Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29,032 záznamů.  začátekpředchozí29023 - 29032  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.97 vteřin. 

Transformation of the Slovak hospitals to organizational form of stock companies
Šimonová, Stela ; Malý, Milan (vedoucí práce) ; Kubíček, Aleš (oponent)
Práce popisuje a srovnává organizačně právní formy příspěvkové organizace a akciové společnosti. Objasňuje problematiku slovenského zdravotnictví. S využitím informací především z organizačních řádů a výročních zpráv analyzuje organizační strukturu, kapitálové zdroje a vlastnickou strukturu vybraných nemocnic. Tyto subjekty zkoumá z pohledu správy společností. Hodnotí management a právomoci jednotlivých funkcí. Na základe zjištění z praktické části práce navrhuje další postup v řešené oblasti a poskytuje příspěvek k probíhající diskuzi.

Analýza systému kanban ve výrobním podniku
Schacherl, Norbert ; Mejdrech, Vlastimil (vedoucí práce) ; Chaluš, Petr (oponent)
Tématem diplomové práce je využití moderních metod při řízení zásob. Zásoby tvoří důležitou oblast podnikového hospodářství, jejich udržení na "zdravé" hladině přispívá ke zvýšení konkurenceschopnosti podniku. Práce vymezuje teoretický základ řízení zásob spotřebou a detailně analyzuje vybrané metody -- kanban a Just-In-Sequence, který je často chápán jako další krok po systému kanbanu při zavádění řízení spotřebou. Hlavním cílem práce je analýza stanovení zásoby pro systém kanbanu a Just-In-Sequence a definice, jak jednotlivé části působí na vývoj zásob. V souvislosti s definicí cíle byla v práci stanovena pracovní hypotéza: Správná implementace kanbanu, případně Just-In-Sequence a práce s jednotlivými složkami přispívá ke snížení zásob. Praktická část práce se věnuje podrobné analýze způsobu výpočtu zásoby v systému kanban, simulují se jednotlivé faktory a zkoumá se výsledná úroveň zásob. Dále je provedena komparace systému kanban se systémem Just-In-Sequence. V závěru jsou uvedena doporučení pro zavádění kanbanu a Just-In-Sequence v různých podnicích. Tato část také hodnotí úspěšnost zavedení nových systémů ve vybraném podniku a navrhuje doporučení.

Návrh aplikace na podporu metodiky Řízení podle kompetencí
Veselka, Jiří ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Mittner, Jan (oponent)
V této bakalářské práci jsem si kladl za cíl prostudovat manažerskou metodiku Řízení podle kompetencí a vytvořit návrh aplikace podporující strategické rozhodování podle této metodiky. Nutnou a velmi důležitou první částí je rešerše samotné Metodiky, těžiště práce ovšem spočívá v analýze možností její programové podpory. Na základě takového zadání pak v práci identifikuji požadavky a popisuji funkce navrhované aplikace pomocí modelů případů užití. V souladu s nimi je pak v práci navržena programová architektura, návrh tříd i dat. Práce jako celek pak má posloužit jako základ k vytvoření aplikace, která usnadní nasazování a zefektivní uplatňování postupů metodiky Řízení podle kompetencí.

Komplexy galia pro molekulární zobrazování kostní tkáně
Holub, Jan ; Kubíček, Vojtěch (vedoucí práce) ; Vojtíšek, Pavel (oponent)
Název: Komplexy gallia pro molekulární zobrazování kostní tkáně Řešitel: Bc. Jan Holub Ústav: Katedra anorganické chemie, Přírodovědecká fakulta UK Školitel: RNDr. Vojtěch Kubíček, PhD. Email školitele: kubicek@natur.cuni.cz ABSTRAKT Tato práce se zabývá přípravou nových ligandů pro selektivní komplexaci gallia, které by mohly sloužit jako potenciální základ radiofarmak pro 68 Ga-PET vyšetření kostní tkáně. V této práci byly připraveny 2 nové ligandy kombinující skelet 1,4,7-triazacyklononan-1,4- dioctové kyseliny s bis(fosfonátovým) pendantním ramenem navázaným k volnému atomu dusíku na makrocyklu. Makrocyklický skelet je zodpovědný za vysokou kinetickou i termodynamickou stabilitu komplexu s Ga3+ , zatímco bis(fosfonátové) pendantní rameno je zodpovědné za cílenou dopravu komplexu na kostní tkáň. Oba nové ligandy byly plně charakterizovány pomocí NMR a hmotnostní spektroskopie. Byla studována komplexační reakce obou ligandů s Ga3+ pomocí 31 P a 71 Ga NMR spektroskopie, dále byly studovány adsorpční vlastnosti komplexů na hydroxoapatit, který byl použit jako model pro kostní tkáň. Ve spolupráci s Johannes-Gutenberg Universität Mainz v Německu byly provedeny radiochemické experimenty, zahrnující studium kinetiky komplexace 68 Ga a dále byly provedeny základní in-vivo zvířecí experimenty zahrnující sledování...

