Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22,666 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.61 vteřin. 

Návrh a optimalizace technologie obrábění jehličnaté kulatiny pro srubové domy.
Iamshchikov, Evgenii ; Trgala, Kamil (vedoucí práce) ; Ruman, Daniel (oponent)
Tématem mé diplomové práce je Návrh a optimalizace technologie obrábění jehličnaté kulatiny pro srubové domy. Cílem práce je vyvíjení a zdůvodnění změny parametrů řezného nástroje stroje na obrábění klád; experimentální zdůvodnění změny úhlu náklonu řezného nástrojevzhledem k ose obrobku. V práci jsou zkoumány všechny druhy dřevěného bydlení, včetně domů z masivního dřeva a konče domy z dřevěných materiálů. Popis pozitivních a negativních vlastností každého druhu, včetně parametrů domů z obráběních klád, jejich pozitivní a negativní strany. Řešeny nejrůznější technologie na výrobu opracovaného trámu, uvedeny charakteristiky jejich kvality a energetické náročnosti.Praktická část práce spočívá v plánování experimentu a identifikace faktorů, které ovlivňují proces obrábění. Byl prozkoumán vliv úhlu náklonu frézy na drsnost povrchu při opracování. Konečnou etapou je vyhodnocení výsledků práce, jejich význam a možnosti implementace do výroby nových zařízení se změněnými parametry střižného nástroje.

Online marketingová komunikace
Krůta, Pavel ; Pilař, Ladislav (vedoucí práce) ; Balcarová, Tereza (oponent)
Ve světě internetu čím dál více roste význam on-line marketingu, který je pro existenci firmy nezbytný, proto se předkládaná práce zabývá problematikou on-line marketingové komunikace pro internetový obchod, a to s cílem navrhnout pro vybraný e-shop takovou on-line marketingovou komunikaci, která zvýší jeho konkurenceschopnost na trhu. Koncepce práce je založena na zpracování literární rešerše, v rámci které je uveden význam on-line marketingové propagace i marketingové komunikace včetně užívaných marketingových nástrojů. Na to navazuje praktická část, jejímž úkolem je analyzovat současný stav on-line marketingové komunikace e-shopu Lilian.cz, jež se zabývá internetovým prodejem české pečující kosmetiky. Za tímto účelem jsou podrobeny zkoumání dosud využívané marketingové nástroje pro on-line propagaci, na základě čehož jsou určeny on-line marketingové nástroje, ve kterých má e-shop rezervy, případně je dosud nevyužívá, ačkoliv by zvýšily jeho úroveň propagace na internetu. Na základě těchto informací je následně vytvořen návrh on-line marketingové komunikace, který by svojí realizací odstranil zjištěné nedostatky, rozšířil portfolio dosud využívaných on-line marketingových nástrojů, a tím i zlepšil pozici e-shopu mezi ostatními na internetu.

Některé rozdíly v biologii a v chování druhů gorila východní (Gorilla beringei) a gorila západní (Gorilla gorilla)
Kotýnková, Nicola ; Kracíková, Olga (vedoucí práce) ; Tománek, Pavel (oponent)
Rod Gorilla se dělí na 2 druhy, pod které celkem spadají 4 poddruhy a 1 neuznaný poddruh. Gorily jsou největší recentní primáti a jako linie se oddělily od čeledi Hominidae před osmi miliony lety. Tyto populace se vyskytují v devíti afrických zemích a jsou od sebe odděleny lesem Kongo. Jako nejvíce vyvinutý smysl mají zrak. Tělo mají přizpůsobeno ke kotníkochodectví a jejich končetiny jsou přizpůsobeny k úchopu, díky pohyblivým ramenům a dlouhým pažím. Mají mohutné tělo s robustní lebkou a zuby s hrbolky, které zpracovávají tuhou potravu. Gorily vynikají výrazným pohlavním dimorfismem, který se vyznačuje různou velikostí těla. Díky rozmnožování vzniká rozsáhlá rozmanitost uvnitř druhů v jednotlivých strategiích, které napomáhají zvyšovat fitness. Dominantní samci se páří s pohlavně dospělými plodnými samicemi, zatímco samci s nižším postavením se převážně páří s mladšími samicemi, které ještě nejsou plodné. Oproti tomu, je v rodinných skupinách vždy jen jeden stříbrohřbetý samec, se kterým se samice páří. Gorily vykazují podstatné rozdíly ve stravovacích zvyklostech. Potravní rozdíly mezi druhy a poddruhy goril, jsou hlavně kvůli dostupnosti potravin. Gorily jsou považovány za herbivorní i frugivorní živočichy. Gorilí skupiny jsou polygenní. S jedním dominantním stříbrohřbetým samcem, několika samicemi a jejich potomky, tvoří kohezivní skupinu. Každou noc vytváří hnízdo na spaní, které se liší lokalitou a stupněm výstavby. Komunikují mezi sebou prostřednictvím sluchových, vizuálních a chemických signálů. Využívají ke komunikaci přibližně 102 typů gest a 17 typů zvukových signálů. U divokých goril je použití nástroje vzácností, proto převážně používají k získání potravy z obtížných zdrojů nejčastěji své tělo. Zatímco gorily v zajetí používají nástroje úspěšně. Kvůli ochraně před predátorem se samice se sdružují se samci, kteří je ochrání.

