|
Uplatnění marketingu v řízení podniků, zaměřených na poskytování služeb
Matochová, Jolana ; Bílek, Jaroslav (oponent) ; Chalupský, Vladimír (vedoucí práce)
V mojí závěrečné práci jsem se rozhodla věnovat společnosti Veletrhy Brno, a. s., jejíž produkt, tedy veletrhy, zkoumám z pohledu marketingového nástroje. Provedla jsem srovnání s ostatními nástroji a analyzovala argumentaci společnosti u vystavovatelů. Realizovala jsem marketingový průzkum, v němž jsem zjišťovala vnímání veletrhů z pohledu vystavovatelů na veletrhu PRODÍTĚ 2011. Po sběru, analýze a zpracování všech informací jsem došla k závěrům a formulaci návrhů na změnu koncepce veletrhu a marketingové strategie, se kterou Vás seznámí právě moje absolventská práce.
|
| |
| |
| |
|
Uplatnění marketingu v řízení sportovního klubu
Janošík, Viktor ; Skoumal,, Jiří (oponent) ; Chalupský, Vladimír (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku marketingového řízení vybraného golfového klubu – občanského sdružení. Jedná se o analýzu současného stavu využití marketingu v řízení golfového klubu a nalezení vhodných způsobů nápravných řešení v dané oblasti, která povedou k naplnění poslání klubu a zajistí rozvoj a fungování golfového klubu. Diplomová práce je rozdělena do čtyř hlavních částí. V první části jsou vymezeny cíle a metody práce. V druhé části se zmiňuji o teoretických poznatcích, které jsou základem pro další části práce. V třetí části se následně zaměřuji na analýzu sdružení a jeho okolí. V poslední části jsou uvedeny konkrétní návrhy marketingových činností klubu vedoucí k dosažení stanovených cílů.
|
| |
|
Význam a využití marketingu ve vybrané firmě
BROŽKOVÁ, Nikola
Hlavním cílem bakalářské práce bylo zjistit, jak vybraná firma využívá marketing a jakou roli marketingu přisuzuje. Práce má dále ukázat, jakou pozornost firma věnuje zákazníkům a jak jsou zákazníci s firmou spokojeni. Autorka si dále stanovila cíl dílčí, jehož úkolem bylo navrhnout případná doporučení na základě zjištěné situace. Data byla získána pomocí strukturovaného rozhovoru s marketingovým ředitelem firmy "AZ". Závěrečná část byla založena na vyhodnocení získaných informací. Autorka na základě stávající situace ve firmě "AZ" navrhla několik změn, které by mohly přispět ke zlepšení aktuální situace ve společnosti "AZ".
|
|
Tvorba a řízení marketingových distribučních cest
MRKÁČKOVÁ, Bohdana
Diplomová práce je zaměřena na tvorbu a řízení marketingových distribučních cest v podmínkách konkrétního podniku. Základním pojmem pro tuto diplomovou práci je marketing, od kterého se dále odvíjí další důležité pojmy. Cílem práce je zhodnotit současnou tvorbu a řízení marketingových distribučních cest ve vybraném podniku. Na základě analýzy navrhnout vhodná opatření na zlepšení. Pro tyto účely byla vybrána výrobní společnost, která se specializuje na výrobu dveří a zárubní.
|
|
Fenomén Streisand effect - implikace pro marketing management
Dytrychová, Eva ; Novák, Michal (vedoucí práce) ; Kincl, Tomáš (oponent)
Cílem bakalářské práce bylo nalezení a charakteristika případů internetového fe-noménu Streisand efekt, který je důsledkem neúspěšné snahy o utajení již zveřejněné informace (zpravidla na internetu) a možnosti využití tohoto fenoménu v marketing managementu. V práci jsou uvedeny a popsány tuzemské i zahraniční případy tohoto jevu a analyzovány pokusy o jeho aplikaci v marketingových kampaních. Na základě získaných charakteristik jsou navrženy možné způsoby uplatnění Streisand efektu v marketingové kampani a diskutovány potenciální přínosy těchto kampaní pro marketing management.
|
|
Zelený Marketing: Elektrické Automobily
Humbatova, Maya ; Cook, Gina (vedoucí práce) ; Lisa, Aleš (oponent)
Od nástupu "Velké deprese" v rámci finanční a ekonomické krize v letech 2008 až 2009 a v důsledku prohlubování krize eurozóny vyvstává čím dál více otazníků nad omezenou kapacitou lidského rozvoje. V akademické sféře vzkvétá teorie trvale udržitelného rozvoje představující komplexní přístup ke společenské, ekonomické a institucionální sféře. Tato práce zkoumá paradigma zvané "zelený marketing" (Green Marketing), jeho perspektivy a kritiky; zelený spotřebitelský trh; segmentaci a strategie zeleného marketingu. Pro dosažení hlubšího výzkumu aplikace teorií zeleného marketingu se tato práce zaměřuje na automobilní průmysl. Jedním z důvodů je, že současná mobilita, regulovaná řadou zákonů, si klade za cíl snižovat emise CO2. Druhým pak samotná existence elektromobilů, které představují technologicky velmi pokrokový a k přírodě šetrný způsob dopravy, a tudíž vyžadují kreativní marketingový přístup. Další část práce vysvětluje specifika elektrických vozidel značky Tesla Motors a popisuje, jak tato firma za pomoci strhujících objevů v dané oblasti ovlivňuje potřeby, požadavky a vnímání spotřebitelů. Studie zkoumá, jakým způsobem elektrická vozidla čelí konkurenci konvenčních dopravních prostředků, aby dosáhla vstupu na nové trhy.
|