Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 57 záznamů.  začátekpředchozí28 - 37dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozvoj hudebního cítění u dětí v MŠ pomocí vybraných hudebních aktivit
FILIPOVÁ, Iva
Obsahem této bakalářské práce je vytvoření stručného přehledu hudebních aktivit pro děti předškolního věku. Práce je doplněna o notové a textové zápisy písní. Jsou zde popsány některé aktivity, které je možné využít při práci s dětmi v mateřských školách.
Didaktické využití tématu zhudebněné poezie v českém jazyce a hudební výchově
Dobiášová, Kateřina ; Tichá, Alena (vedoucí práce) ; Váňová, Hana (oponent)
Cílem této diplomové práce je ověření specifických didaktických postupů, které mají přiblížit poezii žákům základních škol a studentům škol středních netradiční cestou. Tohoto cíle má být dosaženo prostřednictvím hudby. Předmětem zkoumání se tak stala problematika zhudebněné poezie a zejména její didaktické využití v pedagogické praxi. V práci se uplatní mezipředmětové vztahy - prolínají se poznatky z českého jazyka a literatury a z hudební výchovy. V úvodní kapitole nastiňuji obecné principy zhudebňování poezie, postup hudebního zpracování a společné rysy zhudebněných básní. Jádro diplomové práce tvoří výzkumná sonda, pro kterou jsem vytvořila několik příprav na vyučovací hodiny. V nich jsou využity různé metody a postupy práce se zhudebněnými básněmi - konkrétně jsem zvolila texty českých básníků 20. století. Připravené vyučovací hodiny jsou aplikovány v pedagogické praxi, a to metodou experimentálního vyučování. Všechna didaktická zpracování jsou doplněna reflexí nebo více reflexemi. V závěru výzkumné sondy shrnuji získané poznatky a formuluji závěry pro praxi.
Rozvoj hudebního cítění u dětí v MŠ pomocí vybraných hudebních aktivit
FILIPOVÁ, Iva
Práce se zabývá rozvojem hudebního cítění u dětí v mateřských školách pomocí vybraných hudebních aktivit. Obsahem této bakalářské práce je vytvoření stručného a obecného přehledu hudebních aktivit pro děti předškolního věku. Tato práce má pouze teoretickou část a je zde popsána obecná rovina hudby a co to hudba je. Dále je zde kapitola, která se stručně věnuje hudebnímu vývoji dětí podle Holase. Velká část této práce je věnována konkrétním hudebním aktivitám, konkrétním hudebním nástrojům a konkrétním písním. Práce je doplněna o notové a textové zápisy písní. Jsou zde popsány některé aktivity, které nejsou příliš známé a je možné je využít při práci s dětmi v mateřských školách.
Slovní zásoba současných populárních písní
d' Almeida, Annamária ; Janovec, Ladislav (vedoucí práce) ; Holanová, Radka (oponent)
Tato bakalářská práce, na základě porovnávání výsledků žebříčků hitparád za rok 2016, analyzuje slovní zásobu českých písní populárních v roce 2016, a to konkrétně tvorbu autora Ondřeje Ládka. Tato práce zkoumá vrstvy slovní zásoby, popisuje významovou stránku slov na základě analýzy dvaceti vybraných textů kapel Slza a Xindl X a zkoumá tyto texty z hlediska frazeologie. Okrajově se v práci pracuje i s literárně teoretickými pojmy z oblasti versologie. Závěrem práce srovnává rozdíly v tvorbě Ondřeje Ládka v závislosti na projektu, pro který tvoří. Výsledky této práce nám částečně umožňují více poznat současnou pop kulturu a způsob jakým tvoří jeden z nejhranějších současných českých autorů.
