Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26,696 záznamů.  začátekpředchozí26687 - 26696  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.93 vteřin. 

Význam psa v životě dítěte mladšího školního věku
Flanderková, Tereza ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Kadlecová, Eva (oponent)
NÁZEV: Význam psa v životě dítěte mladšího školního věku ABSTRAKT: Text je zaměřený na vztah mezi dítětem v mladším školním věku a psem v rodině. Teoretická část této práce shrnuje dosavadní poznatky ohledně historie a podoby vztahu člověk - pes a dítě - pes, ohledně chování psů jako domácích mazlíčků v rodině a o jejich možném vlivu na člověka a hlavně na dítě. V empirické části prezentuje autorka průběh a výsledky svého šetření na téma vztahu dítěte a jeho psa. Prostřednictvím analýzy rozhovorů s dětmi navštěvujícími třetí třídu základní školy a jejich kreseb se autorka snaží přiblížit, jak děti svůj vztah ke psovi vnímají a jaké postavení má pes v rodině. KLÍČOVÁ SLOVA: dítě, pes, domácí mazlíček, rodina, vztah

Kartografické hodnocení výuky regionální geografie
Hátle, Jan ; Hudeček, Tomáš (vedoucí práce) ; Bláha, Jan Daniel (oponent)
Cílem práce je pomocí kartografických nástrojů - mentálních map a učivových map - analyzovat roli učitele při výuce regionální geografie. Nejprve byla vybrána vhodná třída žáků základní školy, v níž bylo provedeno vlastní šetření - vyhotovení mentálních map kontinentu žáky. Při zohlednění pokud možno co nejvyššího počtu možných zdrojů ovlivnění podoby mentálních map byly získané mapy porovnány s autorem vytvořenými učivovými mapami použí-vané učebnice, čímž je dosaženo cíle práce. S ohledem na charakter řešené problematiky je důležitou součástí výsledků též jejich diskuze.

Flexibilní formy zaměstnávání
Trhlíková, Martina ; Soušková, Milena (vedoucí práce) ; Spirit, Michal (oponent)
Diplomová práce se zabývá flexibilními formami zaměstnávání, s kterými se lze v praxi setkat nejčastěji. Nejprve však uvádí pojem flexibilizace do kontextu. Vymezuje základní pojmy a členění a následně vysvětluje kroky, které vedly k rozvoji flexibility pracovního trhu v České republice. Práce má dva hlavní cíle. Prvním z nich je zhodnocení fungování vybraných flexibilních forem zaměstnávání v praxi a odhalení jejich kladů a záporů na základě příkladů z praxe. Druhým cílem je posouzení vlivu flexibilizace práce na jednotlivé vrstvy ve společnosti a na základě toho vyvození závěru, zda je pro danou skupinu flexibilizace práce jevem pozitivním či negativním.

Arteterapie se zaměřením na zrakově postižené
Linhartová, Lenka ; Štréblová, Miroslava (oponent) ; Perout, Evžen (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce "Arteterapie se zaměřením na zrakově postižené" je potvrdit fakt, že se zrakově postiženými lidmi lze kreslit a že mají o kresbu zájem. Dále poukázat na terapeutické účinky, které výtvarná činnost přináší. Ve výzkumu jsou použity následující metody - studium odborné literatury, rozbor výsledků dvouletého výtvarného vedeni zrakově postižené slečny založené na metodickém vedeni a dialogu, polostrukturované rozhovory, průzkum o výtvarné činnosti v České republice na základě osobní návštěvy.

Rozvíjení klíčových kompetencí žáků ve vztahu ke kulturnímu dědictví
Leupoldová, Ludmila ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Cílem diplomové práce je zpracovat vlastivědnou tématiku obce a na jejím základě navrhnout vhodné metody pro vzdělávací oblast Člověk a jeho svět. Ty pak ověřit a zreflektovat formou projektového úkolu ve 4. ročníku základní školy. Předpokládám, že moje diplomová práce může být podkladem pro koncipování strategie školy v dané oblasti a že projekt pozitivně ovlivní rozvoj klíčových kompetencí žáků a prohloubí v nich pocit sounáležitosti s přírodním, kulturním a společenským prostředím, které je obklopují.

Vzdělávání s pomocí nástrojů ICT
Hruška, Matyáš ; Očenášek, Vladimír (vedoucí práce) ; Radek, Radek (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá využitím nástrojů ICT při výuce. Cílem práce je zjistit, jaké nástroje se v moderní výuce používají a jaké jsou nároky na učitele a na studenty. V první části práce je obecně popsáno ICT, které je ve školství využíváno a to jak z hlediska hardware, tak software. V druhé části práce je popsáno přesné zapojení těchto nástrojů ICT do výuky na dvou sledovaných školách. V obou školách jsou ve výuce používána mobilní dotyková zařízení, ovšem obě školy využívají jiného formátu učeben. Rozdíly mezi těmito formáty jsou v práci vysvětleny a způsob využití nástrojů ICT obou škol je vysvětlen za pomoci praktických příkladů. V práci je také řešena problematika financování, a to zejména z fondů EU, ze kterých jedna ze sledovaných škol čerpá.

