Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 51 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Navigation Mesh for the Virtual Environment of Unreal Tournament 2004
Tomek, Jakub ; Gemrot, Jakub (vedoucí práce) ; Krajíček, Václav (oponent)
Navigační mesh je forma reprezentace virtuálního prostředí, která umožňuje efektivní navigaci inteligentních virtuálních agentů. Tato práce se zabývá zavedením používání navigačního meshe pro inteligentní virtuální agenty v prostředí počítačové hry Unreal Tournament 2004. Před zavedením navigačního meshe měli inteligentní virtuální agenti v prostředí Unreal Tournament 2004 k dispozici jako reprezentaci prostředí pouze navigační graf, jehož informační hodnota je omezená. Díky zavedení navigačního meshe jsou tito agenti schopni pohybovat se v prostředí rychleji a po kratších cestách. Součástí práce je vytvoření navigačního meshe na základě geometrie prostředí získané ze souborů map hry Unreal Tournament 2004 a implementace navigačních algoritmů nad navigačním meshem v rámci nového modulu pro pro Pogamut 3 - platformu umožňující vytváření a ovládání inteligentních virtuálních agentů v prostředí Unreal Tournament 2004. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Digital Reconstructed Radiography
Chovanec, Andrej ; Pelikán, Josef (vedoucí práce) ; Krajíček, Václav (oponent)
Röntgenové vyšetrenie zohráva v medicínskej praxi doležitú rolu, no popri všetkých výhodách, ktoré prináša, obsahuje aj isté obmedzujúce nedostatky. V tejto práci detailne popisujeme techniku, ktorá na základe vopred získaných CT dát dokáže zrekonštruovať digitálny röntgenový snímok tak, aby sa odstránilo čo najviac nevýhod tradičného snímkovania. Medzi hlavné vylepšenia nad klasickou rádiografiou patrí tvorba snímku z úplne lubovolného pohladu a interaktívne otáčanie snímku v reálnom čase. Počas rekonštrukcie sa kladie velký doraz na presné simulovanie fyzikálnych vlastností röntgenového žiarenia, s cielom obdržať čo najkvalitnejší finálny obrázok. Nemalé úsilie je takisto vynaložené na dosiahnutie krátkeho výpočetného času, potrebného k vygenerovaniu jedného snímku. Za týmto účelom uvádzame model paralelizácie, ktorý rozložením práce niektorých komponentov na viacero jadier procesorov významne urýchluje algoritmus.
Mesh mending
Masařík, Tomáš ; Pelikán, Josef (vedoucí práce) ; Krajíček, Václav (oponent)
V práci se věnuji opravám trojúhelníkové sítě a to jak z hlediska topologie tak i geometrie. Navazuji na Ročníkový projekt a Softwarovou praxi, v rámci níž byl vytvořen program zabývající se detekcí chyb a jejich opravami v trojúhelníkových sítích. Hlavním důvodem vzniku takového programu byla práce se skeny obličejů na katedře antropologie, PŘF UK. V textu je nejprve zanalizována problematika a jsou zhodnocena již dostupná řešení. Později popisuji implementované algoritmy, následované uživatelskou a programátorskou dokumentací. Závěrem demonstruji výsledky práce programu a navrhuji jeho případná další rozšíření.
GeoGen - Scriptable generator of terrain height maps
Zábský, Matěj ; Petříček, Martin (vedoucí práce) ; Krajíček, Václav (oponent)
Tato práce představuje skriptovatelný generátor výškových map terénu. Skripty pro tento generátor jsou psány v skriptovacím jazyce podobném jazyku C. Nástroje použitelné při generování terénu zahrnují generátory náhodného šumu, filtry, kombinační funkce, maskovací funkce a simulátory vodní a tepelné eroze. Grafické vývojové prostředí integrující tento generátor s moderním editorem kódu, 3D prohlížečem výškových map a dalšími nástroji je také představeno. Existující programy pro vytváření terénu jsou analyzovány. Probrány jsou různé algoritmy použité při generování výškových map. Také jsou prezentovány ukázkové skripty napsané pro tento generátor.
Wang Tiles for Frequency-Based Synthesis of Ocean Surfaces
Vámošová, Mária ; Wilkie, Alexander (vedoucí práce) ; Krajíček, Václav (oponent)
Syntéza oceánu pomocí frekvenční analýzy je skupina metod, které modelují vlny v oceánu na základě frekvenčních spekter zkoumaných v rámci oceánografického výskumu. Výsledkem těchto metod je výškové pole, které je periodické a dá sa použít opakovaně na vydláždění větší plochy. Když ale použijeme dlaždic příliš mnoho, opakující sa vzory začnou být rušivé. Wangovo dláždění je metoda pro pokrytí roviny neperiodicky pomocí malého počtu předgenerovaných dlaždic. Cílem této práce je vytvořit sadu Wangových dlaždic. Každá dlaždice bude reprezentovat výškové pole oceánu vygenerované frekvenční metodou a pomocí těchto dlaždic potom můžeme vydláždit velkou plochu oceánu bez zjevné periodicity. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Editor objemových dat
Kavalík, Jiří ; Krajíček, Václav (vedoucí práce) ; Kolomazník, Jan (oponent)
Cílem této práe je vytvoření jednoduchého nástroj k záklí práci s objemovými daty, jako napříkl změna velikosti, otočení, prahování a retušování, jež by bylo možné dále podle potřeb rozširovat. V dnešní době existuje mnoho nástrojů pro vizualizaci objemových dat, lékařských i jiných a několk jednoduchých editorů, napřiklad pro úpravy počítačových her s voxelovou frafikou. Běžnému uživateli však není dostupný editor se základní sadou nástrojů pro úpravy objemu v rozšení na úrovni lékařských skenerů. Námi navržený a implementovaný editor funguje na běžně dostupném hardware, uživateli nabízí sadu jednocuchých štětů a filtrů a programátorům možnost implemtnace vlastních nástrojů v prostředí C# formou pluginů.
