Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 295 záznamů.  začátekpředchozí255 - 264dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Jak jsou žáci středních škol vzdělaní v oboru biologie virů
Solarová, Pavlína ; Drda Morávková, Alena (vedoucí práce) ; Fraiberk, Martin (oponent)
Biologie virů je obor, kterému se ve výuce věnují 2-3 vyučovací hodiny. Během těchto hodin žáci musí vstřebat informace nejen o stavbě a funkci viru, ale i rozmnožování tohoto mikroorganismu, několikero zástupců a v neposlední řadě také onemocnění, která způsobují, jaká existuje prevence a léčba těchto onemocnění. Studenti si pamatují, k čemu slouží vakcína, koho virus napadá, jak se mohou nakazit nebo co je to imunitní systém. To, co studentům dělá problém, jsou otázky typu: které z onemocnění není virové, z čeho se skládá virová částice nebo co je infekční onemocnění. V RVP G je učivo určeno jen velmi nekonkrétně. Učitel má tedy jistou volnost při tvorbě ŠVP a svých příprav. K dalšímu zpřesnění toho, co by měl student znát k maturitě, slouží katalog požadavků zkoušek společné části maturitní zkoušky, v tomto případě z biologie, který obsahuje rozepsané výstupy učiva ze všech biologických oborů.
Historie elementárního školství ve vybraných lokalitách (školní projekt)
Obermajerová, Kateřina
Práce se zabývá regionální historií okresu Praha západ, vznikem a historií základního školství. Dělí se na teoretickou a praktickou část. Teoretická část chronologicky seznamuje s historií jednotlivých škol od jejich vzniku (úplného zániku), až po současnost. Historie konkrétních škol na okrese je materiálovým zdrojem k vypracování projektu pro žáky jednotlivých škol i širokou veřejnost. Cílem tohoto projektu bylo seznámení žáků s dějinami jejich školy a prohloubení vztahu žáků k ní. Projekt byl realizován ve školním roce 2014/2015.Všechny navrhované aktivity a očekávané výstupy jsou v souladu s rámcovým vzdělávacím programem.
Vývoj morálního vědomí u žáků středních škol a středních odborných učilišť
Linhartová, Andrea ; Hanušová, Marie (vedoucí práce) ; Kuš, Kuš (oponent)
Abstrakt Bakalářská práce s názvem "Vývoj morálního vědomí u žáků středních škol a středních odborných učilišť" je zaměřena na zjištění a porovnání úrovně morálního vědomí žáků v oborech vzdělání zakončených maturitní zkouškou a výučním listem. Práce obsahuje dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části je pomocí rešerše a studia odborné literatury zpracováno rozdělení stadií morálního vývoje dle nejznámějších autorů. Praktická část obsahuje popis zařízení, kde se formou dotazníkového šetření sbírala data. Ta se pak následně analyzovala a komparativní metodou vyhodnotila pomocí grafů. Analýza jednotlivých grafů a výsledků šetření dokázala, že morální vývoj sledované skupiny není zásadním způsobem ovlivněn faktory, které se zdály jako důležité v období vývoje žáka. Abstract Bachelor thesis entitled "Development of moral awareness among pupils of secondary schools and secondary vocational schools" is aimed at identifying and comparing the level of moral consciousness of students in the fields of education ended with graduation exam and the indenture. The work includes two parts, theoretical and practical. In the theoretical part research and study of the academic literature is used to process stages of moral development according to the most famous authors. The practical part contains a description of a device, in the form of a questionnaire to collect data. It was subsequently analysed and evaluated by comparative graphs. Analysis of individual graphs and survey results proved that moral development study group is not significantly affected by factors that seemed to be important during development of the pupil.
