Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 105 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kontrastivní korpusová analýza inchoativních a ingresivních konstrukcí ve francouzštině v porovnání s češtinou
Třísková, Eliška ; Nádvorníková, Olga (vedoucí práce) ; Loucká, Hana (oponent)
Filozofická fakulta Univerzity Karlovy nám. Jana Palacha 2, 116 38 Praha 1 IČ: 00216208 DIČ: CZ00216208 Tel.: (+420)221 619 111 http://www.ff.cuni.cz Jedná se o rigorózní práci, která je uznanou diplomovou či disertační prací. Děkujeme za pochopení.
Specifika pedagogické práce se studenty s poruchami autistického spektra ve výuce cizích jazyků na příkladu francouzštiny
Ondračková, Tereza ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Nováková, Sylva (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na výuku cizích jazyků, konkrétně na francouzský jazyk u žáků a studentů s poruchami autistického spektra (PAS) na 2. stupni ZŠ a na SŠ. Cílem práce je představit obecná doporučení pro práci s žáky a studenty s PAS, vhodné formy organizace výuky, možným komplikacím a optimální podobu spolupráce s asistentem pedagoga. Zaměřuje se na popis a definici poruch autistického spektra, zvláště na Aspergerův syndrom. Prostor je zde věnován typickým projevům v období dospívání a řešení problematických situací, které ve výuce mohou v souvislosti s těmito poruchami nastat. Další část je věnována komunikaci a obtížím v sociální oblasti, které se mohou u žáků s PAS projevovat. Praktická část práce zjišťuje, jak jsou na práci s žáky s PAS učitelé cizích jazyků v současnosti připraveni a analyzuje jejich zkušenosti a metody práce. Jako metoda výzkumu bylo použito kvalitativní dotazníkové šetření. Při výběru respondentů byla jako hlavní kritérium vybrána zkušenost s výukou cizích jazyků žáka s PAS ve třídě ZŠ nebo SŠ. Otázky byly voleny tak, aby částečně zmapovaly současný stav inkluzivního vzdělávání u žáků s PAS v rámci hodin cizích jazyků a způsoby, jakými se s ním pedagogové cizích jazyků na ZŠ a SŠ vyrovnávají. Z výsledků vyplývá, že většina učitelů neprošla odborným školením či...
The Issue of Rhythmic Groups in Spoken French
Kurková, Daniela ; Nováková, Sylva (vedoucí práce) ; Bořek - Dohalská, Marie (oponent)
Studie se zabývá problematikou členění promluvy do rytmických skupin francouzštiny. Teoretická část práce si klade za úkol vytvořit syntézu poznatků, které tuto problematiku objasňují. Pracujeme s pojmy rytmická skupina, přízvuk ve francouzštině a srovnání francouzského fonetického systému s českým. Cílem praktické části je pomocí analýzy nahrávek zadaného textu zjistit, do jaké míry jsou studenti francouzštiny Pedagogické fakulty schopni tuto problematiku aplikovat při promluvě s ohledem na rozdílnost těchto jevů v českém a francouzském jazyce. Pro dosažení cíle práce je použito několika metodologických postupů. První část práce obsahující pojednání o teorii problematiky obou jazyků poskytne jejich porovnání a umožňuje formulaci hypotézy. Ta je poté ověřována pomocí kvalitativního průzkumu zakládajícího se na tvoření rytmických jednotek a aplikaci přízvuku francouzštiny českými studenty. Ke správnému zanalyzování sledovaných jevů realizovaných českými studenty jsou použity nahrávky téhož textu francouzskými rodilými mluvčími. Veškeré materiály jsou v konečné fázi analyzovány a vyhodnoceny. KLÍČOVÁ SLOVA fonetika, fonologie, rytmická skupina, přízvuk, francouzština
Přípustkové konektory pourtant, cependant, toutefois, néanmoins, quand même, tout de même ve francouzštině
Štěpánová, Veronika ; Nádvorníková, Olga (vedoucí práce) ; Mudrochová, Radka (oponent)
KHcova slova: konektor, pnpustka, pnpustkovy pnslovce, pnpustkovy konektor, konkurence Abstrakt: Magisterskâ diplomovâ prâce "Les connecteurs concessifs pourtant, cependant, toutefois, néanmoins, quand même, tout de même" se sklâdâ ze tri câsti. Cilem prvm câsti bylo vysvëtlem pojmu "pnpustkovy konektor" (connecteur concessif) z hlediska synchronmho. Tato câst se vënuje na jedné stranë logickému vztahu pnpustky (concession), na stranë druhé slouz^ k vymezem pnpustkovych pnslovri uzwanych v soucasné francouzStinë. Druhâ câst této diplomové prâce obsahuje diachronickou a kvantitativm studii slouz^d k analyze frekvenri zde zkoumanych kvazi-synonym a jejich vztahu konkurence vzhledem k jejich uzrvâni az do soucasnosti. V nâvaznosti na tyto dve câsti doplnujeme nase poznatky ve treti câsti o ùvahy vzhledem k soucasnému uzivâm pnpustkovych konektoru v psaném, mluveném a pseudomluveném jazyce (na internetu).
