Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25,941 záznamů.  začátekpředchozí25932 - 25941  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.89 vteřin. 

Využití edukačních plánů v péči o diabetiky
LEOPOLDOVÁ, Lenka
Tématem bakalářské práce je {\clqq}Využití edukačních plánů v péči o diabetiky``. Diabetes mellitus je onemocnění charakterizované poruchou metabolismu cukrů, ale též bílkovin a tuků, které se projeví zvýšenou glykémií a glykosúrií. Edukaci chápeme jako výchovu k samostatnému zvládání diabetu a lepší spolupráci se zdravotníky. Jedná se o nezbytnou a nenahraditelnou součást úspěšné léčby diabetika. Cílem práce je zmapovat využití edukačních plánů v péči o diabetiky. Práce má teoretickou a výzkumnou část. Teoretická část se zabývá informacemi o diabetu mellitu, edukaci všeobecně a specifice edukace u diabetiků. Ve výzkumné části byla použita kvalitativní metoda sběru dat a to technika pozorování a polostandardizovaného rozhovoru. Výzkumné šetření proběhlo v diabetologickém centru a v ordinaci diabetologa. Zúčastnilo se ho 10 diabetiků, z nichž bylo 6 mužů a 4 ženy. Pozorování probíhalo během návštěvy diabetika u diabetologa a zahrnovalo 18 bodů, které byly rozděleny do 7 oblastí zaměřujících se na fázi edukačního procesu, formu realizace edukace, formy edukace, teoretické a praktické dovednosti diabetika, edukační prostředí a ostatní. Rozhovory byly prováděny po ukončení návštěvy diabetika u diabetologa. Rozhovor obsahoval 37 otázek, z nichž v 18-ti byla možnost výběru odpovědi a podle příslušné odpovědi i možnost položit doplňující otázku. Zbylých 19 otázek bylo otevřeného typu. Otázky rozhovoru se zaměřovaly na léčebný režim, spokojenost, znalosti a dovednosti diabetiků. Prvním cílem práce je zjistit, v čem je diabetikovi přínosná edukace. Druhým cílem je zmapovat, zda diabetici získané informace a dovednosti plně využívají v každodenním životě. Třetí cíl zahrnuje zjistit formy a metody edukace u diabetologa a v diabetologickém centru. Čtvrtým cílem je vytvořit edukační plán a ověřit jej v praxi. Cíle bakalářské praxe byly splněny. Všechny výzkumné otázky byly zodpovězeny. Z výzkumné části tedy vyplývá, že edukace je pro diabetiky přínosná, získané informace a dovednosti využívají ve svém životě, formy a metody edukace jsou v diabetologickém centru a v ordinaci diabetologa stejné. Práce může být využita jako zhodnocení efektivity prováděné edukace u diabetiků a základním obsahem onemocnění diabetu mellitu a edukace.

"Demokratizace masmédií" - vliv pronikání příspěvků amaterů do tradičních médií
Žížala, Martin ; Získal, Bohuš (vedoucí práce) ; Šlerka, Josef (oponent)
Cílem diplomové práce je charakterizovat současný stav a podobu masmédií s přihlédnutím na jejich rostoucí demokratizaci. Autor sleduje a popisuje stále výraznější pronikání amatérů do tradičních médií, které se děje prostřednictvím nových internetových médií jako jsou weblogy nebo online video. Při zkoumání problematiky weblogů autor částečně navazuje na vlastní bakalářskou práci "Weblog jako novodobý elektronický informační zdroj". Diplomová práce je rozdělena do tří hlavních částí. První část Tradiční média se zabývá klasickými médii - tiskem, rozhlasem a televizí. Druhá a nejrozsáhlejší část Novodobá internetová média sleduje nové formy multimediální komunikace, které s sebou přináší rozvoj internetu. Je rozčleněna na čtyři kapitoly popisující weblogy, online video, sociální sítě a wiki systémy. V třetí části Demokratizace masmédií autor hodnotí aktuální trendy v oblasti masmédií, věnuje se zvýšené aktivitě uživatelů a zabývá se také problematikou cenzury médií.

