Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  začátekpředchozí24 - 33  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Naratologie v reklamní tvorbě
Elčić, Slaven ; Dolanský, Pavel (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Práce se zabývá otázkou vztahu naratologie a reklamní tvorby, zejména potom otázkou, jestli lze vysledovat podobnosti mezi strukturou reklamních textů a strukturou zápletky pohádek z hlediska naratologie. Sleduje vývoj naratologie ve třech klíčových fázích - předklasické, klasické a postklasické naratologii a popisuje klíčové teorie a terminologii. Analyzuje kritické pohledy na naratologii zejména z hlediska struktury narativu a s pomocí podpůrných teorií sémiotiky a estetiky kvalitativně analyzuje vybraný vzorek televizních reklam. Výsledky této analýzy indikují správnost vytyčené teorie, ale vzhledem k velikosti zkoumaného vzorku jej nemohou zcela potvrdit. Bude proto potřeba rozšířit přístup ke zkoumání, zejména o pozdější teorie.
Zpracování známých pohádek metodami a technikami dramatické výchovy, a jejich realizace s nejmenšími dětmi v MŠ
Sovová, Zuzana ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
Tato práce se zaměřuje na subjektivní zkoumání metod a technik dramatické výchovy v konkrétní mateřské škole, a to u dětí ve věku tří až čtyř let. Teoretická část práce se zabývá definicemi a stručným vysvětlením pojmů souvisejících s dramatickou výchovou a předškolním vzděláváním všeobecně. V praktické části se hovoří o realizaci konkrétních lekcí dramatické výchovy, a také o tom, které z metod a technik dramatické výchovy lze u dětí tohoto věku využívat. V neposlední řadě se práce zabývá také tím, které z metod a technik dramatické výchovy se jeví při práci předškolního pedagoga jako neúčinnější. Metodami zkoumání jsou zúčastněné přímé pozorování a reflexe. Klíčová slova: dítě, předškolní výchova, dramatická výchova, metody a techniky dramatické výchovy, hra, pohádka
Exotické pohádky, jejich analýza a vliv na české pohádkové prostředí
KODETOVÁ, Lucie
Práce se zabývá pohádkami exotických zemí (a kontinentů) Afriky, Ameriky, Austrálie, Japonska, Číny, Indie, dále pohádkami inuitskými. Vybrané pohádky jsou představeny, analyzovány, srovnány mezi sebou. Zároveň jsou vyhledávány podobnosti s českým pohádkovým prostředím. V úvodní časti je k nalezení i obecná teorie pohádky. Jedním z cílů této práce je také seznámení s novými zdroji. Praktická část zkoumá povědomí žáků šestých tříd základní školy o světových pohádkách. Součástí výzkumu je také dotazník pro učitele českého jazyka na zkoumaných školách, v němž je kladen důraz na zjištění možností praktického využití pohádek ve výuce.
Kouzelná pohádka a její proměny v dílech 17. - 19. století
Šestáková, Adéla ; Sochorová, Ludmila (vedoucí práce) ; Šalanda, Bohuslav (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na zkoumání vývoje pohádek s důrazem na literární adaptace kouzelných pohádek 17. - 19. století. Skládá se z teoretické a praktické části. V první kapitole se rozebírá základní charakteristika pohádky, její definování, rysy a rozdělení. Dále se práce zabývá teoriemi o původu folklorních pohádek a způsoby jejich rozboru z vědeckého hlediska. Na konci této části je pohádka rozebrána jakožto literární žánr. Druhá část představuje spisovatele Charlese Perraulta, bratry Grimmy, Karla Jaromíra Erbena a Boženu Němcovou. Každý z nich přistupuje ke své pohádkové tvorbě odlišným způsobem, který je v této části popsán. U jednotlivých autorů se nejdříve seznámíme s jejich životopisem, dále dobou, ve které žili, spolu s jejím historickým a společenským pozadím a v neposlední řadě s jejich literární tvorbou s důrazem na dílo pohádkářské. Poslední kapitola obsahuje praktickou část bakalářské práce. Jsou zde komparovány dva pohádkové syžety, které se objevují u autorů z druhé kapitoly. Nejdříve se seznámíme s historií a stručným dějem pohádek, poté následuje samotný rozbor odlišností a znaků v jednotlivých verzích, a nakonec je příběh rozebrán na jednotlivé typy, motivy a funkce. Klíčová slova: pohádka, folklór, komparace, komparatistika, klasicismus, romantismus, národní obrození
Srovnání pohádkových a lidových příběhů bratří Grimmů s Afro-americkými lidovými příběhy
HLOŽANKOVÁ, Nikola
Bakalářská práce Srovnání pohádkových a lidových příběhů bratří Grimmů s Afro-americkými lidovými příběhy se snaží definovat pohádku jako literární žánr, stručně nastínit její historii a vymezit souvislosti mezi lidovou slovesností a lidovými pohádkami a příběhy. jedním z cílů této práce je charakteristika afro-amerických lidových příběhů a stručné představení jejich sběratelů. Těžištěm této práce je komparace klasických pohádek bratří Grimmů a afro-amerických lidových příběhů a vyhledání základních podobností a rozdílů, které budou demonstrovány na jednotlivých příbězích.
