Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  začátekpředchozí29 - 38  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Integrace žáků se speciálně vzdělávacímí potřebami na ZŠ Klíček
Plačková, Kristýna ; Mašát, Vladimír (vedoucí práce) ; Ortová, Marie (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice dvou žákům se speciálně vzdělávacími potřebami na ZŠ Klíček. Teoretická část se věnuje teorii školní integrace a konkrétním postižením dvou vybraných žáků ze ZŠ Klíček. Zároveň ZŠ Klíček představuje. Praktická část popisuje analýzu procesu integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na ZŠ Klíček a představuje dva vybrané žáky se speciálními vzdělávacími potřebami (Tomáše a Kateřinu). Dále obsahuje rozhovory s lidmi, kteří integraci Tomáše a Kateřiny ovlivňují a jsou pro tento proces důležití. Praktická část zahrnuje také záznamy z pozorování Tomáše a Kateřiny. Hlavním cílem bakalářské práce je analýza procesu integrace žáků se speciálně vzdělávacími potřebami na ZŠ Klíček. Dílčími cíli v rámci rozhovorů je zhodnocení procesu integrace z pohledu rodičů dvou žáků, třídních učitelů, speciálního pedagoga, osobního asistenta a asistenta pedagoga. Rozhovory také dokreslují podobu procesu integrace Tomáše a Kateřiny. Dílčí cíle u pozorování jsou rozděleny na cíle pro Tomáše a cíle pro Kateřinu. U Tomáše jsem hodnotila průběh jeho integrace ve škole, její rozvíjení, a zda je proces integrace úspěšný nebo neúspěšný. U Kateřiny jsem hodnotila průběh její integrace ve škole, jak jí přijali spolužáci, jak se zapojila do kolektivu, jak spolupracuje s učiteli a jak plní...
Význam fyzioterapeutických technik v edukačním procesu rehabilitační třídy
Kovandová, Zuzana ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Předmětem práce je zkoumání edukační činnosti ve třídách základní školy speciální pro žáky s těžkým kombinovaným postižením se zaměřením na využívání prvků léčebné rehabilitace speciálním pedagogem. V teoretické části práce je představeno prostředí rehabilitační třídy, edukační proces, který zde probíhá a jeho specifika. Dále zde jsou nastíněny základní metody, které při své práci s dětmi s kombinovaným postižením využívají fyzioterapeuté. Cílem práce je zejména specifikovat konkrétní možnosti využití rehabilitačních technik v edukačním procesu pedagogem bez fyzioterapeutického vzdělání a jejich působení. K tomuto účelů byla jako součást práce zpracována kazuistika konrkrétní žákyně, v jejímž vzdělávání jsou tyto techniky využívány. Formou přehledné tabulky jsou rozpracovány jednotlivé metody a dosažené výsledky v časovém horizontu 1,5 roku. Z teoretických podkladů i praktických závěrů vyplynulo, že zapojení rehabilitačních technik do edukace žáků s těžkým postižením je nejen prospěšné, ale přímo nezbytné pro dosažení pozitivních výsledků.
Možnosti využití terapií u dětí s kombinovanými vadami v předškolním věku
Vorlová, Lucie ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi využití terapií u předškolních dětí s kombinovanými vadami ve speciálních mateřských školách a běžných mateřských školách se speciálními třídami. Přináší přehled terapií, které se na školách vyskytují nejvíce. Na základě teoretických poznatků o jednotlivých terapiích mapuje, jak jsou začleněny do výchovně vzdělávacího procesu v mateřských školách. Analýza dotazníkového šetření poukazuje na nedostatky, které byly podkladem k vytvoření návrhu na zefektivnění terapií v těchto zařízeních.