Didaktická technika jako faktor zvyšování účinnosti práce učitele
Velíšková, Hana ; Slavík, Milan (vedoucí práce) ; Stanislav, Stanislav (oponent)
Bakalářská práce s názvem Didaktická technika jako faktor zvyšování účinnosti práce učitele je zaměřena na používání didaktické techniky během procesu vyučování. Cílem bakalářské práce je prokázat vyšší účinnost a kvalitu výuky s využitím didaktické techniky. K tomuto zjišťování docházelo pomocí metodických nástrojů v podobě dotazníkového šetření, pozorování žáků během vyučování a neformálních rozhovorů s učiteli. Z hlediska dotazníkového šetření u žáků bylo prokázáno, že využívání didaktické techniky je potřebnou součástí moderního vzdělávání. Žáci ve svých odpovědích zároveň kladli velký důraz na zlepšení celkové vybavenosti školy. Za nejběžněji používanou didaktickou techniku žáci označili počítač, datový projektor, promítací plátno, interaktivní tabuli. Očekávanými výstupy u rozhovorů s učiteli byly často zmiňovány časová náročnost přípravy takové vyučovací jednotky, nízký zájem žáků, věk učitele, náročnost přípravy po stránce odborné. Didaktickou techniku lze označit jako faktor zvyšování účinnosti práce učitele za předpokladu jistých doporučení v podobě podpory vedení školy, v aktivním přístupu žáků k výuce a neustálému technickému sebevzdělávání učitelů.
Zdravý životní styl mladé populace
Divišová, Marcela ; Polišenský, Miroslav (vedoucí práce) ; Gabriela, Gabriela (oponent)
Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část seznamuje se základními pojmy jako je zdraví a zdravý životní styl a popisuje zásady jeho dodržování u dětí a mládeže zejména v oblasti zdravého stravování a okrajově také vliv ostatních složek zdravého životního stylu. Dále zmiňuje možný vliv institucí na utváření těchto zásad, jejich prostředky pro podporu zdravého životního stylu a následně objasňuje postup při analýze institucí Bronislava Malinowského. V praktické části je pozornost věnována konkrétní instituci, kterou je Základní škola Krásná Hora nad Vltavou. Praktická část si klade za cíl ověřit hypotézu, že si daná instituce plní své poslání v oblasti zdravého životního stylu zejména v oblasti zdravého stravování a zda má k vykonávání této činnosti dostatek vybavení, personálu, financí a norem. Ověření hypotézy probíhá právě v rámci analýzy institucí Bronislava Malinowského. Nakonec je sledován možný efekt dodržování zásad zdravé výživy dané instituce, porovnáním BMI indexů jednotlivých žáků základní školy. Po provedení těchto analýz následuje závěrečné vyhodnocení a stanovení doporučení dané instituci pro zlepšení situace.
Didaktické hry a jejich využití ve výuce geologie na ZŠ
DAŇKOVÁ, Soňa
Předkládaná diplomová práce mapuje způsoby výuky geologie na základních školách a zabývá se motivací žáků ve spojitosti s uplatněním didaktické hry ve výuce geologie. Data byla získaná prostřednictvím dotazníkového šetření ve třech skupinách respondentů, a to učitelů geologie, resp. přírodopisu, žáků 9. tříd základních škol a vysokoškolských studentů učitelství přírodopisu. Teoretická část práce obsahuje poznatky o motivaci žáků, výukových metodách a didaktické hře. Praktická část práce obsahuje metodiku výzkumu, výsledky kvantitativního výzkumu a autorskou didaktickou počítačovou hru, kterou respondenti testovali a hodnotili. Výsledky výzkumu ukazují, že většinu žáků nebaví výuka geologie, nicméně zapojením didaktické hry do výuky lze zvýšit jejich zájem o geologii. Výzkumem bylo také zjištěno, že vysokoškolští studenti učitelství přírodopisu mají jiný názor na výuku geologie než současní učitelé přírodopisu. Například podle studentů učitelství je neoblíbenost geologie u žáků způsobená osobností učitele, ale podle učitelů je zapříčiněná celkovou neatraktivností předmětu. Podobně studenti vidí příčinu sporadického užívání didaktických her ve výuce geologie v učiteli, nicméně podle učitelů se didaktické hry neintegrují do výuky z nedostatku času.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 295 záznamů.   začátekpředchozí255 - 264dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.