Prvky středověké romance v díle C.S. Lewise Letopisy Narnie
JÁNA, Martin
Práce se zabývá interpretací Lewisových fantasy příběhů pro děti, přičemž hlavní pozornost je věnována vlivu středověké romance a jejího základního tématu - dobrodružná cesta hrdiny spojená s hledáním zdroje života. V úvodu práce je přiblížena životní zkušenost autora (význam literatury a náboženství) a obecná charakteristika romance jako žánru. Hlavní část práce je věnována vlastní literární analýze, jejíž součástí je zkoumání vztahu mezi tradičními prvky romance a prvky náboženské alegorie (témata smrti a oživení, prázdnoty a fantazie, dobra a zla, člověka a Boha).
Rozvoj křesťanských morálních ctností u dětí mladšího školního věku prostřednictvím pohádek
BLOUDKOVÁ, Jana
Práce se zabývá otázkou rozvoje křesťanských morálních ctností u dětí mladšího školního věku prostřednictvím pohádek. Nejprve definuje a popisuje křesťanskou spiritualitu, morální teologii a křesťanské morální ctnosti, přednostně ctnosti Kardinální a Božské. Také popisuje neřest a sedm smrtelných hříchů. Poté charakterizuje stádium dětí mladšího školního věku včetně morálních schopností a náboženské zralosti. V poslední kapitole práce definuje a charakterizuje pohádku, zabývá se jejím významem pro rozvoj dětí, včetně hlediska morální hodnoty pohádky a jejího náboženského obsahu. Sleduje a popisuje křesťanské morální ctnosti v pohádkách a odpovídá na otázku po cíli práce, kdy shledává pohádky vhodným prostředkem pro rozvoj křesťanských morálních ctností u dětí mladšího školního věku pro jejich způsob, jakým předávají základní morální hodnoty včetně křesťanských morálních ctností.
Kvalitativní výzkum vnímání pohádek a příběhů dětmi předškolního věku
LANDOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zaměřuje na téma pohádek a jejich souvislost s usínacími rituály. Jejím cílem je zjistit, které pohádky a pohádkové postavy jsou u dětí oblíbené i neoblíbené, které mají rády a které naopak nikoliv, jaké usínací rituály používají rodiče pro uspávání svých dětí. Část teoretická obsahuje vývojové srovnání teorií týkající se dětí ? Freud, Piaget, Kohlberg a teorie týkající se pohádek jakožto literárního útvaru i psychologického výkladu pohádek. V metodické části jsou uvedeny principy kvalitativního výzkumu. Dále jsou zde zpracovány části rozhovorů s rodiči dětí, týkajících se rituálů před usnutím, jejich vlastních vzpomínek. V závěru jsou shrnuty poznatky od dětí i rodičů a jsou zde uvedeny výsledky usuzování týkající se pohádkového děje a postav.
Tradiční a netradiční pojetí role zvířat v dětské literatuře a autorské pohádce
RABOVÁ, Markéta
Bakalářská práce Tradiční a netradiční role zvířat v dětské literatuře a autorské povídce se snaží definovat pohádku jako literární útvar, postihnout její základní dělení (druhy) a stručně nastínit její historii. Stejné cíle si klade i u autorské povídky. Jejím dalším dílčím úkolem je charakterizovat pohádkové postavy, a to se se zaměřením na zvířecí protagonisty. Druhá kapitola představuje analytickou teorii C. G. Junga, na jejímž základě zdůrazňuje propojení pohádek s psychologií a důležitost jejího analyzování pro děti i pacienty. Těžiště práce spočívá na komparaci vybraných klasických pohádek (nejen bratrů Grimmových) s moderním přepracováním povídek A. Carterové. Dále se práce zabývá podrobnou charakteristikou dvou rolí vybraných zvířecích hrdinů, vlka a kočky následované zvířecími metamorfózami v pohádkách Kráska a zvíře a Žabí princ. Tato práce také stručně nastiňuje psychologický dopad pohádek na vývoj dítěte.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   začátekpředchozí24 - 33  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.