Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28,644 záznamů.  začátekpředchozí28635 - 28644  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.31 vteřin. 

Využití volného času u žáků ZŠ
SEDLÁČKOVÁ, Pavlína
Výkladem volného času se zabývají různé vědní obory. Je možné ho posuzovat z aspektu pedagogického, psychologického, sociologického, ekonomického, zdravotně-hygienického, politického atd. Obecně se volným časem rozumí období, kdy člověk svobodně rozhoduje o činnosti, kterou chce právě vykonávat. Jde o mimopracovní nebo mimoškolní činnost, která není spojována se zabezpečováním individuálních a existenčních potřeb. Umění správně využívat volný čas patří k jednomu ze sociálních indikátorů kvality života. Aktivní trávení volného času, kromě uspokojování momentálních tužeb člověka a relaxace, plní také mnoho společenských funkcí, hlavně u mladých lidí a dětí slouží jako efektivní sociální prevence a je důležitou součástí procesu vytváření žebříčku hodnot a priorit. Tato práce nese název Využití volného času u žáků ZŠ. Na děti jsem se zaměřila proto, že patří mezi nejrizikovější skupinu populace z hlediska nesprávného výběru volnočasových aktivit, které mohou vést k rozvoji sociálně patologických jevů. Cílem práce je zmapovat, jakými aktivitami se ve svém volném čase zabývají žáci ZŠ v Českých Budějovicích a zjistit, zda je rozdíl ve využívání volného času u žáků 1. a 2. stupně ZŠ a 2. stupně ZŠ a víceletých gymnázií. Teoretická část práce je zpracována obsahovou analýzou dokumentů uvedených v seznamu použitých zdrojů. Pro praktickou část jsem zvolila kvantitativní metodu dotazování pomocí dotazníků, které byly rozdány v 5. a 7. třídách náhodně vybraných základních škol a sekundách náhodně vybraných víceletých gymnázii v Českých Budějovicích. Výsledky jsou zpracovány formou tabulek a grafů. Cíle práce byly naplněny, z výsledků vyplývá, že se respondenti nejvíce věnují duševně aktivním a pasivním činnostem. V 5. třídách a v sekundách převládá aktivní duševní činnost nad pasivní, v 7. třídách je tomu naopak. Všechny tři skupiny respondentů věnují nejméně času fyzické aktivitě. Hypotéza, že žáci 1.stupně ZŠ využívají aktivněji svůj volný čas než žáci 2. stupně, byla potvrzena. Druhá hypotéza, že není rozdíl ve využívání volného času u žáků 2. stupně ZŠ a stejně starých dětí na víceletých gymnáziích, potvrzena nebyla.

SNP
Orság, Michal ; Terén, Laco (oponent) ; Ambrůz, Jan (vedoucí práce)
Zámerom diplomovej práce bolo priblížit dianie po roku 1945, kedy nastalo obdobie spomínania v spolocnosti, ktoré slúžilo ako terapia, politika a estetika. Práce na spomienkach sa postupne pretavili, okrem iných veci, do pomníkov, ktoré pôsobia proti kolektívnemu zabudaniu.Vznikli miesta spomínania, ktoré sa vztahujú na historické udalosti i na súkromné príbehy. Partizánske pomníky tak posiali krajinu, v ktorej majú pripomínat v podstate neprítomné. Znovuspomínanie si, tak dostáva na povrch opät zabudnuté informácie, ktoré vytváraním logických súvislosti tvoria štruktúru. Táto štruktúra podlieha zmene, ktorej dopomáha prepisovanie a prekrývanie sa informácií v jednotlivých vrstvách štruktúry. Ani umenie sa nevyhýba spomínaniu a zabúdaniu, tematizuje ich a vytvára si stratégie, medzi ktoré je zahrnuté aj prepisovanie. Média aj individuá prepisujú prázdne miesta minulosti v súcastnosti, zbieraním a skladaním mozaiky, ktorá dovoluje napísat si vlastnú identitu.

Po modré
Horák, Petr ; Palla, Marian (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
Zásah do veřejného prostoru / mystifikace – Fiktivní turistické značení v prostoru obory Holedná (Brno Jundrov – Bystrc). Proti standardním zvyklostem vyznačená turistická trasa jdoucí mimo veškeré cesty, skrze ploty, extrémní četnost značek. Dílo na pomezí angažovaného umění. Cesta byla předána primátorovi Onderkovi k narozeninám.

Konverze Beuronské kaple
Burgerová, Lenka ; Zemánek, Václav (oponent) ; Zemánková, Helena (vedoucí práce)
Kaple bývalého boromejského kláštera v Teplicích je významnou památkou na činnost mnišské dílny benediktinského řádu. Klášter, který je dnes jednou z budov teplického gymnázia, byl postaven v ulici na bývalých hradbách, prestižním bulváru. Dnes je to budova obklopená architektonicky bezcennými a nevhodně umístěnými stavbami a bulvár se změnil ve frekventovanou ulici, kde většinu historické zástavby nahradily paneláky. Úkolem architekta je zde vrátit budově život a vrátit ji do veřejného prostoru, propojit „veřejné=město“ se „soukromým=školou“. Vrátit prostoru důstojnost a jistou monumentalitu a poskytnout škole prostor pro pořádání workshopů, studentských setkání, ale i akcí, které propojují školu s městem: výstav studentských prací, koncertů, diskusí, happeningů, dokonce svateb. Studenti gymnázia jsou na malém městě budoucí intelektuální elitou místa a nově upravený prostor má šanci upevnit jejich vazbu k místu, která se posléze může projevit třeba tím, že své pracovní uplatnění budou po vysokoškolských studiích hledat v Teplicích. Věřím, že architektura má moc vytvářet vazbu k místu a genius loci, a že otevírá fyzický i mentální prostor. Právě takové „otevření prostoru“ si gymnázium i kaple, o jejíž existenci málokdo v Teplicích ví, 20 let po „Sametové revoluci“ zaslouží.

