Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozpočtová autonomie parlamentu jako znak národní identity členského státu z pohledu judikatury Spolkového Ústavního soudu a Ústavního soudu České republiky
Elčić, Slaven ; Zemánek, Jiří (vedoucí práce) ; Král, Richard (oponent)
V práci se zabývám specifikým jevem, jehož význam odhalila dluhová krize v eurozóně která po roce 2008 zasáhla většinu zemí Evropské unie je dnes znovu vysoce aktuálním tématem s ohledem na vývoj situace v Řecku. Jedná se o vztah rozpočtové autonomie a národní identity. Zaměřil jsem se na nalezení odpovědi, zda můžeme rozpočtovou autonomii vnímat jako součást národní identity, případně jakým způsobem lze přistupovat k posuzování míry limitace rozpočtové autonomie. Metodologicky jsem vycházel především ze studia odborné literatury a dále z analýzy judikatury Soudního dvora EU a ústavních soudů Česka a Německa přičemž jsem srovnával jejich přístupy k řešení této otázky. Následně jsem syntézou dovodil obecné závěry z této analýzy vyplývající a které mi umožily odpovědět na výzkumnou otázku. Práci jsem rozdělil do tří částí, kdy v prvních dvou jsem se zaměřil na vybudování dostatečného teoretického základu a objasnění pojmů rozpočtové autonomie a národní identity. Ve třetí části potom rozebírám aktuální judikaturu Německého Spolkového ústavního soudu a konfrontuji ji se závěry první a druhé části práce. Hypotézu se mi nepodařilo potvrdit. Domnívám se, že rozpočtovou autonomii nelze považovat za součást národní identity a to ze dvou hlavních důvodů. Zaprvé, rozpočtová autonomie je instrument, jehož...
Naratologie v reklamní tvorbě
Elčić, Slaven ; Dolanský, Pavel (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Práce se zabývá otázkou vztahu naratologie a reklamní tvorby, zejména potom otázkou, jestli lze vysledovat podobnosti mezi strukturou reklamních textů a strukturou zápletky pohádek z hlediska naratologie. Sleduje vývoj naratologie ve třech klíčových fázích - předklasické, klasické a postklasické naratologii a popisuje klíčové teorie a terminologii. Analyzuje kritické pohledy na naratologii zejména z hlediska struktury narativu a s pomocí podpůrných teorií sémiotiky a estetiky kvalitativně analyzuje vybraný vzorek televizních reklam. Výsledky této analýzy indikují správnost vytyčené teorie, ale vzhledem k velikosti zkoumaného vzorku jej nemohou zcela potvrdit. Bude proto potřeba rozšířit přístup ke zkoumání, zejména o pozdější teorie.

Viz též: podobná jména autorů
1 Elčić, Sandro
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.