The mathematical theory of juggling
Búzik, Michal ; Slavík, Antonín (vedoucí práce) ; Karger, Adolf (oponent)
Názov práce: Matematická teorie žonglování Autor: Michal Búzik Katedra / Ústav: Katedra didaktiky matematiky Vedúci bakalárskej práce: RNDr. Antonín Slavík, Ph.D. Abstrakt: Bakalárska práca pojednáva o spôsoboch matematického popisu žonglova- nia. Prioritná časť sa venuje zápisu simulácie vyhadzovania loptičiek pomocou celočí- selných postupností, takzvaných siteswapov. Poukazuje na ich vytváranie, vzájomne vzťahy a spôsoby grafického zobrazenia v diagramoch. Na základe obmedzujúcich aspektov sú zhrnuté výsledky výpočtov všetkých možností žonglovacích postupností a zovšeobecnenie týchto poznatkov. Okrem využitia kombinatoriky a teórie grafov sú popísané aj vzťahy medzi žonglovaním a teóriou uzlov, či change ringing. Kľúčové slová: žonglovanie, postupnosť, siteswap

Logoterapeutické pojetí smyslu života a jeho využití v sociální pedagogice
Španihelová, Lenka ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Diplomová práce má teoretický charakter a je rozdělena do tří základních kapitol. První kapitola je zaměřena na sociální pedagogiku jako samostatný obor. Zabývá se historií pomáhajících profesí a na ni navazuje historií sociální pedagogiky. Dále řeší profesionalitu sociálního pedagoga a jeho kompetence. V závěru první kapitoly se dochází k tomu, že sociální pedagogika je svébytný obor a má své místo v pomáhajících profesích. Druhá kapitola je zaměřena na logoterapii. Zabývá se teoretickými a filozofickými východisky logoterapie. Jsou v ní představeny metody práce používané v logoterapii. Závěr kapitoly je zaměřen na hodnoty jako základ pro určení smyslu života. Na to navazuje poslední kapitola o smyslu života v logoterapeutickém pojetí. Zabývá se smyslem života v psychologii a náboženství následně smyslem života v logoterapii. Jsou zde řešeny vztahy mezi smyslem života a slastí, úspěchem a nadějí. Závěr kapitoly je věnován motivací člověka k morálním hodnotám. Celá kapitola se zaměřuje na jednotlivé aspekty smyslu života a jejich aplikaci v sociální pedagogice.

Segmentální struktura čínské slabiky
Třísková, Hana ; Heřmanová, Zdenka (vedoucí práce) ; Volín, Jan (oponent) ; Uher, David (oponent)
Predkládaná práce se zabývá segmentální slabikou standardní cínštiny putonghua (kodifikovaná varieta cínštiny v CLR). Nechává stranou tónovou složku slabiky. Práce zkoumá všechna hlavní témata fonologického a fonetického popisu izolované cínské segmentální slabiky, resp. zpusoby, kterými jsou analyzována v široké literature - jak cínské, tak i západní provenience. K problému pristupujeme z hlediska výuky cínštiny jako druhého jazyka, kde zvládnutí inventáre slabik (cca 400 segmentálních, 1300 tónických slabik) predstavuje základní krok pri studiu výslovnosti. Nedostatecné zvládnutí výslovnosti izolovaných slabik nevyhnutelne poškozuje budoucí úroven celkové kompetence studenta v mluveném jazykovém projevu. Dané téma proto pokládáme za velmi duležité. Protože latinizacní systém pinyin, který byl vyvinut v CLR (oficiálne schválen 1958), je dosud zjevne jedinou prakticky použitelnou fonologickou bází pro pedagogické úcely, tato práce nemá v úmyslu prosadit vlastní fonologickou interpretaci struktury cínské slabiky (ac i takové námety predložíme). Poté, co provedeme široké srovnání existujících analýz a jejich pro a proti, budeme se snažit vybrat taková rešení, která jsou nejvýhodnejší pro úcely praktické výuky výslovnosti. Spolu s tím, že prijímáme pinyin jako fonologický základ, budeme se primlouvat za...