Romská lidová píseň a možnosti jejího využití v hodinách hudební výchovy
Sebechlebská, Ladislava ; Pecháček, Stanislav (vedoucí práce) ; Bělohlávková, Petra (oponent)
4 ABSTRAKT Romská lidová píseň není v českém prostředí obecně známa, proto se tato práce snaží v první části přiblížit její vznik, popsat historický vývoj romské hudby a rozdělit písně podle funkcí a blízkých geografických oblastí jejího výskytu, aby tak vznikl ucelený obraz pro čtenáře. Následně práce nabízí analýzu pěti romských tanečních písní, které popisuje po hudební, textové i sémantické stránce. Tato část se opírá o několik různých zpěvníků a nahrávek, aby tak vznikl co nejautentičtější vzor pro práci na hodinách hudební výchovy. Pro lepší představu a možnost využití jsou písně doplněny notovým materiálem s textem a harmonizací. Práce pokračuje návrhem možností využití romských lidových písní v oblasti hlasové, hudební a pohybové výchovy. Analyzované písně doplňuje možnostmi havkování, upozorňuje na charakteristické znaky projevu, popisuje taneční kroky a rytmické modely, které se běžně v romské kultuře objevují. Taneční prvky dodává v podobě textu, ale také užívá videonahrávky pro co nejsnazší využití. Hlavním cílem této práce je poukázat na temperamentnost a energičnost romských písní, přiblížit pomocí hudby romské etnikum většinové populace, a tím širší veřejnosti přibližovat i problematiku multikulturalismu, inspirovat učitele hudební výchovy k zapojení romských písní do hodin a zjednodušit tuto...
Lidový text a grafika
Lukš, Jiří ; Raudenský, Martin (vedoucí práce) ; Špirk, Ivan (oponent)
Práce "Lidový text a grafika" se zabývá písní jako námětem pro grafickou a knižní tvorbu. V rámci praktické části DP se autor věnuje výtvarnému řešení originálního zpěvníku, který představuje původní texty jeho někdejšího hudebního souboru. Při této práci zkoumá střet současných módních a hudebních trendů s folklórními tradicemi ve svém kraji a klade si otázku o povaze současné lidové písně. Jednou z odpovědí je jeho autorská kniha. Na základě těchto snah navrhuje také dvě didaktické výtvarné řady. Pro děti 1. stupně ZŠ je to projekt "Špalíček lidových písní" a pro děti 2. stupně ZŠ a SŠ nabízí didaktickou řadu, která se věnuje tematizaci písně v různorodých výtvarných technikách. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Tvorba hudebně pohybových choreografií pro děti předškolního věku s využitím vlastní didaktické pomůcky
Šandová, Pavla ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Kmentová, Milena (oponent)
Diplomová práce se zabývá implementací vlastní didaktické pomůcky do hudebně pohybových činností předškolního dítěte v mateřské škole s ohledem na integrativní charakter vzdělávání. První část práce zmiňuje v teoretické rovině důležité aspekty vývoje dítěte ve věku pěti až šesti let. Dále pojednává o specifikách rozvoje hudebnosti v předškolním věku, zvláště se zaměřením na instrumentální složku hudby. Poukazuje na hudební tvořivost, která vyplývá z principů Orffova Schulwerku. Ve druhé, praktické části, zkoumá pomocí metody experimentu, pozorování a strukturovaného interview hudební pedagogický projekt, jehož hlavní součástí je metodická řada Cup song, obsahující náměty na využití vlastní didaktické pomůcky v praxi. Zejména ověřuje vliv této metody na hudební a osobnostní rozvoj dítěte. KLÍČOVÁ SLOVA Hudba, hudební schopnosti, dítě předškolního věku, hudební nástroje, integrace, projekt, Cup song, instrumentální činnosti, tvořivost, rytmus, píseň, prožitek, Orffova škola.
Indická klasická hudba: píseň v tradici karnāṭak
Sýkorová, Eliška ; Matoušek, Vlastislav (vedoucí práce) ; Bendíková, Soňa (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o indické klasické hudbě, která se obecně dělí do dvou hlavních proudů zvaných hindustānī a karnāṭak. Nejprve podává stručný úvod do problematiky a definice základních pojmů, jež jsou s indickou hudbou neoddělitelně spjaty. Dále formou srovnání představuje dvě hlavní tradice, principy, na kterých jsou vystavěny, a hudební nástroje v nich používané. Blíže je pak práce zaměřena na indické písňové žánry, které nejprve představuje v teoretické rovině. Druhá část práce předkládá překlad a rozbor několika písní vybraných z jihoindické tradice karnāṭak. Na konkrétních překladech a komentářích jsou ukázána hlavní témata objevující se v této vokální tradici. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 57 záznamů.   začátekpředchozí28 - 37dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.