Využití bazální stimulace v předškolním vzdělávání
Bechová, Veronika ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Diplomová práce "Využití bazální stimulace v předškolním vzdělávání" má za cíl potvrdit kladný vliv konceptu bazální stimulace na výchovu a vzdělávání dětí s kombinovaným postižením v mateřské škole speciální. Teoretická část podává stručnou charakteristiku k tématu kombinovaného postižení a dětské mozkové obrny. Přináší pohled na vývoj dítěte s postižením v období předškolního věku. Stěžejní část se věnuje konceptu Bazální stimulace i s jeho základními a nástavbovými prvky a biografickou anamnézou. Výzkumný projekt předkládá případové studie a ukazuje využití konceptu při konkrétní práci. Hodnotí a potvrzuje kladný vliv stimulace na děti a předkládá doporučení pro pedagogickou praxi. Klíčová slova: kombinované postižení, dítě v předškolním vzdělávání, bazální stimulace
Canisterapie ve speciálním školském zařízení : děti s kombinovanými vadami
Kopecký, Martin ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Canisterapie ve speciálním školském zařízení : děti s kombinovanými vadami ABSTRAKT Teoretická část bakalářské práce je věnována charakteristice canisterapie, metodologii a terminologii, etapám jejího vývoje a současnému pojetí této problematiky. Dále jsou zde stručně popsány nejčastější onemocnění dětí s kombinovaným postižením navštěvujících ZŠ a PŠ SVÍTÁNÍ, o. p. s., kterými jsou dětská mozková obrna a mentální retardace. V praktické části je za pomoci metod pozorování, rozhovoru a dotazníkového šetření proveden výzkum s cílem potvrdit či vyvrátit pozitivní vliv canisterapie u dětí s kombinovaným postižením navštěvujících ZŠ a PŠ SVÍTÁNÍ, o. p. s. KLÍČOVÁ SLOVA Canisterapie, animoterapie, kombinované vady
Středisko rané péče v Českých Budějovicích. Aktivity a aktuální problémy.
AMBROZKOVÁ, Edita
Tématem bakalářské práce je Středisko rané péče v Českých Budějovicích, aktivity a aktuální problémy. Tato práce je deskriptivním výzkumem fenoménu rané péče. Úvodní část je zaměřena jednak na objasnění základních pojmů, které souvisí s danou problematikou, dále na problematiku rané péče u dětí se zrakovým a kombinovaným postižením s důrazem na sociální aspekty a představení organizace Střediska rané péče v Českých Budějovicích, se zaměřením na poskytované služby, aktivity a cíle. V závěru této části jsou uvedeny některé příklady dobré praxe.
Koordinovaná podpora žáků s kombinovaným postižením v příbramském regionu
JELÍNKOVÁ, Aneta
Tato bakalářská práce má název "Koordinovaná podpora žáků s kombinovaným postižením v příbramském regionu" a je rozdělena na dvě hlavní části. První část je teoretická a nejdříve v ní definuji pojmy zdravotní a kombinované postižení, které je ještě dále členěno. Poté se zabývám možnostmi vzdělávání žáků s kombinovaným postižením a metodami práce, které se při práci s těmito žáky využívají. Protože mají tito jedinci často omezenou možnost komunikace, zmiňuji se i o komunikačních systémech AAK. V druhé kapitole teoretické části poté popisuji významnou součást péče o osoby s kombinovaným postižením, prostředky uceleného systému rehabilitace - léčebné, sociální, pedagogické a pracovní prostředky rehabilitace. Na teoretickou část navazuje praktická část, ve které se zabývám cíli, metodikou a analýzou získaných dat. Nejdříve analyzuji koordinovanou podporu žáků s kombinovaným postižením ve školách v příbramském regionu. V této kapitole jsou zmapovaná zařízení vzdělávající žáky s kombinovaným postižením a poté i zařízení s nimi spolupracující. Následně pak analyzuji získané rozhovory, které jsou k nahlédnutí v přílohách. Cílem této bakalářské práce je zjistit počet a rozložení zařízení vzdělávající žáky s kombinovaným postižením v příbramském regionu. Dále se snažím určit, zda je zjištěný počet dostačující, a nakonec bych chtěla vytvořit informační leták o daných školách. Pro naplnění hlavního cíle jsem si stanovila tuto výzkumnou otázku: "Jaký je počet a rozložení zařízení vzdělávající žáky s kombinovaným postižením v příbramském regionu?" a podotázku: "Je tento počet dostačující?". V průběhu výzkumu jsem si stanovila ještě jednu výzkumnou otázku, která by mi měla pomoci zmapovat daná zařízení, zjistit o nich důležité informace, a