Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Cíl činnosti dítěte mladšího školního věku jako výchovný cíl v oblasti volnočasové výchovy
BLOUDKOVÁ, Jana
Práce se zamýšlí nad otázkami, jakým způsobem lze spojit zájem o dítě (účastníka zájmového vzdělávání volnočasové výchovy) se zájmem o naplňování cílů činností ve volnočasové výchově, a jaké jsou možnosti, že si cíl své činnosti (spolu)určí dítě samo. Práce se snaží najít řešení ve způsobu, v němž se cíl činnosti dítěte transformuje ve výchovný cíl vychovatele se záměrem rozvoje osobnosti dítěte. Práce obsahuje čtyři kapitoly. První se zabývá výchovnými cíli a cíli volnočasové výchovy. Druhá kapitola zjišťuje cíle výchovy z hlediska pedagogických koncepcí a alternativních přístupů. Třetí kapitola seznamuje s psychologickým potenciálem cílové skupiny. Poslední kapitola se zabývá rozvojem potenciálu dítěte, jeho schopností svobodné volby a rozhodnutí, projevem tvořivosti a stavem flow.
Rozvoj křesťanských morálních ctností u dětí mladšího školního věku prostřednictvím pohádek
BLOUDKOVÁ, Jana
Práce se zabývá otázkou rozvoje křesťanských morálních ctností u dětí mladšího školního věku prostřednictvím pohádek. Nejprve definuje a popisuje křesťanskou spiritualitu, morální teologii a křesťanské morální ctnosti, přednostně ctnosti Kardinální a Božské. Také popisuje neřest a sedm smrtelných hříchů. Poté charakterizuje stádium dětí mladšího školního věku včetně morálních schopností a náboženské zralosti. V poslední kapitole práce definuje a charakterizuje pohádku, zabývá se jejím významem pro rozvoj dětí, včetně hlediska morální hodnoty pohádky a jejího náboženského obsahu. Sleduje a popisuje křesťanské morální ctnosti v pohádkách a odpovídá na otázku po cíli práce, kdy shledává pohádky vhodným prostředkem pro rozvoj křesťanských morálních ctností u dětí mladšího školního věku pro jejich způsob, jakým předávají základní morální hodnoty včetně křesťanských morálních ctností.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.