Problematika hodnocení ve škole
Svobodová, Blanka ; Dvořáková, Markéta (oponent) ; Kolář, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato práce si klade za cíl zmapování problematiky hodnocení ve škole se zaměřením na motivační funkci hodnocení. Teoretická část práce je věnována hodnocení obecně. Zaměřuje se na cíle hodnocení, na formy jejich dosažení, dopad hodnocení na osobnost žáka a utváření sebepojetí, dále na chyby v hodnocení např. nálepkování, naučenou bezmocnost, . . . Zvlášť se práce zaměřuje na analýzu motivační funkce hodnocení. Empirická část práce se zaměřuje na formu převažující motivace a na podílu sebehodnocení žáka v současné škole. Tato část je realizována prostřednictvím dílčí výzkumné sondy. Cílem této sondy je potvrdit či vyvrátit stanovenou hypotézu, která čerpá z teoretické analýzy problematiky školního hodnocení.

Marketingové komunikace a jejich efektivnost v hokejovém klubu HC Sparta Praha
Skála, Václav ; Puchýř, Milan (vedoucí práce) ; Černý, Zbyněk (oponent)
První část ráce popisuje marketingovou komunikaci extraligového hokejového klubu HC Sparta Praha v sezóně 2006/07, rozlišuje její dvě hlavní formy - komunikaci s diváky(B2C) a komunikaci se sponzory a partnery (B2B). Další část je věnována marketingovému výzkumu, na jehož základě zkoumá efektivnost komunikace s diváky, účinnost promočních akcí, sílu médií zasáhnout diváky a také mediální návyky diváků.

Nové formy a trendy v komerčních komunikacích v ČR a ve světě
Seidner, Petr ; Mikeš, Jiří (vedoucí práce) ; Puchýř, Milan (oponent)
Diplomová práce pojednává o nových trendech v komerčních komunikacích. Vychází z předpokladu, že tradičními formami komunikace nelze zákazníky oslovovat zcela efektivně. Nové trendy jsou založeny na rozvoji internetu a technologickém pokroku. Tradiční formy doplněné o nové formy vytvářejí synergický efekt a vedou k vyšší efektivitě.

Privatizace a její varianty řešení na příkladu velkého průmyslového podniku
Malušková, Iva ; Janíčko, Martin (vedoucí práce) ; Mach, Petr (oponent)
Ve své bakalářské práci se zabývám některými aspekty transformace české ekonomiky, převážně týkající se privatizace státního majetku. Práce je rozdělena do tří částí. V první, teoretické části, jsem stručně nadefinovala základní termíny, které souvisí s transformací české ekonomiky. Jedná se zejména o teorie z institucionální ekonomie. Ve druhé části práce popisuji průběh privatizace v Československé republice. Zaměřuji se zde také na kupónovou privatizaci. V poslední výzkumné části jsem se zaměřila na jeden z nejvýznamnějších podniků na Uhersko-Hradišťském okrese, a to na podnik LET Kunovice. V této části práce ukazuji různé formy privatizace na podniku LET Kunovice, hodnotím jeho nástupnické firmy a také doporučuji další vývoj tohoto podniku.

Specifikace a kritické faktory zavedení e-learningového systému
Krtouš, Pavel ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Novák, Jan (oponent)
Stěžejní částí práce je specifikace zavedení a nadefinování hlavních CSF zavedení e-learningového systému. Práce reaguje na chybný trend chápat úspěšné zavedení e-learningového systému jako úspěšnou instalaci systému LMS. Teoretická část práce definuje termíny a souvislosti důležité pro pochopení principu elektronické formy vzdělávání, aktuální e-learningové trendy a standardy IMS a SCORM. V praktické části jsou diskutovány požadavky na e-learningové systémy, role rozhodující o zavedení, analýza vzdělávacích potřeb, umístění systému, integrace s ostatními systémy a pilotní nasazení. Hlavním přínosem práce je definice CSF zavedení systému, konkrétně definice cílů, motivace uživatelů, funkčnost a dostupnost, komunikace, kontrola výuky a zpětná vazba během vzdělávacího procesu.