Měření objemu v 3D datech
Krajíček, Václav ; Pelikán, Josef (vedoucí práce) ; Felkel, Petr (oponent)
Diagnostika prostřednictvím počítačové tomografie, nebo magnetické rezonance je už delší dobu běžnou součástí komplexního lékařského vyšetření. Tato zařízení chrlí velké objemy dat, které musí být následně prostudovány lékařem odborníkem. Zde se nabízí velký prostor pro využití počítačů k podpoře diagnostiky, nebo vizualizaci. Tato práce si bere za úkol změřit objem specifických orgánů v lidském těle jako jsou ledviny, nebo slezina. K měření objemu orgánu je nutné provést rekonstrukci objektu z trojrozměrných dat. Rekonstrukce je založena na segmentaci obrazových dat, která odděluje rekonstruované orgány od pozadí. Úloha segmentace je speciálně přizpůsobena pro tento typ dat, která jsou, exemplář od exempláře, charakteristická velkou podobností v obecném tvaru, ale také velkou různorodosti v drobných detailech. Byly zvoleny deformovatelné modely jakožto primární nástroj pro segmentaci trojrozměrného objemu. Deformovatelné modely jsou hlavním tématem této práce. Programy měřící objem v lékařských datech existují, ale díky vzrůstajícímu výkonu počítačů bylo možné implementovat algoritmy, které zatím tento software neobsahuje. Výsledkem této práce je systém, který segmentuje a počítá objem v lékařských datech. Zároveň byla provedena srovnávací měření odhadující chybu vzhledem ke skutečným hodnotám.
Symetrie trojúhelnikových sítí
Vévoda, Petr ; Pelikán, Josef (vedoucí práce) ; Krajíček, Václav (oponent)
Trojúhelníkové sítě jsou jedním ze způsobů, jak uložit povrch trojrozměrného tělesa v paměti počítače. Lze takto reprezentovat i lidský obličej. Poznatky o symetrii obličejů jsou cenné pro řadu vědních oborů, jako je antropologie, lékařství, kriminalistika či psychologie. Pro výpočet přibližné roviny symetrie obličeje jsme navrhli algoritmus založený na metodě gradientu, jež na množině všech rovin minimalizuje vzdálenost mezi jeho sítí a jejím symetrickým obrazem. Je ovšem možné jej aplikovat na libovolnou síť a využít při tom i jejích význačných bodů, tzv. landmarků. Implementaci zahrnující i vizualizaci výsledků jsme začlenili do projektu Morphome3cs zaměřeného na výpočty v antropologii.
Uživatelská rozhraní pro editaci přechodových funkcí
Svoboda, Michal ; Maršálek, Lukáš (vedoucí práce) ; Krajíček, Václav (oponent)
Zobrazování objemových dat je v dnešní době rychle se rozvíjejícím odvětvím počítačové grafiky. Důvodem je významná role objemových dat například v lékařství, biologii či při simulaci fyzikálních experimentů. Aby bylo možné objemová data "dobře" vizualizovat, je nutné vytvářet tzv. "přechodové funkce", které mapují vstupní hodnoty na zobrazitelné veličiny. Tvorba přechodových funkcí je často náročným a zdlouhavým procesem. Často je též vyžadována značná odborná znalost uživatele. Cílem této práce je navrhnout uživatelské rozhraní pro tvorbu a editaci přechodových funkcí, se kterým by byla práce intuitivní a co možná nejjednodušší. Základním požadavkem je interaktivní odpověď zobrazovaných dat na změny jednotlivých přechodových funkcí. Výsledkem práce je uživatelské rozhraní, které neklade vysoké nároky na odborné znalosti uživatele, ale přesto mu umožňuje vytvářet informativní vizualizace.
Pohled vzhůru jako senzor pro mobilní robotiku
Musílek, Jan ; Iša, Jiří (vedoucí práce) ; Krajíček, Václav (oponent)
K mobilní robotice neodmyslitelně patří široké spektrum senzorů. Práce zkoumá netradiční využití kamery namířené svisle vzhůru jako senzoru využitelného k orientaci robota v prostoru. Popisuje různé objekty, které lze detekovat v obrazu, soustřeďuje se na tzv. body zájmu a jejich párování mezi dvěma snímky. To umožňuje následným výpočtem, založeným na aproximačním řešení soustavy lineárních rovnic, zjistit údaje o relativní i absolutní pozici robota. V praktické části práce provádíme analýzu dvojic snímků, mezi nimiž se robot pouze otáčel na místě o různě velké úhly. Naším cílem bylo prokázat možnost nahrazení elektronického kompasu pohledem vzhůru v místech, kde je silné elektromagnetické rušení. Data naměřená kompasem a analýzou pohledu vzhůru vzájemně porovnáváme a přesnost navržené metody posuzujeme jako u klasického fyzikálního měření. Výsledky našeho experimentu potvrzují, že pohled vzhůru může v případě potřeby nahradit elektronický kompas. Navrhujeme též různé úpravy pořízených snímků a posuzujeme vliv těchto úprav na přesnost navrhované metody. V závěru práce věnujeme pozornost robotické platformě, na které probíhaly praktické experimenty a interpretujeme výsledky provedených měření.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 51 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Krajíček, Vojtěch
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.