Digital Reconstructed Radiography
Chovanec, Andrej ; Krajíček, Václav (oponent) ; Pelikán, Josef (vedoucí práce)
Röntgenové vyšetrenie zohráva v medicínskej praxi doležitú rolu, no popri všetkých výhodách, ktoré prináša, obsahuje aj isté obmedzujúce nedostatky. V tejto práci detailne popisujeme techniku, ktorá na základe vopred získaných CT dát dokáže zrekonštruovať digitálny röntgenový snímok tak, aby sa odstránilo čo najviac nevýhod tradičného snímkovania. Medzi hlavné vylepšenia nad klasickou rádiografiou patrí tvorba snímku z úplne lubovolného pohladu a interaktívne otáčanie snímku v reálnom čase. Počas rekonštrukcie sa kladie velký doraz na presné simulovanie fyzikálnych vlastností röntgenového žiarenia, s cielom obdržať čo najkvalitnejší finálny obrázok. Nemalé úsilie je takisto vynaložené na dosiahnutie krátkeho výpočetného času, potrebného k vygenerovaniu jedného snímku. Za týmto účelom uvádzame model paralelizácie, ktorý rozložením práce niektorých komponentov na viacero jadier procesorov významne urýchluje algoritmus.

Automatické kombinace rysů a šablon rysů
Dubovský, Jakub ; Vidová Hladká, Barbora (oponent) ; Novák, Václav (vedoucí práce)
Hľadanie užitočných kombinácií rysov a šablón rysov je netriviálna úloha. Kombinácie sú však hodnotným nástrojom pri zvyšovaní úspešnosti strojového učenia. V tejto práci je navrhovaný postup, ktorý by sám hľadal užitočné kombinácie kategoriálnych rysov a ich šablón. Proces hľadania bol zverený metódam simulovaného žíhania a upravenému genetickému algoritmu. Súčasťou je návrh funkcie, ktorá hodnotí kvalitu kategoriálnej šablóny. Kombinujú sa samostatne šablóny, rysy a tiež obe spoločne. Najlepšie zlepšenia nájdené navrhnutým postupom sú približne 0.1 percentného bodu. Pokusy prebiehali na dvoch datasetoch. Navrhnutý postup je teda potrebné testovať na ďalších dátach, aby sa overila všeobecná použiteľnosť. Pokusy však naznačujú, že by sa mohlo jednať o základ použiteľného algoritmu. Súčasťou práce je jednoduchá aplikácia, ktorá bola navrhnutá a používaná na vykonávanie experimentov.

Jak učit filosofii na gymnáziích? Příspěvek k didaktice filosofie.
Šebešová, Petra ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Pelcová, Naděžda (oponent) ; Pavličíková, Helena (oponent)
Název práce: Jak učit filosofii na gymnáziích? Příspěvek k didaktice filosofie Autorka: Mgr. Petra Šebešová Abstrakt: Předkládaná práce je prvním pokusem o ucelený návrh didaktické koncepce pro gymnaziální výuku filosofie v České republice. Autorka tím reaguje na nedostatečné propojení mezi klíčovými kompetencemi v Rámcovém vzdělávacím programu pro gymnázia a příslušným obsahem vzdělávacího oboru Občanský a společenskovědní základ i na nedostatek české literatury k didaktice filosofie. Za hlavní výukový cíl předkládané koncepce je považován rozvoj filosofického myšlení studentů. Toto tvrzení je podloženo argumenty vycházejícími ze specifické povahy filosofie i ze zahraniční literatury k didaktice filosofie. Filosofické myšlení je pro účely výuky rozčleněno do těchto filosofických kompetencí: porozumění a interpretace textu, psaní vlastního textu, diskuse, práce s pojmy, argumentace, řešení problémů, reflexe (včetně kritického ověřování a hodnocení), odpovědné rozhodování a jednání. Tyto kompetence jsou rozpracovány do dílčích dovedností, umožňujících jejich postupný nácvik. Prostředky doporučované k naplnění těchto cílů vycházejí z pedagogického konstruktivismu, je zdůrazněn zejména problémový přístup k filosofickým obsahům a strukturovaná práce s prekoncepty studentů. Práce dále představuje specificky...