Vývoj českého neprofesionálního scénického tance 1945-1968
Smugalová, Zuzana ; Gremlicová, Dorota (vedoucí práce) ; Lössl, Jiří (oponent)
Tato magisterská práce mapuje historický vývoj amatérského tanečního umění v ČSSR v politicky složitém období po 2. světové válce. Sleduje vývojové tendence scénického tance a taneční výchovy ovlivněné zpočátku socialistickým realismem a následně příchodem jazzu a moderních tanečních technik. Shrnuje fakta o organizačním zabezpečení amatérské činnosti v oblasti umění včetně systému přehlídek, festivalů a soutěží. Přináší přehled o stavu tanečního školství v oblasti zájmové činnosti. Poskytuje tak možnost nahlédnout do doby, jenž je poznamenána množstvím dnešních předsudků způsobených stejně černobílým viděním, jakým se sama vyznačovala.

Produkce živé kultury v prostorách panských sídel
Mudruňková, Ludmila ; Dvořák, Jan (vedoucí práce) ; Šesták, Jiří (oponent)
Diplomová práce na téma ?Produkce živé kultury v prostorách panských sídel? svým zaměřením i cílem volně navazuje na předchozí bakalářskou práci vypracovanou pod jménem Ludmila Pešková v roce 2007, která se věnovala kulturnímu životu venkova a venkovských komunit. Prostředí hradů a zámků z pohledu produkce vykazuje jiné parametry úspěšné organizační činnosti než podzámčí nebo náves. Pochopení značných rozdílů mezi vlastnostmi živé produkce kulturních aktivit určených pro přirozené venkovské prostředí a kultivované prostředí panských sídel vyžaduje dlouhodobé studium teoretických materiálů a skloubení s výsledky terénního výzkumu. Předkládaný text otevírá mnoho závažných témat dotýkajících se památkové péče, státní kulturní politiky, soukromého vlastnictví a existence či absence kulturně-ekonomicko-mocenských elit a jejich kulturní odpovědnosti vůči širší společnosti. Je rozdělen do čtyř částí. První blok ?Úvahy a reflexe? definuje základní pojmosloví; následující část ?Historické pozadí kulturního života na hradech a zámcích? přináší výsledky studia teoretických materiálů a vědeckých statí věnující se historii ve vztahu k umění a kultuře. Třetí blok analyzuje dnešní situaci produkce živé kultury na našich hradech a zámcích a dokladuje analýzu množstvím příkladů. Závěrečná část textu nabízí výsledky celého výzkumu shrnuté do malého vademeka. To naznačuje určité směry a pravidla produkce živé kultury, které jsou pro naše památky prospěšné, a též jaké produkce mohou být v prostorách panských sídel provázeny úspěchem.

Česká reklamní fotografie v období normalizace (Podniky zahraničního obchodu)
Hrabětová, Kristina ; Czumalo, Vladimír (vedoucí práce) ; Dias, Pavel (oponent)
Práce se zabývá situací a specifikami české reklamní fotografie v období normalizace. Přibližuje ji prostřednictvím sondy do produkce českých fotografů pracujících pro podniky zahraničního obchodu. Mapuje funkci a strukturu těchto podniků, okolnosti zadávání zakázek, schvalovací a honorářovou praxi a další styčné plochy mezi reklamou určenou pro zahraničí a dobovou organizací výtvarného života. Obsahuje také přehled fotografů, kteří pro podniky zahraničního obchodu pracovali, výběr ze záznamů rozhovorů s některými z nich a ilustrativní náhled do dobových projektů

Výtvarná kultura jako segment kulturního života národů
Čermák, Martin ; Patočka, Jiří (vedoucí práce) ; Hanzlík, Jan (oponent)
Cílem této bakalářské práce je historická analýza vývoje české a francouzské kinematografie. Konkrétně se tento historický popis bude soustředit na financování do tohoto segmentu kulturního života a na uměleckou stránku filmových děl vzniklých za daných finančních podmínek. Práce si vytyčuje dvě důležité hypotézy, které se komparativním způsobem bude snažit potvrdit či vyvrátit. První z nich se zaobírá vlivem politických režimů na finanční prostředky a potažmo na kvalitu filmových děl. Druhá z nich posuzuje kvalitu filmové tvorby z perspektivy uměleckých proudů.

Soukromé a veřejné
Šmídlová, Petra ; Sedlák, Michal (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Diplomová práce pojednává o vztahu soukromé a veřejné sféry v moderní a postmoderní společnosti. Tyto sféry i jejich vzájemné vztahy zkoumá především z perspektivy sociologie a politické filozofie. Objevená témata a vazby se potom snaží konfrontovat s tendencemi současného umění a s celkovou vizuální kulturou naší společnosti. Cílem práce je poukázat na pokřivený vývoj těchto vztahů a upozornit na to, co se jejich prostřednictvím děje s naší kulturou.

Obsahová analýza kulturních rubrik deníku MF Dnes v důsledku společenských změn
Valjarevićová, Eva ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Diplomová práce je věnována analýze kulturní rubriky deníku Mladá fronta Dnes. Ve stanovených letech 1992, 1996 a 2000, tedy v rozmezí čtyř až jedenácti let po sameetové revoluci a následné změně politického režimu, jsem analyzovala, do jaké míry jsou v rubrice zastoupeny témata film, literatura a výtvarné umění a také, kolik prostoru v deníku kulturní rubrika zabírá. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)