vytvořit tak informační leták: "Jak probíhá vzdělávání žáků s kombinovaným postižením ve školách vzdělávající tyto žáky v příbramském regionu?" a podotázku: "Poskytují žákům tato zařízení koordinovanou podporu?". Výzkum jsem prováděla polostandardizovanými rozhovory s odbornými pracovníky škol, poradenského zařízení (SPC) a rodiči žáků s kombinovaným postižením. Rozhovory byly prováděny dle předem připravených otázek, přičemž jsem je se souhlasem respondentů nahrávala na diktafon. Otázky jsem si rozdělila do tří okruhů, což mi pomohlo při interpretaci výsledků. Údaje z rozhovorů jsem doplnila o informace z analýzy webových stránek daných zařízení. Výsledkem této práce je zmapování koordinované péče o žáky škol příbramského regionu a následně vytvořený informační leták zařízení vzdělávajících žáky s kombinovaným postižením, kde jsou tedy zmíněny i neziskové organizace, které těmto zařízením pomáhají zajišťovat ucelenou rehabilitaci, a také organizace, které zajišťují péči absolventům základních škol a dospělým jedincům se zdravotním postižením. Zda je daných zařízení v příbramském regionu dostatek, není úplně jasné, ale mírně zde převládá názor, že jich je tu málo. Chybí zde základní školy i specialisté zabývající se žáky s PAS, kteří by měli s těmito jedinci zkušenosti. Na vybraných školách panuje přátelská atmosféra, pedagogické pracovníky jejich práce velmi baví a i spolupráce s rodiči probíhá v celku bez problémů. Je zřejmá nutnost obměnit vybavení tříd, včetně pomůcek. Učitelé na těchto školách při práci velmi málo užívají rehabilitační techniky a školy nabízejí velmi zřídka nějaké terapie. Tyto činnosti však nabízejí spolupracující organizace (Alka, Krok, Pessos), které těmto školám pomáhají zajišťovat prostředky uceleného systému rehabilitace, a tak je žákům zajištěna koordinovaná podpora.
Porovnání péče o osoby s tělesným a kombinovaným postižením v odborných zařízeních a domácím prostředí
SOSNOVCOVÁ, Eva
V současné době má více než miliarda lidí na celém světě nějaké zdravotní postižení. V procentech je to více než 15% lidí z celé zeměkoule. (WHO.) Pro současnou dobu je v péči o osoby se zdravotním postižením typický komplexní a koordinovaný přístup. Zároveň se ovšem objevují i jiné názory a přístupy, které kladou důraz např. na specifický přístup konkrétního odborného zařízení. Nesmírně důležitým se jeví též zapojování rodičů nejen do vlastní péče o jejich děti se zdravotním postižením, ale také do rozhodovacího procesu, kdy je zapotřebí jim vytvořit dostatečný prostor pro jejich vlastní pohled na danou problematiku. První kapitola se týká zdravotního postižení. V podkapitolách rozebírám jednotlivé rozdělení postižení. Druhá kapitola je věnována pojmu rodina, její funkčnosti a typům. Třetí a zároveň poslední kapitola z teoretické části se věnuje sociálním službám. Na výzkum jsem použila kvalitativní metodu. K výsledkům jsem dospěla díky polostrukturovanému rozhovoru. Zkoumala jsem dva výzkumné soubory, z nichž první tvořila zařízení, která poskytují domovy pro osoby se zdravotním postižením. Jedno bylo z Kutné Hory, druhé z Odlochovic. Druhý výzkumný soubor tvořily matky dětí s tělesným a kombinovaným postižením z okolí Kutné Hory. Cílem mé práce je porovnání komplexnosti péče v odborných zařízeních a v domácí péči. Výsledky výzkumu ukázaly, že se rodiče svým dětem věnují naplno, ale necítí podporu státu. V zařízeních, která poskytují domov pro osoby se zdravotním postižením, jsem se soustředila na celkové zázemí klientů. To jsem zjišťovala pomocí rozhovorů se zaměstnanci. Z rozhovorů vyplynulo, že zařízení jsou lépe uzpůsobena zájmům klientů, dostává se jim zde komplexnější péče. Rodiče sice svým dětem přizpůsobili život, byt, ale není pro ně jednoduché najít dětem vyhovující a smysluplné vyžití jejich volného času. Rodiče se setkali s nezájmem státu i společnosti. Pro dospělé a děti s tělesným nebo kombinovaným postižením, není v Kutné Hoře a jejím okolí dostatek volnočasových aktivit. Moje práce je malá sonda do problémů rodičů dětí s postižením a dospělých s postižením. Tuto práci bych ráda poskytla některému sociálnímu úřadu, který se touto problematikou na Kutnohorsku zabývá. Třeba mé výzkumy přispějí k lepšímu přístupu úřadů k rodinám s postiženými dětmi.