E-Learning jako nástroj vzdělávání a rozvoje zaměstnanců Ministerstva vnitra
Kuřátková, Lucie ; Vostrovský, Václav (vedoucí práce) ; Jakub, Jakub (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi a využitím e-learningu v rámci vzdělávání zaměstnanců Ministerstva vnitra prostřednictvím policejních škol. Jejím cílem je především analýza e-learningového vzdělávání na Vyšší policejní škole a Střední policejní škole Ministerstva vnitra v Praze, identifikace příležitostí pro zlepšení plynoucích z praktické zkušenosti vybraným e-learningovým kurzem, tvorba nápravných, zlepšujících opatření a jejich ověření v praxi. Teoretická část práce je zaměřena na objasnění pojmu e-learning, historický vývoj tohoto fenoménu, seznámení s jeho formami a v neposlední řadě s jeho výhodami a nevýhodami. Praktická část mapuje úroveň e-learningu a jeho formy ve Vyšší policejní škole a Střední policejní škole Ministerstva vnitra v Praze. Zkoumá jeho vliv na zvyšování kvalifikace zaměstnanců a jejich přístup k této formě vzdělávání. Dále popisuje praktickou zkušenost s vybraným kurzem, včetně identifikace příležitostí pro zlepšení, a jejich ověření mezi účastníky kurzu prostřednictvím dotazníkového průzkumu. Na jejich základě byla navržena opatření s následným ověřením v praxi.

Role poradce při zavádění Lean managementu
Gergel, Lukáš ; Pilař, Ladislav (vedoucí práce) ; Tereza, Tereza (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce Role poradce při zavádění Lean managementu bylo zavedení principů a nástrojů Lean managementu pomocí externího poradce ve vybraném výrobním podniku.Proces implementace Lean managementu často provází řada překážek, kterým se lze vyvarovat využitím zkušeností externích poradců, kteří jsou schopní zavést nástroje neustálého zlepšování do všech oblastí výrobní společnosti. Postupy a nástroje navržené autorem práce vedou ke zlepšení procesů ve výrobní firmě, omezení plýtvání všemi zdroji a tím k ušetření nemalých finančních prostředků. Audit ve výrobní společnosti odhalil nedostatky, které autor spolu s vedením naplánoval odstranit pomocí nástrojů Lean managementu. Práce je ukončena shrnutím úspěšně realizovaných a pokračujících nástrojů štíhlé výroby.

Úloha úřadů práce při uplatňování aktivní politiky zaměstnanosti
Brožová, Miluše ; Světlíková, Daniela (vedoucí práce) ; Václav, Václav (oponent)
Diplomová práce se zabývá úlohou krajských poboček Úřadu práce ČR v rámci uplatňování aktivní politiky zaměstnanosti. Tematicky se zaměřuje na nástroje aktivní politiky zaměstnanosti používané úřadem práce v Ústeckém kraji - pozornost je věnována zejména rekvalifikacím, veřejně prospěšným pracím a programům společensky účelných pracovních míst. U těchto vybraných nástrojů se zjišťuje, zda mají krajské pobočky Úřadu práce ČR k dispozici účinný systém hodnocení efektivity a který z nástrojů považují za nejefektivnější. Nástroje aktivní politiky zaměstnanosti v Ústeckém kraji jsou dále posuzovány z hlediska jejich využitelnosti nejohroženějšími skupinami a zjišťuje se, jaké nástroje aktivní politiky zaměstnanosti byly v tomto smyslu nejúčinnější a na jaké skupiny se zaměřovaly.

Motivace jako nástroj řízení výkonnosti
Valentová, Petra ; Kříž, Josef (vedoucí práce) ; Zdeněk, Zdeněk (oponent)
Předmětem této diplomové práce je řešení motivace pracovníků na pobočce banky. Dobře motivovaný pracovník je důležitým článkem pro úspěch celého podniku, je důležitou konkurenční výhodou. V první, teoretické části práce, která čerpá z literárních zdrojů, je částečná charakteristika managementu a teorií managementu. Dále se teoretická část věnuje motivaci, včetně různých pohledů a teorií na postup při motivování pracovníků, motivačním programem a pracovním výkonem. Praktická část popisuje společnost, ve které je diplomová práce zpracována a cíle konkrétní středně velké pobočky na Moravě. Vlastní zpracování obsahuje informace o stávajících motivačních faktorech a také o tom, co pracovníky motivuje v blízké budoucnosti. Ze zjištěných poznatků vychází doporučení na zlepšení motivace pracovníků a její adekvátní uplatnění v řídícím procesu.