Dětská kresba v diagnostice mateřské školy
ŠEFRÁNYOVÁ, Lucie
Bakalářská práce se zabývá dětským výtvarným projevem v mateřské škole. Seznamuje čtenáře s tím, jak se dětská kresba vyvíjí, zvláště kresba lidské postavy, s jejím obsahem, se psychologickým a pedagogickým přístupem k interpretaci dětské kresby a nakonec i s individuálním přístupem ke vzdělávání v oblasti dětské kresby. Sleduje a porovnává celkem 38 dětských kreseb z vývojového hlediska. Deset dětí ze dvou tříd s rozdílným vzdělávacím programem nakreslilo v časovém rozmezí čtyř měsíců dva domy a dva pány. Porovnává se nejen individuální posun každého dítěte, ale i možný rozdíl mezi dětmi z běžné třídy mateřské školy a třídy alternativní(waldorfské).

Možnosti rozvoje sociálních dovedností dospívajících ve středních školách
Krejčová, Lenka ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Štětovská, Iva (oponent) ; Blatný, Marek (oponent)
Předkládaná disertační práce prezentuje výsledky několikaletého výzkumného projektu, který se věnoval možnostem rozvoje sociálních dovedností dospívajících ve středních školách. První kapitoly práce shrnují různorodé poznatky a teoretické přístupy, které s danou problematikou souvisejí. Pozornost je zaměřena na socializaci ve vývojové etapě dospívání, neboť tento aspekt ontogeneze úzce navazuje na naše téma. Práce vymezuje sociální dovednosti a poukazuje na smysluplnost jejich rozvoje ve středních školách v souvislosti s komplexním rozvojem dospívajících, ale také ve smyslu podpory akademické úspěšnosti a ve formě prevence sociálně patologických jevů. Rozvoj sociálních dovedností je dále zvažován v rámci interakcí s učiteli, kteří představují významný zdroj opory i rozvoje v dospívání. Další významnou sociální skupinu ve školním prostředí, které je věnována pozornost, reprezentují vrstevníci dospívajících. Ti společně vytvářejí školní třídy a vzájemně se ovlivňují v průběhu celého edukačního procesu. Sociální dovednosti jsou také představeny v souvislosti se školní úspěšností, resp. motivací studentů ke školní práci a vnímanou akademickou účinností. Obě uvedené charakteristiky edukačního procesu do značné míry závisí na úrovni sociálních dovedností dospívajících a současně významně ovlivňují jejich školní...

Učivo o rodině v primární škole
Heisová, Lenka ; Kargerová, Jana (oponent) ; Stará, Jana (vedoucí práce)
Moje diplomová práce se zabývá výukou prvouky v prvním ročníku ZŠ, konkrétně tématem rodina. Teoretické část obsahuje definicí pojmu rodina, její funkce, modely, historický vývoj a také analýzu vybraných učebnic, jak je v nich téma rodina zpracováno. V empirické části své práce vycházím z teoretických poznatků a metodou kvalitativního výzkumu (případovou studií) detailně monitoruji průběh tří vyučovacích jednotek v konkrétní třídě konkrétní paní učitelkou. Důležitý mi připadá také rozhovor o odučených hodinách s paní učitelkou i s autorkou učebnice. Závěrem srovnávám pojetí výuky autorů učebnice a paní učitelky a uvádím několik doporučení pro zkvalitnění výuky.

Návrh mostní konstrukce dálničního mostu
Luberová, Lucie ; Formánek, Ing Martin (oponent) ; Zich, Miloš (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je návrh nové nosné mostní konstrukce v Prešovském kraji, okrese Levoča na území Slovenské republiky. Objekt se nachází na dálnici D 26,5/120, na 13,499 795 kilometru a přemosťuje komunikaci III. třídy - 131-00. Cílem je návrh kolmé konstrukce o čtyřech polích, který je vypracován ve třech různých variantách. První variantou je komorový nosník se šikmými stěnami z dodatečně předpjatého betonu výšky 2,480 m. Druhá varianta je navržena jako dvoutrámový nosník a třetí jako jednotrámový. Pro podrobné posouzení byla vybrána první varianta s délkou přemostění 166,000 m. Výpočet účinků zatížení je proveden počítačovým softwarem Scia Engineer a porovnán s ručním výpočtem podle platných norem. Most je navržen dle mezních stavů včetně zohlednění vlivu výstavby na jeho návrh. Je zpracován statický výpočet, přehledná výkresová dokumentace a vizualizace mostu.