Hipoterapie jako součást ucelené rehabilitace u dětí s kombinovaným postižením
HONNER, Petr
Hipoterapie je metoda fyzioterapie, při které dochází k přenosu pravidelného trojrozměrného pohybu koňského hřbetu v kroku na klienta v různých polohách. Tento ničím nenahraditelný pohyb stimuluje posturální reflexy, koordinaci, rovnovážné rekace, proprioceptivní senzomotorickou stimulaci, nácvik a upevňování fyziologických pohybových vzorů. Vznikající impulsy se přenášejí z koně na klienta do jeho bederní části páteře přes pánev. Protože člověk na koni sedí a tím nezatěžuje nohy, odpovědí jezdce na pohyby koňského hřbetu je specifický pohybový vzor pro trup a pánev při chůzi. Tento prvek hipoterapie nemůže být nahrazen žádnou jinou rehabilitační metodou. Provádí se v neklinickém prostředí a nabízí klientovi komunikaci s koněm, vycházky do terénu, kde by se jinak nemohl vydat pro svoji disabilitu. Děti a dospělí jsou součástí aktivity, o které mohou hovořit se svými přáteli. Kůň a prostředí kolem něho pomáhá léčit jak tělo, tak i duši. V teoretické části mé bakalářské práce se věnuji vymezení hipoterapie v rámci ucelené rehabilitace osob s různým typem postižení. Zaměřuji se hlavně na problematiku jedinců postižených spinální muskulární atrofií a hereditární senzomotorickou polyneuropatií. Cílem bakalářské práce je popsat vliv hipoterapie u dětí s různým typem postižení. Ve výzkumu se zabývám především využitím této metody v praxi. V rámci kvalitativních technik sběru dat jsem použil tyto: anamnéza, pozorování, sekundární analýza dat a fotodokumentace. Výsledky působení hipoterapie prokazují pozitivní vliv na oba sledované klienty, kteří navštěvují centrum pro rehabilitaci osob se zdravotním postižením ARPIDA. Výzkum byl realizován u klientů se spinální muskulární atrofií III. typu a hereditární senzomotorickou polyneuropatií. Kazuistiky obou zmiňovaných klientů popisují průběh a výsledky terapie.
Canisterapie u dětí s kombinovaným postižením
MACEČKOVÁ, Martina
Má bakalářská práce pojednává o canisterapii u dětí s kombinovaným postižením. První část z teorie se zaměřuje na vymezení pojmu canisterapie, na její vývoj v České Republice, její metody, formy, fáze, cíle a problémy. Rovněž zde věnuji pozornost vybraným canisterapeutickým organizacím. Druhá část mé práce blíže popisuje canisterapii u dětí s kombinovaným postižením. Pozornost je zde také věnována canisterapeutickému psovi. V praktické části je uvedena charakteristika zařízení, kde se věnují právě těmto dětem. Cílem mé práce bylo zjistit efekt canisterapie u dětí s kombinovaným postižením. Výsledky jsou zaznamenány formou kazuistik a jejich vyhodnocení je popsáno v následné diskuzi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   začátekpředchozí29 - 38  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.