Kvalita života u studentů prezenční formy oboru Výchova ke zdraví, PF JU.
MUNDUCHOVÁ, Pavla
Bakalářská práce Kvalita života u studentů prezenční formy oboru Výchova ke zdraví, PF JU v Českých Budějovicích se v teoretické části zabývá především definováním pojmů zdraví, kvalita života a životní styl současného člověka. Zabývá se hodnocením kvality života a přístupy ke zkoumání kvality života. V dalších kapitolách se věnuje charakteristice dospělosti a především období mladé dospělosti. Soustředí se na rozvoj poznávacích procesů, vztahu k normám a socializaci v tomto období. Ve výzkumné části jsem si kladla za cíl zhodnotit kvalitu života studentů oboru Výchova ke zdraví. Výzkum práce byl realizován dotazníkovým šetřením pomocí dotazníku WHOQOL ? BREF a několika vlastními otázkami. Z výsledků dotazníků jsem vyhodnotila, že většina studentů má zdravotní stav dobrý a 93,2% z nich je spokojena se svým zdravím a prostředím, ve kterém žijí. 97,2% respondentů považuje svou kvalitu života za dobrou nebo dokonce velmi dobrou. Z odpovědí z poslední části dotazníku vyplynulo, že více než polovina respondentů žije zdravým způsobem života, nebo se o to alespoň snaží. Závěrečná část mé práce obsahuje odpovědi na cíle a výzkumné otázky. Po srovnání výsledků všech tří ročníků, jsem došla k závěru, že obor Výchova ke zdraví nejvíce ovlivnil studenty 2. ročníku a to v pozitivním slova smyslu. Výsledky jsou zajímavou sondou do života studentů poměrně mladého oboru Výchova ke zdraví

Násilí na seniorech z pohledu zdravotnických pracovníků
Horelová, Hana ; Mareš, Jiří (vedoucí práce) ; Václavíková, Zdena (oponent) ; Pečenková, Jaroslava (oponent)
Autor: Hana Horelová Instituce: Ústav sociálního lékařství LF UK v Hradci Králové Oddělení ošetřovatelství Název práce: Násilí na seniorech z pohledu zdravotnických pracovníků Vedoucí práce: prof. PhDr. Jiří Mareš, CSc. Počet stran: 95 Počet příloh: 6 Rok obhajoby: 2010 Klíčová slova: staří lidé, násilí, zneužití, EAN, týrání, zanedbávání péče, zdravotní pracovníci, pomoc, Bakalářská práce "Násilí na seniorech z pohledu zdravotnických pracovníků" se ve své teoretické části zabývá problematikou týrání a zneužívání starých lidí. Popisuje jednotlivé formy násilí a poukazuje na těžkou pozici týraného seniora. Podstatná část práce je zaměřena na zdravotnické pracovníky, na jejich možnosti pomoci týraným seniorům. Bakalářská práce ve své výzkumné části se snaží kvantitativním výzkumem zjistit míru informovanosti zdravotnických pracovníků o známkách týrání u seniorů a možnosti řešení tohoto problému. Zkoumaný vzorek tvořili zdravotničtí pracovníci oboru zdravotní sestra - 56 osob, ošetřovatel/ka - 6 osob, sanitář/ka - 16 osob. Výzkum proběhl ve dvou zdravotnických zařízeních v České republice. Z výsledků šetření vyplynulo, kolik pracovníků se v průběhu praxe setkalo s týraným seniorem. Zda zdravotníci poznají týraného seniora a vědí jak v tomto případě dále postupovat. Průzkum také odhalil míru...

Instituce pro trávení volného času mládeže do 18 let
Hyršlová, Iveta ; Polišenský, Miroslav (vedoucí práce) ; Gabriela, Gabriela (oponent)
Diplomová práce se zabývá institucí pro trávení volného času v hlavním městě České republiky. Jedná se o Dům dětí a mládeže, jehož zřizovatelem je hlavní město Praha. Práce je rozdělena na dvě části, část teoretickou a část výzkumnou. V první části práce je vymezen pojem, vývoj a funkce volného času a různé pohledy na volný čas. Je zde uvedeno, co znamená pedagogika volného času. Velká část je věnována institucím a institucím pro trávení volného času. Jsou vymezeny formy institucí pro volnočasové aktivity a jejich fungování. V teoretické části je vysvětleno co, znamená universální institucionální struktura, která je důležitým podkladem pro institucionální analýzu prováděnou ve výzkumné části. Výzkumná část práce se zabývá podrobným zpracováním veškerých informací o Domu dětí a mládeže na Praze 7. Nejdůležitější částí výzkumu je následná institucionální analýza prováděná na Domu dětí a mládeže. Cílem je posoudit zda a nakolik procent plní tato instituce svá poslání. V závěrečné diskuzi jsou shrnuta doporučení, které by mohli vést ke zlepšení činnosti instituce.