Lesson "zero" in textbooks of the French as a foreign language
Kodrasová, Kristýna ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Nováková, Sylva (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou prvních hodin ve výuce francouzštiny jako cizího jazyka důležitých pro stimulování zájmu dětí pro výuku nového jazyka, které se často nazývají nultá lekce. Cílem práce je popsat a srovnat nulté lekce francouzštiny v různých učebnicích pro jejich následné zhodnocení a ukázání možností, které nám nabízí pro první hodiny výuky. V první části se práce věnuje psychologickým termínům spojeným s nultou lekcí: prekoncepci a motivaci a jejich využití v prvních hodinách výuky jazyka, dále se pak práce zaměřuje na samotnou nultou lekci (její znaky, cíle, přípravu a problematické body). Praktická část této práce je analýza deseti vybraných učebnic francouzštiny, které jsou rozděleny podle aplikovaných metod, věku publika a místa publikace. Během analýzy se práce zabývá nejdříve nultou lekcí v dané učebnici a následně se detailněji zaobírá několika specifickými kritérii: názvem, počtem stran, obsahem, pozicí psaní, používáním nebo nepoužíváním mateřského jazyka, aktivitami na prekoncepce, hrami, civilizací a vzhledem nulté lekce v jednotlivých učebnicích, které následně srovnává. Na základě rozboru nultých hodin v různých učebnicích, které se ukázaly být velmi heterogenní v mnoha aspektech, práce poukazuje na velké množství možností a přístupů, které má učitel při přípravě a...
Trinominální kompozita ve francouzštině
ČERNÁ, Renata
Předmětem diplomové práce je charakteristika francouzských trinominálních kompozit typu "relations parents-enfants" za použití dosavadních typologií určených pro jiné jazyky, hlavně pro italštinu. Práce je rozdělena na dvě části. První část vymezuje pojmy kompozice a kompozitum, jejich rozdělení na základě různých kritérií. Popisuje grafické, morfologické, syntaktické i sémantické vlastnosti. Druhá část práce je věnována praktickému výzkumu v korpusu a následné analýze získaných dat. Poslední část obsahuje návrh klasifikace francouzských relačních kompozit.
Jazykové chyby ve formální e-mailové komunikaci ve francouzštině a jejich dopad na dosažení komunikačního cíle
Baštová, Tereza ; Nádvorníková, Olga (vedoucí práce) ; Mudrochová, Radka (oponent)
v českém jazyce Cílem této práce je analýza jazykových problémů v nekorigovaném psaném projevu francouzských rodilých mluvčí. Zkoumané úryvky pochází z elektronické komunikace mezi klienty a firmou poskytující služby. Práce je rozdělena do dvou částí. První, teoretická část je zaměřena na vymezení pojmu "chyba", klasifikaci jazykových problémů dle rovin a pragmatickým aspektům e-mailové komunikace. Druhá část práce je rozdělena do dvou kapitol. První kapitola je věnována analýze jazykových problémů v kontextu jednotlivých textů a posouzení jejich závažnosti pro dosažení komunikačního cíle. Tato analýza je uskutečněna na základě kritérií vyplývajících z teoretické části. Druhá kapitola bude věnována dotazníku na tuto problematiku mezi rodilými mluvčími a jejich reakcím. V závěru práce uvedeme shrnutí výsledků. KLÍČOVÁ SLOVA: francouzština, chyba, pravopis, emailová komunikace, pragmatika

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 105 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.