Marketingová komunikace
Kňávová, Pavla ; Selby, Richard (vedoucí práce) ; Zdeněk, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací aplikovanou na developerský projekt výstavby řadových domů v lokalitě Černá cesta Olomouc-Nemilany, v rámci podpory a rozvoje bydlení v této obci. Teoretická část diplomové práce definuje pojem marketing a postavení marketingové komunikace v marketingovém mixu. Představuje jednotlivé komunikační nástroje a jejich využití ve stavebnictví. Praktická část se potom zaměřuje na analýzy marketingové komunikace firmy a současného tržního prostředí. V dotazníkovém šetření jsou zjišťovány názory respondentů a na základě všech získaných informací je navržen plán marketingové komunikace a jsou zvoleny nejvhodnější komunikační nástroje. Závěrečná část diplomové práce zhodnocuje výsledky a navrhuje opatření z hlediska efektivnosti a realizovatelnosti propagační koncepce marketingové strategie nového developerského projektu. Přínosem diplomové práce by měla být inovace obchodních činností firmy a prezentace výsledků pro teorii i praxi v oblasti marketingové komunikace.

Možnosti zabezpečení práva občanů na zaměstnání v působnosti úřadu práce.
Šimková, Kateřina ; Varvažovská, Pavla (vedoucí práce) ; Pavel, Pavel (oponent)
Hlavním cílem práce je doporučení návrhu změn či rozšíření služeb v působnosti kontaktních pracovišť Úřadu práce ČR. Návrh je zpracován na základě výsledků dílčích cílů práce. Diplomová práce se skládá ze tří částí, teoretických východisek, charakteristiky prostředí a terénního šetření. Hlavním tématem teoretických východisek jsou nástroje, které Úřad práce ČR využívá pro zabezpečení práva občanů na zaměstnání. Práce se věnuje jejich charakteristice, využití a legislativnímu rámci. Terénní šetření je zaměřeno na kvalitativní a kvantitativní šetření způsobů informování uchazečů o zaměstnání o službách úřadu práce, zájmu mezi uchazeči o zaměstnání o využití konkrétních služeb úřadu práce a míry spokojenosti se službami úřadu práce. Práce dále zjišťuje, jakým způsobem uchazeči o zaměstnání hledají zaměstnání a jaké v této souvislosti vnímají překážky. Výsledky a diskuse na konci práce porovnávají názory uchazečů o zaměstnání a zaměstnanců Úřadu práce ČR, a zároveň v jiném pohledu hodnotí a porovnávají přístupy tří kontaktních pracovišť Úřadu práce ČR. Závěr obsahuje, mimo jiné, doporučení změn a rozšíření služeb v působnosti kontaktních pracovišť Úřadu práce ČR.

Strategie a rizika investování do podílových fondů
Jelínek, Václav ; Hricová, Daniela (vedoucí práce) ; Olga, Olga (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá investiční strategií a mírou rizika při investování do podílových fondů v rámci investičního poradenství a prodeje fondů přes bankovní společnost ČSOB a.s., jejich zhodnocením a analýzou, souladem mezi investičním profilem klienta, investiční třídou fondů, doporučením a mírou investičního rizika spojenou s investováním do podílových fondů. Společnost ČSOB a.s. je bankopojišťovací společností, patřící mezi nejvýznamnější a největší finanční poradenskou skupinu v České republice, zahrnující propracované investiční poradenství. Teoretická část popisuje různé investiční teorie, doporučení, nástroje, procesy, investiční metody a přístup poradce a klientů. Jsou zde shrnuty a porovnány nejvýznamnější investiční pojmy a teorie. Použity jsou metody syntézy, komparace a kompilace a jsou stanoveny hypotézy. Praktická část je zaměřena na průzkum aktuálního investičního poradenství, strategie a rizik spojených s investováním, porovnáním investičních dotazníků, souladem s investiční třídou klienta a následnou konkrétně uskutečněnou investicí. Dále se praktická část zaobírá odpovědí na stanovené hypotézy, vyhodnocením dotazníku, jeho analýzou a vzájemným porovnáním s doporučením investičního poradce, odpověďmi klientů a souladem s provedenou investicí. Práce se zaměřuje na zhodnocení aktuálně nastaveného systému pro vyhodnocení a doporučení investice s ohledem na riziko, výnosnost, volatilitu a diverzifikaci portfolia. V práci jsou zohledněny použité investiční nástroje, motivační procesy klientů vedoucí k uskutečnění investice a především míra ochoty podstoupení rizika investora v souladu s bankovním systémem, ohodnocením a přístupem banky k investičnímu poradenství. Účelem práce je stanovit systém sloužící k dosažení co nejideálnějšího bodového systému určující konečný investiční profil klienta v návaznosti na riziko a výnos investice. Stanovit rozsah ohraničující zařazení jednotlivých investorů a investičních produktů do produktových tříd, porozumět potřebám klientů, jejich stimulům, následné motivaci a určit pokud možno co nejvýhodnější investiční a poradenskou strukturu s ohledem na rizikovost dané investice. Případným investorům, ale i investičním poradcům, by tato práce měla pomoci lépe se zorientovat v samotném investičním poradenství a pomoci co nejpřesněji určit jejich investiční profil vzhledem k investičním třídám produktů a stanovit tak strategii, která bude skutečně odpovídat potřebám investorů, za účelem co nejlepšího zhodnocení s přijatelným rizikem.