podílových fondů s nimi spojených
Štědrý, Vladislav ; Musílek, Petr (vedoucí práce) ; Veselá, Jitka (oponent)
Cílem práce je analýza výkonnosti vín En primeur a podílových fondů investujících do vína. K analýze byly využity data od české společnosti a měsíční zprávy jednotlivých fondů. Podílové fondy dosahují zajímavých hodnot zhodnocení. Vína En primeur jsou jak vhodnou investicí tak i sběratelským artiklem. Z hlediska rizika se může jednat o téměř zajištěnou investici.
Euroregion Bílé-Biele Karpaty
Badinová, Bibiána ; Kadeřábková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Abrhám, Josef (oponent)
Práca je zameraná na cezhraničnú spoluprácu a euroregión, konkrétne na česko-slovenských hraniciach. Popisuje aj vývoj česko-slovenských hranic. Jej obsahom je charakteristika vývoja, fungovania, inštitucionalnej štruktúry a celého Euroregiónu Bílé-Biele Karpaty. Cieľom sú možnosti budúceho vývoja Euroregiónu Bílé-Biele Karpaty.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 365 záznamů.   začátekpředchozí355 - 364další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.